Ono je na D1 několik menších parkovišť , ale je na nich závora se značkou zákazu vjezdu s dodatkovou tabulkou...Pouze pro potřeby PČR a SSÚD . Stačilo by je na noc uvolnit a je světě asi 50 míst . Ti kteří je zamykají sami potom rozdávají pokuty .
No, za me je potreba si spis polozit otazku, co vlastne ten kamionak potrebuje? Podle me ma vsechno v aute. Potrebuje jako servis toalety? Potrebuje sprchu?
Problemem je, ze na mistech bohuzel pak byva slusny bordel. Duvod, proc to obce u sebe nechteji. I v Nemecku jsou stani oplocena, aby se aspon ten bordel nesiril dale do okoli. Hluk kamiony nedelaji - bydlim kousek od zakladny kamionu, to je proste ticho. Teda je to zakladna, takze tu v noci nehuci motory, aby chladily mrazaky apd...
Nemusím nikam koukat , jezdím 35 let a situaci znám velmi dobře a opravdu nestojím o rady z internetu . A pokud jde o tu nešťastnou nehodu . tak stále nechápu jak se to mohlo stát , ta paní tam musela jet docela rychle a nejspíš by v případě kdyby nenerazila do návěsu tak by narazila do něčeho jiného ,nedej bože do někoho . Každopádně škoda mladého života
Ne v pohode... takhle, urcite bych nechtel, abychom meli pravidla jako nekde v Indonesii na vychode, kde kdyz clovek necha auto nebo motorku na silnici a nekdo do ni vlitne, tak za to muze. Na druhou stranu, dalnice by mela byt bez odstavenych vozidel, protoze ty okraje tam jsou z bezpecnostnich duvodu a ne na odstavovani. Chapu, ze je tezke jet dal a nemit jistotu, ze mohu zastavit, precijen nejsme na parkovisti u "Kauflandu", kde kdyz nenajdu misto, tak proste jedu dal. A zadny system, ktery by Vam umoznil si misto zarezervovat tu neni a aktualni stav take nevite (ani to a to se muze za par minut zmenit).
Tak si tak rikam, ze by stat nemel ty kamiony takhle nerizene na tu dalnici poustet, kdyz se tam o ne neumi postarat. At proste da u Prahy a u Brna promennou znacku a bude-li mit na dalnici vice kamionu nez ..., tak tam proste dalsi nepusti. Aspon ti ridici budou z obliga pred zamestnavatelem, kdyz uz nic jineho. Proste nerozumim, proc stat nedokaze tohle vyresit, postavit nebo i aspon pronajmout odstavne plochy aspon pobliz dalnice.
Ještě Humpolec ,Jihlava a to je téměř vše. 🤔
NO, venoval jsem ted tomu par minut pohledem na mapy.cz a co vidim: Vidim u dalsich exitu na fotomapach kamiony, takze zakaz tam jiste neni a tedy je mozne sjet i jinde. Asi se nejde treba dostat dal, ale sjet lze a tedy lze zastavit i mimo dalnici. Uznavam, ze to neni pak tak pohodlne, jako zastavit na parkplatzu u dalnice a pak jenom pokracovat, nicmene zastavit mimo lze. Takze ta Vase informace neni tak zcela pravdiva. Kouknete se sam. Nezamenujte to s tim, ze dal je pro Vas mimo misu pokracovat. Muzete se otocit a jet na dalnici po pauze zpet.
A co vic, budete tim s.r.a.t ty, kteri mnohdy te vystavbe odpocivadla brani 😄 . Takze to muze mit pozitivni efekt... protoze to, co se deje na dalnici, to je mistnim jedno.
tak jasně , vývoj půjde dál, proto je asi lepší vzít novější stroj , který právě stojí na tom vývoji a vydrží technologicky nějaký ten rok , než stroj , který je na svém vrcholu a nikam dál se už posunout nemůže. To je rozdíl asi jako teslou a oktávkou 2.0tdi.. Teslu i F35 můžete upgradovat dalších x let. Gripen , když ho jednou nakonfigurujete tak už nějaké velké změny snadno nikdy neuděláte. a ten nízkofrekvenční radar? Proč se moc nepoužívají? No protože mají spousty chyb. Jasně nějak se jednou vyvinou , ale to je asi více možností a lepších než tohle jak zachytit stealth letadlo... A ještě jednou. Je lepší koupit teď jakékoliv letadlo o 1/3 levněji a za 10 let řešit náhradu a nebo koupit těd f35 o 1/3 dráž než gripeny a držet je minimálně 20 let? V tomhle prostě ekonomicky dává daleko větší smysl f35...
No, prave jste 2/3 rozdil v cene rozdelil do 1/3 a 1/3, aby to nevypadalo tak hrozne 😄. No, vzhledem k tomu, ze nikdo nevi, co bude za 20 let, tak jste si asi odpovedel sam. To levnejsi! Jak se rika, je to 50:50, zda ten vyvoj nejak zasadne pokroci a nebo ne. To, ze F35 lze upgradovat a Grippen nikoliv je jen a jen Vas vymysl. Upgradovat se budou oba dva. A proc se nepouzivaji tolik ty radary s dlouhymi vlnami? No protoze doposud bylo treba vetsich anten. Jinak chyby maji uplne stejne jako jine, protoze ostatni zpracovani je velmi podobne az stejne (takze o chybach dalsi vymysl..) a proc se nepouzivaji? No duvod je jednoduchy, nebyl k tomu duvod - to same udelal doposud i mensi radar - stealth je pomerne nova vec a zadny jiny protivnik NATO doposud od padu vychodniho bloku neni na takove technologicke urovni, aby zrealizoval jeho vyvoj. Rsp. nebyl, nyni bych rekl, ze na tomto se intenzivne pracuje v Rusku (osobni odhad).
Co se drahych nakupu tyce, vidim to velmi jednoduse. Bud s Ruske bude nejaky konflikt a pak bude drive jak v roce 35 (rsp.31-32)(tedy pred dodanim F35) a nebo nebude na dlouho zadny. Vysledkem bude tedy drahe letectvo, ktere nebude mit uplatneni. Jako CR potrebujeme hlavne rozvijet i dalsi slozky armady a uprime idealne take s vetsim vlastnim vyvojem. F35 slouzi hlavne a jen k tomu, ze se utrati penize a naplni se tim ona 2 % HDP, protoze bohuzel nase MO neumi zrealizovat nic jineho, nez tento politicky projekt, ktery za ne zrealizuje de facto vlada.
Všimněte si prosím také , že na téměř všech sjezdech z dálnice je zákaz vjezdu vozidel s užitečnou hmotností nad 12t .
Chcete rict, ze dalnice ma pro kamion najezd u Prahy a sjezd az v Brne? Obrazne receno... Ja myslim, ze jich je vic a urcite vic, nez potencialnich odstavnych ploch. Ale tvrdit to nebudu, bydlim tak "nestastne", ze D1 je pro me prakticky nevyuzitelna, takze nevim. Maximalne zni vyuziju nejaky kousek, nic vic.
Kamion sice stál kde neměl, ale neměla by se v první řadě řešit chyba řidičky Octavie, která vyjela ze "svého" pravého pruhu až do pravé části odbočovacího pruhu k odpočívce? Ten kamion tam určitě nestál uprostřed, stojí vždy u pravého kraje aby mohla ještě projet další auta. Děvče bylo mimo svůj pruh o nějakých 6-7 metrů....to není zrovna málo.
Prostě se nevěnovala řízení a zavinila nehodu. Může být ráda že přežila.
S tim souhlasim. Ta uz asi do mobilu cumet nebude..
ne. o 20mil. USD dráž na jeden kus budeme mít cca 40 let lepší stroje než je Gripen,který ať chceme nebo nechceme za 10 let zastará. Vlastně se těžko může postavit jakékoliv protivzdušné obraně už dnes,stejně jako každé letadlo 4. generace...A všichni vidíme , že nejde o letadla jako taková , ale o návaznost a propojení všech armádních prostředků. Což asi i gripen zvládne, jen Gripen a švédi nenabízí ucelený komplet výzbroje na požadované úrovni. Jinak to řeknu.Tak si na 10 let koupíme 24 gripenů za 1,6 mld. USD a za 10 let budeme řešit co koupit dál. Řekněme ,že bude obdoba f35 zase za 1,6 mld. USD a koupíme to na dalších třeba 20 let? Takže 30 let provozu letadel jen koupí nás bude stát 3,2 mld. USD. Koupě F35 dnes nás bude stát necelé 2 mld. USD. Na pořízení vychází tato varianta lépe. Otázkou je , jak se podaří provázat F35 do české armády jako do celku a ano i to bude stát ranec, ale očividně to bude funkčnější než jiné varianty...Stačí asi kouknout na nasazení Izraelem... Funguje to? Očividně ano...
Jak je videt z bojiste, ktere je pro nas asi aktualni, tak je asi jedno, co budeme mit. Stejne se moc neleta, protoze nepritel ma velmi dobrou a silnou PVO. Zaplatpanbuch to plati i obracene a Ukrajina v PVO nezaostava take.
Pokud jde o nejake generace, tak 5 ma navic stealth (hlavne). Je ale potreba rict, ze technologie stealth je ucinna hlavne proti prostredkum NATO a to z toho duvodu, ze zrovna nahodou stealth je ladeno na nejake frekvence. Z fyzikalniho hlediska nelze mit stealth proti vsem ruznym frekvencim a radary s velmi dlouhymi vlnami tzv. stealth normalne vidi. Jen tech radaru moc neni a to je vse. Je to vec, kterou nepritel snadno dozene, protoze technologie je znama, jen se moc nepouziva z jinych duvodu.
Z vojenskeho hlediska je dobre sjednocovat logistiku - o tom zadna. Ale je treba si neplest logistiku s variabilitou a cim veci variabilita je, tim tezsi to ma nepritel. Nauci-li se nepritel videt stealth F35, muze prijit vhod Grippen a naopak muze byt velmi zadany. A predpklad vyvoje? Tezko rict, co bude. Pokud se nebude valcit, tak vyvoj ustane a za 20 let bude vse podobne.
Máme piloty vycvičené na Grippeny, ale na F35 se budou muset přeškolit a reálně se pro F35 budou školit vesměs noví a mladí, nábor se dělá už teď. Výcvik začne v 2029 v USA a v 2031 se přesune do ČR - v té době už budmeme mít 12 vlastních F35. Takže o nic nepřijdeme.
.
A jen pro upřesnění, pokud by ti piloti létali na Grippenech až do roku 2035, tak by jaksi logicky nemohli současně ti stejní piloti získávat výcvik na F35 😉. Tedy stejně by na F35 šli jiní/noví piloti.
No, asi takto. Nabiraji se novi a mladi jako vzdy - klasicka obmena. Je ale rozdil nekoho skolit od nuly a nekoho jen preskolit. U nas se vyhazi z toho, ze preskolit neni takovy problem a proces je podstatne rychlejsi nez u novacku. Blabol, ze na F35 pujdou jini je proste kravina. Z hlediska obranyschopnosti zeme plati, ze je potreba mit vyskolene piloty a i pilot, ktery je vyskolen na jine letadlo je velmi cenny. Pustit ho je proste slusne receno hloupost. Jen pro porovnani, podivejte se na Ukrajince - koho poslali skolit na F16? Nove piloty a nebo ty, co letali na MIG? Tak asi tak.
Sice to píšete ironicky, ale silnou pozici skutečně máme. Nejsme závislí na SAABu a bez Grippenů se těch pár let dokážeme obejít. Nájem končí 2027, F35 budeme dostávat od 2031, takže reálně jde o 4 roky, kdy by náš vzdušný prostor musel hlídat někdo jiný. Pokud bude SAAB tlačit na pilu a nájem na tu dobu bude nevýhodný, tak zaplatíme Slovákům nebo Němcům za jejich výpomoc a SAAB nedostane ani floka, navíc se svým současným i potenciálním zákazníkům předvede jako mstivý a neseriozní dodavatel - a takového opravdu nechcete. Se Slováky už dohodu o případné výpomoci máme, nakonec my jsme do nedávna pro ně zajišťovali stejnou službu. Všichni zúčastnění tohle všechno velmi dobře vědí, takže se klidně vsadím, že nakonec tu ty Grippeny budou až do 2035 a za podstatně nižší peníze, než SAAB požaduje teď.
.
Takže ve skutečnosti za kratší konec tahá SAAB - může si vybrat, buď vydělá ještě nějaké peníze za prodloužení pronájmu stávajících letadel, nebo nevydělá nic, ztratí dodavatelský kredit a ta letadla bude moci už jen sešrotovat.
To je jedna pulka te matematiky... tou druhou je to, ze diky Gripenum mame docela hodne vycvicenych pilotu a za tu dobu o toto prijdeme a to je vec, se kterou zase pocita SAAB.
Dostal flastr a je z obliga, uz ho nikdo trestat nemuze. Dalnice neni parkoviste a vymluvy na to, ze na dalnici nejsou stani? Dalnice ma krom jineho i sjezdy a za nimi, svete div se u nas zpravidla dalnice neni, takze to mohou odstavit tam, ale ne proboha na dalnici.
Kdyby to policie pokutovala dusledneji, tak by si to na dalnici odstavit nikdo neodvazil.
Jinak obecne souhlasim s tim, ze tech stani je malo. Policie ale obecne nekona a to je fakt.
Není na čase tento institut přehodnotit? Si někdo myslí, že jednou nazpívá nějakou písničku a bude dostávat od OSY doživotně peníze? Myslím, že se dá spravedlivě očekávat, že dnes lidé hudbu na discích moc nesyslí a využívají různých platforem, od kterých ti "umělci" dostávají zaplaceno. Máme snad tyto platformy zdarma? NE. Nemáme. Platíme tedy dvakrát a kdoví, jestli jen dvakrát.
Na uznání pana Berana ještě dojde, ale to ještě potrvá. Problém Covidu tu stále je s námi a vždy bude. Očkování samo o sobě byl především nevídaný bussines a ten byl podpořen strachem. Je potřeba uznat, že to v podstatě bylo geniální i když to nevzniklo jako záměr. Ti, co se nechali očkovat se tím dnes již nechlubí. V této zemi se nenechala očkovat cca půlka obyvatel a jak je vidět, nic se té neočkované půlce nestalo. K čemu to ale bylo dobré? No, já jsem mohl pozorovat, jak se někteří lidé krásně odkopali. Pamatuji si a budu si pamatovat ty, co mě do očí říkali, že by mě nechali zavřít, když jsem neočkovaný. Vím, kdo to byl a vím, že na takové lidi si musím dávat pozor. Byla to cenná zkušenost a protože platí, že zkušenost je nepřenosná, jsem za to v podstatě rád.
Myslím si, že každá další generace si musí něčím projít, aby tu zkušenost taky získala. Myslím si, že se nelze izolovat od nějaké zkušenosti na základě nějaké povídačky, ve kterou se změní každá zkušenost. Když se budeme takto izolovat, nebudou mezi námi ti, kteří zkušenost už nabyli a nebude mít kdo to poznat, o to tvrdší ten náraz jednou bude.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Navrhuji, aby vsichni, kteri dostavaji od OSY penize byli zverejneni a to vcetne castky za kazdy rok, at vidime, co tu mame za vyzirky.