je fakt ze o stavbe EUV vim kulovy, v cem je ta narocnost, ze by to byla vyzva pro Cinu?
1) zdroj EUV světla kdy se střílí laserem na malé padající kapky cínu a to 2* kdy první zásah upraví trav padající kapky aby při druhém zasahy vzniklo co nejvíc EUV svetla
2) Koncentrátor co sbírá svetlo kterej se zanáší tím cínem
3) zrcadla které odráží EUV světlo
4) hloubka ostrosti nestačí jen světlo s krátkou vlnovou délkou, potřebuješ i velké zrcadlo aby jsi mněl velké rozlišení a pak je problém přesne zaostřit na fotocitlivou vrstvu když máš hloubu ostrosti v nanometrech. K tomu potřebuješ velmi rychle hejbat s waferem, a musí to být natolik přesný aby jsi mohl použít několik předloh na expozici jedné vrstvy.
Co vím, tak v Číně se už vyrábějí celkem rozumné DUV litografické stroje. V čem ale nemají zatím šanci je EUV. Tam jsou vzdálení minimálně 10 let od podobné technologie.
Teoreticky by Číňan mohl nahradit DUV stroje od ASML za stoje z domácí produkce. Ale to je tam projekt na 5 let, pokud vše půjde dobře. Je to v podstatě o vybudování nového FAB a předělaní všech návrhů a masek.
Koupí si je z Japonska. to je v takovém ekonomickém průseru že si nemůže dovolit zastavit export strojů na DUV do Číny.
Čína zavede reciproční cla. Ale v tomto případě je to trochu diskriminace obchodu na úkor zákazníků. No nic, Kanada má počet obyvatel jako Polsko ,nebo půlku Německa. Rozhodovat budou cla EU a USA.
Nebudou auta sem dovezou ze zemí které mají s EU bezcelní dohody, a evropské automobilky vytlačí ze zahraničních trhů, navic evropské automobily jsou postaveny před dilema kdych chtějí vyrábět v číně musí začít používat čínské polovodiče. A pro těch pár aut co vyrobí v EU se jim nevyplatí navrhovat jinou elektroniku,
Aby se někomu vyplatilo prodávat v Číně,tak automobilky postavili v Číně své výrobní závody a navíc ten závod musel mít z 50% vlastníka z Číny.Tak jednoduše se Čína dostala k technologiím světových automobilek.Navíc Čína masívně dotuje automotiv a tomu se těžko konkuruje.Prostě to svět dělá podobně a pokud budou chtít Čínské automobilky prodávat za slušné peníze v EU,USA atd.,tak tam budou muset i vyrábět.
50% nákladů na fabriku TSMC v dáždaněch jde z dotací, A dotace automobilkám poskytujeme taky investicní pobýdky, danové prázdniny, pozemky čína dělá přesně to co Evropa. v EU vyrábět auta čína moc nebude když může vyrávět v turecku a na severu afriky a dovážet to bez cla do EU, svět není jen USA a EU. Správná otázka je co děláme špatně že je tu tak vysoká cena energí, a co je potřeba udělat aby byla evropa zase konkurenceschopná.
Proč tedy staví každý měsíc novou elektrálnu na uhlí.
Protože v roce nainstalovali fotovoltaicke elektrárny o výkonu 216.9 gigawatts, to je vícc než kolik nainstalovali USA os té doby co USA válčily s Mexiko a anektovali Texas, a Činská ekonomika potřebuje k obnovitelným zdrojům špičkové řiditelné zdroje na stabilizaci sítě a na to používají uhelné elektrárny, ale současně odstavují staré uhelné elektrárny s nízkou učinností.
Pořád dokola makroanalýzy, mikroanalýzy, predikce atd. Z pohledu elektromobility je pro mne zásadní - přijďte se podívat k nám na sídliště s cca 100 tis. obyvatel. Není kde zaparkovat, auto kam se podíváš (hodně rodin 2 auta, dodávky pro živnost). A teď ta zásadní otázka - kdo z těchto lidí si vymění své auto za E-auto? I když na to budou mít, kde to budou nabíjet? Prodlužovačka z bytu přes cestu mi nepřipadá reálná, když přijedu pozdě odpoledne parkuju 300m, i 500m od domu kde najdu kousek místa.
Možná to není celkově slepá cesta, ale pokud nebude systém nabíjení vyřešen vyměnitelnosti baterie (třeba jak u vysokozdvižných vozíků - rychlá výměna baterie za baterii a dobíjení třeba doma v zásuvce) tak není šance navyšovat prodeje. Rozumná cena je samozřejmě podmínkou, na dotace již peníze docházejí. Respektive nikdy nebyly ale co neudělat pro volný trh...
to čína vyřešila 1/3 parkovacích míst má dobíječku. + staví obrovské množství obnovitelných zdrojů, uhelné elektrárny které provozují jako špičkové zdroje na stabilizaci sítě. O a infrastruktuřr co dokaže přenést obrovské množství energie. Prostě soudruzi mají mozek místo Bruselu
Při takové spotřebě by jste se v tom autě usmažil. To by tam muselo být zapnutý 20 kW topení! (místnost běžně ohříváme 2kW)
1 km ujedete při 60km/h za minutu. Spotřeba na ujetí 1 km je 0,15 kWh. Takže na topení spotřebujete 0,35 kWh za minutu. Za hodinu 60 x 0,35 = 21 kWh!!!
Závěr, váš odhad je silně mimo realitu.
0,5kWh/km je reálná zimní spotřeba "našeho" auta od koncernu
Najdi jeden rozdil, v roce 2012 řidič MHD Smetana pokreslil předvolenbní plagáty, a manželka lídra ODS Markéta Langerová ho za to poslala do kriminálu. Odkaz
cena plynu na burze už sr srovnala s cenou před válkou
.. pkaliže chcete fňukat obraťte se na vašeho poksytovatele konkrétně 😉 cena plynu za to nemůže
co takhle so kouknout na cenu současnou a cenu před arbitráží kdy soud cenu plynu na žádost Polska zpětně snížil a když Gazprom přestal dodávat nad rámec nasmlouvaných kontraktu plyn do EU, cenu plynu tak se cena zvedla do nebes. Odkaz
Ano, to je chvályhodné. Tento motorek se hodí hlavně k tomu, aby se s jeho pomocí dopravila třaskavina o vysoké brizanci do obydlí někoho nedobrého. Nejlépe je potom takové motorky prodávat do celého světa. Až nám motorek někdo pošle zpátky do naší ložnice, usneme s vědomím, že jsme byli jedničky.
Nehodí, na to se hodí levný motor z levných materiálů s malou životností a jednoduchou konstrukcí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz 1 na to existuje v mezinárodním právu precedent, v roce 2013 donutilo několik států přistát letadlo Eva Moralese, a unést Snowdena, který naštěstí v letadle nebyl.
1 odpověď