A já také přidám svůj dlouholetý příběh. V roce 2012 se vedle mě (řadové domy) přistěhovali Nováci a tím to peklo začalo. Od té doby slyším neustále rány od společné zdi. V podstatě slyším úplně všechno - od kýchání až po postelové opičí tance. V roce 2017 si pořídili francouzské buldočka, kterého špatně socializovali - navykli ho na neustálou přítomnost lidí (směny, studenti doma). Teď když všichni ráno odejdou do práce (od cca 4:45) začíná neustále kňučení ve velmi vysoké tónině až do jejich příjezdu cca 15:15. Nemám kam útect, rozléhá se to po celém řadovém domě. Navíc jsou to volnomyšlenkáři, kteří neustále něco zvelebují (čti mlátí do zdi) Spoustu stavebních činností dělají na černo, byť to vyžaduje schválení majitelem sousedního pozemku a to s odůvodněním - no my jsme Vás nepotkali, tak jsme si to udělali bez souhlasu. Úřad udělá pouze bububu a oni si dále vesele dělají to svoje. Nakonec mě to donutí si za statisíce postavit ještě širší zdi a nebo to risknout a odstěhovat se do samostatně stojícího domku.
Zažili jsme něco podobného. Odstěhujte se, je to jen dům. Vy a vaše zdraví je důležitější. Uvidíte, že už jenom při shánění nového domu, se vám částečně uleví. Sousedům řekněte své důvody a pokud jim to i tak bude jedno, upozorněte je, že nejvyšší nabídku na prodej domu máte od tzv. nepřizpůsobivých, tak je ti volnomyšlenkáři budou mít za sousedy😉
Viděla jsem dokument, kde se první člověk rozhodl pro byznys, že bude dávat pití do lahví. Tenkrát se mu všichni vysmáli. Kdo si bude kupovat vodu v láhvi, když teče z kohoutku? A ejhle, svět zaplavený jednorázovými lahvemi. Navíc většinou s obsahem, který nám škodí...Ale pít určité značky je prostě cool.
Pracuji ve školství a denně vidím, jak většina dětí nejí a vše odnese. Když jsem se ptala kuchařek, proč jim to na talíř dávají, když jim děti hlásí bez masa, bez omáčky...tak mi odpověděly, že musí, protože si to zaplatily....plýtvání...A ještě z jiného soudku. Před školou si jedna dívka vzpomněla, že si nepípla oběd, že bude mít doma průšvih, odhodila batoh a za chvíli byla zpět. Takže kterým směrem uchopit školní jídelny? Děti obecně mají rády těstoviny, špagety, tak proč do nich nepřidat čerstvou zeleninu. Mají rády pizzu, proč ji neudělat....Stejně, pokud jídelna (jako ta naše) vaří dvě jídla, děti spotřebním košem stejně prokličkují. Vlk se nažere (jídelna si odškrtne spotřební koš) a koza zůstane celá (dítě má k obědu buchtičky s krémem;)
Tento komentář byl smazán uživatelem.
České školy mají v EU nejvyšší počty dětí ve třídách. Polsko má průměr 15, Norsko 13...chcete zavírat menší školy a ještě více naplnit třídy? To tady bylo za komunismu, 40 dětí ve třídě, jenže nebyla slavná inkluze, a tak se dalo i v takto přeplněných třídách učit. Dnes si to s autisty, dyslektiky dysgrafiky, ADHD....neumím představit. A to vše bez asistentů? Kdyby se zrušila inkluze a dětí se specifickými poruchami by se vrátily do speciálních škol, nebylo by třeba tolik peněz na všechny asistenty a úspora by byla na světě...
Naše děti sportují s námi. Naučili jsme je lyžovat, bruslit, plavat, na kole, ....Jsme s manželem sportovně založení, tak naši kluci neměli ani moc na výběr. Naštěstí oba dva pohyb milují. Jestli jsou rodiny, kde se o víkendu trénuje gaučing, k obědu je něco smaženého a jediný pohyb dítěte je, když se natahuje pro mobil nebo zapíná počítač, tak nechápu testování ve školách. Za 2x45 minut týdně tam toho ti učitelé z dětí opravdu moc nevydolují.
A jak byste pak řešila, když dítě nevezmou do spádové školy, ani v okruhu dalších 50km? A proč by si dobrá škola měla žáky vybírat? Vždyť je státní? Od toho jsou přece soukromé, aby si vybírali. A to chcete hned v úvodu školního maratonu prvňáčky ještě víc stresovat nějakými zkouškami, jestli umí tkaničku zavázat víc oble, než druhé dítě? A co byste dělala s těmi nepřizpůsobivými, když by je dle vašeho systému vlastně nikde vzít nechtěli a přitom je školní docházkla povinná?
Myslíte, že zápis vytvořený tak, aby zjistil jak na tom dané dítě je, by prvňáčky stresoval?
Jdeme směrem amerického školství. Na státní škole kde kdo, nepřizpůsobiví, utečenci, migranti...a to již dnes. Ještě se budeme prát o soukromé školy.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je tristní výsledek našeho školství. Hlavním důvodem pro zákaz mobilů na školách je konkurence zejména AI. Mohlo by se totiž brzy ukázat, že velká většina učitelů je na školách zbytných. A to je pro učitele zcela nepřípustné. Tak mobily prostě zakážou zákonem. Namísto restrikce je vždy lepší uplatňovat kvalitní osvětu. Sami učitelé dnes používají AI pro svůj výklad, takže je to i velmi pokrytecké.😔
10 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Souhlasím. Tak ať dětem zakáží mobily rodiče a celé odpoledne se jim mohou věnovat. Jediné místo, kde děti používají mobil smysluplně je škola. K této generaci AI patří. Škola má naučit, kde si děti mohou vyhledat informace, dřív to bylo z knih, dnes je to Google. A s touto informací se musí i učitel naučit pracovat a ne to dětem zakazovat. Navíc, ministerstvo stále tlačí na školy, že mají minimálně plněné digitální kompetence. Tak to si trošku protiřečí.