Tak si „ vypíchneme " z toho přídělového systému cukr.
Proč ne maso a další...
A proč se někteří lidé, kteří v dětsví, mládí ,.. přežili koncentrační tábory, dožívají devadesáti let?
Z jakého vzorku ta studie vychází?
Jak se ve studii odstranili další vedlejší možnosti?
a) Tento přídělový systém byl pouze na sladké.
b) ad přežití koncentračních táborů: ano, statisticky se dožívají trochu delšího věku (s horším zdravím)
c) to máte v článku. cca 60 tisíc osob z databáze UK Biobank
d) protože šlo jen o cukr, jiné vlivy není třeba brát v potaz.
Prosím, nesouhlaste se mnou jinak než bytostně 🙂
Tohle je racionální debata a neměli bychom do ní tahat v podstatě náboženské koncepty. Já chápu, že jste o něčem pevně přesvědčený. Ale to není záruka toho, že se nemýlíte. Všichni pomýlení vůdcové 20. století od Lenina po Pol Pota byli bytostně přesvědčeni o své pravdě. To není záruka ničeho.
Já vám místo toho předložích "chytristiku": pokud progresivismu byl a je ultralevicový, tak byl Masaryk ultralevicový? Sám se přece prohlašoval za progresivistu.
Podle mého názoru je problém stále v tom, že používáte slova jinak než zbytek světa. To, že pro vás něco je "ultralevicové", neznamená, že my ostatní to vnímáme stejně. Nemluvě o tom, že všechny progresivisty (tedy ty, kdo věří v blaho pokroku). Progresivismus nemá žádnou jednotnou chartu, pod kterou se musí všichni podesat a "články víry", ve které musí všichni věřit. A vy je šmahem označíte za "ultralevičáky". To Vám vážně přijde přesný popis skutečnosti?
Co se týče atmosféry ve skutečnosti - jak ji podle Vás stát má regulovat? Zkuste si na chvíli představit, že má hypoteticky pravdu - že tedy "cancel culture" a delší podobné nesmysly jsou kulturní fenomén (prostě přesvědčení, které se mezi lidmi rozšířilo a velká část mu věří, i když o něm třeba hluboce nepřemýšlela). Jak má stát něčemu takovému zabránit? Má přijímat zákony omezující svobodu slova a názoru? Nezdá se mi, že byste mi proti jako zastánce značné svobody slova byl pro něco takového.
Já souhlasím, že se v posledních dekádách pod "praporem progresivismu" objevila spousta někdy odsouzeníhodných, jindy jen směšných tendencí a myšlenek. A je nutné je zesměšnit a zavrhnout.
Ale prostě pak najednou celý, mnohem širší myšlenkový proud zavrhnout jako "ultralevicový", to mi - promiňte - přijde nebezpečená zkratka. Nebezpečná třeba proto, že skutečná politická rizika zjevně hrozí odjinud.
Psal jste: "... STAN není "ultralevicový", na tom není o čem debatovat ..."
Bytostně s Vámi nesouhlasím. V oblastech, které jsem Vám popsal je dle mne ultralevicový, neboť neoprogresivismus (po staru "progresivismus") je z podstaty věci ultralevicový.
Nepsal jsem, že ve všech směrech a psal, jsem, že každý má někde jinde ony "červené linie". Pro mne je to právě neoprogresivismus.
Co se týká Vašeho posledního odstavce, tak jsem si myslel, že jsem to napsal poměrně srozumitelně. Pokud ve společnosti (naštěstí ne tolik u nás, ale jinde bohužel ano) převládá atmosféra, která končí onou dehonestací lidí, vyhazovem z práce atd. (co jsem popisoval), tak je zcela jedno, zda jde o desítky, stovky či tisíce lidí a nebo o miliony. A je jedno, zda to dělá stát (viz změna zákonů) nebo společnosti (firmy) či jednotlivci. Jde o to, že to stát vůbec dovolil (převládla ideologie) a nezabránil tomu (v řadě případů tomu i tleská)
Prosím, nesouhlaste se mnou jinak než bytostně 🙂
Tohle je racionální debata a neměli bychom do ní tahat v podstatě náboženské koncepty. Já chápu, že jste o něčem pevně přesvědčený. Ale to není záruka toho, že se nemýlíte. Všichni pomýlení vůdcové 20. století od Lenina po Pol Pota byli bytostně přesvědčeni o své pravdě. To není záruka ničeho.
Já vám místo toho předložích "chytristiku": pokud progresivismu byl a je ultralevicový, tak byl Masaryk ultralevicový? Sám se přece prohlašoval za progresivistu.
Podle mého názoru je problém stále v tom, že používáte slova jinak než zbytek světa. To, že pro vás něco je "ultralevicové", neznamená, že my ostatní to vnímáme stejně. Nemluvě o tom, že všechny progresivisty (tedy ty, kdo věří v blaho pokroku). Progresivismus nemá žádnou jednotnou chartu, pod kterou se musí všichni podesat a "články víry", ve které musí všichni věřit. A vy je šmahem označíte za "ultralevičáky". To Vám vážně přijde přesný popis skutečnosti?
Co se týče atmosféry ve skutečnosti - jak ji podle Vás stát má regulovat? Zkuste si na chvíli představit, že má hypoteticky pravdu - že tedy "cancel culture" a delší podobné nesmysly jsou kulturní fenomén (prostě přesvědčení, které se mezi lidmi rozšířilo a velká část mu věří, i když o něm třeba hluboce nepřemýšlela). Jak má stát něčemu takovému zabránit? Má přijímat zákony omezující svobodu slova a názoru? Nezdá se mi, že byste mi proti jako zastánce značné svobody slova byl pro něco takového.
Ano, STAN nelze v základě považovat za levicovou stranu, ale pokud prosazuje a obhajuje neoprogresivismus a ještě se k tomu hrdě hlásí, tak holt část "programu" a skutků je ultralevicová. Je to stejné, jako kdyby stará pravicová ODS propagovala prvky fašismu. Bylo by to pro řadu lidi přijatelné?
Např. pro mě ne ... důležité je, co je pro voliče onou červenou linií.
Já se omlouvám za odmlku, ale neměl jsem sílu na to reagovat.
Máme v podstatě za hranicemi válku se zjevně agresivním režimem, který opakovaně tvrdí, že jeho cílem je zničit "zdegenerovaný Západ" (ve skutečnosti jde mnohem spíše o mocenské ambice, ale pro tu se musí najít nějaké důvody, že) a Vy tu řešíte takovou - nezlobte se - pitomost. STAN není "ultralevicový", na tom není o čem debatovat. A Piráti taky ne, vždyť se proboha podívejte, jaká byla politika současné vlády. ANO na ní útočí převážně z levicových pozic a zjevně to funguje (z různých důvodů, pochopitelně).
A co se týče Vaší argumentace, už se v ní ztrácím a vzdávám to. Jen se zastavím krátce u Vašeho posledního bodu. Z něj mám pocit, že už mi argumentujete jen pro argument a vůbec jste se nad vlastním argumentem nezamyslel: "Nejde o počty, ale o to, zda jsou bohužel postihováni lidi za nesoulad s ideologií neoprogresivismu (za názor), tedy jde o princip. Taková společnost je nakažena virem a otázkou je, kde to nakonec skončí."
Já řeknu jen jediné: na počtech samozřejmě záleží, to přece víme oba. Dokonale spravedlivá společnost neexistuje, důležité je, aby nespravedlnost nebyla všeobecná a existovaly opravné mechanismy.
Já doufám, že text ve světě plném pitomého marketingu o naprosto zbytečných nebo úplně vymylšených AI aplikce připomene i těm, kdo oblast nesledují, že by měli. I když třeba jejich oborem není "skládání proteinů".
Jen bohužel nedokážu téhle naději úplně uvěřit. Vím, že spousta z nás má řadu bezprostřednějších starostí, má pocit, že "už ničemu nerozumí" a je to moc složité, nevěří novinkám (ani novinářům, kteří je často nekriticky vyzdvihují), případně má jiné dobré - nebo taky špatné - důvody, aby vývoj v téhle oblasti nesledovala.
Pokud tedy opravdu zásadní změna přijde, jak to vypadá, šok pro nemalou část společnosti bude brutální. A pak se začnou hledat "viníci"...
Naučte se správně zapsat mocninu – spočítat 1047 možných podob by vážně netrvalo déle, než je stáří vesmíru 😄 … A desítkové mocniny tady opakovaně čtu zapsané zcela špatně – takže pište buďto 10⁴⁷ nebo 10^47 nebo 10 na 47 …
Děkujeme za upozornění. V textu z nějakého důvodu zmizelo formátování na horní index, to jsme si měli všimnou.
Ale je. Když vy budete krýt něčí vraždu, tak nebudete brán za spolupachatel?
A země, které se konflikt netýká, a přesto ho vojensky podporuje není angažovaná?
Tady ale přece nebavíme o trestním právu. Vaše analogie není přesná.
Co se týče Vaší otázky: taková země je "angažovaná" (ve smyslu, že na konfliktu má své zájmy), ale "vojensky se neangažuje".
Zkusíme to vysvětlit úplně jednoduše: "angažovat se" je obecný výraz podobně jako třeba "hrát si". "Angažovat se vojensky" už způsob zapojení specifikuje - třeba jako "hrát si na vojáka" už přesněji popisuje, jakou roli ve hře dotyčný má. Pokud tedy o někom řekneme, že "si hraje", neznamená to automaticky že "si hraje na vojáka".
I vzhledem ke zprávám o přítomnosti severokorejských vojáků si kladu v poslední době otázku, do jaké míry dokáže ruská armáda doplňovat své stavy verbováním v zahraničí.
Nabídka bude pro lidi ze spousty zemí asi atraktivní a slibovaný výdělek bude (podobně jako v případě řady Rusů) převyšovat často obnos, který třeba v chudých afrických či asijských zemí mohou lidé vydělat do konce života. Ale je něco takového reálné ve větším měřítku, řádově tisíců či třeba 10 tisíc zahraničních bojovníků měsičně?
1.) Já rovnou sjedu po šikmé ploše, abychom se dostali k meritu věci: Jste pro, aby ve veřejném prostoru dostala dostatečný prostor pederastie nebo nacismus nebo stalinismus?
Ne všechny názory jsou hodnotově rovnocenné. Pokud ten můj, že by bylo zapotřebí pobít všechny Aramejské a volám po jejich fyzické likvidaci, tak si nezasloužím ostrakizaci?
Společnost by měla mít mechanismy, jak se škodlivých názorů zbavovat - teď jde jen o to, jaké to mají být.
3.) Ano, ale ne vždy je progesivismus a levice totéž. Například STAN není levice. Prostě to slovo v souvislosti s nimi nepoužívejme a budeme si rozumět 🙂 Prostě rozlišujme dva různé termíny a nezaměňujme je. O nic jiného mi v tomhle nešlo, jen o terminologii.
4.) "Pokud je někdo "pronásledován", vyhazován z práce, dehonestován atd. kvůli ideologii neoprogresivismu, tak se určitě lépe kvůli neoprogresivismu nemáme."
To zjevně není pravda 🙂
Pokud by existovalo 1000 lidí, kteří se mají kvůli neoprogresivismu lépe a 1 hůře, tak jsme na tom ve výsledku jako společnost prostě lépe. Já netvrdím, že to tak je, to je jen hypotetický příklad. Ale nebuďte tak absolutní ve svých tvrzeních, prosím.
Zvažte, například, zda ti lidé, proti nimž se tak vymezujete, nebojují za někoho, kdo se této chvíle necítil také nějak vyloučený, omezovaný či dehonostovaný. Já znovu neříkám, že to platí obecně a všude u všech "bojovníků za spravedlnost", ale co když u některých ano? To je potom hned automaticky budeme označovat za věrozvěsty nějaké hypotetické diktatury?
1. Píšete: "... Já ji nehájím, i když spíše souhlasím ..."
Vidíte, třeba již v tomto si nerozumíme. Možná je to tím, že jste nezažil socialismus a nemáte "vybudována" určitá čidla.
V tom si také nerozumíme. Souhlasím, že za komoušů a socialismu to bylo řádově jinak (chvále bohu, že dnes to tak není), ale o to proboha nejde. Jde o to, že jsou používány obdobné metody, i když ne tak drastické. Je zcela jedno, zda jde o jednoho člověka či miliony (tedy mělo by to být z principu jedno). Také jsme psal, že je to zatím hlavně problém některých "vyspělých" západních demokratických zemí. Proto nechci, aby se to dostalo ve stejném měřítku i k nám.
Ano, to máte pravdu. Jenže co se týká neoprogresivismu, který zrovna vládne značné části "vyspělých demokratických zemí", tak jde min. o levici a dle mne v řadě příkladů až o ultralevici.
Tak to si odporuje. Pokud je někdo "pronásledován", vyhazován z práce, dehonestován atd. kvůli ideologii neoprogresivismu, tak se určitě lépe kvůli neoprogresivismu nemáme.
1.) Já rovnou sjedu po šikmé ploše, abychom se dostali k meritu věci: Jste pro, aby ve veřejném prostoru dostala dostatečný prostor pederastie nebo nacismus nebo stalinismus?
Ne všechny názory jsou hodnotově rovnocenné. Pokud ten můj, že by bylo zapotřebí pobít všechny Aramejské a volám po jejich fyzické likvidaci, tak si nezasloužím ostrakizaci?
Společnost by měla mít mechanismy, jak se škodlivých názorů zbavovat - teď jde jen o to, jaké to mají být.
3.) Ano, ale ne vždy je progesivismus a levice totéž. Například STAN není levice. Prostě to slovo v souvislosti s nimi nepoužívejme a budeme si rozumět 🙂 Prostě rozlišujme dva různé termíny a nezaměňujme je. O nic jiného mi v tomhle nešlo, jen o terminologii.
Vy předpokládáte, že hájím něco, co nehájím. 🙂 Já jsem říkal, že "cancel culture" je problematická a podobný sociální tlak může být pro jedince zničující. Já ji nehájím, i když spíše souhlasím, že jsou prostě věci, kterým by se na veřejnosti prostor dávat neměl (notoričtí lháři by neměli ideálně dostávat prostor, ale to mám asi marné). Ale to "cancel culture" neospravedlňuje.
Ovšem...
a) mám pocit, že není jasné, kolik případů "zničeného života" vlastně bylo? Pokud je ten problém o několik menší řádů menší než problém institucionalizované perzekuce jako za socialismu, jak mám podezření, tak nechápu, proč by měl mít stejnou důležitost. A přijde mi například, že Rusko - které se veze na straně konzervativní politiky, ne levičácké - je prostě nesrovnatelně větší problém (a díky tomu by mohla být problém i ta konzervativní politická reprezentace, která ruské zájmy v Evropě hájí).
b) Chci znovu upozornit, že takové společenské vyloučení není žádný "levičácký vynález" a ostrakizace se používala prakticky ve všech dobách.
Dokonce bych se odvážil odhadovat, že my dnes (i díky progresivismu) žijeme v době, kdy se jedince může takovému tlaku bránit lépe než kdy předtím. Právě proto, že definice občanských a lidských práv je širší, než kdy byla, můžete se odvolat proti neoprávněnému vyhazovu, omezení na právech atp.
Já s Vámi souhlasím, že to je problém. Ale zdá se mi, že je to problém vlastně malý, který se navíc řeší a odstraňuje (už se o něm mluví a nemá takovou sílu jako před lety).
A tak nechápu, proč vylívat dítě i s vaničkou a kvůli "cancel culture" šmahem všechny progresivisty (včetně těch, kteří ji neprovozují a nepovažují za správnou, protože tací nepochybně existují) považovat za "ultralevičáky" a komunisty. To je postoj, který nositele odsuzuje k izolaci - a to podle mého pro demokracii není zdravé.
Můj dojem je, že hodnotíte spoustu lidí podle malé, hlasité většiny, jejichž projevy vám soc.sítě a média předkládají jako "skandál". Nebo se pletu? Někdo např. z vedení STAN se někdy vyslovil pro "cancel culture" a já jsem si nevšiml? To je docela dobře možné, pochopitelně...
Nemohu než Vás odkázat na můj příspěvek výše.
Ano, metody nejsou tak brutální, ale také Vám mohou zničit život. Mohou Vás vyhodit z práce, z VŠ, dehonestovat Vás i Vaši rodinu, pomlouvat, pronásledovat, postupně ničit atd., a to jen kvůli tomu, že "nemáte ten správný progresivní názor" (naštěstí to zatím platí hlavně pro určité "vyspělé demokratické státy"). Pokud se Vám to jeví fakt přijatelné (a je jedno, že to není státem řízené, jen akceptované), tak mně určitě ne, já socialismus zažil a děkuji, nic podobného nechci, již nikdy. Ta paralela bohužel není až tak moc přitažená za vlasy, ale Vy se mnou pravděpodobně nebudete souhlasit.
Vy předpokládáte, že hájím něco, co nehájím. 🙂 Já jsem říkal, že "cancel culture" je problematická a podobný sociální tlak může být pro jedince zničující. Já ji nehájím, i když spíše souhlasím, že jsou prostě věci, kterým by se na veřejnosti prostor dávat neměl (notoričtí lháři by neměli ideálně dostávat prostor, ale to mám asi marné). Ale to "cancel culture" neospravedlňuje.
Ovšem...
a) mám pocit, že není jasné, kolik případů "zničeného života" vlastně bylo? Pokud je ten problém o několik menší řádů menší než problém institucionalizované perzekuce jako za socialismu, jak mám podezření, tak nechápu, proč by měl mít stejnou důležitost. A přijde mi například, že Rusko - které se veze na straně konzervativní politiky, ne levičácké - je prostě nesrovnatelně větší problém (a díky tomu by mohla být problém i ta konzervativní politická reprezentace, která ruské zájmy v Evropě hájí).
b) Chci znovu upozornit, že takové společenské vyloučení není žádný "levičácký vynález" a ostrakizace se používala prakticky ve všech dobách.
Dokonce bych se odvážil odhadovat, že my dnes (i díky progresivismu) žijeme v době, kdy se jedince může takovému tlaku bránit lépe než kdy předtím. Právě proto, že definice občanských a lidských práv je širší, než kdy byla, můžete se odvolat proti neoprávněnému vyhazovu, omezení na právech atp.
Já s Vámi souhlasím, že to je problém. Ale zdá se mi, že je to problém vlastně malý, který se navíc řeší a odstraňuje (už se o něm mluví a nemá takovou sílu jako před lety).
Dobrý den, předem se omlouvám za pozdní odpověď, debata to je zajímavá. Ovšem internetové diskuse jsou dlouhé, život krátký...
Já s řadou Vašich námitek souhlasím, s řadou ne, ale má hlavní pointa byla celou dobu jiná: To, co nazýváte progresivismem, je skutečně spíš kulturní fenomén, který řeší věci jako identitární politika a menšinová práva, což s tradičním pojetím levice (přerozdělování a silná role státu) moc společného nemá.
Určitě ale navrhuje používat (či jeho zastánci používají) techniky, které lze považovat za "levicové": regulace, kontroly a obecně posilování role státu, což se historicky spíše spojuje s levicí. Ale hlavním nástrojem neoprogresivismu je vybudování a udržování většinového takového společenkého názoru, aby byl v souladu s jeho hodnotami. Což není totéž jako "dělnická revoluce".
Nejde o ekonomickou regulaci, ale o regulaci společenského chování - a to přijde mi, že právě to vás tak zlobí a to považujete za „ultralevici“. Jen chci ale upozornit, že pojem není úplně trefný. Lidé pod „ultralevicí“ běžně rozumí radikální socialismus nebo komunismus, ne kulturní progresivismus.
Váš argument o tom, že se neoprogresivismus „vynucuje“ podobně jako totalitní ideologie, určitě není nezajímavý, ale je velmi nepřesný a zastírá podstavu věci.
(pokračování)
Kdybychom zůstali u věcné argumentace, tak bych spíš řekl, že jde o boj za změnu společenských norem. Podle někoho přehnaný, podle jiného odpovídající, podle jiných nedostatečně silně vedený.
Například „cancel culture“ je nepochybně problematická a určitě může vést a někdy vede k "udušení" debat o tématech, o kterých by se mluvit mělo. Společenský tlak může být určitě zničující a někdy doslova smrtící (řada forem rasismu vlastně nebyla a není zákonem daná).
Ale rozhodně nejde o "ultralevičácký" vynález neoprogresivismu. "Ostrakizace" byla v athénské ústavě od 6. století př.n.l. (Odkaz ) a to je v podstatě jen extrémně přísná forma "cancel culture". A společenské vyloučení, potlačování názorů atp., bylo v minulosti velmi často nástrojem politické moci, která po velkou část evropských dějin byla konzervativní, ne "levičácká". Romantici by mohli vyprávět...
P.S. A ještě k poslední poznámce o volbě – ano, i za socialismu si lidé mohli vybrat, ale cena za nesouhlas byla podstatně vyšší. Dnes sice může být někdo zablokován na sociálních sítích, ale není perzekvován státem, jeho děti nemají zakázené studium, nešikanuje ho StB, nebo není v nejhorším odveden do lágru nebo vězení. Paralela mezi tehdejší a současnou situací je podle mého velmi přitažená za vlasy.
1. Píšete: "... Není to stejné, protože komunismus v jejich programu není 🙂..."
Ale já nepsal, že v programu mají komunismus. Psal jsem, že jsou zastánci a propagátoři neoprogresivismu, což není komunismus. Ale to snad víte. Stejné je to však z pohledu "vynucování" poslušnosti, zavádění do zákonů a trestání lidí (mimo tábory, gulagy, vraždění atd.), dehonestace lidí, vyhazovy z práce atd.
Ne, není. Jak v socialismu, tak i nyní (naštěstí ještě ne tolik u nás) jsou lidé trestáni za svůj názor, který je odlišný od neoprogresivismu, jsou vyhazováni z práce, dehonestováni, blokováni na internetu atd. a přesně to je to, co považuji za stejné. Už chápete?
Ano, ale neoprogresivismus je jen část levicového uvažování. To není "celá levice", jen její odnož. Otázkou je, jak nebezpečná odnož.
To je mylná představa. Levicová strana nemusí, ale může mít v programu podporu neoprogresivismu. Neoprogresivismus je jasně levicový, ale nemusí být přijatelný ani pro levicové strany, ale může být přijatelný pro středové strany (jako šást jejich programu). Spíše jde u nás o politikaření (STAN) a zalíbení se EU, kde neoprogresivismus "vítězí" ve stranách, které EU nyní řídí. U PIRÁTŮ jde skutečně o jejich bytostnou ideologii.
Dobrý den, předem se omlouvám za pozdní odpověď, debata to je zajímavá. Ovšem internetové diskuse jsou dlouhé, život krátký...
Já s řadou Vašich námitek souhlasím, s řadou ne, ale má hlavní pointa byla celou dobu jiná: To, co nazýváte progresivismem, je skutečně spíš kulturní fenomén, který řeší věci jako identitární politika a menšinová práva, což s tradičním pojetím levice (přerozdělování a silná role státu) moc společného nemá.
Určitě ale navrhuje používat (či jeho zastánci používají) techniky, které lze považovat za "levicové": regulace, kontroly a obecně posilování role státu, což se historicky spíše spojuje s levicí. Ale hlavním nástrojem neoprogresivismu je vybudování a udržování většinového takového společenkého názoru, aby byl v souladu s jeho hodnotami. Což není totéž jako "dělnická revoluce".
Nejde o ekonomickou regulaci, ale o regulaci společenského chování - a to přijde mi, že právě to vás tak zlobí a to považujete za „ultralevici“. Jen chci ale upozornit, že pojem není úplně trefný. Lidé pod „ultralevicí“ běžně rozumí radikální socialismus nebo komunismus, ne kulturní progresivismus.
Váš argument o tom, že se neoprogresivismus „vynucuje“ podobně jako totalitní ideologie, určitě není nezajímavý, ale je velmi nepřesný a zastírá podstavu věci.
. Ok, když to říkáte. Já nevím, že - ani jak - by se něco něco takového zjišťovalo.
. Není to stejné, protože komunismus v jejich programu není 🙂 Mimo matematiku "rovná se" neexistuje. Je to analogické, není to stejné. Váš pohled je pro mě prostě nestravitelná zkratka a zjednodušení.
. Zažil jsem a nevzpomínám si, že by socialismus byl nějak spojen s voláním po právech LGBT, voláním po "nerůstu" nebo respektování lidských práv (tedy jinak než deklaratorně). A vidím podstatně větší nebezpečí jinde (nejnaléhavěji tedy hlavně geopolitické riziko z Východu)
. Podle mého je "neoprogresivistický". 🙂 V USA je podle mého názoru spojený s levicí v takovém míře proto, že jde o systém založený jen na dvou stranách. Není tam na vybranou - k jedné se přidat musíte a jste tak automaticky proti druhé.
Ale jak jsem ukazoval na příkladu Wagenknechtová (tedy levice, která je proti neoprogresivismu, jak ho chápete), tak v Evropě neplatí, že by levicovost nutně znamenala progresivistický program. Ostatně STAN taky nemá levicový program. A tradiční levicové strany typu soc. demokracií třeba nějaký vstřícný postoj k migraci nikdy neměl (jejich elektrorát ji vnímal jak hrozbu).
Tím je důkaz proveden - pokud by neoprogresivsmus byl ze své podstaty levicový, levicová strana bez něj by nemohla existovat. Protože ale existuje, tak je "progresivismus" může mít s levicí něco společného - a většinou má, nepochybně - ale nemusí být vždy levicový (a naopak levice nemusí být vždy progresivistická, jak dokládá historicky i případ KSČ)
Nezlobte, ale já mám pocit, že Vás nenávist k "neoprogresivismu" zaslepuje.
Já tedy přesně nevím, co si pod tím termínem představujete, ale jsem si dost jistý, že KSČ v roce 1948 nebyla neprogresivistická. Neovládla stát a neposílala lidi do dolů kvůli právům menšin, rovnému zastoupení žen ve vedeních firem nebo "zelené ideologii".
Já mezi dnešními "progresivisty" (ať už si říkají "neo" nebo ne) vidím spoustu nepochopitelných a nerozumných, často úplně iracionálních názorů a extrémů, jak se dá čekat u směru tak nevyhraněného.
Ale že by mě dnešní "antiprogresivisté" měli nějakou lepší filozofii než to, že pokrok je nezbytný k tomu, aby se naše děti měli lépe, to si tedy nemyslím. A tak přesně nechápu, čím progresivismus nahradit. Ani proč z něj dělat zločinnou filozofii.
21
Sledujících
1
Sleduje
21
Sledujících
1
Sleduje
Článek je to obsáhlý, ale zaujala mě tam jedna část.
Že podle satelitních snímků zmizela skoro celá zásoba dělostřelecké munice.
To jí skladují venku na dvorku?
4 odpovědi
877
Sledujících
0
Sleduje
877
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mně to taky překvapilo, ale nezanedbatelná část munice z dob SSSR se opravdu v Rusku skladovala venku.
Podívejte na to vlákno se satelitními snímky:
Odkaz
A ano, je to jen odhad, protože do bunkrů satelity nevidí. A nezávislí zapálení amatéři, kteří takové analýzy dělají, nemají prostředky na to, aby snímali každý nákladní vůz, který přijede. Takže je to extrapolace založená na snímcích otevřených skladovacích prostor, podpořená poklesem aktivity ruského dělostřelectva na frontě - a také údaji o množství materiálu z KLDR. Viz Odkaz 1