Lithium-iontové baterie mívají nějaké doporučené provozní teploty, avšak mnohem více než chlad jim škodí teplo. Pokud tedy zařízení čelí delší dobu teplotě vyšší než 35 °C, dojde dříve či později ke snížení kapacity jeho baterie. To je hlavní problém u baterií elektrických vozidel, které často tráví den na přímém slunci nad rozpálenou vozovkou.
Jo jo to jsem si vždycky přál, spotřebovávat tu šťávu co sebou táhnu na výhřev nebo chlazení baterky 😄
Na pana Staňka jsem se díval před pořízením FV elektrárny 8,2 kW, pak jsem se svezl v Tesle S s výkonem 700 koní, z nuly na stovku tři vteřiny a usoudil jsem, že je to lepší volba , než např. Ferrari u kterého při tak dravé jízdě máte po třista km prázdnou nádrž, Tesla dala 250 s rezervou a neustálém plném výkonu! Navíc to ticho 🙂 Jen mi vadí obecně u El aut vysoká cena a to i výměny akumulátoru, dojezd se dnes už zfmda být celkem ok, jen ty ceny....
Podívejte se kolik je výkon který může ta vaše Tesla dávat konstantně (než se nějaká z choulostivých komponent začne přehřívat), bude to tak půlka bych řekl. To Ferrari to bude dávat dokud bude v nádrži benzín a ano, spotřeba jistě bude vysoká. Ale opravdu bych řekl, že i tak ujede to Ferrari při dvojnásobném výkonu při okruhovém tempu více než Vaše drahá Tesla.
vážení, pan Staněk má zkušenost s EV cca 6 let. Má i své elektro. Jak jste na tom vy?...
Mimochodem, nové EV se slušnou baterií vydrží s proudem vytápět řadu hodin... tj asi tak dlouho, než u spalováků protopíte benzin co máte v nádrži...
Tady jde pouze o druh pohonu o nic jiného...
V mojí nádrži bývá 40 litrů nafty (2/3) To mi při spotřebě na volnoběh 1 l/h vydrží 40 hodin, ne tohle opravdu není silná disciplína EV.
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jo, pevný převod. Co se na tom může rozbít? A životnost? Třeba SsangYong Torres má záruku na baterii 10let nebo 1mil kilometrů.. tak asi tak.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano Torres bude mít požadavky na odolnost stejný jako M5 s výkonem přes 1000 koní a o kroutícím momentu ani mluvit nebudeme.
Nicméně máte pravdu, technicky je to samozřejmě jednodušší, ale o to větší nároky budou na úsporu hmotnosti, setrvačné hmoty atd. a to spolehlivosti nepřidá. Všichni si jistě vzpomeneme na nějaké auto, kterému vybuchoval diferenciál (který není v principu o moc složitější)