Proboha, bavíme se momentálně o výrobě paliva z CO2 a tam je účinnost 14%!
Jak může být něco uhlíkové neutrální, v tomto případě výroba paliva z CO2, když jeho výroba není uhlíkové čistá?
To už je jiná, tam ta účinnost může taková klidně být. A proč, že je to problém? Vyrábíš to z elektriky, stejně jako když nabíjíš baterky. Z jaderný elektrárny je to čistá energie a navíc je tu výhoda stálého odběru, na rozdíl od nabíjení aut. Pokud nepovažuješ elektriku za CO2 neutrální (což by si ani neměl) tak neutrální není ani EV (samozřejmě na provoz)
Kravina! Účinnost jen 14% a navíc, co z CO2 vyrobíš, to následně výfukem vypustíš.
Tak se 14% se pleteš, tak malá účinnost u moderních motorů není, přesné číslo se mi hledat nechce, ale řekl bych něco málo přes dvojnásobek. Tak 35%, ale to je v tomto případě vedlejší, protože tahle účinnost nemá co dělat s tím co je produktem spalování.
Produktem spalování je samozřejmě opět CO2, ale vyprodukováno je ho stejné množství, které bylo zapotřebí, pro výrobu paliva, tudíž je uhlíkově neutrální. K syntetizaci paliva ti pak stačí elektřina, no a palivo jako takové, je daleko lepším nositelem energie než baterie, byť na kola dostame jen 35% energetického potenciálu. A ocenil bych trošku lepší přístup, snažím se tě trochu vzdělat.
A odkud čerpám informace, pravdivé informace? Například jsem se zeptal majitele BMW řady 3, taky jej má jako ty tak přestárlého, a on mi řekl, že tam žádné elektrické topení nemá.....
Mají tam napsané: "Všechny nové osobní a dodávkové automobily prodávané v EU od roku 2035 nesmí produkovat žádné emise CO2", takže je to prakticky zákaz spalovacích automobilů.
Sežeň si někoho, kdo tomu rozumí. Tudíž můžeme říct, že technické vzdělání nejspíš postrádáš.
Vzhledem k tomu, že syntetické palivo lze vyrábět z CO2, je auto spalující takové palivo uhlíkově neutrální.
Do BMW řady 3 se elektrické vytápění nedávalo.
A náhled do budoucnosti? Ty to doposud ještě nevíš? Tak si přečti nařízení Evropského parlamentu, ke se píše o zákazu výroby spalovacích automobilů.
A ten ježek topení je tam asi pro srandu ne? Opravdu by mě zajímalo, odkud čerpáš svojí automobilovou odbornost.
Ničeho bych se neobával, když naše drahá unie slíbí něco k roku 2035, jen se plácá po zádech a zároveň si dává dostatek prostoru pro přehodnocení toho rozhodnutí. Koneckonců jsme již všichni viděli, jak vycouvali z požadavků Euro7.
A mimochodem se tam myslím nepíše o zákazu prodeje spalovacích motorů jako takových, ale jejich bezemisním provozu, tedy syntetická paliva jsou v pořádku.
Hmm takže tvůj BMW má elektrické topení? A jaký typ vozu to je?
Jak zde píšeš, ano, zbytek jsou dojmy, ale jen ty tvé dojmy. A nevím, co je to od tebe za výplod, co zkoušíš a vidíš každý den.
Ale my zde nejsme v Asii, my jsme v Evropě, takže nevím, proč blafeš kraviny o Pekingu či Shanghaii
Má a je to obyčejná řada 3, funguje do doby, než začne topit vodou.
Faktem je že Čína je v tuto chvíli v EV businessu daleko před EU, takže představuje tu vaši zářnou budoucnost. Tudíž bych čekal, že někdo jako vy ocení malé nahlédnutí do vaší vysněné budoucnosti.
Já jsem tě za slovo nechytal, pouze jsem napsal pravdu a to pravdu, že lžeš. Mimochodem, co to máš za 20 let staré auto, ve kterém máš el. topení?
Pokud se podívám na spalovací auta v hodnotě elektromobilu, tak u žádného el. topení nevidím. Prosím, vyjmenuj mi nynější nová auta, která mají el. topení.
Se zbytkem očividně nesouhlasím, protože jak jsem již předtím napsal, blafeš kraviny.
No, normální člověk se smíří s tím, že když někdo řekne každý, nemusí to být do posledního kusu, ale dobře.
BMW.
Zbytek jsou jenom moje osobní dojmy, a to co vidím a zkouším každej den. S tím můžeš těžko nesouhlasit a ještě hůř to můžeš napadat, máš snad také osobní zkušenosti s tím, jak to tu vypadá?
A pozor, povím ti další zajímavost s chladnějším klimatem tu koncentrace elektromobilů klesá. V Pekingu jich rozhodně není tolik co v Shanghaii (i tady jen tak 15%)
Takže jak je u tebe zvykem, blafeš opět jen samé kraviny.
A opět tvé lži; každé auto nemá elektrické topení! Takže jsi jej a jen ulhaný lhář, takže co s tebou?
Chytat za slovo ti jistě jde, nicméně mám z toho projevu pocit, jako by tě někdo právě kopnul do koulí.
No tak moje 20 let staré auto ano. A pokud bychom se koukali na auta s pořizovací hodnotou na úrovni elektromobilu, byl by div kdyby ho nemělo. (Samozřejmě výrobce ,kromě komfortu, nic nenutí tento SEKUNDÁRNÍ systém přidávat)
Se zbytkem tedy očividně souhlasíš. To považuju za velký úspěch, třeba se časem vrátíš zpátky na zem.
Lithium-iontové baterie mívají nějaké doporučené provozní teploty, avšak mnohem více než chlad jim škodí teplo. Pokud tedy zařízení čelí delší dobu teplotě vyšší než 35 °C, dojde dříve či později ke snížení kapacity jeho baterie. To je hlavní problém u baterií elektrických vozidel, které často tráví den na přímém slunci nad rozpálenou vozovkou.
Jo jo to jsem si vždycky přál, spotřebovávat tu šťávu co sebou táhnu na výhřev nebo chlazení baterky 😄
Na pana Staňka jsem se díval před pořízením FV elektrárny 8,2 kW, pak jsem se svezl v Tesle S s výkonem 700 koní, z nuly na stovku tři vteřiny a usoudil jsem, že je to lepší volba , než např. Ferrari u kterého při tak dravé jízdě máte po třista km prázdnou nádrž, Tesla dala 250 s rezervou a neustálém plném výkonu! Navíc to ticho 🙂 Jen mi vadí obecně u El aut vysoká cena a to i výměny akumulátoru, dojezd se dnes už zfmda být celkem ok, jen ty ceny....
Podívejte se kolik je výkon který může ta vaše Tesla dávat konstantně (než se nějaká z choulostivých komponent začne přehřívat), bude to tak půlka bych řekl. To Ferrari to bude dávat dokud bude v nádrži benzín a ano, spotřeba jistě bude vysoká. Ale opravdu bych řekl, že i tak ujede to Ferrari při dvojnásobném výkonu při okruhovém tempu více než Vaše drahá Tesla.
vážení, pan Staněk má zkušenost s EV cca 6 let. Má i své elektro. Jak jste na tom vy?...
Mimochodem, nové EV se slušnou baterií vydrží s proudem vytápět řadu hodin... tj asi tak dlouho, než u spalováků protopíte benzin co máte v nádrži...
Tady jde pouze o druh pohonu o nic jiného...
V mojí nádrži bývá 40 litrů nafty (2/3) To mi při spotřebě na volnoběh 1 l/h vydrží 40 hodin, ne tohle opravdu není silná disciplína EV.
Ten tvůj vymodlený diesel by za 15 minut snad začal i topit, ale ten dle tebe elektrokřáp topí ihned. A proč by elektromobil neměl odjet, když si zatopí? Ty si pokud nemáš nezávislé topení předtápíš auto tím, že si jej 15 minut předem nastartuješ? Hmm, to děláš jen ty a tobě podobní, jen vy, co jste velmi nechytří.
Co to meleš za blbosti. Každý auto má dneska elektrický topení, co topí hned jak do toho sedneš, který funguje pravděpodobně na úplně stejným principu jako to v EV.
A teď si pojďme popovídat o tom jak to je v Číně (pro Vás země budoucnosti EV). V každým elektrotágu by ti umrznul zadek. Myslím, že ten týpek s termoskou čaje, tam nemá jak venku, protože by byl příznivcem Vim Hofa. A pojďme dále, drtiná většina lidí, co nekoukají na prachy si stejně koupí němecekou prémiovku s benzínem, byť je 3x dražší a dle Vás horší není to trošku podivné?
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jo, pevný převod. Co se na tom může rozbít? A životnost? Třeba SsangYong Torres má záruku na baterii 10let nebo 1mil kilometrů.. tak asi tak.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano Torres bude mít požadavky na odolnost stejný jako M5 s výkonem přes 1000 koní a o kroutícím momentu ani mluvit nebudeme.
Nicméně máte pravdu, technicky je to samozřejmě jednodušší, ale o to větší nároky budou na úsporu hmotnosti, setrvačné hmoty atd. a to spolehlivosti nepřidá. Všichni si jistě vzpomeneme na nějaké auto, kterému vybuchoval diferenciál (který není v principu o moc složitější)