I kdybych s Vámi souhlasil, že za posledních 35 let toho moc nevzniklo, tak to stejně platilo za komančů. Vše byly znárodněné fabriky, které už by teď měly více jak 100 let. A světe div se, i když už nejsou znárodněný, ale soukromé, tak produkují a dávají lidem pracovní místa.
Nepopírám, že se znarodňovalo, ale to co převzali dokázali rozvíjet a stali se ve světě věhlasnými. Pak se postavili přehrady, jaderky dálnice za prachy "dělnické třídy". Když vzpomenu firmy(Zbrojovka, 1.brněnská strojírna Šmeralovy závody Královopolská strojírna a Zetor zatím prchl do Asie, aby nedoplatil na drahotu energii a GD.) To jsou firmy jednoho města, co zanikly a nebo byli poslány do kopru, či se "odstěhovali". Po převratu co se západu nehodilo a nebo v tom viděli konkurenta, tak to nechali padnout, pokud to nekoupili. Měli jsem fugující zemědělství, chemický průmysl, železárny, doly a co dneska z toho funguje a nebo je užitek pro nás občany? Když tu klekne automotive, tak je to narodní problém.Napojenost na naše závody je tak velká, že to odvaří až desetisíce míst. Ti lidi ve skladech a v marketech to tu nezachrání, protože pokud nebudou lidi mít práci, nebudou mít peníze a nebude za co utrácet,tak budou další na řadě, ve stylu zákona padajícího exkrementu.
Jak by mohl kleknout průmysl v té době, kdyz nic nebylo? Vyrábělo se a odváželo do SSSR.
Pravda, za bolševika se průmysl a nejenom on, z rozvalin 2.světové, budoval a rozvíjel. A tito "machři" ho pomaloučku pohřbývají. Nepamatuji si, že by se tu za 35let něco vybudovalo, aby to mělo nějakou přidanou hodnotu pro naši republiku a ekonomiku. Snad to, že tu máme skladů a marketů, kteří stejně vyvádí svoje zisky do zahraničí. Automotive bylo jedno z mála odvětví, které donedávna prosperovalo a vzkvétalo. Pak vymysleli dogma green dealu a pokáleli nejnom tento průmysl u nás, ale pomalu všechen v cele EU.
Oni nám ty elektrokrámy vnutí stůj co stůj pokud člověk bude movitější a ti ostatní budou jezdit busem a nebo pěšky. Staré rachotiny co si lidé budou opečovávat aby je pokudmožno přežili tak jim PHM zdraží tak že to bude i pro střední třídu ranec. Takže nejenom že zakopou automobilní průmysl tak pokálí i dopravní obslužnost venkovanů dojíždějící do měst za prací. Nerozumím takovým koncernům že prostě nesemknou síly a nevzepřou se tomuto zelenýmu dogmatu a celé podělané EU.Když se dokázal očůrat dovoz ropy a plynu z Ruska, tak měli firmy vytrestata EU že neudělají a neprodají žádné auto.Stále tu všichni radí jak zaměstnanec má si vybojovat u zaměstnavatele to či ono. Firmy jsou k nim arogantní a bezcitní. Tam kde by měli být také tak, se nic neděje..
Někomu se snížilo "ryto" tak hned se tu objevují takové články.Je to podobné jako s Vietnamci kteří by mohli býti trnem v oku nějakým rádoby obchodníkům.Nikdo neřeší to že mnoho našinců nebyt těchto "trhovců", tak by chodilo s holou zádelí.Nechápu proč BISka mrhá časem a penězi nás daňových poplatníků co kdo si kde koupí.Pokud to podléha clu, tak je to v režii celníků a pokud je to bezcelní, tak co se do toho rýpat. Pokud zdejší trh to není schopen za ty prachy nabídnout, tak se lidé obrací tam, kde je lepší nabídka. Říkalo se tomu konkurence v tržní ekonomice. Proto to v tě naší ekonomice, tak vypadá a stojí moc peněz a za ho...
Ano, lidé tam byli velmi vstřícní a milí do okamžiku, kdy jste jim dal najevo, že nejste Rus. Že nerespektujete jejich panslavický názor, že oni jsou praotcové a pramáti všech Slovanů a tudíž je musejí ostatní Slované poslouchat. To pak následovalo velké rozhořčení, že oni jsou ti, kteří za nás budou nasazovat krky a že my jsme povinni se jim podřídit. Až nás vyděsilo, jak jednotní v tomhle jsou.
Oni jsou skutečně přesvědčeni, i ti milí lidé, o kterých píšete, že mají právo nás ovládat.
Bohužel je i u nás spousta lidí, kteří budou za levnější ropu a plyn Rusákovi pucovat holínky vlastním kabátem.
A proto považuji za mnohem přijatelnější otevřít ta naleziště i s tím, že ty suroviny budou dražší, než abychom byli závislí na čemkoliv z východu, ať už je to Rusko, Čína nebo třeba země Arábie.
Osobně jsem jim nic najevo nemusel dávat, když viděli kamion a reklamou z CZ. Pokud je nerespektujete a nemáte úctu k nim v jejich zemi, tak se nedivte že nemusí být empatičtí. Je to jako kdybych u vás doma seřvel vaši manželku nebo syna a vám vnutil své chování. Je nyní otázkou jestli váš názor budou sdílet i ti, co ty doly vlastní. Naše doly na uhlí se zavírali a zavírají přitom je tam nerostu na 50let a raději se dováží z austrálie. Takže myslím si že podobné to bude i u těch nerostů pro automobilky počítače a podobně. Vemte jaký tu byl humbuk kolem lithia na Cínovci. Samé protesty a ocapinky. Až na to dojdou že bude lepší ty doly otevřít, protože jim nic nezbyde, tak už bude pozdě. To nemluvím o tom, že takové doly se neotevřou do týdne. Vozil jsem k Uralu stroje na těžbu. Jak bude výpadek, byť týden, tak "supy" hned nastoupí a je vymalováno.
Víte, já jsem si před časem dal, na rozdíl od Vás, tu práci a dohledal jsem si, že co se týče technologií FVE nebo baterií, má Evropa dostatečné zásoby všech surovin. Potíž je v tom, že ty doly už jsou dávno zasypané, protože bylo jednodušší dovážet z Číny hotové výrobky. Čili co se týče surovinové soběstačnosti, nemáte pravdu, Evropa je soběstačná. Horší to je s technologiemi zpracování. Evropa si natolik zvykla nakupovat všechno z Číny, že dnes neumí, jak ostatně řekl i Kvido Štěpánek z Brava, vyrobit ani rÿchlovarnou konvici. Taková je realita. Evropa musí okamžitě začít s tím něco dělat, jinak skončíme v horší chudobě než Rusko.
Co se týče politiky k Rusku, naprosto s ní souhlasím. Rusko je odporná agresivní země. Kdysi jsem tam byl na praxi, 5 týdnů v jedné vesnici nedaleko Kalugy, a udělal jsem si obrázek o jejich mentalitě. Rusa je třeba skutečně držet co nejdál od těla, je to panovačný agresivní a hloupý spratek. Ať se svou ropu a plynem zadáví.
Jelikož k tomu nemáme přístup a nevypadá to, že by s tím někdo chtěl něco udělat, tak je jedno kolik surovin tu v EU máme. Je to tedy jako kdybychom je neměli. Tudíž minimálně nějakou dekádu se nic nestane. S obyčejnými Rusy jsem nikdy neměl problém a to jsem tam jezdil s kamionem až za Ural (Moskva, Kazaň, Novyj Urengoj atd) Žadné letadlem na místo. Lidé byli vždy slušní, vstřícní, ochotní a obětavý. Mnohokrát, za těch pár let, co se tam jezdilo, pomohli vyřešit problémy, jak s autem, tak i lidsky(Jednou, když auto v mrazech -36C kleklo, tak sehnali servis a ještě jsem mohl přenocovat u jedněch milých lidí.) Možná se chovají tak, jak se chovají jiní k nim. Nevím. Je asi rozdíl mezi vrcholnou politikou, snoby a obyčejnými lidmi. Osobně nesouhlasím s kremelskou politikou, ale to neznamená, že bych měl mít averzi k občanům v Rusku. Najezdil jsem tam tisíce kilometrů a nemohu na obyčejné lidi říct ani popel. To, že je tu jenom snaha najít levnější zdroje komodit naznačuje, že tu není zájem a je drahé se pustit do těžby všeho toho, co tu máme a je potřeba v EU. Proto si myslím, že Čína bude stále tím kdo nás bude "rabovat" ,tak jako to dělali Němci a západ po převratu. Vykoupili co za něco stálo a pak přes prostředníky nechali padnout firmy, aby nekonkurovali a museli jsem od nich dovážet. Bylo to jak v průmyslu, tak v zemědělství.Takže, tím že se pak zavedou cla, bude zase jenom někomu malá domů. Vysledek bude tak jak se stavíme na různé sankce na "Ivana". Nepůjde to na přímo ale přes prostředníka a někdo si na tom namastí kapsu a my to tu zaplatíme.Tak se dá pokračovat.
Nejde o vzor. Jde o to, že oni nás těm EV zaplaví. A EV, to jsou i komunikační technologie, elektrárny atd. Když to neuděláme my, udělají nám to oni. A místo ruské či arabské ropy budeme závislí na tom, jestli nám Číňani někde něco nevypnou...
Je třeba si uvědomit, že Čína má nerostné bohatství a pokud mu nějaké chybí,nemá problém ho koupí od "Ivana". Jelikož my s "Ivanem" nepečeme, tak stejně budeme muset koupit aspoň od Číny, protože 90% komodit tu v EU nemáme. Jelikož tu máme politiku, fujky fujky od "Ivana", tak je jedno jak nás Čína natáhne. Jestli tím, co doveze jako hotový výrobek a nebo jestli budeme od nich mít derusifikované komodity potřebné k výrobě EV za ranec.
Jen si zvykejme. Teď je to signál, což je relativně nic, ale počkejte až v budoucnu bude padat elektrická síť, protože elektřina už nebude jen drahá, ale i stále více nedostupnější. Veškerý život se EU snaží elektrifikovat, digitalizovat a pak párkrát klekne jedno nebo druhé a budeme se vší moderností a pohodlností, nejenom komunikace v zádeli.
Začíná být jasné, že bez vystoupení z tohoto blázince EU jsme v .......nechci ban!!
Na jednu stranu souhlas že EU je instituce co šikanuje. Na druhou stranu vystoupení z EU, by bylo pro nás ekonomickou katastrofou, kterou si nemůžeme dovolit. Vzhledem k tomu, že provázanost cizího kapitálu na země jako je Německo Rakousko a Itálie velice silná, tak by hrozili velké problémy. Jedinou a ještě relativně možnou obranou je, nepřijmout euro aby si s námi až tak moc necvičili, jak by ECB zavelela. Potažmo by nám nezavedla digitální měny a podobné nástroje, na ovládání lidi, národních ekonomik a ztrátu svrchovanosti, kontroly nad naší ekonomikou.
Když nejsou automobilky tak silné, aby se tomuto zelenému dogmatu postavili, tak jak toho mohou dosáhnout prostí lidé? Za vším hledejme prachy. Naivnost, že tu tímto zachráníme globální svět je stejná, jako si myslet, že když "Ivan" nebude dodávat plyn a ropu do EU, že ho to položí. Na každý opruz se vždy najde řešení, jak to očůrat. Setkáváme se s tím dnes a denně. Proto nechápu, že automobilky mají tu trpělivost a snáší to jak jim nějaká banda co o autech ví kulové, natož o klimatech a podobně vymýšlí nějaké doktríny jak se mají dělat auta. Nerozumím tomu, proč se EU stala "šikanystou" nějakýma fantasmagóriema, na úkor prosperity a rozkvětu. Pokud se tu zničíme ekonomicky dříve, než by přišlo pomyslné "uhoření" díky CO2, tak mě to připadá hodně zvrácená politika.
Odrbávat stát je vlastně optimalizace nákladů. A každý člověk má ve své přirozené povaze ty náklady snižovat. Proto se bude odrbávat pořád. Tady jde jen o to, aby to bylo v nějaké rozumné míře.
Pokud chtějí snižovat náklady díky benefitům ano, ale ne způsobem, že je to jenom výhodné a nebo způsob otimalizování pro zaměstnavatele.Jsou situace kdy lidi měli prémie nebo nějaké příplatky a ty jim sebrali a dali stravenkový paušál takže zaměstnanec místo benefit navíc tak je "na svých" a firma má daňově uznatelný náklad. Zaměstnanec si nepolepšil ba naopak protože odvody mu klesli tudíž na nemocenská taktéž a to se nebavíme o dlouhodobém pro penze nebo výpočty všelijakých náhrad v případě úrazu ,unvalidity atd. Takže pokud je to spravedlivě na obě strany, tak v pohodě, ale pokud to je jenom jednostranně k nějakým odrbům, tak takovým firmám, takové úlevy plynoucí z toho, neumožnit. Pravda těžko se to prokazuje, ale od toho jsou inspekce práce,odbory a podobní, aby se na to koukli.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jo tehdy byla naděje, která je na ústupu. Jenže totalita nepříchází z východu, ale z Bruselu.Jedno dogma v 89 bylo zničeno a druhé se tu začíná tlačit.