Dikalkule, tak si to spočítejte: Vemte kolik zaplatíte za el. energii za rok, (odečtěte 1/4 - berete ze sítě) a pak si podělte investici na pořízení solárů (pokud bude mít výše požadované parametry, pak min 350 000,- Kč i s dotacemi!) částkou co jste "ušetřil" za 3/4 roku. Jaká vám vyšla "návratnost investice"? A to nejsou započítány pravidelné revize, snižování výkonu panelů i baterií, ...
Krůtil
Ano, takhle jsem si to spočítal a vychází mi to na 4 roky. Ale ano, máme v létě velkou spotřebu a používáme elektromobily.
Je třeba si spočítat, kolik mě to bude stát, jak dlouhá je životnost a kolik stojí elektřina. Mě vyšlo, že se to nikdy nevrátí.
Mně se vrátí odhadem za 4 roky. Ale ano, pro lidi se spotřebou elektřiny do 3 MW ročne to asi není. Ideální je to pro lidi s elektromobilem. Pripadne ti, kteří maji velkou spotrebu i v lete: klimatizace, ohrev vody. Ale elektromobil návratnost výrazně urychluje.
Evropský automobilový trh dokáže konkurovat nejen Číně, ale dokáže být celosvětově konkurenceschopný, když bude vyrábět auta. Ve vývoji a výrobě aut se spalovacími motory byla Evropa světová špička.
Řešení je prosté, zase vyrábět opravdová auta a vysavače nechat Číňanům.
Je to omyl. Jsem shodou okolností nyní v Almaty v Kazachstánu. Jezdí zde elektromobilů více jak u nás. Do narodnich parku muzete jet jen s EV. Můj odhad je, ze nejvíc zde jezdí Zeekr 001, pak kupodivu VW ID.4 a ID.6 v různých variantách (spalovací VW je rarita). Tesla a další EV jsou až za nimi. Mezi spalovaky vedou Korejci, nejvíce zcela jistě Hyundai, pak jsou Cinani a ostatní. Pokud si někdo koupí SUV spalovak, tak třeba Li L6 nebo Li L9. Těch je tady k vidění hodně. Ale i další čínské značky. Evropských aut se spalovacím motorem jako šafránu. Ani v těch spalovacích už Evropa není co bývala. Nic si nenalhavejme.
Akorát v Evropě bude jeden z nejvíce dominantních hráčů na trhu.
Nestačí?
Škodě se v Evropě daří, a jistě ještě rok, dva, tři to tak bude. Takže má čas připravit se na vyšší konkurenci, až budou sjíždět z linek v Maďarsku nebo Turecku například automobily BYD. Prodeje aut ale i tak v Evropě asi nějak dramaticky narustat nebudou, poslední roky klesají. Takže Škoda musí hledat odbyt mimo Evropu. Shodou okolností jsem nyní v Kazachstánu, kde Škoda letos otevře montážní linku na svá auta. Na silnicích Almaty dominují korejská auta, pak japonská, občas čínská a další. Na letišti jako taxi kupodivu několik ID.4. Do přírodních parku můžete jet jen elektrickým autem. Škodu jsem zde viděl jen jednu. I zde to bude těžké, aby se prosadila. I zde brzy se stávajícím portfoliem nevystaci. Ale možná se mýlím.
Akorát v Evropě bude jeden z nejvíce dominantních hráčů na trhu.
Nestačí?
V Evropě se jí daří a ještě za rok, dva, tři to tak bude. Takže má chvíli čas připravit se na konkurenci nových aut, která v Evropě nebo Turecku bude vyrábět například BYD. Ale i tak musí expandovat i mimo Evropu. Shodou okolností jsem nyní v Kazachstánu, kde Škoda otevře novou montážní linku na sva auta. Třeba dnes v Almaty na silnicích je naprostá většina aut korejských, méně japonských a obcas čínských. Kupodivu taxíky u letiště elektricke ID.4. Do národních parků můžete jet jen elektrickým autem... Konkurence je zde velká. Škodu jsem tady viděl jednu.
Abych to shrnul v té Evropě. Aut se asi bude prodávat méně a bude větší a větší konkurence, je málo pravdepodobe, že v Evropě Škoda současné prodeje udrží. Ale třeba se pletu.
Mám radost, že Škoda Auto je daleko víc pragmatičtější a dokazala si zajistit trhy tam, kde to jiný nezvládly.
Je potřeba občas vytřídit zrno od plev.
Prodeje vozů Škoda v Číně roku 2018: cca 340 tis., roku 2023 cca 20 tis. A tak to bude za chvíli i v Indii nebo Vietnamu. Rusko ztratili kvůli válce. Evropská auta v celosvětovém měřítku ztrácí na konkurenceschopnosti. Za to nemůže žádný Green deal.
50 procent? Jistě to doložite kvalitním zdrojem.
Je zajímavé sledovat, jak se šíří informace a časem se mění. Původně někde na Autoforu vyšlo, že v USA více jak 80 % majitelů EV se chce vrátit ke spalovaku. Pak se zjistilo, že šlo o průzkum jen u prodejců v kamenných obchodech a že realita je taková, že přes 80% majitelů EV chce jako další auto EV a dokonce že naprostá většina majitelů vozu Tesla chce jako další auto zaseTeslu. A pán z těchto informací vytvořil domenku, že více jak 50 % majitelů EV chce spalovak. Jak si v hlavě zapamatujte jen to, co chceme.
Princip těch terapií opravdu není stejný a neumíte si představit, kolik slepých cest při jejich vývoji a při testování bylo třeba ujít a kolik to stálo. Když něco významného stvoříte, je logické, že si to dáte patentovat - třeba proto, aby váš nápad nebyl zneužit a po investovaných stamiliardách i doufáte, že se vám třeba náklady vrátí v licenčních poplatcích. Vy jistě celý život pracujete zcela zdarma, že?
Věřte, že s genovou terapii jsem v úzkém kontaktu.
Cenová politika je jednoduchá. Nějaké peníze stál vývoj a firmy chtějí investované peníze zpět plus přiměřený zisk. V tomto případě se jednalo o velmi vzácné onemocnění, kde je těch vhodných pacientů jenom pár (v článku je přímo uvedeno 120 na celém světě). Např. hemofilie má oproti tomu incidenci 1:160000 - to vychází na 50 tisíc případů. Z tohoto pohledu jsou Vámi zmíněné ceny za léčbu hemofilie mnohem předraženější.
Znám léky, kde investice do studií a vyvoje byla 10 mil. dolarů a finanční transakce, předprodeje patentů, stály přes 20 miliard dolarů. Musíme se smířit s tím, že léčba bude stále větší byznys a něco jako zmiňovaný přiměřený zisk neexistuje.
Moderní genova terapie je nadějí pro jinak nevyléčitelné nemocné. Bude stále častěji používaná. Chápu, že řada lidí se zlobí, protože tato terapie u nás není hrazena z prostředků zdravotního pojištění. Ale nevím, zda se někdo pozastavil nad politikou farmaceutických firem. Musí tato terapie stát skutečně 150 mil. korun? A už tady máme i genovou terapii na hemofilii nebo některé vrozené anémie. Jedna terapie 2 až 3 miliony dolarů. Princip těch terapií je stejný. Slo by to casem vyrobit i u nas mnohem levneji. Ale firmy to vse maji patentovane. Dlouhodobý efekt v horizontu let zatím neznáme...
Cca 6x víc zvyšují dodávky z uhelných elektráren.
JE vnímám jako perspektivní.
Bylo by dobré si přečíst ten článek v Guardianu, na který se odkazují. Výstavbu zvýšily lokální vlády (ne centralni vlada) proto, že roku 2023 končilo období, do kdy bylo možné budovat tyto zdroje. Ale je tam toho víc zajímavého. A je tam také, že Čína deklarovala neutralitu v emisích CO2 do roku 2060.
ano také si to myslím.
Bohužel mnoho lidí vybírá jen podle ceny, což by nemělo být hlavní kritérium.
To, že jsem vybral i pár tisíc FVE dráže mi nevadí, jelikož benefity, které jsem tím získal byly cennější než pár korun navíc.
Oslovil jsem přes 20firmem, které jsem postupně eliminoval. Výběr kvalitního dodavatele není v dnešní době jednoduché a je třeba být obezřetný.
ať Vám Vaše FVE přináší mnoho radosti a spokojenosti, stejně tak jak je to v mém případě.
Už se tak děje. Díky. U vám.
vše je o dohodě a nastavení rizik.
Firmě jenž mi realizovala FVE jsem navrhoval, že peníze složím na účet bankovní úschovy, které budou vyplaceny po předání a odzkoušení FVE.
WIN WIN pro všechny. Solidní firma toto akceptuje.
Případně lze najít dnes firmy jenž nabízí zálohu 10% a po dokončení doplatek zbytku. Též shledávám minimální rizika.
Obchod je o spokojenosti všech zúčastněných stran. Lidé čtěte smlouvy a připomínkujte je, případně chtějte změnit podmínky, aby bylo férové pro obě strany.
A to nejen u FVE ale u všeho
Také máme FVE od firmy, které jsem předem uhradil 20% a zbytek až po zprovoznění FVE.
Je jasné, že na trhu zůstane jen několik velkých a silných firem a zbytek skončí.
Vážně vèříte že EU v této podobě zasahování do ekonomik svrchovaných národních států vydrží do r.2035? Se Sovětským svazem a RVHP to bylo taky na věčné časy a nikdy jinak a kdepak ty loňské sněhy jsou ? Větru , dešti a vědě neporučíte, ale hloupá přezelenalá nařízení můžete kdykoliv odložit nebo zrušit.
Poznámka k těm svrchovaným státům: podívejte se na svůj cestovní pas. Je tam napsáno: Evropská unie, Česká republika. Podle některých definic státu je naším státem spíše EU a nikoliv ČR.
Klimaticke zmeny probihaji neustale... Uz od stvoreni sveta... A probihaly i v dobach, kdy clovek na planete nebyl
Ano, ale ani zdaleka ne v takovém tempu. Jeden z příkladů: Odkaz 1
Však píší že to platí o lidech co kupují teď za dotace. Já jsem si taký koupil nové benzínové auto za 600 tísíc a odvedl daň tak nevím proč by ji neměli platit i lidé co si koupí EV.
Platí tu daň. Dotace je jen v případě, že si berete auto na úvěr. A pokrývá částku navíc, kterou byste při splacení úvěru zaplatil. Ano a jen "podnikatelům". Ten hlavní, kdo z té dotace profituje, jsou banky, které úvěry poskytují. Ony byly tím, kdo dotace protlačoval. Výrobci aut jsou v tom až na druhém místě. Je to kšeft bank.
Opět podvod od šmejdu s pětihnoje okrádá normální lidí aby podpořila fanatiky a vychcánky. Když někdo chce auto ať si ho koupí ale za svoje. Navíc já bych dal daň 50% na všechny osobní vozidla s váhou nad 1600 kg protože ničí cesty a produkují prach z pneumatik protože se více opotřebovovají. 😉
Vážení, já vím, že elektroauta jsou drahá a mnoho lidí si je nemůže dovolit. A je to chyba evropských automobilek. Ale pokud někdo nazývá majitele těchto vozů elektrovychcánky, pak je třeba důrazně uvést věci na pravou míru. Máme doma bez dotace koupené 2 EV. Na DPH jsme státu odvedli přes 600 tis. Kč. Nic si nikde neodečítáme. A každý ať se podívá, kolik on sám odvede státu na dani z příjmu fyzických nebo právnických osob, a pak ať teprve nadává, že z jeho daní se platí dotace. Věřte, že i po odečtení ev. dotace je to u velké části majitelů EV mnohonásobně víc než u jiných. Navíc dotace jde z EU peněz a je dotovana bohatšími zeměmi. P.S. A volič současné vlády rozhodně nejsem.
tak to nebylo a nebude
je to zjednodušený pohled na věc pro děti na ZŠ
ve skutečnosti má řada žen i mužů chromozomy opačné .. a většina o tom ani neví 😄
Řada žen i mužů to tedy není. Jsou to rarity, poruchy pohlavní diferenciace. Pokud hledáte samice XY, podívejte se do ptačí říše. Ano, tam je to naopak.
9
Sledujících
1
Sleduje
9
Sledujících
1
Sleduje
Jediná možnost. 🙂
Otázkou zůstává, zda je rozumné kupovat elektromobil-y s totálním odpisem za cca 5 let? 🙁
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jste vtipná a neznalá.