Vše se mění každým okamžikem: Odkaz
Nesouhlasím, není to nesmysl. Naopak, je to velmi praktické a pohodlné. My máme první i druhé auto EV (denní dojíždění 50km tam a zpět, panely na střeše)
Přečtěte si celý můj příspěvek, byl napsan ironicky 🙂 My doma mame také dvě BEV a 3 roky už nejezdíme v podstatě ničím jiným. Mám už v BEV nejezdeno přes 100 tis. km včetně cest přes 800 km. A FVE také. Tak jsme na tom stejně.
Mají obce na starosti školy? Mají. Nebudou dělat alespoň práci která jim nepřísluší, nebudou provzovat restaurace, dělat městské pivovary.,dokonce určují kdo bude ředitel školy ti strécové co jsou tam na 4 roky, ale oni jsou velmi dobře zaplaceni Každej starosta a obecní pracovník bere na vesnici přes 60 tisíc( když je to malá obec/ do 4 tisíc lidí Větší beroi zase větší je to na internetu přečtěte si to stojí to za to . Tak proč by se neměli starat aby obec zaplatila jejich pracovníky Nebudou alespoň
likvidovat soukromníky živnostníky kteří to měli a mají dělat a odvzdávat do st. rozpočtu ,ale když jim tu práci obecní vezmou a dají si to pro sebe tak oni obce nedávají nic Pro nikoho nic. Květiny jsou po celém městě zalévané námi ze st. rozpočtu všichni prac. zeleně to samé . to nemluvím o autech co so pořídili na zametání no to jsou stroje to nás zase stáli plno peněz a OPRAVA RADNICE už asi 5 let se nani živí a to pěkně dělníci za naše.
Obce ze sveho rozpoctu provádí rekonstrukce svých škol, jejich dostavby, rozšiřují je, mění rozvody elektřiny a topení. Jen na menší část toho lze získat dotaci. Naše obec za poslední 4 roky investovala do školy přes 10 mil. Kč. K tomu musela odkoupit poštu za 9 mil a nyní poštovní služby dotuje a platí zaměstnance pošty. Nyní tedy bude platit i skolnika a uklizecku. Tabulkové platy zaměstnanců obci podléhají schválení zastupiteli, takže není běžné, aby měli všichni plat v maximální tabulkové výši.
Házet vše na obce je důkazem neschopnosti současné vlády a tzv. manažerů z ministerstev a státem kontrolovaných podniku.
Pokud si člověk třeba chce koupit Austru. Benzín za nějakých 640kc elektřina milion. Proč bych za stejné auto dával víc? A ještě se nechal omezovat plánováním nabíjení? Ev musí nabídnout řídící něco wow aby měl důvod ale to tam prostě není. Nebo pokud je tak mi dejte vědět.
Na to už odpovědělo mnoho uživatelů BEV. Já jen tolik, spalovací auta jsem řídil více jak 20 let. Nyní již 3 roky BEV. Máme dvě. Manželka z toho mela hrůzu, když měla jet poprvé trasu delší jak 100 km. Hystericky zachvat. Po měsíci už jezdí jen s BEV a její starší spalovací auto stojí v koutě. Trasy pres 500 km běžně.
Agitka pro elektromobily… No… Realna ekologie jde okamzite stranou pri pihledu na to, kolik elektricke energie se musi vyrobit… Nemecko pujde k sipku, pokud se nenajde nekdo odvazny a neotevre jim jadernou elektrarnu… Ano, s planetou se neco deje, nicmene realitou je to, ze oproti roku 1990 vypoustime dnes o cca 30% mene sklenikovych plynu a presto mame porad problem… Ano, ten problem je v tom, ze se sice snazime snizovat emise, nicmene si u toho vesele likvidujeme “zrouty” emisi, takze cele snizovani emisi nevede vubec k nicemu, delame ekologii naruby… a to nehlede na to, ze opravdu renomovani vedci jiz davno prisli na to, ze teplotni vykyvy, ktere vidime dnes, jsou pouze zlomkem teplotnich vykyvu, ktere planeta zazila a to v celku i v nedavne minulosti… cestou do budoucna budou hybridy v kombinaci se syntetickym palivem… i automobilky uz to konecne pochopily…
Doporučuji podpořit své úvahy více fakty. Výborná je tahle kniha: Odkaz
Jinak spotreba el. energie v ČR nejvíce vzrostla mezi lety 1998 až 2008. Od roku 2019 klesá. Doma meme dva EV a máme FVE. I tak spotreba el. energie v domácnosti klesla.
Jadernou elektrárnu dnes už levně nikdo nepostaví.
Dikalkule, tak si to spočítejte: Vemte kolik zaplatíte za el. energii za rok, (odečtěte 1/4 - berete ze sítě) a pak si podělte investici na pořízení solárů (pokud bude mít výše požadované parametry, pak min 350 000,- Kč i s dotacemi!) částkou co jste "ušetřil" za 3/4 roku. Jaká vám vyšla "návratnost investice"? A to nejsou započítány pravidelné revize, snižování výkonu panelů i baterií, ...
Krůtil
Ano, takhle jsem si to spočítal a vychází mi to na 4 roky. Ale ano, máme v létě velkou spotřebu a používáme elektromobily.
Je třeba si spočítat, kolik mě to bude stát, jak dlouhá je životnost a kolik stojí elektřina. Mě vyšlo, že se to nikdy nevrátí.
Mně se vrátí odhadem za 4 roky. Ale ano, pro lidi se spotřebou elektřiny do 3 MW ročne to asi není. Ideální je to pro lidi s elektromobilem. Pripadne ti, kteří maji velkou spotrebu i v lete: klimatizace, ohrev vody. Ale elektromobil návratnost výrazně urychluje.
Evropský automobilový trh dokáže konkurovat nejen Číně, ale dokáže být celosvětově konkurenceschopný, když bude vyrábět auta. Ve vývoji a výrobě aut se spalovacími motory byla Evropa světová špička.
Řešení je prosté, zase vyrábět opravdová auta a vysavače nechat Číňanům.
Je to omyl. Jsem shodou okolností nyní v Almaty v Kazachstánu. Jezdí zde elektromobilů více jak u nás. Do narodnich parku muzete jet jen s EV. Můj odhad je, ze nejvíc zde jezdí Zeekr 001, pak kupodivu VW ID.4 a ID.6 v různých variantách (spalovací VW je rarita). Tesla a další EV jsou až za nimi. Mezi spalovaky vedou Korejci, nejvíce zcela jistě Hyundai, pak jsou Cinani a ostatní. Pokud si někdo koupí SUV spalovak, tak třeba Li L6 nebo Li L9. Těch je tady k vidění hodně. Ale i další čínské značky. Evropských aut se spalovacím motorem jako šafránu. Ani v těch spalovacích už Evropa není co bývala. Nic si nenalhavejme.
Akorát v Evropě bude jeden z nejvíce dominantních hráčů na trhu.
Nestačí?
Škodě se v Evropě daří, a jistě ještě rok, dva, tři to tak bude. Takže má čas připravit se na vyšší konkurenci, až budou sjíždět z linek v Maďarsku nebo Turecku například automobily BYD. Prodeje aut ale i tak v Evropě asi nějak dramaticky narustat nebudou, poslední roky klesají. Takže Škoda musí hledat odbyt mimo Evropu. Shodou okolností jsem nyní v Kazachstánu, kde Škoda letos otevře montážní linku na svá auta. Na silnicích Almaty dominují korejská auta, pak japonská, občas čínská a další. Na letišti jako taxi kupodivu několik ID.4. Do přírodních parku můžete jet jen elektrickým autem. Škodu jsem zde viděl jen jednu. I zde to bude těžké, aby se prosadila. I zde brzy se stávajícím portfoliem nevystaci. Ale možná se mýlím.
Akorát v Evropě bude jeden z nejvíce dominantních hráčů na trhu.
Nestačí?
V Evropě se jí daří a ještě za rok, dva, tři to tak bude. Takže má chvíli čas připravit se na konkurenci nových aut, která v Evropě nebo Turecku bude vyrábět například BYD. Ale i tak musí expandovat i mimo Evropu. Shodou okolností jsem nyní v Kazachstánu, kde Škoda otevře novou montážní linku na sva auta. Třeba dnes v Almaty na silnicích je naprostá většina aut korejských, méně japonských a obcas čínských. Kupodivu taxíky u letiště elektricke ID.4. Do národních parků můžete jet jen elektrickým autem... Konkurence je zde velká. Škodu jsem tady viděl jednu.
Abych to shrnul v té Evropě. Aut se asi bude prodávat méně a bude větší a větší konkurence, je málo pravdepodobe, že v Evropě Škoda současné prodeje udrží. Ale třeba se pletu.
Mám radost, že Škoda Auto je daleko víc pragmatičtější a dokazala si zajistit trhy tam, kde to jiný nezvládly.
Je potřeba občas vytřídit zrno od plev.
Prodeje vozů Škoda v Číně roku 2018: cca 340 tis., roku 2023 cca 20 tis. A tak to bude za chvíli i v Indii nebo Vietnamu. Rusko ztratili kvůli válce. Evropská auta v celosvětovém měřítku ztrácí na konkurenceschopnosti. Za to nemůže žádný Green deal.
50 procent? Jistě to doložite kvalitním zdrojem.
Je zajímavé sledovat, jak se šíří informace a časem se mění. Původně někde na Autoforu vyšlo, že v USA více jak 80 % majitelů EV se chce vrátit ke spalovaku. Pak se zjistilo, že šlo o průzkum jen u prodejců v kamenných obchodech a že realita je taková, že přes 80% majitelů EV chce jako další auto EV a dokonce že naprostá většina majitelů vozu Tesla chce jako další auto zaseTeslu. A pán z těchto informací vytvořil domenku, že více jak 50 % majitelů EV chce spalovak. Jak si v hlavě zapamatujte jen to, co chceme.
Princip těch terapií opravdu není stejný a neumíte si představit, kolik slepých cest při jejich vývoji a při testování bylo třeba ujít a kolik to stálo. Když něco významného stvoříte, je logické, že si to dáte patentovat - třeba proto, aby váš nápad nebyl zneužit a po investovaných stamiliardách i doufáte, že se vám třeba náklady vrátí v licenčních poplatcích. Vy jistě celý život pracujete zcela zdarma, že?
Věřte, že s genovou terapii jsem v úzkém kontaktu.
Cenová politika je jednoduchá. Nějaké peníze stál vývoj a firmy chtějí investované peníze zpět plus přiměřený zisk. V tomto případě se jednalo o velmi vzácné onemocnění, kde je těch vhodných pacientů jenom pár (v článku je přímo uvedeno 120 na celém světě). Např. hemofilie má oproti tomu incidenci 1:160000 - to vychází na 50 tisíc případů. Z tohoto pohledu jsou Vámi zmíněné ceny za léčbu hemofilie mnohem předraženější.
Znám léky, kde investice do studií a vyvoje byla 10 mil. dolarů a finanční transakce, předprodeje patentů, stály přes 20 miliard dolarů. Musíme se smířit s tím, že léčba bude stále větší byznys a něco jako zmiňovaný přiměřený zisk neexistuje.
Moderní genova terapie je nadějí pro jinak nevyléčitelné nemocné. Bude stále častěji používaná. Chápu, že řada lidí se zlobí, protože tato terapie u nás není hrazena z prostředků zdravotního pojištění. Ale nevím, zda se někdo pozastavil nad politikou farmaceutických firem. Musí tato terapie stát skutečně 150 mil. korun? A už tady máme i genovou terapii na hemofilii nebo některé vrozené anémie. Jedna terapie 2 až 3 miliony dolarů. Princip těch terapií je stejný. Slo by to casem vyrobit i u nas mnohem levneji. Ale firmy to vse maji patentovane. Dlouhodobý efekt v horizontu let zatím neznáme...
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Já mám FVE po obou revizích už více než 2 měsíce a čekám na povolení od ČEZu ji spustit. Myslím že letos se mi to asi už nepovede. První paralelní připojení dělá distributor, což je u mne polostátní ČEZ a ten má času na všechno dost. Nějaké termíny , koho v ČEZu něco takového trápí ? Výkupní cena přetoků se dnes v nabídce pohybuje okolo 0,50 Kč za kWh. Prodej je někde úplně jinde. I to bych oželel, ale takhle mám akorát zatíženou střechu k ničemu. Spustit to sám , dají mi pokutu. To je onen solární bum po česku. Na to stát vynakládá dotace ! Nikdo o nějaké soláry nestojí. Po zkušenosti už bych za ty peníze, co mne stála FVE, raději koupil pořádnou haldu uhlí. Tím mohu topit hned a ne až za 3 roky, nebo až si nějaký ouřada z ČEZu na mne někdy vzpomene. Dejte si na to všichni pozor, není to dnes až tak snadné. To papírování, revize a ví bůh co dalšího, není také rozhodně zdarma . Dnes Vám žádná firma , která by Vám FVE montovala nezaručí, že si FVE doopravdy spustíte a pokud, pak si řádně počkáte. Byl jsem informován , že prý i rok. Původně to mělo být do jednoho měsíce od provedené revize. Zlaté oči ježkovy.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
E-on u nás (dvě FVE) přišel do týdne po instalaci. Navíc FVE do té doby už jely v ostrovním režimu.