Prosím jak rychle dožene vyšší pořizovací cenu? Např. Citroen C3 1,2 cena 360K e-C3 cena 630K to samé auto jiný pohon rozdíl 270K. Za jak dlouho doženete tenhle rozdíl?
Upřímně, zkoušel jsem si tyhle dvě auta srovnat a dohnali by se někde na konci své životnosti po 250t km. e-C3 má na můj vkus moc velkou spotřebu 17kWh na 100 km, kdežto ten benzín pouze 4,2l, což je parádní. Tento elektromobil by se vyplatil jen někomu, kdo ho nakrmí ze svých solárních panelů, pak se doženou výrazně rychleji. Díky za tip, ale e-C3 bych se raději vyhnul, jsou lepší auta s lepší spotřebou pod 15kWh. Pak záleží na stylu jízdy, ve městě se dostanete i k 10 kWh, na dálnici zase ke 20 kWh. Cena elektřiny může být průměrně v nejlepším případě 0 až pár haléřů, ale na dálnici i přes 15 Kč. To rozmezí je opravdu veliké, těžko se to počítá globálně. Celkově beru EV jako bezúdržbová vozidla, která jsou a budou velice žádaná u mladší generace, která nemá potřebu se o cokoliv jakkoliv starat, jen sednout a jet.
Ale kulový. Ono stačí udržovat auto v solidním stavu a projdete i poctivě. Tohle nesouvisí s věkem ale údržbou. Auta se posuzují vůči normám, které byly v době prodeje, ne dnes.
Přesně, udržovat a servisovat auto. Pořád dokola neustále v servisu a jen platit, nakonec se i bát jestli to na emisích vyjde a kolik to zase bude stát. Tak hodně štěstí přeju, ale jsou lidi, co si auto nemůžou opravit sami a potřebují ho denně k provozu. Tím chci říct, že "elektrohnůj" má v tomhle obrovskou výhodu. Svou vyšší pořizovací cenu rychle dožene na ušetřených servisních nákladech, navíc se nemusíte bát kupovat ojetinu. Jen si necháte ověřit baterku a víc na něj nemusíte léta sáhnout. 😉
To je zase blábol. Před sto lety nikdo nenařizoval od kterého roku se nesmí koně používat.
Nikdo nezakazuje používání spalovacích aut. Jen se zakazuje prodej nových od roku 2035 (tedy až za 11 let!). Bazarovky s vámi budou až do vašeho důchodu, toho se nemusíte bát. Jestli se vám je vyplatí používat je věc druhá. :-D
Až na to, že ta slavná éčka pokud jedou někam dál, jsou strašně ráda schovaná za kamionem a jsou ráda, že jedou také tou stovkou. Po cestě na dovču jsem to pozoroval a asi jen jedno éčko mne předjelo, ale po dvou kilometrech sjíždělo z dálnice, takže nikam daleko nejelo a mohlo si na to dovolit šlápnout.
To bude spíš řidičem než autem. EV láká především spořivé a proto je tam větší šance takové potkat. Jinak EV jezdí stejně rychle jako spalovák a platí pro něj stejné fyzikální zákony. Vyšší rychlost, vyšší odpor vzduchu a tím i rapidně roste spotřeba.
Ani baterky v telefonech pořád nejsou v pohodě a to se výrobci telefonů hodně snaží.Elektrokolo už jsem taky sem tam dotlačil.
Výrobci telefonů se vůbec nesnaží, vyhovuje jim rychlá degradace baterie, která znamená u většiny majitelů nový telefon. Proto ty baterie také dělají uživatelsky nevyměnitelné pod různými záminkami.
A mohl jste nám laskavě napsat kde v Evropě se ty baterie recyklují? Já žádnou firmu, která by to dělala, neznám. Ta vaše "následná možnost recyklace" se hezky vyslovuje, ale ve skutečnosti neexistuje.
Nejprve musí být co recyklovat. Zatím toho moc není. Co je v autech od 2013 to ještě normálně jezdí, co dojezdilo jde na dračku jako úložiště fotovoltaiky, nebo se vyměnily moduly a používá se dál. Pokud vás zajímá recyklace baterií, zde je k tomu pěkný článek: Odkaz 1
To neříkejte nahlas, nebo jí sestaví. Přeciž jenom je výdělečná činnost vymýšlet ten papír.
Navíc ta elektrika je smyšlená neboť se počítá pouze s pomalým dobíjením doma a rychlostí nepřesahující 50km\h při jízdě z kopce. Rychlonabíječky jsou ve zcela jiných cenových relacích.
Zrovna jízdou z kopce jakoukoliv rychlostí bych jel nekonečně dlouho a ještě u toho nabil celou baterii. 😄 Rychlonabíječka vyjde v mém případě při ceně 6,9 Kč/kWh (Lidl) a spotřebě 11kW/100km přesně 75,9 Kč. Řekl bych, že to mají dobře. Přeji hezký den.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Auto není mixér. Tam olej prostě měnit musíte. A i v mixéru vyměníte vrtulku, když přestane sekat.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Elektrické auto se k mixéru dá velice dobře přirovnat. Funguje na jednoduché zapnutí, ihned jede a to plným výkonem bez nutnosti se o něj jakkoliv starat, nebo čekat až se zahřeje na provozní teplotu. Vrtulku nevím k čemu přirovnat na autě, možná snad pneumatiky, které se otěrem sjíždí, ale to i na spalovacím autě. Motor je vedle spalováku velice jednoduchý, stejně jako u mixéru.