Tak dceři zkuste na chvíli půjčit nějaké BEV a pak ať vám řekne, v čem chce jezdit. :-)
Upřímně, jako ne příliš velký zastánce EV(A vlastně jakýchkoliv vozidel po roce 2003-06) musím uznat, že pro 20 letou holku je ta i3 skvělá volba. A vůbec se s tím nejezdí špatně. Ale je to fakt tak na ježdění kolem komína. Vlastně přesně takový, jaký by EV melo být.
Není jich ani zdaleka tolik jako Cessna 152 a padají také.
Jak překvapivé, že cestovních letadel za pár dolarů je víc než akrobatických mašin. Stejně tak, jako že lidé dělají chybu v Cessně, Jaku i Boeingu. Tak co tam máte dál? Třeba An2 je světový unikát, který nemá z USA přímého konkurenta. Nebo znáte nějaký dopravní letoun, co má pádovou rychlost kolem 50km/h? Motory AŠ, které se používají do replik Warbirdů atd. Prostě fakt není třeba tahat ideologii a osobní názor na zemi původu do něčeho tak krásného jako je lítání.
Nezapočítal do cesty autem veškeré náklady s ní spojené? To není jen o spotřebě benzínu a placení parkovného. Opotřebovávají se různé časti, je potřeba toho započítat nějákou čast pojistného, atd atd. Ten článek je prostě absolutní nesmyslný blábol
Při 60tkm za rok mám servisní náklady do 20tkč/rok. Tedy k cca 2,4Kč za palivo dalších 0,3Kč/km. To počasí fakt nedělá.
Na střet s ptákem možná má. Ale jestli to je dost obecně napsané, že to platí i na srnce, to nevím.
Ano. Nejsou to zcela ojedinělé případy. Hlavne bývá problém při vzletu, kdy jste ve fázi že zastavit už nelze a ještě to neleti. Zadkem jsem štípal 5 drát, když mi v rozletu(už ve vzduchu, ale ještě neni dostatecna rychlost a nelze stoupat) šlo přes dráhu stádo srnek. Nemůžete v podstatě nic.
... to jsem nevěděl, že letadla mají záda, velmi poučné. Citace : ˝ Co jsou záda? Záda nebo též hřbet jsou zadní část trupu obratlovců ohraničená nahoře šíjí a rameny a dole hýžděmi (nebo odpovídajícími částmi těla u zvířat). ˝. Ale chápu, letadlo je obratlovec.
A má i čumak, ocas, břicho a křídla. Hotovej anatomické guláš.
Když neumím řídit letadlo tak tam nesedam . Jinak souhlasím.
Jsem rád, že jste k sobě sebekritický a do letadla nelezete. Jinak od vysazení motoru máte z 300m cca 10s na rozhodnutí kam s tím a behem 30-60s jste na zemi. Pilot to dal na jedničku. A srna? Blbý, ale vemte si jen kolik jich sundaj každý den auta.
Pilot jednozněčně za jedna s hvězdičkou...
"Jeho dramatické přistání, které se naštěstí obešlo bez ztrát na životech i bez škody na majetku,..." - ještě, že to letadlo není žádný majetek a ten podvozek zůstal celý..
Jak se říká:"Od chíle co ztichne motor se letadlo stává starostí pojištovny. Tvá jediná starost jako pilota je zajistit přežití členů osádky." :-)
O žádné střihové pojistce nebo něčem podobném jsem nikdy neslyšel. Domnívám se ale, že motoru by se nic stát nemuselo. Vrtulí o zem cvakne někdo ,,každou chvilku,, Třeba se tu objeví nějaký odborník a poví nám, jak to je.
Prop strike... často konec motoru. Hlůavně v případě kovové vrtule. Někdy to odnese jen reduktor, jindy až klikovka. Proto se třeba i na některých historických letadlech z WW2 používají dřevěné vrtule, které v případě násilného zastavení motor ochrání. Třeba Bf109, kde motory jsou naprostá vzácnost.
A kdo to natáčel? Asi letěl kolem náhodou dron s kamerou.
Tak asi po vysazení motoru hlásil nouzi. Co je na tom za problém? Na frekvenci letiště to slyší všichni v okolí co mají frekvenci naladěnou. Existuje spousta takovýchto videí, kdy nouzový stav sleduje druhé éro a pořizuje záznam. Lidi chtějí vidět "krev" 😕
Letadlo nemá jazyk, aby mohlo něco lízat. Nemá ani čumák, na který by mohlo přistát, ostatně přistálo na podvozek (tvrdě, s jeho poškozením), takže mu ani absence čumáku nemusela být líto. No a nakonec se skutečně na ranvej nedostalo, jak už upozornil kolega níže. Důležité je, že se nouzák perfektně zdařil a pilot si může pogratulovat. 😉
A že to byla Cessna 210 a podvozek měla zandaný? Tedy na podvozek fakt nepřistála. A čumák je standardní označení, stejně jako ocas ... jak to říct jinak... prostě čumáku. Nebo si tomu žíkejte hlava. Popisky u některých letadel u vyvážení ubádějí "těžký na hlavu", "težký na ocas". A že se nedostal na RWY, česky VPD? No hlavně že se dostal na zpevněnou plochu(která má mimojiné dle záběrů parametry, které by závidělo nejedno české letiště a dost ledadel by z ní odstartovalo i napříč) protože přistání na břicho na nezpevněnou plochu v naprosté většině případů končí neopravitelným poškozením a často i smrtí posádky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Semafor na dálnici?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Příště, než se zapojíte do diskuze, zkuste si článek precist😉
1 odpověď