Plati si to zakaznici stejne jako PHM, ktere je v dnesni dobe za smesne penize, litr by mel byt tak za 2 tacy. Posital jsem psotrebu PHM u sokromeho tryskace a pokud v nem cestuje 10 lidi, vychazi to jako cesta nemeckou predrazenou bidou. Amortizaci letadla nepocitam, ale pokud si to nekoupi levicova socka na leasing, tak to taky neni zadna darda.
Je krásně vidět, že o letadlech a létání víte uplný kulový. Palivo je nejmenší náklad na provoz jakehokoliv letadla. Pojištění/prohlídky a hangárování vám za rok udělá X násobek prolétaného paliva. A že nepočítáte amortizaci? To je chyba. Co jsme měli služební Cirrus SR22T, tak jen ten samotný vyšel hodně pres 30mio Kč. A to je to "jen" vrtulové letadlo pro 4+1 osob.
Tak dceři zkuste na chvíli půjčit nějaké BEV a pak ať vám řekne, v čem chce jezdit. :-)
Upřímně, jako ne příliš velký zastánce EV(A vlastně jakýchkoliv vozidel po roce 2003-06) musím uznat, že pro 20 letou holku je ta i3 skvělá volba. A vůbec se s tím nejezdí špatně. Ale je to fakt tak na ježdění kolem komína. Vlastně přesně takový, jaký by EV melo být.
Není jich ani zdaleka tolik jako Cessna 152 a padají také.
Jak překvapivé, že cestovních letadel za pár dolarů je víc než akrobatických mašin. Stejně tak, jako že lidé dělají chybu v Cessně, Jaku i Boeingu. Tak co tam máte dál? Třeba An2 je světový unikát, který nemá z USA přímého konkurenta. Nebo znáte nějaký dopravní letoun, co má pádovou rychlost kolem 50km/h? Motory AŠ, které se používají do replik Warbirdů atd. Prostě fakt není třeba tahat ideologii a osobní názor na zemi původu do něčeho tak krásného jako je lítání.
Nezapočítal do cesty autem veškeré náklady s ní spojené? To není jen o spotřebě benzínu a placení parkovného. Opotřebovávají se různé časti, je potřeba toho započítat nějákou čast pojistného, atd atd. Ten článek je prostě absolutní nesmyslný blábol
Při 60tkm za rok mám servisní náklady do 20tkč/rok. Tedy k cca 2,4Kč za palivo dalších 0,3Kč/km. To počasí fakt nedělá.
Na střet s ptákem možná má. Ale jestli to je dost obecně napsané, že to platí i na srnce, to nevím.
Ano. Nejsou to zcela ojedinělé případy. Hlavne bývá problém při vzletu, kdy jste ve fázi že zastavit už nelze a ještě to neleti. Zadkem jsem štípal 5 drát, když mi v rozletu(už ve vzduchu, ale ještě neni dostatecna rychlost a nelze stoupat) šlo přes dráhu stádo srnek. Nemůžete v podstatě nic.
... to jsem nevěděl, že letadla mají záda, velmi poučné. Citace : ˝ Co jsou záda? Záda nebo též hřbet jsou zadní část trupu obratlovců ohraničená nahoře šíjí a rameny a dole hýžděmi (nebo odpovídajícími částmi těla u zvířat). ˝. Ale chápu, letadlo je obratlovec.
A má i čumak, ocas, břicho a křídla. Hotovej anatomické guláš.
Když neumím řídit letadlo tak tam nesedam . Jinak souhlasím.
Jsem rád, že jste k sobě sebekritický a do letadla nelezete. Jinak od vysazení motoru máte z 300m cca 10s na rozhodnutí kam s tím a behem 30-60s jste na zemi. Pilot to dal na jedničku. A srna? Blbý, ale vemte si jen kolik jich sundaj každý den auta.
Pilot jednozněčně za jedna s hvězdičkou...
"Jeho dramatické přistání, které se naštěstí obešlo bez ztrát na životech i bez škody na majetku,..." - ještě, že to letadlo není žádný majetek a ten podvozek zůstal celý..
Jak se říká:"Od chíle co ztichne motor se letadlo stává starostí pojištovny. Tvá jediná starost jako pilota je zajistit přežití členů osádky." :-)
O žádné střihové pojistce nebo něčem podobném jsem nikdy neslyšel. Domnívám se ale, že motoru by se nic stát nemuselo. Vrtulí o zem cvakne někdo ,,každou chvilku,, Třeba se tu objeví nějaký odborník a poví nám, jak to je.
Prop strike... často konec motoru. Hlůavně v případě kovové vrtule. Někdy to odnese jen reduktor, jindy až klikovka. Proto se třeba i na některých historických letadlech z WW2 používají dřevěné vrtule, které v případě násilného zastavení motor ochrání. Třeba Bf109, kde motory jsou naprostá vzácnost.
48
Sledujících
0
Sleduje
48
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mám pro Fotra jednoduché řešení. Zbrusu nový elektromobil, to je skutečně auto pro 21. století. Parní stroj v devadesátkách taky nikdo nepoužíval. Zdar jak sfiňa.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Expediční EV? 🤣 To muselo být hodně premýšleni že? 😁