Měkká dovednost je jednání s lidma. To znamená přijde naštvaný klient a ty z něho máš za pomoci empatickych technik, si ho třeba získat. Jo abys měl kšeft, jenomže on je naštvaný, on měl tamhle u jedné nějaký třeba supermanie jo prostě to fungovalo no a hledá někoho nakom je spoleh, právě ty ses třeba dovolal, no jo ale on potřebuje zjistit podle čeho ty si ta firma co to zvládne. Proto musíš umět to vyjednat. Nebo pak je další věc odolnost psychická.
Rekvalifikace...
Pracující člověk na ni nemůže, protože se mu to povětšinou kryje časově se zaměstnáním.
Pokud člověk přijde o práci, na UP mu jí zprvu nedají, raději budou pseudohledat práci, která na UP stejně není.
Pokud už na ni má někdo nárok, těžko se z něj stane IT specialista.
Srovnejte si nabídky rekvalifikací na severu čech, v Praze a jinde. Zjistíte že je to veliký rozdíl.
A firmy na druhou stranu počítají s tím, že naberou člověka, který se cca za dva dny zaučí a potom jede jako stroj.
Nejsou ochotné si člověka vychovat. Spoustu lidí pracovat chce ale nikdo jim nedá šanci. Přijde mi, že třeba u nás na severu chtějí i na ještěrkáře angličtinu nejvyšší level.
Není to o mé zkušenosti ☝️ale o zkušenosti jiných
Ale i jedno pololetí máš prostě 3 týdny se rozkoukat.
Článek je blábol. Firmy z velké části mají jako personalisty kinderpersonalisty z množiny těch vysokoškoláků absiolventů našeho masového vysokého školství s nejnižším IQ. To je průměrné IQ kolem stovky. Tito lidí nejsou schopni posoudit a poznat , jestli daný člověk má potřebné znalosti na dané místo nebo nemá a lidi vybírají hlavně podle toho, jestli jsou z jejich sociální a věkové skupiny nebo nejsou. Neboli nabírají pouze ty mladší, zatímco zájemce o práci vyššího věku automaticky odmítají. Nebo, což je horší, vůbec jim neodpovídají. a jejich životopisy házejí do koše.
Firmy mohou snadno získat vhodné lidi, když takové personalisty pošlou na úřad práce a na ty místa přijmou skutečně kvalifikované a schopné lidi.
Tys viděl někdy dispečera co mu je třeba 19 let?
Je to takové ano i ne. Sehnat kvalitního řidiče či skladníka je nadlidský úkol. Nicméně já osobně jako kvalifikovaná manažerka jsem v padesáti letech chtěla změnit práci a nešlo to. Pro spoustu firem a jejich nikoliv příliš kvalitních managementů je atraktivnější třicetiletý člověk s polovičním přehledem a znalostmi, než padesátník. A pak si stěžují, že davy třicetiletých nejsou....
Tak já dělám skladníka v Amazonu.
tak to bylo, je a bude...
smutný je dívat se na pláč rozmazlenců, kteří maji pocit že život by měl být jen o tom co oni chtěji. Tak to nefungovalo nikdy a nikdy nebude.
A ve finále nemusíte nic... jenom umřít (jak se říká). To je jediný co musíme všichni. Sedněte si do kouta a počkejte až to přijde 😄 ... sorry, ale na takový kecy už musim odpovídat sarkasticky
Jen co oni chtějí možná jim vycházelo na střední, ale až ji vyjdou tak zjisti, ze to nejde si dělat co chceš.
Hledají lidi s doložitelnou praxí, v průměru 2 a více let nebo se schopnostmi, které nelze získat jen během pár měsíců. Rekvalifikace téměř nikoho nezajímá. Hledám práci půl roku, obesilam všechny pozice, informuji že se vzdělám v čem je třeba a ještě na můj plat dostanou příspěvek. Na uklízečku chtějí 2 roky praxe a řidičák, na montování součástek také dva roky.
Tak jako my měli na střední škole praxi kde jsme dělali ekonomický zaměření ve 3 ročníku praxi sice jen na měsíc, ale i to prostě ukázalo, že jsme něco málo jako poznali.
Váš příspěvek je hodně vzdálený realitě. Asi žijete mimo realitu. Kolik lidí bere průměrný plát? Ani učitelé na něj dosáhnou
A co tý co dělají u soukromníka, ty mají minimální mzdu. A těchto lidí je hromada. A kdo že jde o 4 roky dřív do důchodu? Kde žijete. Píšete blbosti jako autor. Trochu si to srovnejte v hlavě.
Mládí lidi dělají pod 30 tisíc? Jen na začátku, ale pak už chtějí více než 30 tisíc.
Z celého toho článku jde na mě strašná chandra. Udělal jsem si z něj následující závěr - všechno se dělá pro to, aby střední školství bylo jednodušší a průchodnější. Smysl toho počínání? Zvýšit počet nevzdělaných přikrytých maturitním vysvědčením na procento stanovené výnosem strany a vlády...ééééé....pardon? Neměli bychom náhodou hledat metody, jak dokázat, aby střední školy produkovaly skutečně lidi, kteří něco umějí a to že tolik, že dokonce mohou zkusit maturitu a pak vysokou školu? protože tenhle trend povede jen k tomu, že budeme mít spoustu nekulturních a nevzdělaných maturantů, bude se muset snížit kvalita vysokého školství, abychom dosáhli potřebného procenta absolventů...omlouvám se, ale nemělo by být cílem spíš školství velmi náročné, aby už maturita byla zárukou jistého rozsahu vědomostí a dovedností? Je snad školství obecně určeno k produkci lidí s vysokoškolským diplomem, nebo k produkci vysoce vzdělaných a kvalifikovaných lidí? Mezi tím je totiž obrovský rozdíl. Nepoužitelných blbů přikrytých nějakým vysvědčením či diplomem je plná republika...a my z toho budeme dělat cíl vzdělávání? No maucta...🙁
To bys ale musel udělat takovej trenažér.
A neměly by lidi ke studiu daného oboru být motivování poptávkou po něm vyjádřenou vyšší průměrné hodinové mzdy v daném oboru?
Tak asi si absolvent střední školy nebude hned na pohovoru chtít 400 Kč na hodinu.
To mu nikde nedají, ale 150 asi jo. Otázka je, kdo do tohohle chce zezačatku jít, pak po určitý době už jakoby se ti to může zvedat otázka zní, jestli to bude stačit.
Spis bude blize svymi znalostmi absolventu stredni hotelove skoly s maturitou a ten se take nemuze srovnavat s gymnazistou, ani se s nim nemuze srovnat absolvent OA nebo nejake prumyslovky, ci SZS. Vsechny tyto skoly s maturitou maji sve priority.
Absolvent OA má oproti gymplanovi výhodu, že zna zaklad ekonomiky a defacto ví, jak se pracuje s excelem, wordem apod.
Má i nějaký rozhled o tom co jsou přímé a nepřímé daně. Ví i co znamená třeba cenné papíry, akcie či banka. Pak cestovní ruch, trošku i politika, jaka je úloha státu. Takže ano je to fajn, ale pak je potřeba tohle to někam prodat. Jinak to prodáš ale za jak dlouho.
Dále pak je schopný napsat dokumenty řídících, směrnice, zápis z porady, pak možná i trochu nabídku a poptávku ve zjednodušenem provedení. Takže z OA se může teoreticky uplatnit no skoro všude, jenomže tohle to sahá do hodně oblasti. Ať už je to bankovnictví, personalistika, cestovní ruch, malinko i logistika, obchod jako ještě méně, jako cenotvorbu ti asi absolvent nevytvoří.
Opravdu nechápete. Jsou prostě děti/lidé, co mají nízké IQ a znalostí na úrovni maturatna prostě prostě nejsou schopni docílit - to je fakt, se kterým nic nenaděláte. Podle těchto progresivistických idejí by přesto měli mít taková lidé status maturanta jen proto, že se na servírku či kominík "učili" o rok víc. A to je podle mě špatně - protože to snižuje celkovou úroveň vzdělanosti.
Jenomže to bys pak mohl půlku té střední školy jako jít normálně zavřít. A to prostě nejde jo. Prostě nějak to musíš dojet.
Ano mam proti- drtivá část učňů nemá na to aby udělalo maturitu na úrovni gymnázia, nebo průmyslovek víceméně jakoukoliv maturitu. Je tošaškárna. Takze jeste jednou kuchař maturant neni to samé co gymnazista maturant.
A mate pravdu ,kfdyž jsem maturant musím mît i nejake všeobecné znalosti-i toho Jiráska. Z čeho vás zkouseli z češtiny.?
No a že jste vy absolvoval VŠCHT z učňáku.? Smím prosit jaký obor ? To rozhodně není 😅” směroplatné”.
I na obchodní akademii myslíš?
Nikdy nikoho nevydeloval. Proste clovek musel vzdycky ukazat, na co ma. Nechapu tu posedlost papiry. Vypada to, jakoby pro nektere bylo slozeni maturity nejvetsim zivotnim uspechem. Ale pritom je to jen zacatek. A po chvili prqxe je vsem uz maturita uplne ukradena.
No vpodstatě to složení maturity se za nás bralo jako otevření dveří do prostě větších jako pozic.
Je hezké mít lidi vzdělané, přesně jak píšete, ale v praxi potřebných oborech na náročných školách. Lidi s teoretickými humanitními obory a další vystudované ekonomy a manažery trh práce nepotřebuje. Je přeekonomováno.
Je to tak no, jako já mám obchodní akademii, ale prostě jako to ano je fajn, to umět jako nabídky a tohle to, psaní obchodních korespondenci, zápis z porady, směrnice a další věci, každopádně ten trh tak je potřeba, aby se vedelo jak se ale dostaneme tam na ty pozice, pak co třeba vetsina absolventu po střední bude zkoumat je, jak prodávat, jakým způsobem třeba dělat cenotvorbu, to se na školách neučí, jenomže obchodní zástupce ten musí hlavně umět prodávat, jenomže on potřebuje mít dobré vyjednávání, to ale je strašně složitý, když to neumíš, tak je ti prostě jakkoliv nebo tady ty dovednosti prostě na nic, je to fajn, je to výhoda. Pak je ale otázka v jakým tempu, protože on když už to vyřídí, taky na test když máš 45 minut, tak obchodní zástupce na to má na to tak na cenu někdy vteřiny někdy jen málo minut, no ono to má někdy i krátký deadliny a to ještě musí udělat objednávku pro zákazníka a pak si zaopatřit dopravu. A tohle udělej do 3 minut. Takovej skok oproti škole je dost velkej, když tam je na to více času.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Protože ještě neviděli pořádnou práci..lopatu a krumpáč..
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jako práce ve skladu tolakcpak práce.