Tady je přesně vidět, jak jsme jako národ proti všemu novému 🙁 a to i přesto, že to ve výsledku přináší výhody.
V Berlíně systém "stiskni STOP nebo cokoliv jiného pro zastavení" funguje snad už od sedmdesátek, funguje dodnes, lidi to chápou a není s tím žádný problém. Totéž ve Vídni. Jen u nás to musí být problém.
Vždy mi bylo tlučeno do hlavy ,,na tramvaj (autobus, jiné druhy VHD) se nedobíhá, ale čeká" a obzvlášť v MHD, kdy ta tramvaj fakt jede nejpozději za deset minut mi to dobíhání přijde nesmyslné.
Dalším faktem je, že v přepravních podmínkách (minimálně v Plzni) je něco ve smyslu, že cestující musí být na zastávce před zahájením odbavování a jakmile je v činnosti signál upozorňující na zavírající se dveře, tak v nich nikdo nemá co dělat.
Paní si za to může sama, naštěstí to nedopadlo tak špatně.
Závod dobrej, dobrý předjížděcí manévry nám zajistily oba Astony (respekt Strollovi, který se zlomeným zápěstím předjel a nepustil dál Russella v subjektivně rychlejším Merku), Gasly a Bottas (na které standardně kamera nezamířila snad ani jednou).
Pobavilo mě, jak tomu Australanovi měnili v boxech volant a on musel čekat, než naběhnou windowsy 😃 a stejně to ničemu nepomohlo
Obávám se, že paní skočila do zavírajících se dveří při spuštěné zvukové signalizaci uzavíraní dveří a tak si za to může sama. Nerad bych soudil, ale většinou to tak bývá.
Ti, co píší, že řidiči busů naschvál zavírají do dveří nebo dveře před nosem nikdy neseděli za volantem autobusu. Pokud se dveře již zavírají, řidič logicky přesune logicky svoji pozornost na levé zrcátko a soustředí se na výjezd ze zastávky. Na autobus se totiž má čekat, a ne dobíhat, navíc skákat do dveří v momentě, kdy zní výstražné znamení (které navíc zní 2 a více sekund před skutečným zavřením) je proti přepravnímu řádu. Samozřejmě existují šoféři, co opravdu někdy zavřou naschvál, ale těch je opravdové minimum. Troufám si tvrdit, že 99% řidičů mrzí, když někoho skřípnou a přitom to ani není jejich chyba.
Další věc je výhled z pozice řidiče. Ve skoro žádné zastávce nelze zastavit přesně podél obrubníku, u kloubáku navíc zůstane často zadní část vybočená a v pravém zrcátku tedy není vidět; otevřené přední dveře též mnohdy ukrájí část viditelnosti v zrcadle. Bez kamer v oblasti dveří není šance dohlédnout na dveře v zadní části. Vnitřní zrcátko je také k ničemu (v plzeňských kloubových Solarisech z roku 2008 při plném voze není skoro vidět ani do prostoru pro vozík u druhých dveří), řidič tedy musí odhadovat, kdy může zavírat. Mnohdy prostě nevidí dozadu a to především u článkového vozidla.
Neodsuzujte prosím tedy řidiče autobusů a neházejte je všechny do jednoho pytle, vážení cestující si za to často mohou sami.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V "plném provozu", tak tak bych to nenazýval. Odjezdy z konečných jsou dostupné na sociálních sítích PMDP a z nich jde usoudit, že vůz testují na dosti zkrácených směnách (nevyjíždí ve čtyři a nezatahuje v jedenáct večer, ale o pracovním dnu vyjede kolem osmé a zatáhne někdy po osmé večer), navíc obvykle dělá vlečňák autobusu na pořadí před ním s rozdílem cca 5 až 10 minut, takže to je spíš hračka, než nějaké relevantní testování.