Zatím to za něj vezme jeho otec. Mladí se do toho nehrnou.
Mladí by se i hrnuli, ale když vidíme těch třista hodin měsíčně za dosti průměrné prachy a pak vás odsoudí za to, že vám pod tu 20 tun těžkou blbost někdo skočil, protože předpokládal, že před přechodem stopro musíte zastavit, tak ta motivace nějak ubývá 🙁
Už to není taková tragédie jako před lety..už jsou doby Astry a Porsche tramvaje pryč od 15 T se kvalita hodně zvedla , horší to už je s vagonkou v Šumperku tam je vidět jak se šetří na nesprávných místech....
Patnácté Téčko taky mělo spoustu problémů či blbých vlastností (já s oblibou říkám, že vyrábět to někdo normální, tak to je světová tramvaj), ostravské 39T se taky zprovozňovaly dlouho, v Plzni se kvůli 40T musela překopat půlka zastávek a jde o mimořádně hroznou tramvaj, protože navzdory délce cca 2x T3 má díky "výborně" řešenému interiéru kapacitu tak jedné a čtvrt tétrosky, řidič má malou kabinu a na kolejích se to chová dost nepříjemně (např. v oblouku první článek přetáčí). Všechny tyto spojuje nadstandardní cena (tragické porovnání může nabídnout Ostrava, která zaplatila za jeden 25m dlouhý Stadler kolem 27 mil. Kč a následně za jednu o pouhý metr a půl delší škodárnu kolem 48 mil., tedy skoro dvakrát taková cena!), zároveň dlouhá doba dodání, které se vždy nějak opozdí...
To samé i na železnici, hodně to bylo znát u řady 380 (pozdě, draho, nespolehlivé a dvoustovkou to skoro nikdy nikam nejezdilo, páč do reichu si to Němci raději nepustili), a i ty pantery či elefanty jsou dosti letními vozidly, jakmile padne zima, tak je na tom poruch jak nas...
Já bych řekl, že tragédie je to pořád stejná, akorát, že u nás mají monopol a ten se jen těžko přetlačí (viz nedávná anabáze s odkoupením Cegelecu, pěkný článek o tom má třeba Československý dopravák).
Zákon č.361/2000 Sb., o silničním provozu, § 25 odstavec 6 "Řidiči autobusu hromadné dopravy osob nebo trolejbusu musí v obci řidiči ostatních vozidel umožnit vyjetí ze zastávky nebo ze zastávkového pruhu, a to snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla; řidič autobusu nebo trolejbusu přitom nesmí ohrozit zejména řidiče vozidel jedoucích stejným směrem."
Neměl byste si tu autoškolu zopakovat spíše Vy? 😉
Když už zavírá dveře tak už bývá pozdě, zavřít cink a jet, to je sekunda, taky jsem myslela že se to dá odhadnout podle otevřených dveří. Auto se taky nemůže rozjet jen tak, teď nevím jak je to v zákoně, ale já se dívám abych při rozjezdu nikoho neomezila ani ty co hodlají skočit do silnice, nejsem profesionální řidič, blbů na silnici potkávám hodně ale nikoho jsem nezranila. Tak pokud dělají kontroly tak ok, tak by mělo vozidlo být schopno zastavit.
Dveře se fakt nezavírají sekundu, od zmáčknutí tlačítka to může bejt těch vteřin klidně pět (v Plzni na nejnovějších "tramvajích" Škoda to někdy je i sedm vteřin od stisknutí tlačítka na uzavření dveří do zaznění signálu "uzavřené dveře"), pokud se do pěti sekund nehnu z dráhy tramvaje, nelezu tam.
Jakožto tramvaják sedíte poněkud nad zemí a nemáte ani zdaleka takový výhled, jako z auta (ačkoliv ze spousty moderních vozů je taky mizerně vidět, pořád to je lepší než u tramvaje), pokud vám někdo malý vleze před tramvaj poté, co se zavřely dveře a máte "zelenou", tak dotyčného nevidíte, zpoza pultu se dráha jeví ničím neblokovaná. I to je jeden z důvodů, proč má tramvaj před chodcem přednost.
Vozidlo je samozřejmě schopno zastavit. Když je to fakt zlý, může řidič využít nouzovou kolejnicovou brzdu - to jsou na každém podvozku dva magnety (tedy na všemi tak oblíbené T3 jsou čtyři magnety, na nové Škodě 15T jich je osm), ty se přicucnou ke koleji a třením dosti intenzivně brzdí. Jenže v takovém případě kdokoliv, kdo v té tramvaji stál, tak proletí až dopředu a kdo seděl čelem ke směru jízdy se také nemusí udržet v sedačce. Pokud je v tramvaji kočárek nebo vozík, jsou pro ně "magnety" jako poukázka na zranění. Řidiči se tedy snaží vyvarovat použití této brzdy, ale pak jsme tam, kde jsme byli - máme mokro, kovová kola na kovových kolejích, listí, jedeme z kopce, kola se možná zastaví, ale tramvaj jede dál. A to je další z důvodů, proč je přednost tramvaje opodstatněná.
Normální člověk musí se svým vozidlem na technickou kde zkoumají jestli dobře brzdí a tohle brzdit nemusí když se před tím objeví člověk. Navíc u vlaku je vše přizpůsobené chodcům, jsou tam podchody které je povinnost použít, to u šalin není tak by měly být ohleduplnější když si tím jezdí mezi lidmi.
Tramvaj nemusí na technickou a stejně tak trolejbus, obé však musí po určitém počtu km (či po dlouhém odstavení) na prohlídku určitého stupně (Praha například menší označuje jako "periodické"), kdy se všechny prvky tramvaje kontrolují či vymění a při větších opravách se celá tramvaj opraví a obnoví, tudíž v tomhle žádný problém není. Jen musíte vzít v potaz, že tram. vlak má padesát tun, vzadu dvě stovky lidí, které se prudkým bržděním mohou zranit (popadají) a kovová kola na mokrých či zalistěných kovových kolejích nebrzdí nejlépe.
Poznat, že se tramvaj rozjede je jednoduché: pokud tramvaják sám od sebe nezazvoní, tak můžete trochu taky koukat kolem sebe, zda třeba nezavírá dveře nebo nezní signál u dveří. Samozřejmě nemůže nikdo po "civilech" chtít, aby znal tramvajácká návěstidla (např. výzvové, které opravdu dává najevo, že se tramvaj bude co nevidět rozjíždět), ale i takovéto drobné postřehy vám můžou dát najevo, že teď už nemůžete bezhlavě vletět pod padesát tun plechu.
Tak to nemají řídit, nikdo je nenutí. Jezdí mezi lidmi tak mají být ohleduplní. Nějaký uhýbání je nesmysl, víte jak dopadlo to děcko co šlo s babičkou přes silnici, i u uhýbání nevíte kdy kdo zazmatkuje. Právě že to zdržuje když člověk musí čekat až ten krám odjede, nejlepší by bylo je zrušit. Lepší je autobus, který je jak auto co se týče zákona.
"Jezdí mezi lidmi, tak mají být ohleduplní" Katko, Vy jste jednoduchá až to bolí. Ti tramvajáci právě že jsou ohleduplní, vedou padesátitunový vehikl, který nemá zrovna nejlepší trakční vlastnosti (některé vozy jsou dost líné, obecně pak kovová kola nemají takovou trakci vůči železným kolejím, jako má gumová pneumatika proti asfaltu), a musí hlídat všechny ostatní účastníky provozu, kteří jim mnohdy jak naschvál skáčou pod vlak i přesto, že přednost nemají. Nebýt jejich ohleduplnosti a neskutečné předvídavosti, tak těch mrtvých je daleko víc, protože chodci mají spoustu oblíbených vystoupení jako třeba vylézt z tramvaje a obejít ji zezadu přímo do protisměrné koleje před jedoucí tramvaj. Nebýt toho, že tramvajáci ví, že lidi jsou obecně blbí jak tágo, tak máme v Plzni u Práce každý den tucet přejetých, kterým bylo líno dojít deset metrů k přechodu.
Ta tramvaj prostě má přednost z nějakého důvodu, koneckonců, kdybyste namísto takových chytrých poznámek vyzkoušela, jak se s tou kraxnou jede třeba za mokra z kopce, tak byste pochopila, proč před tramvaj nikdo nemá lézt.
Drtivá většina takových neštěstí se stane na úrovni zastávky. Jasně, většinou chodec udělal nějakou chybu. Tento případ nekomentuji, když o tom nic nevím. Ale kdo z chodcu nikdy neudělal chybu, že ? Jde o to, že když se špatně rozhlídnete, jdete zamyšlení, dozvíte se nějakou hroznou zprávu, cokoli Vás může rozhodit .... špatně se rozhlédnete .... auto většinou zabrzdí, nebo aspon vyrazne zpomali. Kdyz stejnou chybu udelate a misto auta jede tramvaj, je takova chyba ztrestána okamzite smrtí 🙁 Jsou to obrovské těžké kolosy, které neumí brzdit. Bez ohledu na to, kdo je řídí. Mně tohle trápí. Je mi líto každé té oběti. Ale když už se ty tramvaje míjejí v zastávkách, nešlo by přeci jen, aby na urovni tech zastavek jezdily pomaleji ?
Ty tramvaje ale do těch zastávek stejně zastavují, takže pomaleji jedou (čím dál pomaleji, když se to tak vezme), a pokud si dobře pamatuju, tak zrovna Praha měla předpis pro řidiče tramvají, že pokud stanicí projíždí (např. zast. na znamení nebo při služební jízdě), tak musí kolem zastávkového sloupku jet snad 15 km/h, tudíž nějaké další zpomalení by už stejně nepomohlo a jen by zdržovalo provoz. Chtělo by to obecenstvo naučit, že tramvaj, která zavírá dveře nejspíš každou vteřinou pojede a proto je opravdu nešťastný nápad před ní lézt, obzvlášť tak, že je z kabiny nejde vidět.
Tak se podivejte na dopravu usteckeho kraje a tam je uvidite tri napravove 15 metry v zelene barvě Setra.
Já Vám říkám, že my ty samé autobusy máme v Plzeňském kraji taky a rozhodně nejsou špatné (ale díky objednávce jsou to dost socky), jenže nejde o vozy s nízkou podlahou po celé délce vozu a už vůbec nejde o vozy městské, o kterých tato diskuze především byla.
Si to pamatuju,sem se v nich najezdil,no některé typy byli hlučnější ale některé jiné typy mě přišli tiché,asi ty novější
Tak první karosy 700 s hnací nápravou Rába byly uřvaný právě kvůli nápravě, pozdější modely byly trochu tišší, ale novější modely, zejména ty s motorem Iveco byly naopak přesně ten typ vozu, co je slyšet na kilometr, ale do kopce se plazí 25 km/h :D
Ja jezdim v Teplicich autobusem u přiměstke dopravy a máme jak kratke tak 15 metry v automatě Setry.
Ano, ale to jsou částečně nízkopodlažní (LE, tedy low entry) autobusy pro příměstský provoz (v Plzeňském kraji taky máme třináctimetry S416LE a patnáctimetry S418LE), čistě příměstské autobusy se 100 % nízké podlahy a kratším hlavním převodem Setra nedělá.
Karosy nám záviděli Poláci v 80 letech, tiché autobusy,ty jejich to byl řvoucí šrot
A už tenkrát ty karosy byly technicky zastaralé kraxny 🙂 poláci autobusy nijak zvlášť nevyráběli, respektive jen pro sebe, zatímco ČSR nějakým zázrakem připadla výroba krátkých autobusů pro celý východní blok.
A že by karosa byla tichá? Nenechte se vysmát. Zejména provedení s chladičem vpředu (všechny městské krátké vozy až do konce výroby a snad i 734 a 736) hučely jak Temelín, když se spustil přední hydrák.
Doufám, že u nového modelu vychytali kvalitu. To co vyráběli před dvaceti lety byla oproti Karose tragédie.
Však ty karosy vyráběný před dvaceti lety taky nebyly žádný trvanlivý stroje, a k tomu ještě byly technicky strašidelně zastaralý a pro řidiče nebyly o nic komfortnější, než ty první SORky (který taky nestály za nic, jen co je pravda).
ve Vysokém Mýtě se jich vyrobí ročně kolik 3800 ? A to nestačí, že se sem vozí z Turecka?
Jenže v bývalé Vrakose se vyrábí jen model CrossWay, a to snad ještě jen ten částečně nízkopodlažní (CrossWay LE), čistě městské stoprocentně nízkopodlažní autobusy Iveco jsou buď z Annonay ve Francii (UrbanWay) nebo z turecka (strýtblej).
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Takže se nehrnou. A hrnout nechtějí, Ani za peníze. Potřebují si užívat, cestovat., Radši bude nezaměstnaný,
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne, spíše si vyberou jiné zaměstnání 🙂 já bych třeba i šel jezdit, ale jak jsem popsal, za ty mizerný prachy, vysokej stres a šílený hodiny? To už je lepší jít dělat někam do kanclu.