no všechny ty emisní povolenky, emisní pokuty .. to je jenom šaškárna pro lidi, hlavní důvod je dostat z lidí nové daně, aby mohli v Bruselu vesele rozkrádat a rozhazovat. Žádný nějaký pozitivní efekt to nemá, leda tak, že spousta firem skončí .. pak to možná lidem dojde, možná, ale spíš ne ..
pokud jde o francouzská auta .. takže v roce 1971 s tátou v Tuzexu zakoupen Citroen GS .. vůz roku a neuvěřitelně technicky vyspělý. Vydržel nám snad to roku 1985!? Pak po bráchovi Renault 20TS a pak už jenom Peugeot .. 106, 309, 405, 604, 607, 806 .. myslím, že jsem na nic nezapomněl. Frantíci měly problém s korozí, ale to měla tenkrát většina aut, jinak jsem si na ně nemohl stěžovat ..
Hlavně také dochází k zaplavení trhu čínskými značkami, které nabídnou spalovák, slušnou výbavu, obvykle i nějaký rozumný poměr vnitřní prostor ku vnějším rozměrům a za slušnou cenu, čímž se poněkud deformuje trh a evropským výrobcům ujede vlak...
U nás to byla především PSAčka, byť tedy už z modernějších dob (Citroëny už byly všechny po sňatku s Peugeotem), jediný rencek byla tátova jedničková Laguna, kterou prodal ještě dříve, než jsem se narodil, jinak to bylo například XMko, 406 a 407, 807 a dodnes nám v rodině jezdí stará Xsara Picasso, která by snad jezdila i po atomovém výbuchu. Na korozi dojela 406ka (bohužel, zbytek byl dobrý), což bylo dané tím, že jako druhé až třetí auto v rodině většinou stálo vystavené povětrnostním vlivům, zbytek vozů krom XM (kterému by bylo 35 let) stále jezdí v jiných rukách, a to už taky jde o skoro dvacetileté modely 🙂 narativ, že hnijí, jsem slyšel o devadesátkových mazdách, leč jsem je v té době nemohl zažít a ty, co dnes vídám jsou spíše udržované youngtimery, tudíž nemohu posoudit.
to s Vámi v zásadě souhlasím. Akorát bych se automobilek zastal, že ty všechny ptákoviny, jako EGR, Ad blue tak dát museli, protože voliči volí blby, případně na volby do EU kálí a pak se tam ta sebranka nudí a vymýšlí ptákoviny. Sám mám BMW z roku 2004, zcela záměrně, má to V8 s atmosférou, od BMW poslední. Ale už i ten (N62B48) je na hraně .. už je to totiž motor "nové" generace "Efficient dynamic", což v reálu znamená mimo jiné, že pracuje při 110°C + .. no a taky je to vidět pak. Jenom v tom mém pekáči je motor 3tí!! Samozřejmě jsem nechal dát termostat na 97°C, olej dávám 5w-50 a modlím se. Teď žena jezdila s poslední 5kou BMW, 2.0d! Jako svezení super, i když to má 2,4tuny, vnější design se mi líbí velmi, z interiéru jsem byl hodně rozpačitý .. ten jejich sloučený display na 2/3 palubky, to je peklo. Permanentně zapatlané, plus se na to chytal prach. Teď nafasovala X3 G01 2.0d, což je minulá generace a jsem za to rád, páč mimo toho tabletu tam základní čudlíky ještě byly. Ale přesně, co popisujete začínám řešit. Jejich olej LL-04 5w-30 šel okamžitě do kanálu, je tam hezky 5W-40 s výměnou 10tis +-. Deaktivaci EGR už mám přislíbenou, o deaktivaci Ad blue přemýšlím .. bohužel to má i ten mildhybridní systém, což nevím, co od toho čekat. Celkem zajímavé čtení o motorech BMW je na stránce D-fens pod názvem "Bavorské motory: Z vrcholu přímo do propasti". Je to postarší článek, ale celkem výživný. Pisatel měl hodně zkušeností, ale bohužel již není mezi živými, takže nic nového nenapíše ..
To nevylučuji, že to je chyba "Bruselu", naopak, ony ty automobilky tím taky trpí, ať už v dnešní době na emisních pokutách, dříve třeba u různých svolávaček, když se u nové technologie (DPF, SCR, EGR...) něco nepovedlo a motory odcházely...
Já jsem si oblíbil francouzská auta, oproti narativu, že se pořád kazí, my jsme jich v rodině měli spousty a jednalo se o veskrze kvalitní vozy, všechny ovšem vyrobené do r. 2004 a normy EURO 3. Zrovna ten EGR šel v mnou zmíněné 406 (naftovém dvoulitru HDi) vyřadit jednoduše, protože byl hnán podtlakem a stačilo jej zaslepit, zatímco na VW Passatu TDi z r. 06 už to nejde, poněvadž je proveden jinak a auto by padalo do nouzáku. Taky ty výměny oleje po třiceti až čtyřiceti tisících, které výrobci nyní předepisují s tím, že to vydrží nechápu, já jsem jednou viděl výměnu oleje u fleetového vozu po necelých 30 tis. a to, co z auta teklo nemělo s olejem společného skoro nic...
Za doporučení děkuji, stránky D-FENS znám, najdu si.
to vás šlechtí .. mě nedávno dostalo, jak se nějaký mladík ptal na auto nové, koupit / nekoupit a nezajímal ho motor, výkon atd. ale jakou to má barvu ambietního podstícení .. UF
Tak já bych především do zbrusu nového vozu ani nešel, jednak díky tomu, že jako student bych si jej sotva mohl dovolit, ale především díky tomu, že v moderních autech, jakkoliv hezká mohou být, je spousta součástek, které mohou dělat potíže (už jen na pohonné jednotce třeba EGR ventil, u dieselů filtr pevných částic s plněním AD blue, na mnohých vozech mild-hybrid), pak také nové vozy často zabíjí mizerná ergonomie, zejména ovládání skrze obrazovku (jak říkám, nejsem schopen si např. na Golfu A8 nebo Octavii IV zapnout vyhřívání židle na displayi, zatímco ve 25 let starém peugeotu 406 jsem to zvládl i poslepu). Obecně nejlepší auta mi přijdou z let +- 1985 až 2005, do normy EURO 3 max., kdy už byly většinou jakostní materiály a solidní protikorozní ochrana, ale zároveň v tom nebyly veškeré ty složité rachotiny na snižování emisí a desetipalcové obrazovky.
tak nejdůležitější bude, zda zvládli všechny fyzické čudlíky přesunout na tablet .. a zda mladí budou moci streamovat ptákoviny online ..
Oldřichu, jakkoliv s Vámi musím souhlasit, tak bych Vás zároveň chtěl požádat, abyste toliko negeneralizoval. Já spadám mezi ty, které byste Vy nazval jako "mladé" a nemůžu si vynachválit auta, kde po hmatu přeladím primitivní rádio na šest stanic a rukou si zapnu klimatizaci tím tlačítkem, které jsem stiskl už tisíckrát 🙂
Ten autobus jezdí linku, která by se by se dala přirovnat k horské dráze. Takže po tom, co vystoupal pěknou porci výškových metrů a v tom teple, co včera bylo, to prostě chytnout mohlo....
Ve stejném teple do jiných pražských kopců jezdí i jiné autobusy jiných dopravců a žádný jiný neshořel, takže to bych nebral jako "polehčující" argument.
Tak tyhle malé autobusy jsou úplné ale úplné vraky. Nám to tady jezdí taky a katastrofa. Pokaždé si kladu otázku, jestli ta hrůza má vůbec STK.
Vůbec se nedivím že začal hořet.
Ano, zrovna tyhle Stratosy na podvozku Iveca Daily (přičemž Iveco má taky dlouhou historii požárů) byly krámy už z výroby, ale taky se musí počítat s tím, že dopravce, jemuž autobus patřil, je nechvalně proslulý svým laxním přístupem ke všemu, a to včetně údržby vozidel, tedy požár nejspíše vznikl díky závadě zaviněné mizernou údržbou.
S tím provozováním autobusů MHD v Praze je fakt potřeba už něco dělat... Pořád nějaké malery...
Zlaté tramvaje..!
Vy to berete moc obecně, "něco s tím dělat", mluvte konkrétněji (s ČÍM by se mělo dělat CO?)
V Praze autobusovou dopravu krom DP Praha provozuje spousta dalších dopravců, přičemž jejich úroveň je rozlišná. Zrovna tento midibus patřil společnosti About Me, která je nechvalně proslulá právě její nízkou úrovní (a mizernou údržbou, jejíž důsledkem pravděpodobně požár byl). Pokud by se mělo "něco" udělat, tak by neměly jiné společnosti "platit" za chyby jiného dopravce.
Větší u vozového parku tvoří Solaris,co je špička Evropě,i z pohledu klimatizace. Samozřejmě jezdí i trolejbus škoda 9 ks .
Proti solarisu (ani jako autobusu, ani jako trolejbusu, ať už škodováckému, nebo cegelecáckému) nemám nic, avšak mezi budějckými autobusy je přes třicet vozů Irisbus (modely Citelis a CrossWay), které klimatizaci nemají, a vzhledem k jejich stavbě se takřka nedají vyvětrat, mezi trolejbusy je pak většina bez klimatizace (15Tr/M 9ks, 25Tr 30 ks, 2 ks 27Tr, s AC pak pouze 15 ks 27Tr s bateriemi), přičemž opět platí, že vozy 25Tr s karoserií Irisbus Citelis skoro nejde vyvětrat, obzvlášť ty starší, které mají jen malá výklopná okénka.
Jistě, ale fyzická namaha nula. A předpokládám, že do budoucna nebude řidič tramvaje třeba, pokryvac ano.
Pokud si myslíte, že fyzická námaha nula, tak si za to běžte sednout. Zrovna ty staré tétrojky, o kterých pan řidič mluví, že v nich je 50 stupňů, se v Praze stále ovládají nepříliš dobře postavenými pedály na pravou nohu, která je tak stále ve vzduchu (poněvadž pokud neakceleruje, musí tramvaják mít nohu položenou nad brzdou), je tam horko, kabina je u tohohle typu stísněná, a k tomu musíte občas jít ručně hodit vexli a pořád dávat pozor na ostatní účastníky provozu, kteří se mnohdy chovají, jako kdyby byli na silnici/chodníku sami.
Klimatizace v MHD nefunguje. V metru se mi poslední dny dělá špatně od žaludku, naprosto nechutný horký vydýchaný vzduch.
Vždy se těším až z toho vypadnu a nadechnu se venku čerstvého vzduchu.
At mi nikdo neříká, že ty klimatizace nelze udělat efektivnější.
Mluvím o lince C kde jsou vozy uzavřené a narozdíl od B tam nefouká příjemný čerstvý vzduch.
V tramvajích kde je klimatizace se mi to zdá v pohodě.
Busy jsou kapitola sama o sobě, tam ta klimatizace někdy není vůbec zapnutá a pečete se ve skleníku!
A když takhle náhodou jedete autobusem, který sice AC má, ale nefunguje, řeknete to řidiči, nebo si jen vylíváte srdíčko v diskuzi na internetu? Pokud řidič neví, že klima nemaká, nemůže s tím nic dělat (ať už zavolat si rychlou rotu, že by mu to poštelovala, nebo si nechat dovézt jiný autobus).
Vstávání na ranní směnu ve 2.00, 2.30 nebo 3.00 je zločin proti lidskosti.
No jo, ale kdo by Vás (nebo kohokoliv jiného) vozil do práce na pátou, na šestou, děti do škol na osmou? Když vstává v půl třetí (což je hrozné, neříkám že ne), tak může být ve vozovně třeba v půl čtvrté a ve čtyři vyjíždí, a to už lidi pomalu jezdí do práce.
Koukám že Pražáci si zvolily správného hejtmana. V Budějovicích aspoň kde jezdím problémy nejsou . Klimacka perfektní a i zleplisi cady dojezdu. Kubu vám nedáme!!!!!
No v Budějicích taky moc vozů tu klimatizaci nemá, staré autobusy a trolejbusy Irisbus, které jsou v každodenním provozu, jsou strašné nevyvětratelné skleníky.
Pan kolega má pravdu, ovšem není klimatizace jako klimatizace. V tramvajích Drak v Brně opravdu funguje, trolejbusy Solaris klouby krásně chladí i v těchto vedrech, stejně i parciály Solaris. Za to fungl nový SOR z Libchav stojí za obsolutní ho. Klimatizace jede na plno a venku 31° a ve voze 29°. Fakt účinná klima. Co má taky dělat když výrobce je uchyl. Okna jak výklady a v nich čirá skla bez minima zatmavení. Inu SOR je pověstná svou kvalitou. Jo a v kabině nechladí skoro vubec. Tam je větší vedro než v salonu.
V Plzni máme trabanty jen jako naftové autobusy, s klimatizací do salonu k nám chodí teda již model NS, a nikdy mi nepřišlo, že by tam bylo stejně jako venku, u nás ty klimy choděj´ dobře, pokud je to šofér schopnej nastavit (ten displej na to ovládání ouchylnej je, to zas jo). A ono záleží taky na standardech kvality různých dopravních systémů, v Praze ROPID nařizuje teplotu o 1 až 6 stupňů nižší, než venku, tudíž tam opravdu jde mít dle standardu venku 30 a vevnitř 29.
No,to je sice fajn, ale nechápu, proč dopravní podnik strká do provozu zvláště v létě ty staré tramvaje, kde klimatizace není.a není to jen o tramvajích, ale i autobusy, kde klimatizace jde nastaviti nemají zapnutou a člověk pak má pocit, že snad ani nedojede živý.
Pokud klimatizace nejede, tak upozorněte řidiče, on má v kabině vlastní řízení teploty a nemusí tak vědět, že v interiéru je na padnutí.
Co se týče vypravení, Praha má vícero tramvajových vozoven, každá má nějaké typy vozů (např. Kobylisy jsou typické vozy 14T, Hloubětín KT8 atd), a ne všechny vozy v každé vozovně jsou vybaveny klimatizací, tudíž nejde o to, že by "zvláště v létě strkali do provozu staré tramvaje bez AC", ale o to, aby se dalo vůbec vypravit (poněvadž tramvají s AC je tuším jen 125 kousků a ne všechny budou vždy provozní).
Tak to jste mě uklidnil na 100 let dopředu !!, jste bezva chlap, jsem úplně klidný jak želva - jak už dlouho ne... Ještě , že jsou lidi jako Vy %% a vůbec, nechtěl byste to místo místo toho ministra Kupky ?- Klidně bych vám to zařídil , - a úplně nezištně !, mám na ministerstvu vnitra svého "koně" ů (to je tajná šifra), ten na každýho něco ví , a klidně by vás tam protlačil ...´= jdu spát , do rána si tot rozmyyslete a dejte vědět ... dobrou....
To jsem rád, že na Vás můj komentář působil uklidňujícně. Dobrou noc samozřejmě i Vám.
Nechápete vůbec ? , že nejde tady o nějaký posr.- podělaný bezpečnostní systém jako takový, ale jde apriori o to, jak to, že je tady možné že se už v tolika případech po sobě za poměrně krátký čas, vlaky dostanou na jednu kolej proti sobě !? To je vrchol !
To už zde hraničí vrchovatě s českým šlendriánem až obecným bordelem ! v tomto státu...- tady jde o to v prvé řadě sednout do vlaku a vůbec si nebýt jistý že dojedu živý nebo zdravý do konečné stanice...A to chtějí zavádět dokonce vysokorychlostní vlaky ... hrůza , tolik mrtvých
Jak je to možné? Vcelku jednoduše. Na trati bez tohoto zabezpečení se může stát chyba lidského faktoru - fíra je taky jen člověk, přehlédne návěstidlo zakazující jízdu a už je na světě mimořádka nebo hůře nehoda. Za to fakt nemůže ministr Kupka, protože ten žádný z dotyčných vlaků nevedl.
O tom, že bych si nebyl jist, že dojedu živ a zdráv nemůže být řeč. Na silnicích se také pořád srážejí auta, a riziko, že se mi něco stane při cestě autem je mnohem vyšší, než že se mi něco stane při cestě vlakem.
Na vysokorychlostních tratích bude zabezpečovací zařízení ETCS standardem a k žádným takovým malichernostem, jako že dva vlaky vjedou proti sobě docházet nebude a nebo jen velmi vzácně v okrajových úsecích, kde se stejně bude jezdit pomalu, tudíž předpovídat tolik mrtvých je zcela zcestné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Další blb za volantem ihned bych mu vzal papíry aspom na 10 let a byl by pokoj a to každému řidiči kdo udělá takový dopravní přestupek.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne, že bych s Vámi nesouhlasil, ale problém je taky systémový, a to v absurdně dlouhých předzváněcích dobách, kdy závory začnou zvonit, po třeba 30 sekundách padnou a po dalších 10 přijede vlak, což mnohým přijde jako ztráta času. Tuším že v Německu či Francii je doba předzvánění o mnoho kratší (snad jen pět sekund a závory jdou dolů?) a nikdo si netroufne tam vjet, protože jakmile se zvoní, tak je tam za pár vteřin vlak. To by se mohlo změnit.
1 odpověď