Ať si vykládá kdo chce co chce. Nízká porodnost je pouze odrazem sociální politiky těchto vlád. V rodině se chystáme na svět přivítat potomka. Ty náklady jsou hodně vysoké. Kočárek 14 tisíc. Jsou i kočárky za 40 tisíc. Jedna dupačka něco přes 200 Kč. Při dnešních platech, kde na to mají ti mladí brát. Vysoké ceny energií, vysoké ceny bydlení. To se pak všichni diví, že není porodnost. Kdo si dnes může z ekonomického hlediska dovolit dítě. Pamatuji dobu, kdy se rodily tzv. Husákovy děti. Ačkoliv to bylo za komunistů, tak stát tehdy výrazně podporoval mladá manželství a to jak v oblasti bydlení, tak ve vybavení bytů a i v porodnictví. Co v sociální oblasti dělá tato vláda. Naprosto nic, jen oškubává lidi, kde se dá. Pak se diví, že je nízká porodnost.
Říká vám něco volný trh. To že nejsme v komunistickém rovnostářství, že stále máme moc velmi počet státních zaměstnanců, že nemáme rozvinuté technologie atd atd. Za platy u nás nenese odpovědnost EU, ale my podle toho co ratifikujeme a jaké technologie rozvíjíme.
Dle odborů máme produktivitu práce na úrovní cca 2/3 Německa, ale platy máme na úrovni 1/3 platů v Německu.
Stejně jako normy postupně řeší, aby parkovací místo bylo dost široké, nevidím překážku v tom, aby se nová parkoviště stavěla s ohledem na možnost vyjetí směrem vpřed. To je jen o stavebních normách pro nové stavby. Ale novinářský titulek vypadá fantaskně.
Víte jak se podstatně zvětší náklady na nové stavby. Představte si rodinný dům s jednou vestavěnou garáží. Pokud by to mělo být bez couvání, víte kolik zaberete místa namísto obytných místností. Někde to ani možné není. Například na pozemku šířky 6 až 7m, jak se chcete otočit. To celé přízemí zabere garáž včetně manipulační plochy. A jak se bude zajíždět do řady stojících vozidel. Bez couvání to nejde.
Jen chci konstatovat, že ve státech EU na jih a západ od nás se prosazují tzv. "odpouštějící silnice". To znamená, že silnice a její okolí by mělo být provedeno tak, aby při vyjetí vozidla mimo silnici nedošlo ke zranění. Ve vyspělém světě se vždy na prvním místě řeší bezpečnost silničního provozu. U nás je to naopak. Na prvním místě peníze, následuje ekologie, způsob údržby silnice a nějaká bezpečnost silničního provozu je až na posledním místě. A ještě jedna poznámka. Dle Centra dopravního výzkumu se v ČR náklady na následky dopravních nehod pohybují okolo 80 až 90 miliard Kč, což dle mého názoru není málo.
Tahle paní mele jen prázdné fráze a vůbec neví o čem mluví. Automobilky rozhodně nezaspali, jen se neustále musí přizpůsobovat rostoucí birokracii od EU a EK, jako již zmíněné emisní normy Euro 6(a,b,c) a nebo plánované Euro7.
Evropa systematicky zabíjí různé části evropského průmyslu a způsobuje postupně oslabování automobilového sektoru a místo aby jim to došlo, tak ukazují prstem na automobilky.
Prostě nejde mít současně dokonale čistou Evropu (potažmo průmysl) a současně rostoucí a prosperující průmysl. Jedno, nebo druhé, nebo nějaký nekonkurenceschopný hybrid.
Čína svému průmyslu nehází žádné klacky (možná až celé stromy) pod nohy a i v USA to nedělají a dokonce to podporují. Pak se nelze divit, že to tu upadá a jim to roste.
To není jen automobilový průmysl. Kolik např. skláren, které pracovaly více jak sto let, ukončilo výrobu z důvodu vysokých nákladů na energie. Kolik sléváren a dalších hutních firem se přesouvá z Evropy do Číny či USA. A to je důsledek green dealu, což mají na svědomí lidé jako Gregorová.
Ukrajina v žádném případě nemůže být z právního hlediska přijata do NATO v době, kdy je ve válečném stavu. To za prvé a za druhe ani v původních hranicích ani v současných hranicích bez okupovaneho území. Je to nesmysl, který šíří Zelenskyj, ale i někteří politici EU a NATO. Přijetí Ukrajiny teď do NATO by mohlo znamenat třetí světovou válku.
Souhlas, taky jsem to tak chtěl říct.
Tak to je zase článek. Jak bylo dostupné bydlení za komunistů a jak je dostupné dnes. Kolik se ve městech za komunistů vybudovalo sídlišť, byť s panelovými byty a kolik se toho staví dnes. Jaká je dostupnost bydlení dnes a jaká byla dostupnost bydlení tehdy. Dle nějaké statistiky musí dnes člověk, aby získal svůj byt, složit v ČR průměrně 13 ročních průměrných platů. Je to nejvíce v rámci EU. A za komunistů byly družstevní byty dostupné velké části rodin, byly podnikové byty, kdy podniky si fixovaly dobré pracovníky smlouvou na dobu určitou, když jim přidělovali podnikové byty. Kolik se za komunistů stavělo rodinných domů, sice svépomocí, ale bylo dá se říci kvalitní bydlení. Jaká byla sociální podpora mladých (novomanželské půjčky, nenávratné půjčky k zajištění bydlení, poměrně vysoké porodné a podobně), aby se zvýšila porodnost, což se za komunistů podařilo (viz. Husákovy děti). Nic není černobílé. I za komunistů byly dobré věci, které dnes nejsou. Ale o tom redaktoři asi nesmí spát.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Takovéto slinty slýcháme často od "Svatého tria" z ANO. Nejste náhodou Kobliha?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tohle se říkávalo i za komoušů. A jak tehdejší funkcionáři zuřili, když to slyšeli.