Mám jinou práci, která mě baví a navíc i živí. Nemám potřebu dělat prodejce. Prostě jsem s tím autem byl 2 týdny v Chorvatsku a i bez dobíjení v místě ubytování normálně fungoval a najezdil po okolí stovky kilometrů. Nebaví mne jen válet se u moře. A úplně stejně můžou fungovat i ostatní.
"a i bez dobíjení v místě ubytování normálně fungoval a najezdil po okolí stovky kilometrů."
Řekněte ale i to B - mému dobíjení EV jsem musel přizpůsobit kompletně můj itinerář ! ☺
Takže se shodneme, že zvolili elektromobilitu proto, že v ní prostě vidí budoucnost s smysl, je to tak?
Potřebovali přesunout emise výfukových plynů z měst a zároveň chtějí a mají ambici být lídr v oblasti elektromobility, neboť k tomu mají nejlepší výchozí pozici - levná pracovníí síla, mají strategické zdroje atd. U nich to dává smysl. Evropa nemá ani levnou pracovní sílu, ani levné energie, ani strategické zdroje.
Otázka zní, proč si Čína dobrovolně zvolila elektromobilitu, když mohla "krást" evropské know-how v oblasti spalovacích motorů, to by pro ní přece bylo jednodušší, ne? Nebo klidně mohla i koupit licence na staré dobré nezničitelné několikalitrové dieselové motory, a poctivé benzinové výkonné atmosféry, ty evropským automobilkám jsou v dnešní době úplně k prdu a aspoň by na tom trhly. Proč se rozhodla právě pro elektromobilitu, když tam žádné zelené evropské mozky nemá?
Není to třeba tím, že v tom prostě vidí budoucnost?
Proč by dělali spalovací motory, kde vývoj v Evropě byl již míle před němi a nedohnali by to, tak raději otočili kormidlem směr elektromobilita, kde mají pod kontrolou většinu potřebných zdrojů k výrobě baterií? Nevím jak jinak to vysvětlit, snad nemáte problém porozumět psanému textu.
A to mi vysvětlete, proč je Čína v elektromobilitě o parník před Evropou, když tam tu zlou zelenou demagogickou EU nemají, a že je dlouhodobě největší znečišťovatel planety, jí taky nijak extrémně žíly netrhá?
To je úplně jednoduché, v Číně evropské automobilky, aby zde mohly prodávat, tak postavily svoje závody, tyto automobilky naučily čínský lid postavit dobrý vůz, čína toto know how převzala a protože ovládá většinu (prakticky skoro všechny) potřebné zdroje, tak pro ně výroba bateriových článků nepředstavuje takový problém a vedení Číny se rozhodlo do tohoto směru napumpovat obrovské peníze a určily směr a budoucnost čínské automobilové produkce. Evropa tyto potřebné zdroje nemá a závislosti na Číně se nezbaví, ba naopak.
Druhá strana mince - Čína doteď neumí tak dobře postavit auto s vnitřním spalováním, jako evropské automobilky, proto vsadili vše na elektromobilitu.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Jinak ještě malé doplnění. Před 5ti lety nová Octavia opravdu nestála 1 milion korun. Možná nějaké vyšperkované RSko. To je prostě nesmysl a nechápu, kdo vám za tento naprosto jasný nesmysl dal ještě srdíčko...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Moje O3 kombi Laurin a Klement r.v. 04/2019, 2.0 TSI 140 KW DSG stála před 5 lety jako nová 849 tKč.
Loni jsem ji pořídil s nájezdem 75 tkm za cca 550 tkč.
Nutno podotknout, že tu moji výbavu narvat do O4 kombi, tak cena né že olizuje milion, ale s přehledem jej přeletí.
Závěrem bych jen rád dodal, že bych si klidně za pár let koupil zánovní O4, ale opravdu nebudu před každou jízdou vyklikávat téměř všechny asistenty, které chci vypnout, právě proto mám výbavu obsahující personalizaci klíčku a pak třeba zvláštní hlasové ovládání - častý argument, že u O4 lze některé funkce ovládat pohodlně přes asistentku Lauru... No jako jo, ale já mám dceru Lauru, takže u mě tohle fakt nelze 😄. Dále u O4 je toliko podivných konfigurací díky možnosti individualizace, že v něčem prostě ta top výbava LaK měla svoje kouzlo. Každopádně Škoda Octavia je dobré auto, ale vypadá to, že budeme držet naši O3 co to jen půjde, smysl měnit za O4 tam nevidím.