Zcela logický a správný krok.
Čínští výrobci, jejiž spoluvlastníkem je často přímo sám stát, prodávají své vozy za dumpingové ceny, aby získali větší podíl na západním trhu.
To má za následek ohrožení našich automobilek (+ případná ztráta práce pro spoustu lidí z oboru), ale hlavně bezpečnostní riziko.
Čína je stále komunistická země, která se netají svými ambicemi vzít si agresí zpátky pod svou kontrolu Tchaj-wan. To poslední, co by západní země měli chtít, je mít větší množství vozidel, která mohou mít zadní vrátka, mohou skrze ně monitorovat okolí, ovládat vozidlo, či cokoliv jiného.
Pokud si spotřebitel i přes tyhle rizika rozhodne koupit automobil z Číny, oka. Ale rozhodně bychom jim neměli jít na ruku s tím, že zde tyto vozy budou prodávat dumpingově - sotva za cenu výrobních nákladů. To už nemá se svobodným trhem nic společného.
Za ty peníze velmi konkurenceschopný automobil (nehledě na druh pohonných hmot). 🙂
Super práce, těším se až si vyzkouším na vlastní kůži!
Taková Škoda Octavia RS za naprosto identické peníze, která je výrazně pomalejší prakticky ve všech parametrech, může jen tiše závidět. 😄
Výkon/zrychlení na úrovni supersportů, přesto jezdí v nákladech za cenu naší bájné 1.9 TDI.
Jo, z elektromobility se začíná stávat slušný game changer. 🙂
Se tu za pár hodin sešla zase spousta erudovaných odborníků. 😃 Model 3 Performance bezesporu po stránce parametrů je extrémně zajímavá nabídka.
Tak výkonné auto za podobné peníze (EV/spalovák) moc koupit nejde.
Porovnejme si cenu a parametry srovnatelné Škody Octavia RS. Výrazně pomalejší za stejné peníze.
BMW M3 stojí víc a je pomalejší.
A pak je tu samozřejmě otázka provozních nákladů. Zrychlení z 0-100 na úrovni supersportů, ale náklady na 1 km jak u jedničkové Octavie 1.9 TDI. 🙂
Krátkodobě akcie Tesly určitě ještě oslabit mohou (tento rok obecně nižší prodeje aut napříč trhem, boj s nižší cenou, výpadky v dodavatelském řetězci).
V horizontu delším ale upřímně pochybuji, že by akcie Tesly měly stát 14 USD/akcie. 😃
Největší game changer bude Optimus (robot) a autonomní řízení. Už dnes FSD v USA jezdí velmi slušně a rapidně se zlepšuje.
Jakmile začnou vyrábět ve větším měřítku Cybertruck a ten jejich chystaný levnější model, karty se obrátí.
Je pravděpodobné, že výrobci jako BYD budou obecně vyrábět více aut za rok než Tesla.
Jedna věc je počet prodaných kusů, druhá věc je průměrná prodejní cena každého vozu a třetí je ziskovost (marže) na každém autě.
Tesla zatím vede v posledních ze dvou zmíněných aspektech.
Myslím si ale, že Tesla je stále na začátku. Jakmile začnou vyrábět ještě masovější modely než je Model Y, bude to fakt zajímavé. 🙂
A třeba nová verze autonomního řízení už začíná být game changer, se kterým se na automotive trhu musí počítat. Kdo viděl videa majitelů ze skutečného provozu, musí zůstat stát s otevřenou pusou.
Poznámka ke článku, kterou je třeba zmínit: Autopilot, resp schopnost řídit samo (FSD) je v Evropě značně omezená kvůli legislativě.
Když si člověk porovná videa z USA, kde ty auta jezdí už dnes často na úrovni lidského řidiče (včetně kruhových objezdů), a videa z EU, je to velký rozdíl.
Pokud se nepletu, v EU se už řeší úprava legislativy tak, aby FSD byla plně k dispozici i zde.
Já bych si to auto nekoupil, ale má dost odvážný design, líbí se mi!
Škoda jen, že podle všeho nebude jako zadokolka.
Uvidíme, co nám řeknou finální specifikace, ale pokud nepřestřelí cenovku, mohlo by jít o dost atraktivní elektromobil.
Minimálně ve srovnání s Hondou E, která má podobně netradiční vzhled, ale jinak byla příšerná a drahá (vzhledem k technickým parametrům).
Absurdní článek. Tesla skutečně prodává bezemisní vozidla (řeč je o přímých emisích).
Nikomu přeci nedává pistoli k hlavě, aby si její emisní povolenky kupoval. Ostatní výrobci mohou též vyrábět elektromobily, pak by emisní povolenky nepotřebovali.
Je to pouze jejich svobodné rozhodnutí vyrábět stále spalovací vozidla. 🙂
Problém nastává v tom, že tradiční výrobci elektromobily neumějí ziskově vyrábět. Ford na tom tratí jako blázen, VW vyrábí svůj ID3 30 hodin, zatímco Tesla Model 3 pouze 10 hodin.
Honda se svým elektromobilem je jen pro smích, kromě zajímavého vizuálu nepřináší za ty peníze vůbec nic.
Myšlenka, že když znečištuju životní prostředí víc než někdo jiný, mám za to víc platit, je naprosto v pořádku.
Vzhledově se mi nová Octavia zatraceně líbí!
Co mě osobně mrzí (tady asi nepopulární názor), že je pouze ve spalovací variantě.
Neznáme ceník, budu odvozovat ze stávající generace.
Ale mít ji za cenu současné RS jako čistý elektromobil s výkonem 200 kW, maximálkou 200 km/h a dojezdem na nabití 400 km, beru okamžitě.
Ty komentáře jsou tady boží.
Majitel auta předložil své zkušenosti a náklady, kolik ho co stálo či jak dlouho který díl vydržel a přesto někdo, kdo ho 1) nezná a 2) to auto nevlastní, bude tvrdit, že jsou ty čísla vycucaná z prstu. Heh, směšné. 😄
Zkušenosti ostatních majitelů říkají podobné čísla už roky. Samozřejmě se dá natrefit i na ne tak úplně spolehlivý kus (ostatně, asi jako u každé značky). Ale jasně to ukazuje, jak elektromobil umí být kvalitní držák. 🙂
K baterii: Dokáže mi někdo říci, kolik stojí NOVÝ motor s převodovkou na podobné spalovací auto (Např. Mercedes GLE coupe, BMW X6)?
To auto dokáže najet minimálně jednou tolik kilometrů, ta baterie neodejde. Jen nebude použitelná kapacita 80%, ale třeba 60%. 🙂 Není nutnost tu baterii měnit, pokud mě ten dojezd zásadně neomezuje.
Ale chápu, že to českému Pepíkovi, který se vyzná vždycky ve všem, nedojde. :)
No, jsou jen dvě varianty. Buď to bude fenomenální úspěch, nebo totální propadák. Počty předobjednaných kusů zatím značí spíše tu první variantu. 🙂
Mimochodem, na auto, které váží asi 3,1 tuny a je mám pocit kolem 6 m dlouhé, je to zrychlení absurdní šílenost.
Ke článku: dojezd pak lze zvýšit pomocí "range extender". Jde o přídavnou baterii umístěnou na korbě (zabírá asi 1/3 korby), s ní by se měl dojezd zvýšit asi o 30% a měla by stát dalších 16 tis. USD.
Titulek je teda těžce mimo. Ano, Super Heavy i Starship nakonec vybouchli, ale i přesto to byl skvělý a hlavně úspěšný start. Šlo pouze o test, nikoliv o ostrý provoz. SpaceX získala množství dat, které potřebují na další vylepšení. Takže super. 👌
A ty komentáře tady.. člověk neví,jestli se má smát nebo brečet.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle je ta bájná novinařina v praxi?
Článek je až extrémně tendenční:
1) Stromy byly určeny k mýtní těžbě, stromy se vysloveně pěstovaly za účelem těžby.
2). Tesla vysázela dvojnásobný počet stromů.
Ani jedno není ve článku zmíněno. Asi proto, že by výsledné znění článku vypadalo naprosto odlišně.
1 odpověď