Dřív jsem to viděl stejně, už dlouho ne.
Jen pár postřehů.
Osobně znám dost lidí, kteří starým vrakem jezdí i přes to, že opravdu bez problému mají na nový - jen prostě nový nepotřebují. Já sám jsem to tak dlouho dělal (ale u mě tedy benzínová plečka, ne diesel, tedy daleko menší smrad) a jezdil autem v ceně tehdy 1/2 mé výplaty. Proč? Protože nové auto je hrozně drahé, oproti starému vraku, a na krátké pojíždění je mi celkem jedno, čím jezdím. Nejde o pořizovací cenu, jde o garanční servisy v autorizáku, jde o plné havarijko... světlo na jedničkovou fabku stojí litr, led matrix na novou oktávku tipuju dnes tak asi 20 litrů. Dokud nemáte extra požadavky na vyšší bezpečnost (třeba děti), tak nějak není důvod to upgradovat. Nové auto stejné třídy jsem si mohl koupit kdykoliv, ale abych to tenkrát udělal, musel bych se v penězích vyloženě topit.
Všichni se děsí, že jako od roku 2035 jen elektro. Proboha, to je za 10 let. Za poslední 4 roky jsme stihli celosvětovou pandemii a tři roky trvající válku v Evropě, nějak mi to přijde jako nekonečně daleko. A i pak, jde o nové vozy. Průměrný věk auta u nás je kolik, 16 let? Čili, hodně zjednodušeně, 26 let, než průměrné auto bude elektro? No, to budu v důchodu, pokud něco takového ještě bude existovat.
Pak je tu ekonomický aspekt věci - to mají rozvrtat celé město a protkat ho kabely tlustými jak kanalizace, aby mohla celá Praha nabíjet elektroauta, a pak počkat 30 let, než většina Prahy bude nabíjet elektroauta? Životnost všech těch zbytečných nabíječek sotva bude 30 let, takže se mezitím všechny vymění.
Ano, ale lidi 10 let... to není daleko. To je zatraceně blízko na to, aby bylo možné dělat tak zásadní rozhodnutí, jako že něco zakážu. Vemte si, že ten průmysl má obrovskou setrvačnost. Nebo Vám nepřijde, jak to šíleně rychle utíká?
Problém není v elektromobilech, ale v tom že je Čína chrlí výrazně levněji. To zabíjí investice i vyhlídky na budoucí prodeje evropských automobilek. A cla nic neřeší. Čína je zavede na oplátku také a evropské automobilky už neprodají v Číně ani spalováky. A pak postaví Číňané v Evropě pobočky (montovny) svých automobilek a cla tím obejdou.
Jediná šance jak můžou evropské automobilky uspět, je být konkurenceschopní. Elektromobily jsou budoucnost, spalováky minulost. To už nikdo nezastaví.
Ano, Čína chrlí ve velkém a levněji. A jak tam v minulosti všichni přesouvali výrobu úplně všeho v touze po zisku. A teď to máme zpátky. Ale dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že elektromobily jsou budoucnoust a spalovací motory minulost. Vy jste jasnovidec? Ne všude se elektrický motor hodí. Přemýšlejte. Bude potřeba kompromis, obojí musí existovat, pro spalovací se musí najít jiná paliva, chce to čas. Představte si třeba krizi - povodeň, oheň... jak to hasiči řeší elektromobilem s cisternou. Asi ne, že ...
Já si myslím, že on to nenavrhuje, že uvádí příklady ze světa. A je to fakt, mám v centru Athén byt 1+1 asi 27 metrů, a platím ročně daň z nemovitosti 1.120 euro. Proto mi přijde brečení zoufalců, kterým to zvedli v ČR z 800 stovek na dvojnásobek, trošku útrpně směšné. Bohužel primitivové jako jste vy, kteří by vše řešili inzultací a fackováním, jsou smutnou realitou a pozůstatkem vlády dělníků a rolníků v lidově demokratickém zřízení pod vedoucí úloho KSČ.
Aha tak to potom jo... Vy máte v centru Athén byt... a ten samozřejmě pronajímáte, ... tak to jo, tím se to vysvětluje. Holt každý nemá v centru Athén byt. Někdo musí taky dělat, aby těch pár mohlo mít v centrum Athén byt. Takže je to v pořádku.
Tak pokud umíte počítat a daň se může zvednout 5x, tak máte někde chybu a započítal jste do toho asi i náklady na vodu či co. Trouba jako jste vy opravdu těžko umí počítat nebo tak jako každý levičák, lžete. A vzhledem k tmu, že tuhle prasárnu udělaly převážně zástupci měst a obcí za ANO, máte co jste chtěli.
A zase urážíte...
Na západ se příjmově, z logiky věci a matematických zákonitostí, nikdy nedostaneme. Pokud věříte levicovým populistům a odborářů že ano, tak vám, lžou. Ale až tak úplně zlé to není. Za posledních deset let např. min.mzda, důchody atd., vyrostly o více než 120%, mzdy a hlavně platy ve státní správě také. Jasně že ne všem, ale průměr je průměr a ten se nemění. Pokud ovšem předpokládáte, že příjmy porostou a ostatní ceny budou stagnovat, no co vám na to napsat ? Snad jen že to musí býti těžké, být až takhle moc prostý.
Pane Mareši, přestaňte prosím neustále urážet ostatní větami typu "je těžké, být až takhle moc prostý..", nic o člověku na druhé straně nevíte.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
jenom kecy 🙂 co všechno znamená těžba ropy a její transport? kolik už bylo havárií ropných tankerů anebo vrtů přímo v moři? vážně to chcete srovnávat s těžbou těžkých kovů? pro info... 1 litr ropy dokáže znečistit 1 000 000 litrů vody. A během poslední velké havárie uniklo BP do moře 800 miliónů litrů ropy. Tak si to spočítejte...
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Však to nechte vývoji. Rozhodně potřebujeme mix, tedy jak elektrické, tak spalovací motory. Všechno má svoje pro a proti, tak jako elektro se hodí do určitých situací, tak se spalovací motor hodí do určitých situací. Syntetická paliva typu HVO se používat začnou, protože to bez nich nepůjde. Ať si Unie může myslet a nařizovat cokoli, fyzika a potřeby dle situace se nařídit nedají, tedy se vývoj stejně prosadí nakonec vlastní cestou. Pokud se bavíme o osobní dopravě, tak samozřejmě zcela bez elektrických aut to nepůjde, protože tolik syntetických paliv se zřejmě nevyrobí. Ale ono i nabíjení baterií není bezeztrátové, nehledě na to, že baterie trpí samovybíjením. Navíc bez tvrdých zdrojů, jako jsou jaderné nebo tepelné elektrárny stejně fotovoltaika a jiné občasné zdroje energie (OZE) fungovat v síti nebudou. Bohužel elektřinu prostě pořádně skladovat neumíme, baterie jsou spíše z nouze cnost. Rafinerie na syntetická paliva mohou být v místech s ideálním přístupem k oněm občasným zdrojům energie, aby zde vypomohly co nejvíce, tedy argument, že dám do výroby syntetických paliv více energie, než kdybych nabil baterii, je lichý. Navíc postavit několik takových rafinerií v ideálních místech dává větší smysl, než tahat kilometry kabelů s velkým průřezem na tisíce nabíjecích míst kvůli dobíjení EV. Např. zemědělství, tam jsou baterie zcela nepoužitelné a bez klasických spalovacích motorů to nejde, takže tak jako tak, potřebujeme syntetickou naftu a věřte tomu, že se rozšíří. Unie neunie. Lidi, uvažujte, chce to opravdu použít od každého něco a neopakovat náboženské představy EU.
1 odpověď