V jaké své funkci selhává stát? Základní funkce státu jsou tři
právní – zajišťuje občanům práva, legislativa atd..
bezpečnostní – chrání občany uvnitř státu – majetek, zdraví -> policie, armáda, tajné služby.
ekonomická – ekonomicky zajišťuje chod státu, daně.
A ve které ze svých základních funkcích selhává demokracie v ČR ? Existuje přece vyvážený systém tří mocí: zákonodárné, výkonné a soudní. Demokratický, svobodný systém věnuje velkou pozornost ústavním pojistkám, které omezují moc státu a zabraňují zneužití moci ve sféře lidských práv. Demokratický stát omezuje vliv většiny a chrání menšiny. V čem to u nás selhává ?
Já nechci demokracii, já chci svobodu a už vůbec ne stát, který omezuje většinu, aby chránil menšinu. Stát má ke všem přistupovat stejně. A to je to další selhání. Místo, aby stát hájil zájmy svých občanů, tak hájí zájmy cizinců a vybraných skupin a to je problém.
V jaké své funkci selhává stát? Základní funkce státu jsou tři
právní – zajišťuje občanům práva, legislativa atd..
bezpečnostní – chrání občany uvnitř státu – majetek, zdraví -> policie, armáda, tajné služby.
ekonomická – ekonomicky zajišťuje chod státu, daně.
A ve které ze svých základních funkcích selhává demokracie v ČR ? Existuje přece vyvážený systém tří mocí: zákonodárné, výkonné a soudní. Demokratický, svobodný systém věnuje velkou pozornost ústavním pojistkám, které omezují moc státu a zabraňují zneužití moci ve sféře lidských práv. Demokratický stát omezuje vliv většiny a chrání menšiny. V čem to u nás selhává ?
Základní funkce je jedna. A to zajištění ochrany. Jak vnější, tak vnitřní. Vnější ochrana je ochrana před vnějším nebezpečím. To znamená kontrolovat, kdo přechází přes hranice státu. To znamená, že každý, kdo překročí hranice, to udělá se svolením daného státu. Myslíte si, že každý, kdo překročil hranice EU, k tomu měl svolení? I ty miliony migrantů? To se pak odráží v bezpečnosti vnitřní. Myslíte si, že jsou západní země bezpečné? Zkuste se projít do některých čtvrtí Berlína, Paříže atd... Nebo vzpomeňme na to, jak byla Francie schopna reagovat na nedávné násilnosti po tom zastřelení nějakého kriminálníka, nebo během voleb a po nich. Nebo rvačky gangů v Německu, které tyranizují malá města. Běloch už nemůže jít v Německu na veřejné koupaliště. Ale ani v ČR to není slavné. Já byl 3x přepaden a 3x okraden a jednou vyloupili dům mojí babičky. Myslíte si, že byť jednou policie něco zmohla? Ne, ale za to zvládne dát mi pokutu za 53 km v obci. Když zloději chtěli vykrást naše staré sousedy, tak jsem je musel chytit já. A policie mě ještě popotahovala, že jsem na ně byl zlej. Do toho spadá i soudnictví. Myslíte si, že se dá v ČR domoci práva? Že soudy rozhodují rychle, efektivně a spravedlivě? Já rozhodně ne. Soudy trvají roky a i když vyhrajete, tak si na viníkovi nic nevezmete, případně soudní výlohy Vás budou stát více než případné odškodné.
Další funkcí je zajišťování veřejných statků. Pokud využíváte českou poštu, nebo české dráhy, tak to je katastrofa. Dálnice se také staví že? Školství je v naprostém rozkladu po inkluzi.
45 minut? To je obhajoba a kolik předmětů? Diplomku dostanete předem, abyste se mohl připravit? To zkoušíte jednoho studenta?
Kdo dojde ke státnicím, by to už měl umět natolik, aby závěrečnou zkoušku složil bez problémů a ne aby plaval v základních pojmech. Složení zkoušek v průběhu studia by ho na toto mělo připravit, ale rozhodně k tomu nemůžeme přistoupit tak, že teď sice nic neumí, ale z daného předmětu měl za jedna, tak mu dáme dvojku. Hodnocení státní zkoušky odpovídá tomu, co předvede u dané zkoušky. Zvláštní je, že se tam dostanou i studenti, kteří umí sotva česky na českém oboru.
Já rozporuji to, že by byly na soukromých k ničemu všechny. Ba naopak. Z mé zkušenosti jsou daleko lepší, protože musí konkurovat studiu zdarma a jsou pod drobnohledem akreditační komise. Je naprosto diametrální přístup k veřejné a soukromé škole. Ale je to i o přístupu studentů. Na soukromé za své peníze chtějí utrpět vzdělání. Na veřejné chtějí projít s co nejmenším odporem. Je to dáno i tím, že na soukromé školy se hlásí pracující, kteří opravdu mají zájem se něco dozvědět a už vědí, co je to život. Volí si je proto, že jim škola vyjde vstříc a zvládají to lépe skloubit s prací nebo podnikáním.
Platba za studenta tvoří u většiny škol drtivou část rozpočtu. Na ČVUT to může být jiné, ta může mít příjmy z patentů a zakázek pro soukromý sektor. Stejně tak školy třeba s lékařskou fakultou. Ale rozpočtem ČVUT jsem se nikdy nezabýval. Tady jen hádám. Nebo Vy víte, z čeho jde ČVUT hlavní příjem?
Učil jsem na VŠFS a Ambisu a mám povědomí o fungování VŠEM a Panevropské univerzity. Z veřejných škol jsem učil na ČZU a mám povědomí o VŠE. Mám i kolegu, co učil na ČVUT i soukromé (VŠFS) a soukromé školy nepovažuje za nikterak horší. Na kolika soukromých školách jste učil Vy?
Tak bohužel jste si trochu naběhnul. Já totiž u státnic občas zkouším taky, jako externí člen komise. Netroufnou si generalizovat, ale u nás na ČVUT FEL na zkoušku je 45 minut a ne 30. Celkem to stačí. Diplomku dostanu předem, takže se na to připravím a vím předem do čeho u obhajoby rejpnout. Docela se pozná kdo je OK a kdo v tom plave. Vyhazuje se málo, to je tím že kdo dojde ke státnicím tak už na to obvykle má. Škola není o jednorázové zkoušce. Leda právě taková kde se průběžně nic neděje. Tohle není o veřejné nebo soukromé škole. I na právech na Karlovce jsou dvoje státnice a vyhazuje se u nich. Není to o formátu zkoušky, ale o celém průběhu studia.
Jinak já nikde netvrdil že státní škola je záruka kvality. Jsou celé fakulty které jsou k ničemu i na státních školách. Já jen říkal že na soukromých jsou k ničemu všechny. Co se týká platby od státu za studenta, tak dobré školy na tom nejsou závislé. Tvoří to tak malou část rozpočtu že nestojí za to ty studenty nabírat na overbooking kvůli penezum. Naopak, kapacita je nevyužitá.
Jen tak pro zajímavost, na které veřejné a na které soukromé VŠ působíte?
45 minut? To je obhajoba a kolik předmětů? Diplomku dostanete předem, abyste se mohl připravit? To zkoušíte jednoho studenta?
Kdo dojde ke státnicím, by to už měl umět natolik, aby závěrečnou zkoušku složil bez problémů a ne aby plaval v základních pojmech. Složení zkoušek v průběhu studia by ho na toto mělo připravit, ale rozhodně k tomu nemůžeme přistoupit tak, že teď sice nic neumí, ale z daného předmětu měl za jedna, tak mu dáme dvojku. Hodnocení státní zkoušky odpovídá tomu, co předvede u dané zkoušky. Zvláštní je, že se tam dostanou i studenti, kteří umí sotva česky na českém oboru.
Já rozporuji to, že by byly na soukromých k ničemu všechny. Ba naopak. Z mé zkušenosti jsou daleko lepší, protože musí konkurovat studiu zdarma a jsou pod drobnohledem akreditační komise. Je naprosto diametrální přístup k veřejné a soukromé škole. Ale je to i o přístupu studentů. Na soukromé za své peníze chtějí utrpět vzdělání. Na veřejné chtějí projít s co nejmenším odporem. Je to dáno i tím, že na soukromé školy se hlásí pracující, kteří opravdu mají zájem se něco dozvědět a už vědí, co je to život. Volí si je proto, že jim škola vyjde vstříc a zvládají to lépe skloubit s prací nebo podnikáním.
Platba za studenta tvoří u většiny škol drtivou část rozpočtu. Na ČVUT to může být jiné, ta může mít příjmy z patentů a zakázek pro soukromý sektor. Stejně tak školy třeba s lékařskou fakultou. Ale rozpočtem ČVUT jsem se nikdy nezabýval. Tady jen hádám. Nebo Vy víte, z čeho jde ČVUT hlavní příjem?
Vaše citace : Ne, pravice to nechce. Ta skutečná pravice. Vaše další vyjádření pak nedává smysl. ----- Tak proč pravicové Spolu s Pirstanem sestavili vládu, která ovlivňuje životy miliónů lidí ? V poslední době značně negativně.
A spolu je pravicové? Jak jste na tohle přišel? Že by snižovali daně a byrokracii? Zvyšovali svobodu lidí? Prosazovali volný trh?
Lidé si pár slupek za diplom zaplatí. Vzdělání sice nemají, ale na zaměstnání ve státní správě to stačí. Nakonec s tím můžou dělat i ministra. Z regulérní školy by je vyrazili. Tohle vám nakonec potvrdí i sami studenti těch soukromých škol.
Naprostý nesmysl. Já bývám předseda státních závěrečných zkoušek. Na veřejné škole mají jedny státnice, kde máte 30 minut na studenta. Za tu dobu musíte zvládnout obhajobu práce a 3 předměty. Obhajoba trvá cca 15 minut a pak máte na jeden předmět 5 minut. To toho stihnete. Na soukromé mají dvě státnice, na jedné jsou oborové předměty a na druhé obhajoba plus předmět specializace. Každá je za 30 minut. To vychází 15 minut na obhajobu a 15 minut na každý předmět. Takže kde se to prozkouší asi lépe? Na veřejné, když jsme vyhodili 3 studenty, naběhla na nás vedoucí studijního oddělení, co si to dovolujeme a tajemnice komise musela svědčit, že i podle ní to fakt neuměli. (úřednice ze studijního, která látce absolutně nerozuměla) Na soukromé, i když jsme vyhodili více jak polovinu, tak to berou. A opravný termín mají zdarma, takže kvůli penězům to opravdu není. Nebo veřejné školy se chovají jak letecké společnosti, snaží se nabrat co nejvíce studentů, aby za ně dostali příspěvky od státu. Nabírají více než je kapacita místností a počítají s tím, že někteří nebudou chodit. Pak máte papírovou kapacitu místnosti 30 lidí, narvou vám tam skupinu 35 a je tam 25 židlí a stolů. Úžasné. Dělají učebny úplně ze všeho, takže učíte ve sklepě v původně technické místnosti, na kolejích v nějakém kumbálu atd..
Učit lidi mediální gramotnosti nebo kritickému myšlení zní skvěle a je to rozhodně správné, ale má to dva háčky: je to dlouhodobé a my máme velký problém tady a teď a za druhé je to energeticky náročné a lidi prostě většinu času kriticky nemyslí. Navíc dezinformace pracují s emocemi a s tím se racionalitou bojovat nedá.
A máme velký průšvih: v posledních dvou letech se významně zvýšil počet lidí, kteří nedůvěřují demokracii a státu a počet lidí, kteří věří, že za komoušů to bylo stejné nebo lepší.
To je hrozivý výsledek toho, že se náš stát na boj s dezinformacemi vykašlal. Že dokonce někteří představitelé státu dezinformace sami šířili a šíří.
Lidé nedůvěřují demokracii a státu, protože obojí selhává ve svých základních funkcích. Ne kvůli dezinformacím.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chovanec, nejdříve jsem myslel, že je to příjmení, ale po přečtení jsem nabyl dojmu, že to bude asi status. Doufám, že člověk, který byl schopný vyplodit toto, neběhá někde venku bez dozoru. Jeho rozpoznávání reality je totiž vážně narušeno.
1 odpověď