Zajímá se o nové trendy a technologie.
Pokud máte benziňák a bojíte se ,aby vám v baráku neshořel vlivem baterie na startování tak lze baterii zhotoveným jednoduchým vypínačem odpojovat. Zkratu přímo v baterii nezabráníte, ale riziko se sníží. Tak lze požáru od baterky z velké části zabránit. Pokud těch baterek v elektroautě máte půl tuny tak jste vedle jako jedle a zbývá se dát na modlení pokud auto je doma v domě.
Četl jste vůbec ten článek v mém odkazu? To vám s větší pravděpodobností vyhoří dům od varné konvice než od jakéhokoliv auta, natož od elektroauta.
Jsou požáry elektromobilů opravdu tak časté, jak by se mohlo zdát na základě jejich frekvence v médiích? Statistiky to rozhodně nepotvrzují. Například americké zdroje uvádějí, že na 100 000 prodaných elektromobilů připadá jen 25 požárů. Zato u benzínových aut je to 1 530 požárů a u hybridů 3 475 požárů. Australský web EV FireSafe uvádí, že u elektromobilů prodaných mezi lety 2010 až 2020 došlo k požárům jen v 0,0012 % případů. Spalovací auta na tom byla s podílem 0,1 % mnohem hůře. Z nejnovější zprávy datových analytiků dále vyplývá, že od roku 2010 do 30. června 2023 bylo celosvětově potvrzeno 393 požárů trakční baterie v elektromobilech a plug-in hybridech. Dalších 74 případů je v analýze a 21 případů je neověřených.
Jde tedy o zanedbatelné množství, když si uvědomíme, že jen loni se na světě prodalo přes 13 milionů bateriových vozidel včetně plug-in hybridů. Nejčastější příčinou vznícení baterie je nehoda, tedy ne nějaká chyba samotného akumulátoru. Požár baterie může vzniknout také během nabíjení. Na tyto situace připadá 18 % požárů. Když všechna čísla shrneme, vyplývá z nich, že právě elektromobily jsou na požáry náchylné nejméně.
Pouze poukazuji na plánování. Jak tomu chcete říkat jinak. Je to podobné, jako když komunisti rozhodli o útlumu motocyklového průmyslu, protože se rozhodli, že do komunismu pojedeme v autech.
..... zkuste google nebo wiki - Plánování výroby vs. kvóty a omezení. Budete pak o mnoho kroků dál, než soudruzi.
Tak vám přeji, abyste si mohl vybrat po roce třicet pět. Normální by bylo, kdybychom si svobodně mohli vybrat elektroauta, jednoduše proto, že jsou lepší. Ne proto, že tak někdo rozhodl. Jenže to by zatím asi nešlo.
.....takže dnes nadáváte na to, co v současné chvíli vůbec neexistuje, co má být teoreticky až za 11 let a přitom stejně nikdo neví ani jak to reálně dopadne.... No s vaším přístupem bychom pořád jezdili na koňském povozu.
Máte to krásně srovnané ale jenom co vám vyhovuje. Jaká byla zadluženost v roce 1989? Váš výměnný obchod s realitou vývozu celých továren do zahraničí taky není pravda. Firmy jako Zetor, Jawa, Škoda, Poldi atd byly známé po celém světě. Jmenujte nějakou dnešní.Za socialismu byla většina věcí špatně ale určitě jsme nebyli průmyslově a ekonomicky zaostalí.
Žijete ve velké mýlce pane, nic z toho co jste jmenoval nedefinovalo konkurence schopnost na světovém trhu. Píšete o Zetoru, ale viděl jste po revoluci traktory které jezdí v Kanadě nebo v USA? Absolutní rozdíl nebe a dudy, o český Zetor s koncepcí 60tých let by si nikdo tehdy neopřel ani kolo, natož to koupil. Píšete o Škodovce, ale kdyby se jí neujal v 90tých letech VW group, tak by už ani neexistovala. V 90tým jsme měli Favorita se "švihadlama" - vrchol socialistické technologie, jen jakýkoliv západní bazarový auto bylo 1000x vybavenější než "Mbéčko či Žigul". Strejda co emigroval do Kanady si v 1984 pořídil obyčejný americký vůz Buick Regal a už tehdy to mělo klimatizaci, kožený sedačky, el. stahování oken, totální výbavu, prostorný a dokonalý auto na který bychom tady v ČSSR koukali jak vyoraný myši. A vyjmenovat světové České firmy je jednoduší než za "totáče", např. ALZA, SEZNAM, CETIN, Prusa research, COLT CZ, Airbank, METROSTAV, PPF Banka, ČEPRO, Bohemia Interactive, CPI.... a stovky dalších extrémně úspěšných a hodnotných firem.
I kapitalisté plánují. Teď si naplánovali elektromobilitu. Nejsou o moc lepší.
Plete jablka s hruškama, Vy si můžete koupit nepřeberné množství aut, jak spalovací tak hybridní, tak EV dokonce i vodíkové. Ale je rozdíl plánovat ekonomiku, nebo nastavovat trendy a směry. Ať souhlasím nebo nesouhlasím s Greendealem, jde o regulaci, ne o plánování ekonomiky, to si musíte uvědomit. Pořád je tu příměr se zákazem žárovek a náhradou za LED. Nikdo neříká, že EV bude to nejlepší, ale ropa rozhodně pomalu končí a to z mnoha důvodů, ten ekologický je spíš ten na posledním místě a takové změny za Vás trh 100% neudělá.
Tak plánované hospodářství nemůže nikdy konkurovat volnému trhu, jelikož nevystihuje reálné požadavky poptávky a nabídky obyvatel a podniků. Státní úředník odhadem spočítal kolik je potřeba vyprodukovat rohlíků, mléka až po šroubky s hřebíkama. Bohužel realita byla vždy úplně jiná, navíc ceny neodrážely reálné hospodaření. V socialistickém zřízení v ČR bylo spousta anomálií oproti západním ekonomikám postavených na poptávce a konkurenci. Jednak to bylo sdružení RVHP (obchod byl založen na směně zboží), dále nezaměstnanost byla rovna 0 což je pro ekonomiku velmi špatně (velmi nízká produktivita). Byl prakticky znemožněn volný obchod se západem (poptávka po západní zboží vytvářela podpultový a černý trh). Zakázaná směna valut pak vytvořila tzv. "Veksláky", kteří se pohybovali na hranici zákona, byť s odstupem časy byli považováni za první podnikatele svého druhu.
No rozhodně bych to neřešil koupí elektromobilu za milion, u kterého nevím, kdy mu lehne baterie. Ale každého věc, za co utrácí.
Baterie je to poslední co by měl být problém, záruka 8 let je jedna věc, druhá je že realita ukazuje daleko větší předpokládanou životnost (snižuje se pouze dojezd, neřeší se opravy jako u spalováku, generálka aopd.). Dále EV za milion je už drahé, jsou daleko levnější, např. MG4 za 760.000,- s DPH. Tesla Y by měla být už taky pod milion. Porovnejte kolik stojí spalovák s výbavou, Oktávka, nebo Kodiaq, jste na milionu taky.
Olej měním při STK, brzdy když se sjedou, rozvody jednou, svíčky jednou. Žádné desetitisíce to rozhodně nestálo.
Máte štěstím anto většina lidí nespoléhá. Stačí aby Vám odešlo 1x turbo a máte veselo, nebo jen katalyzátor, který na STK neprojde a pak přemýšlíte jak to odrbat, nebo prodat auto na náhradní díly, mě odešel diferenciál do E46, byla to sranda shánět tak abych tam nenechal jmění, kamarádovi praskl rozvoďák, oprava motoru 120tisíc.... No s těmito zážitky byste mluvil jinak.
Tak to nevím, co jste provozoval za šrot, že jste měl takové náklady na údržbu.
Vycházím ze statistiky, navíc jsem zažil nejvíce ojetá auta a hodně různých značek (Mazda 323F, Renault 19, Galant 2 GDI, BMW 320, Carisma, Golf 3, samozřejmě kdysi Felda, Favorit apod,). Potom nové auto Grandland X. Garanční prohlídky také něco stály, potom řešení proč nový auto žere litr oleje na 1000km apod, spousta času v servisech, handrkovačka jestli mám nárok na náhradní auto atd... žádná sranda se spalováky.
Vidím určitý rozdíl mezi "viděl jsem v knize obrázek a inspiroval jsem se jím" a "napodobím na vyžádání cizí obrázek a budu na tom vydělávat".
Ano správně, však právě lidé, výtvarníci, umělci tvoří svá díla na základě toho co viděli, kde se inspirovali a jak správně píšete, potom to nabízí a prodávají svá díla, souhlasím.
To je typický žvást elektroúderky, benzínku před panelákem totiž není nutné mít, protože tankování zabere cca 3 minuty, tudíž ho lze snadno zrealizovat třeba cestou z práce a pak je na 14 dní pokoj.
Reagoval jsem pouze stejným argumentem jako vy jste psal. Na to bych nyní mohl odpovědět taky z jiného úhlu, např. že vaše servisní opravy jsou extrémně vyšší než u EV (svíčky, oleje, turba, katalyzátory, adblue, rozvody, pístní kroužky, těsnění, spojka... apod.), to co strávíte v servisu já ani nestrávím na té nabíječce. Líbí se vám taková argumentace? Vidíte, že to nemá smysl, je potřeba si říct výhody EV pro město. Racionální debata je smyslupnější než emocionální výkřiky do tmy. Připomíná mi to jako se kdysi hádali lidé, jestli automat nebo manuál, či benzín, nebo nafta. Hospodské malicherné hádky, k ničemu. EV má své místo a své zákazníky, kteří přibývají, protože jim to dává smysl z více pohledů (provozní náklady, údržba, výkon a požitek...).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A jak je to s tím podílením se na Covidu??
1 odpověď
Zajímá se o nové trendy a technologie.
16
Sledujících
1
Sleduje
Zajímá se o nové trendy a technologie.
16
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Že to není 2 roky jak jste psal, ale 5 měsíců. BTW pán níže to upřesnil, že šlo o zprůměrování platu, takže už je to jasné.