Zajímá se o nové trendy a technologie.
Rusa nepodporuje KLDR a velký čínský bratr??to je také realita pane moudrý 🤣
A je to špatně, protože KLDR a Čína (neoficiálně) podporují agresora, který začal válečný konflikt v Evropě po tolika letech od 2.sv války. Rus chce ovládnout území, ovládnou lidi, ekonomiku a nerostné bohatství. Tisíce mrtvol jsou Rusku jedno, když to nejde silou, půjde to větší silou, atd... prostě jiná mentalita.
V nadpisu článku je prohozená podstata, kterou řekl Medvěd, že Evropa vede konflikt, což není pravda. Je potřeba to zdůraznit, protože mnoho lidí věří této ruské propagandě, že Evropa začala válku a že ji eskaluje a ještě z ní snad má radost. Stejně jako v Rusku nyní učí na školách, že SSSR v roce 1968 zachránilo ČSSR, aby se nestalo součástí prohnilého západu a takto jim to my nevděční Češi nyní oplácíme.
Ty potíže vznikají právě proto, že ty brzdy se používají zřídka. Nemám čas na to, abych se detailně zabýval s něčím o čem prostou logikou vím, že je mi to k prdu. Auto za meloun nechci a ani jako bazarovku pokud vím že je tam nějaká časovaná "bomba" . Což je samozřejmě v tomhle případě právě ta baterka. Další věc o které se přesně neví jsou náhradní díly a taky právě třeba možnost výměny. Nezřídka nestačí vyměnit daný komponent ale musí se taky zapsat do software toho auta. To je ostatně i u moderních spalováků. A vadí mi to. Nevidím v tom žádný přínos. Nebo mi ho zatím nikdo relevantně nevysvětlil. Tohle je ale už podružná věc.
K těm brzdám a závadám je třeba tady - Odkaz 1
Tedy klid, o autoforum rozhodně nejde. Nepoužívám jediný zdroj. Nota bene o akumulátorech něco vím a rozhodně nejde o žádný emocionální výpad. Tu výdrž hodnotím jako obyčejný člověk který nemá auto jako odznak svého postavení a aní si tím neléčím ego. Sleduju náklady na kilometr plus spolehlivost a ty jsou určující. Jestliže mi někdo někdo vysloveně lže o laciných opravách trakční baterie tak mám taky právo se k tomu vyjádřit. I obyčejný traktorista přeci pochopí, že ty články jsou používané a opotřebené přibližně podobně. Takže ta oprava je s velkou mírou jistoty velmi velmi dočasná. Než se vysype hned ten vedle. No a novému článku taky není dobře společně se starými.
Jste zaujatý, vaše informace jsou neúplné a nemáte v mnoha argumentech pravdu, jsou to pouze cíleně vytrhnuté informace z kontextu.
Jedno to není protože roste reálné riziko, že se ta baterka rozpadne mnohem dřív, než se ten nájezd uskuteční. A pokud se uskuteční naopak brzy, tak máte taky po žížalkách. Nedávno tu byl článek je Tesla poslala do háje zákazníka, který s ní najel asi 270 tisíc km za necelé tři roky a zase špatně. Záruka zněla buď 8 let nebo 250 tisíc km. Pápá .....
A mimochodem na mém benzinovém Focusu s nájezdem 260 tisíc se blížim dvaceti letům a auto pořád pracuje jak má. Investice do něj jsou vcelku drobné. Semtam tyčky stabilizátorů, nástřik proti korozi, dvakrát svíčky a kabely od zapalování rozkousané kunou. Že bych řešil nějakou zásadní opravdu si fakt nepamatuju. Ono těch kazítek u EV je taky dost, to žádný strach. Jednak brzdy se kterými bývají potíže a potom kromě toho hmotného (hromada elektroniky) taky zvláště třeba u Tesly software . Nejednou tu bylo veselo. Nemá cenu se tu ale hádat. Zásadní je prostě cena na kilometr a životnost. Při stáří vozového parku je to jasné. A stárne furt víc. Není to z důvodu nějaké kratochvíle ale říká to pouze jedno - lidi prostě do aut investovat nechtějí a taky leckdo ani nemůže. Pro mě je to pracovní prostředek a né "zelená fetiš" k uchlácholení vlastního ega.
Reagujete emocionálně bohužel, pádné argumenty neslyšíte a nevíte nic ohledně reálné statistiky. Argument typu "moje auto jezdí 20 let a mám drobné opravy" je buď lež, nebo náhoda kterou nikdo z dalších 1000 řidičů nemá. Z tohoto nesložíte nic racionálního. Článek s Teslou jsem četl, zdroj Autoforum,cz, které bylo kvůli dezinformacím oficiálně zařazeno mezi dezinformační weby. Co se týče brzd, tak je holý nesmysl, přečtete si něco o brždění pomocí rekuperace a zjistíte, že brzdy u EV se opotřebovávají 10x méně. Berte to jako brainstorming, řekněte si sám v hlavě bez předsudků, kolik součástek je lepší mít kvůli poruchovosti, 100 nebo 1000? Co se dřív statisticky pokazí?
Nojo jenže běžný člověk než najede těch 300 000 tisíc tak to auto má třeba taky 20 let i víc. Průměrné stáří našeho českého automobilového parku je přes 16 let. To docela podstatný údaje že? Tou dobou by totiž všichni tihle lidi měli už nejméně druhý elektromobil místo jedné naftové slepice na hlínách.
Však nájezd není nic proti ničemu, to co píšete je pouze konstatování s tím, že poslední větu máte špatně. Pokud EV najede s baterií 300.000KM tak je jedno, jestli to bude za 8 let nebo za 16 let, prostě je najedete v jiném časovém horizontu. Naopak nevýhodou spalovacího auta je prodražování v opravách, které se stářím vozu rostou. V elektru máte o tisíce kazítek méně (rozvody, spojka, pístní kroužky, různá těsnění, katalyzátory, turba, svíčky, váha vzduchu, lambda sondy a další stovky součástek....).
Ach, Putin to zase dramatizuje.... BRICK od roku 2006 neudělal v zásadě žádný velký vývoj. Jediné co se povedlo, tak společně založili 2014 rozvojovou banku (NDB) a od té doby jen tlachání a nic konkrétního, dokonce ani za celých 20 let nevytvořili slibovanou společnou měnu jako protipól $ a €. Tedy vůbec nelze srovnávat s G7 nebo s G20 vyspělými ekonomikami světa.
A tohle má být seriozní článek....? Těch EV jezdí zatím opravdu málo na to, aby se dalo seriozně říci kolik ty trakční lithiové baterie opravdu vydrží. Za 5 či 10 let se uvidí. Rozhodně dnes desetiletá EV před smrtí v bazarech zrovna "nefrčí" a jsem přesvědčen, že i za deset let se toho moc nezmění. Baterie jsou dnes lepší, ale životnost té baterie má své fyzikální hranice. Někomu vydrží možná 12, 13let druhý ji oddělá za 5.
Ano, proto výrobci dávají na baterii 8 let záruku, což je pouze marketingová záležitost, u baterek je důležitý počet cyklů, než zdegraduje na nepoužitelnou úroveň. Obecně platí, že většina dnešních baterií v EV vydrží 300.000 až 500.000 kilometrů, než jejich kapacita poklesne na nepoužitelnou úroveň (mezi 70-75%). Někteří výrobci, jako například Tesla uvádějí, že jejich baterie mohou vydržet i více než 500.000KM při zachování použitelného dojezdu. Je potřeba také uvést faktory, které určují životnost baterie, např. pomalejší nabíjení AC je k baterii daleko šetrnější než hyper-chrgery. Baterie vystavené extrémním teplotám zejména vysokým, zrychlují degradaci a nakonec je potřeba říct, že boderní managementy správy baterie (BMS), dokážou optimalizovat nabíjení a vybíjení a tím výrazně zvyšují životnost baterky. Navíc nové technologie, jako jsou solid-state baterie nebo LFP (Lithium Iron Phosphate), mají potenciál prodloužit životnost baterií, čímž by mohly překonat milion kilometrů bez významné degradace, což se promítne až v nové generaci EV (odhad 2026-27). Na závěr je nutné podotknout, že u dobře udržovaných spalovacích motorů se životnost obvykle pohybuje mezi 200.000 až 300.000 kilometry než je na odpis.
Lithium-iontové baterie ... Jejich kapacita se zvýšila, takže současné elektromobily mohou na jedno nabití ujet více než 700 kilometrů ..
Myslím, že více číst netřeba. Jenom tohleto tvrzení samotné každému řekne dost, aby si mohl udělat obrázek o serióznosti článku ..
V článku to přehnali a dali největší "peek" s dojezdem, realita je asi taková, že nová EV najedou mezi 500 - 600km. Např. Mercedes-Benz EQS umí 690KM ale to nemá každý, v USA jezdí docela hodně Lucid Air Grand Touring s 660KM bohužel není na Evropském trhu, takže zůstává profláknutá Tesla S která má 570KM dojezd a potom to jde s dojezdem dolů na 500KM. Druhá otázka je, proč se hnát za vysokými čísly dojezdu? Statistika jasně říká, že drtivá většina denních řidičů najede kolem 50-100km za den (děti škola, práce, nákup, domů). Takže ano, EV a spalovák mají své místo vedle sebe, ale každý pro jiné cíle. Ona stejně většina "mainstream" spalováků na nádrž nenajede víc jak 700KM a vadí to někomu?
No a abychom byli objektivní, jako správné veřejné médium, tak ještě druhá strana mince:
Americký dluh není největší, např. Japonsko má přes 260% a funguje bez problémů a má důvěru celého světa. Je potřeba si říct proč by se zatím nikdo neměl bát amerického dluhu jak se píše v článku:
Vnitřní vlastnictví dluhu - velkou část veřejného dluhu vlastní americké instituce, banky a také lidé, takže země není v takové majoritě závislá na zahraničních věřitelích jako některé jiné státy.
Dlouhodobě nízké úrokové sazby - FED udržuje dlouhodobě nízké úrokové sazby, což znamená, že náklady na obsluhu dluhu nejsou pro vládu tak vysoké, jako by byly při vyšších úrokových sazbách i přesto, že kolísání úrokových sazeb bylo v některých obdobích.
Stabilní ekonomické prostředí - Americká ekonomika je relativně stabilní. Vláda a FED také vyvíjejí různé programy na stimulaci růstu a kontrolu inflace.
Úspory a investice obyvatelstva - Americká společnost má nadprůměrnou míru úspor, což také pomáhá stabilizovat poptávku po vládních dluhopisech.
Pokud máte benziňák a bojíte se ,aby vám v baráku neshořel vlivem baterie na startování tak lze baterii zhotoveným jednoduchým vypínačem odpojovat. Zkratu přímo v baterii nezabráníte, ale riziko se sníží. Tak lze požáru od baterky z velké části zabránit. Pokud těch baterek v elektroautě máte půl tuny tak jste vedle jako jedle a zbývá se dát na modlení pokud auto je doma v domě.
Četl jste vůbec ten článek v mém odkazu? To vám s větší pravděpodobností vyhoří dům od varné konvice než od jakéhokoliv auta, natož od elektroauta.
Zajímá se o nové trendy a technologie.
16
Sledujících
1
Sleduje
Zajímá se o nové trendy a technologie.
16
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Takových primitivismů je mnoho, např.
Plochá Země: Teorie tvrdí, že Země není kulatá, ale plochá, a že důkazy o kulatosti jsou podvrhy.
Chemtrails: Předpokládá, že kondenzační stopy za letadly obsahují chemikálie určené k manipulaci s počasím nebo k ovlivňování populace.
Přistání na Měsíci: Někteří věří, že přistání Apolla 11 v roce 1969 bylo zinscenováno a nikdy se neuskutečnilo.
Nový světový řád: Tato teorie tvrdí, že existuje tajná globální elita usilující o ovládnutí světa prostřednictvím jedné světové vlády.
Oblast 51 a UFO: Předpokládá se, že americká vláda skrývá důkazy o mimozemském životě a technologiích v tajné vojenské základně.
Protokoly sionských mudrců: Antisemitský pamflet z 19. století, který údajně odhaluje židovské spiknutí za účelem ovládnutí světa.
Židobolševismus: Teorie tvrdí, že za vznik a existenci bolševismu nesou odpovědnost pouze Židé.
Ilumináti: Předpokládá existenci tajné společnosti, která manipuluje světovými událostmi a kontroluje vlády.
Finsko neexistuje: Kuriózní teorie tvrdí, že Finsko je fiktivní země vytvořená jako součást globálního spiknutí
Reptiliáni: Tato teorie tvrdí, že světové události a vlády jsou ovládány mimozemskými bytostmi ještěřího vzhledu, které se maskují jako lidé.
Černý rytíř (Black Knight): je údajný mimozemský satelit obíhající Zemi po polární oběžné dráze. Podle některých teorií je tento objekt starý přibližně 13 000 let a jeho existence je spojována s různými nevysvětlenými jevy.