Zajímá se o nové trendy a technologie.
Já se ale nebavím o kusech pane, takové IQ ještě nemám, promiň te, mám za to že se bavím s člověkem co auta sleduje a rozumí jim ale asi ne. Takže znovu, Volvo EX30, "Software ve Volvu EX30 má tolik bugů, že automobilka vykupuje zpět celé vozy", zkuste si dát tu námáhu a začněte googlit, není to ojedinělí případ. Dejte si nějakou recenzi na youtube, bude to tam zpomněno. 🙂 A tak to dopadá když se baví někdo s někým a ten druhý pak odpovidá naprosto mimo a nechápe. 😄 Jinak to vaše, nekupuju auto abych ho hned prodával, to hned, 7-8 let je hned? To je zase překrucování že....
Máte pravdu, že Volvo ex30 má opravdu globální problém s infotaimentem. Moc se o Evropské elektromobily do detailu nezajímám, protože zatím neumí vyrobit konkurenční EV, a navíc nic moc světového ani konkurenceschopného ještě nepředvedly, bohužel. Ve většině případů jde pouze o předělávky klasických spalovacích konceptů na pseudo-elektro. Zkušenosti a přehled mám s výrobci, kteří už něco předvedli a dokázali že EV má své místo ve vozovém parku 21. století. A co se týče překrucování, to Vy jste napsala, že u EV hned padne cena dolů, já naopak vysvětlil, že je potřeba auto využít co to jde, protože to není investiční záležitost. Také je vidět jak tendenčně píšete a máte zaujatý názor, srovnáváte "špatného" Eniaqa s Fábiíí a s Golfem. Máte problém v hlavě, nechcete přijmout že přichází nové technologie, nové změny a nové způsoby myšlení. Zůstala jste paradigmaticky v minulosti jako dinosaurus. Místo abyste řekla: Jo to bude v pohodě jen se musí ještě vyřešit větší dojezd a nabíjení před panelákem, tak házíte hnůj a špínu globálně na celé EV. Jste zkostnatělá, bez objektivního názoru jako můj strejda, kterej plive na automat, přitom si ho nikdy nevyzkoušel a neví, jak je to parádní a pohodlný přejít z manuálu na automat. To že má elektromobilita ještě rezervy je jasné, vždyť je to mladý obor, který má před sebou obrovský vývojový potenciál, naopak 150 let vývoje spalováků je u konce svých sil, nic převratného nás v tomto oboru už nečeká, u EV ano.
A co Volvo ex30? Věčné poruchy infotaimentu, neudáláte nic, ani si nepustite klikmu a to se mě to auto hodně líbí, ale takhle fakt ne. 😄 Ono je toho víc, samozřejmě se kazí i spalovák ale moje hlavní pointa je ta že se kazí hned nové auta za víc jak mil. oproti spalováku který je cenou kolem cca 500tis a kde se vady začínají projevovat až po ujetí 100tis km, jinak proti elektro autům nic nemám, nevadí mě ani dojezd 300km, sice se člověk stává otrokem auta ale dá se to přežít, vadí mě ale to že si koupím věc která stojí mil. a po 7 letech nemá hodnotu ani 300tis kč. 😄 To mě vadí jako hodně. 😄 Podívejte se na 7 e-Golfa, auto v novotě za 900tis a neska ho už koupíte za 350tis jako ojetinu. 😄 K té ekologii, elektro auto bude dávat smysl až si hodně lidí pořídí solární panely a budou ho nabíjet doma ze solárů, i když v zimním období to je na levačku, další věc, pořád existují uhelné elektrárny které vyrábějí cca 40% elektřiny ze kterých jezdí elektro auta, tohle je prostě další blbost a dokud se nedostaví další bloky v jaderných elektrárnách tak to takhle zůstane. 🙂 Tím chci říci že čas pro elektro ještě nenastal, tím myslím ta cena, to uhlí a doba nabíjení, až se tohle do 20 let vychytá můžeme se tu nad něčím rozplývat, zatím ale ne.
Bohužel mícháte jablka s hruškama. Váš příklad uhelných elektráren jen svědčí o tom, že toho moc nevíte o energetickém MIXu ČR. Když pustíte na zahradě cirkulárku, nebo v koupelně fén, případně vám běží celý víkend dvoumetrová TV v obyváku, tak to taky neznamená, že spotřebováváte elektřinu jenom z uhlí, nebo jenom z jádra. Podstatný parametr je, jak moc zatěžuje spotřeba elektřiny daného státu ekologickou stopu. Jinak bude zatěžovat provoz EV Norsko či Švédsko, než třeba Egypt nebo Španělsko. Další důležitý parametr je, jak dlouho bude EV jezdit, jestli najedu 40.000km a nebo 200.000km jelikož tady se také odvíjí ekologická stopa. A když opustíme ekologii, která stejně nikoho moc nezajímá, tak váš příklad s Volvem ex30 je opět zavádějící, jelikož opět opakuji, máte záruku a jedná se ne o sériovou chybu (to se auta hromadně stahují), ale o ojedinělou a individuální chybu, kterou vyřeší standardní reklamace. Nebudu tady říkat, že spalovací Oktávka je špatný auto, protože jsem koupil kus, kde nefungoval správně infotaiment. A nakonec váš argument o padající ceně auta v letech, přece nekupuji auto jako investiční záležitost, to musíte jít do nějakého veterána. Když jsem kupoval nového GrandLandaX tak jsem vyjel s autem za 750.000,- a po 5ti letech se mi cena srazila na 300 - 350 tisíc. Brečím? Ne, používám ho a tím pádem mi tu hodnotu pořád dává, jelikož mi slouží. Pro ty pomalejší: I kdybych po výjezdu z autosalónu, měl hodnotu auta korunu, tak mě to nebude zajímat, protože s ním jezdím, pracuji a slouží mi. Jinými slovy, nekoupil jsem si nové auto, abych ho hned prodával.
100x větší šance je, protože ano ty auta se skládají z více komponentů, ale není to tak. Většinou jsou to lety vyzkoušené technologie,díly.
EV jsou dle mého názoru narychlo vytvořené, aby náhodou nebyla konkurence dal, snaží se o inovace v průběhu se SW na stávajícím HW.
A v průměru mohu říct, že stojí v servisu minimalne stejně často, jak spalovaky.
I ektro auta se kazí, kamoš má Enyaqa, 3x oprava infotaimentu, sekal se, stejně se seká a má plovoucí prostředí 😄, skřípání v pravé nápravě, opraveno v rámci záruky, nápis Škoda co svíti pod dveřmi na cestu při otevření dveří, orosená písmena uvnitř prostoru nápisu, nápis nekompletní, opraveno v rámci záruky ale dělá to pořád, už to vzdal 🙂, jedna sekce baterií v poruše, prostě to hlásilo poruchu, opraveno v rámci záruky. Mám dotaz, jezdíte vůbec autem? 😄 Auto za mil a tolik reklamací, děkuju nechci ani zadara a to to auto nemá ani 100tis, já měl Fábie, snad všechny, teď 7Golfa facelift, všechno výbavy style, do 100tis vše fungovalo, nepraskla ani žárovka, teď 7Golfa 80tis najeto, vše jede jak má, jo hold si musíte kupovat spolehlivější auta a ne Dáchčii nebo Renault....😄
Toto je velmi úsměvné, hodnotit jinou pohonnou technologii podle skřípání dveří, nebo poruchy infotaimentu. Je vidět, že nemáte objektivní nadhled, spíše je to styl: kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
Vy asi nechápete rozdíl mezi tankováním benzinu a nabíjením auta.
Tak je to o změně mindsetu, u benzínu jsem čerpal až jsem měl prázdno a u EV čerpám kdykoliv mám možnost po cestě nebo doma. A pokud jsem úplně vybitej tak u Olympie nechám Teslu max. 20 minut, abych byl přes 80% plnej a mezitím si nakoupím, dám WC, a nebo vyřídím v autě emaily.
Když se vám "potentuje" jedna z vámi uvedených věcí a hodláte to opravit za své, tak při dodržování servisních intervalu výrobcem, vám autorizovaný servis nabídne náhradní vozidlo zdarma, říká se tomu záruka mobility, takže ztráta času vyzvednutí auta a pak následné zaplacení a vyzvednutí auta. Pokud je to v záruce, tak řešíte jen výměnu auta za náhradní.
EV bude mít asi jen blázen po konci záruky, například takové koncernové VW auta mají většinou 2+2 roky a na baterii 8 let a 160.000km. S tím jak se provádí aktualizace SW, následné testy baterií a článků a jejich výměny asi moc nevíte.
Tesla... Tesla pokud funguje jak má, je to nejlepší EV ( můj názor), protože ten SW, je prostě to, co děla to auto jedním z nej eautem, ale jen pro příklad.: můj zakazník má rozebrané vozidlo v Tesle ve Vídni 11 měsíců a neví kdy se zase projede, soudí se. Takových případů bude asi více.
ale teď proč tu vůbec píšeme, srovnání EV s normálním a pak vyzdvihovat tichost motoru a akceleraci je nesmysl. To doufám souhlasíte a tím bychom to mohli ukončit, ne? 🙂
Všechny auta mají své mouchy, vy jste nadšený po jízdě s elektro autem, neberu vám to, je to zážitek pro někoho.
Já se s reklamacemi setkávám každý den, už tak nadšený nejsem.. Nejvíc mega je, když takový jako jste vy ( nic ve zlém) koupí EV a pak slyší trávu růst a reklamuje když při stání, točením volantem vrzají brzdové destičky, ano tak jsou ty auta tichá a dříve zvuk normální, je teď při zvuku elektromotoru závada.. 😄 to bychom tu mohli psát dlouho o opravách vozidel..
Mějte se
Úplně nepopírám co píšete o EV, ale vyhnul jste se tomu hlavnímu co jsem psal, tedy že v klasickém spalováku máte o 100 kazítek víc = 100x větší šance, že budete mít servisní zásah/opravu a je jedno jestli v záruce nebo po. Např. když se vám potentuje turbo, nebo těsnění pod hlavou, pístní kroužky přestanou těsnit, musíte hlídat rozvody, motor je plný senzorů (kliková hřídel, vačka, otáčky....), lambda sondy jsou minimálně 2 v nových autech, nedejbože katalyzátor a musíte hlídat Adblue apod. Toto nezanedbatelné téma, které dostihne každého motoristu.
Pro srovnání vezmu stejnou kategorii motorizace, to že jezdím s EV má jistý důvod ( FVE, Firemní nabíjení a případně jiné vyhody) když už jsem z výše uvedeného duvodu zvolil EV, tak pak se rozhoduji podle možností na trhu a provedu SROVNÁNÍ!
Vámi uvedené argumenty jsou srovnatelné zápasu lehké a těžké váhy v boxu. Každá váha má své, jen se nebojuje napříč kategoriemi.
A ty vaše kazitka mají i EV, problém se SW, zvuky z podvozků, nadměrné sjete strany pneu díky vyšší váze vozu atd. Takže v konečném srovnání to nevyjde po stránce servisu až tak levněji..
se tím servisem nemáte pravdu, konkrétní příklad: Když se vám potentuje turbo, nebo těsnění pod hlavou, tak počítejte ztrátu i časovou ztrátu bez auta, nebo cenu za náhradní. u EV byly chyby z 86% pouze SW takže na dálku se vše vyřešilo a Tesla nestála více jak půl den. U ostatních jste sice musel do servisu, ale opět to bylo přehrání FW nebo aktualizace iBMS apod.
Pane nebo soudruhu Broneci . Kolik " dobrych aut" jste v zivote mel/ridil ?
A co si soudruhu Martine představujete pod slovem "řídil dobré auto?" Počítá se do toho i jízda na okruhu v zapůjčeném Mustangu GT500? nebo Ferari 458, co třeba Koenigsegg? Nebo to nejsou dobrá auta? A jako bývalý vlastník bych mohl vytáhnout např. Mazdu 323F ve sportovním provedení, dále Mitsubishi Galant šestiválcový 2.5litr s 24-ti ventilovým rozvodem DOHC s výkonem 120 kW, točivý moment 223 Nm, a nebo také klasickej Bramborák 320i. Jsou to špatná nebo dobrá auta? To by mě zajímalo jak to ohodnotíte, aniž byste si nenas-ral půlku řidičů, kteří něco pamatují jako já.
Srovnání elektroauta snad uděláte s jiným elektroautem, ne s octavii a nebo passatem, pak začnete o tichosti a akceleraci..zkuste jiné eauta a pak to tady zkuste znovu.
Rozhodně ne, EV má nahradit obecně spalováky, proto je nutné srovnávat vše v dané třídě. Pokud koupím EV, tak mě jako spotřebitele zajímá co mi to přinese a nebo naopak o co přijdu na co jsem zvyklý u benzínu. Každý řidič má jiné preference, takže srovnávání je nutné ze všech stran. Slabou stránkou EV byl obecně dojezd, a strach z degradace baterie. Statistiky VW a TUV obecně jasně dokázaly, že drtivá většina EV s nájezdem 100.000km mají stále přes 90% kapacity baterie. Dále u spalovacího auta je 100x větší šance, že se něco pos... . U EV máte pouze elektroniku, elektromotor a baterii. Ve spalováku máte kromě pravidelné výměny oleje, filtru a svíček, dalších 1000 kazítek jako turba, katalyzátory, pístní kroužky, lambda sondy, ventily, těsnění, rozvody atd atd. No a pokud nabíjíte levnou elektřinou, nebo máte fotovoltaiku, tak jste v absolutní ekonomické pohodě oproti spalovákům.
Když je to nový tak je to pěkný, počkejte až se na tom něco po.... 😄 To jsem zvědav ty částky a taky jsem zvědav na rychlost opravy a dodání dílů. 😄 😄
Nemáte pravdu, u spalovacího auta je 100x větší šance, že se něco pos... jak píšete. U EV máte pouze elektroniku, elektromotor a baterii. VE spalováku máte kromě pravidelné výměny oleje, filtru a svíček, dalších 1000 kazítek jako turba, katalyzátory, pístní kroužky, lambda sondy, ventily, těsnění, rozvody atd atd. u EV můžete pouze řešit degradaci baterie, ale i po 100.000km máte více než 90% kapacity (dokázaná statistika), takže auto pořád jezdí jen s menším dojezdem. Náklady na servis u spalováků jsou navíc velice dobře evidovány např. TUV má jednu z nejlepších statistik a dokáže vyčíslit náklady na jakékoliv Evropské auto. Obecně máte na EV nižší servisní náklady. Pokud nabíjíte levnou elektřinou, nebo máte fotovoltaiku, tak jste v absolutní ekonomické pohodě oproti spalovákům.
Kdo tady z kritiků řídil MG4? Já ano a je to fakt bomba, neskutečně parádní pocit z jízdy, krásné ticho, super akcelerace, v zatáčkách dokonale drží kvůli těžišti, pohodlný, vybavený, vhodný i mimo JmK a cena rozhodně zajímavější než jakákoliv konkurence v podobné třídě.
To je zajímavé, jak jeden pozitivní komentář na EV způsobí téměř emocionální kolabs tolika lidí. Navíc jsem se dozvěděl, že jsem soudruh, že jsem neřídil nic jiného než Favorita, potom, že EV má dražší servis než spalovák a nakonec jsem získal informaci, že pojedu MHD až mi dojde baterka. No, zkusím se nad tím vším znovu zamyslet a koupím raději toho Favoita, abych náhodou někde nezůstal s MG4 viset. Děkuji tady všem za objektivní rady s nadhledem.
P.S: Vážně si zkuste testovací jízdu, nic to nestojí a rozšíříte své omezené intelektuální mantinely v elektromobilitě.
Popisujete elektromobil. 🙁 A ted si predstavte ten luxus, kdyz neni z Ciny... 😄
Evropské automobilky s EV trošku zaspaly, bohužel. Takže luxus, který není z Číny tady zatím moc nenajdete. Ano jsou takové (Porsche, Mercedes...), ale cenově úplně mimo. MG4 pořídíte kolem 750.000,- (nejvýkonnější verzi 950.000,-) a pokud si ho vezmete na s.r.o. tak dotace vám stáhne cenu o 200tisíc a DPH si taky odečtete.
Otázka je kolik opravdu solidních aut jste řídil. Dalo by se říct, že minimálně moderních čistou 0.
MG4 není luxusní třída, takže porovnat ho musíme s podobnou třídou. Bohužel ani střed jako nová Oktávka nebo nový Passat (který denně řídím) se jízdními vlastnostmi ani nepřibližují MG4. Jinými slovy, MG4 strčí do kapsy tento typ aut svojí dynamikou, spotřebou, výbavou, nedotáčivostí, náklady na servis apod).
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já sice ZX nikdy neměl, mně rodiče koupili Atari 800XL. Ale stejný nápad na ten celovečerní film už nosím v hlavě několik desítek let, ale ne o ZX, nýbrž o příběhu Amigy. Byl to nejlepší počítač všech dob a díky špatnému marketingu Commodore nepřežil souboj s PC a Windows ☹️
1 odpověď
Zajímá se o nové trendy a technologie.
1
Sledujících
1
Sleduje
Zajímá se o nové trendy a technologie.
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Amiga byla NEJ v té době, bohužel to ale nebyl marketing, ale licence. Platforma PC byla včetně CPU volná a mohl ji vyrábět kdokoliv. Protože patentový úřad nemohl patentovat číslo (286/386/486....). Proto Intel zavedl název Pentium..... ale už pozdě. Navíc platforma PC měla MS-DOS od IBM (Microshit pro ni udělal) , takže se rychle rozšířil i mezi LAMY, díky nadstavbám jako Norton Commander, M602, T602, obsahoval Q-BASIC a další. Paradox byl, že PC tehdy jako sestava nevyšla o moc levněji než Amiga 1200, který stála cca 600$, zatím co PC kolem 1 000$. Nakonec si PC našlo svou cestu, i já jsem toužil raději po PC než po Amize... zvláštní....