Cyklista je divnověc… nemusí umět vyhlášku, nikdo nekontroluje jestli mu kolo byť jen brzdí, SPZ také nemá takže od nehody klidně odjede, na věku nezaleží jestli je mu 10 nebo 90 je fuk…ale smí všude, na cyklostezku, na silnici, na chodníky… něco jako kdyby auta směla na cyklostezku a pěší chodili po kolejich vlaků na procházky…
Vyhlášku ne, ale 361 je zákon a platí už od roku 2000 a jako takový ho musí (měl by) dodržovat každý. Někteří si to ale nemyslí.
jestliže umíte donést do baráku celé balení pet nebo plechovek, určitě si umíte vyčlenit i prostor pro prázdné obaly, minimálně kus za kus, a pak celý karton zase odnesete do obchodu nepoškozený. V tomto je umění manipulace, nikoliv jako škodná proti nápadu zálohování.
PETky i plechovky kupuju zřídka a ne do zásoby (koupím, vypiju, sešlapu a jednou za čas vyhodím). Jaká je rada?
Základní myšlenka je zase asi dobrá, ale provedení opět pokulhává. Doteď třídím PET lahve i plechovky a jednou za čas je sešlapané odvezu do kontejnerů nebo sběrného dvora. Nově abych si pořídil vlastní vypolstrované kontejnery, aby se nedejbože PETkám nebo plechovkám nic nestalo a mohl je vrátit neponičené. A nejlépe velkokapacitní, protože se mi fakt nechce chodit se dvěma plechovkami do výkupu. Ovšem už jen samotné otevření už je vlastně zničením.
není se čemu divit, když jdete k jinému lékaři tak se vás znovu na všechno ptá, od nemocí v dětství přes rodiče, a stále dokola si musíte všechno pamatovat...To samé při nástupu na operaci v nemocnici, stále všechno vyšetřují dokola to samé.
Jj,takhle to funguje ... bohužel. Zažil jsem to i v rámci jednoho oddělení v nejmenované pražské nemocnici, kdy se služba na příjmu ptala na jméno, příjmení, datum narození, pojišťovnu, léky, nemoci, ... a vše klofala do PC, poté chtěla totéž služba na oddělení a následně další směna. Asi trochu informační chaos.
Za mě původní myšlenka, totiž omezit neekologické spalování, je dobrá. Na výměnu kotle bylo 12 let, to není úplně málo. A že se na to spousta lidí vyfláklo a řeší to až teď, je jejich problém. A nepustit kontrolora - no ... nemám-li co skrývat, ať se podívá. Nepustí ho jen ti, co se vše snaží jen oj...t. Ale běda, kdyby se sousedovi z komína linul barevný čmoudík a smrádeček, to by zrovna tihle vy.....ci volali po kontrole. Jediné, co mě trochu zarazilo, že "deadline" je k 1.9., kdy se v podstatě blíží topná sezona, spíš bych to čekal třeba v květnu.
Jestli si dobře vzpomínám, tak v době sbírání víček na cokoli bylo někde uvedeno, že materiál víčka a materiál láhve mají rozdílný postup recyklace. Pokud ale vyhodím láhev i s víčkem, musím logicky vytvořit nový postup recyklace, což zase stoji další peníze. Připadá mi normální při vyhození petku zmuchlat a zavřít víčkem a nemusi byt přitom upevněné k lahvi. Naopak někdy potřebuji jen to víčko, ale pak ho stejně hodím do plastu.
Trojúhelník funguje v létě i v zimě, v dešti i za sněhu, dneska, zítra, ... i za 10 let. Nemusím na něj šáhnout. Stačí vědět, že je v autě s vždy připraven posloužit. Světlo abych hlídal baterky, příp. dobíjel, příp. ho za x let vyměnil, protože původní elektronika si už nerozumí s moderní sítí, .... Jj, to se vyplatí.
Hned v druhé větě vidím nepřesnost - o přednosti chodců není v Zák. 361 ani slovo. Řidič musí umožnit chodci bezpečné přejití, chodec zase nesmí vstoupit bezprostředně před přijíždějící vozidlo. Ale mám pocit, že si někteří účastníci silničního provozu myslí, že jsou nesmrtelní a klidně vlezou před tramvaj nebo kamion.
Podle mne by 3 měsíce dobrovolně povinného přiměřeně tvrdého výcviku mladým jen prospěly. Odměnou za to by mohl být lacinější řidičák, případný zbrojní průkaz, přednost v zaměstnání ve státní službě a pod.
Jsem také pro, jen bych to asi nenazval ZVS, ale třeba kurz CO. Ono v případě ozbrojeného konfliktu neznamená, že bude každý "v první linii". Je potřeba se také umět v takové situaci chovat, pomáhat, ... A "odměna" v podobě řidičáku, ZP, ... proč ne?
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
361/2000 Sb. (Zákon o silničním provozu). Z něj vyplývá: “Řidič nesmí ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, anebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce.” V praxi vypadá přecházení po přechodu pro chodce o něco složitěji.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stále nevidím část o přednosti chodců. Jak jste správně uvedl, tak "Řidič nesmí ....", tedy ta povinnost je na řidiči, nikoli na chodci. Naopak "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem."
1 odpověď