Do značné míry si za to můžeme sami. Na jednu stranu chceme krásné kvalitní obchody, s odborným personálem a kvalitními službami, ale to něco stojí. A nakonec většina nakoupí u Číňanů a Poláků kvůli ceně. A ti se vám na vaše stesky můžou vyprdnout, protože pomalu získávají monopol, tak už skoro nejde nakoupit jinde. A až ho budou mít úplně, tak napálí i ty ceny a budeme mít co jsme chtěli.
Žil jste v poválečné Evropě?Ještě v 60.letech poskytovalo Československo půjčku Rakousku a naše známá z bývalého západního Německa nám vyprávěla, že pro obyčejné lidi to nebyl snadný život. Hladu užili dost. Tak neplácejte nesmysly o tom, jak se tu lidem žilo špatně. Určité nesvobody byly, ale mluvit o bídě je vyložená pitomost.
Ano, zejména měnová reforma přispěla k všeobecnému obohacení obyvatelstva. 😀 Už na začátku 60. let ÚV KSČ řešilo, jak je možné, že protěžovaný socialistický dělník v Československu má o třetinu nižší plat, než kapitalisty vykořisťovaný dělník v Západním Německu a to ještě v zemi, válkou úplně zdevastované. Kromě zvěrstev 50. let prokázal komunismus naprostou ekonomickou neschopnost, na kterou nakonec i dojel.
Ostrovní systémy pro ty, kteří vlastní pozemek spolu s BEV je šance,jak uhájit vlastní svobodu proti zoufalým snahám současné energetické lobby.
Nejde o zelené ambice, ale logický vývoj
Energeticky nezávislé subjekty ve skutečnosti nikdo nechce. Je to nevýhodné jak politicky, tak ekonomicky. Těm, co nemohou být ostrovy, by ceny energií narostly násobně.
"Předokolka s prodlouženým dojezdem (akumulátor 97,2 kWh) je naladěná na 245 koní (špičkově 280 koní) a točivý moment 345 Nm. Její hlavní předností je dojezd až 750 km na jedno nabití."
Konečně aspoň někdo pochopil, že když dají do auta velkou baterku, tak nemusí hned nutně mít 500 koní a raději použitelný dojezd. Což těch reálných cca 500 km celkem je.
Fiat 500e byl pred dvěma roky s dotací nejprodávanější EV v Německu. Je to skvělé povedené auto, proto jsem ho manželce koupil, 9 měsíců v roce jezdíme jen na vlastní elektřinu z FVE. Na krátké trasy, tedy z 90% mu dáváme přednost před velkým Lexusem. Určitě by se skvěle prodaval kdyby ho o 1/3 zlevnili. Ale za 300 tis. jako stál starý model se spalovakem je to nesmysl. Je to úplně jiné, lepší, větší, bezpečnější a lépe vybavené auto než starý model.
To je právě ten problém, že i z obyčejných aut pro masy se dělají "úplně jiné, lepší, větší, bezpečnější a lépe vybavené auta" a tím pádem také drahá. A pro ty masy nazbývá nic.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. I kdybych přiznal, že učivo na školách je pro život užitečné, což ale ve většině není, tak téměř vše lze dnes jedním kliknutím najít v sekundě na internetu. Pokud by rozhodovaly ekonomické faktory, tak by školství v dnešní době nemělo šanci obstát. Při životě jej drží jen nekvalitní zákony, které jsou ale pro dnešní dobu už zastaralé, ostatně jako je i celé školství. To, že je něco ustanoveno státní mocí jako povinné, nemusí vždy nutně znamenat, že je to i správné.😔
A kde se ty všechny informace na tom internetu asi vzaly? Jsou výsledkem toho, že někdo se něco pilně učil, studoval, vymýšlel.
"Asi už nikoho nemůže překvapit fakt, že těžký průmysl v podobě oceláren a železáren na Ostravsku to má definitivně spočítané."
A to je jako dobře? To snad nemyslíte vážně. Green Deal bude potřebovat megatuny oceli a kde se jako vezme? Aha asi z Číny. Jestli jste si nevšimli, tak atmosféra je na této planetě jedna společná a je úplně jedno, jestli ty komíny kouří u nás za domem nebo v Číně. Stejně je to s chemickým průmyslem, stavebním průmyslem - potřebujeme všeho skoro nejvíc na světě, ale u nás se to vyrábět nesmí, to není greendealové. Celé je to jenom obrovské ubohé POKRYTECTVÍ.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Konečně u nás někdo pochopil, že není možné mít dohromady cyklostezku a chodník.