Je to úplná blbost, čím vyšší stupeň použijete tím víc trpí spojka, auto se má rozjíždět na jedničku a na to je konstruované. Menšího točivého momentu lze dosáhnout i ubráním plynu, je to jen o citu. Rozhodně bych se do každého kopce nerozjížděl na dvojku ani vyšší rychlost to by po pár kopcích už s rozjezdem pomáhala odtahovka.
Jde o to, že jednička je moc citlivá, takže se snadněji začnou kola protáčet a pak se to stejně nerozjede. S dvojkou se to dá uhlídat lépe. S tím že bude trpět spojka - na sněhu to možná takový problém nebude, přinejhorším se kolo začne protáčet (ochotněji než na suchu).
Bohužel nemáte pravdu. V zákoně je uvedeno, že zimní pneumatika má mít nejnižší hloubku dezénu 4 mm a šmytec. Je jedno jestli budete jezdil v létě nebo v zimě. Jednou je to zimní pneu a tím to hasne. Ale pokud chcete riskovat ztrátu techničáku, tak je to vaše věc. Zimní pneu nesmí mít míň ne 4 mm. Už neplatí ani to, že se přes léto dojezdí.
No, spíš bych řekl, že v zimě musíte mít zimní (pokud se dá čekat, že bude po cestě náledí nebo sníh) a že má mít dezén alespoň 4 mm. V létě pak 1,6 mm. Ale nemyslím, že by někdo v létě kontroloval, jestli máte letní nebo zimní a podle toho pak vyžadoval ty 4 mm. Nicméně zimní pneu v létě prý taky nejsou nic moc, třeba na mokru fungují taky blbě.
Nezlobte se, ale.já v této otázce chybu udělal. A to vím, o co jde. Běžně se v zimě rozjíždím na dvojku či trojku, ale na 5-6 to fakt nejde. Volil jsem odpověď "na kterýkoli VHODNÝ rychlostní stupeň". Odpověď "na nejvyšší stupeň" slovo "vhodný" nebo "možný" neobsahuje. Takže jde nožná o to, kdo a jak chápe myšlení autora testu. Já ho v případě této odpovědi fakt nepochopil.
Já to vybral, protože jsem čekal, že to bude "správná" odpověď, ale ta formulace je zvláštní. Reálně bych se rozjížděl na dvojku, pochybuji, že by to šlo s pětkou.
Správná odpověď na otázku č. 3 - tak, jak je položena, určitě není co nejvyšší rychlostní stupeň - a to ani za předpokladu, že by měl autor otázky na mysli co nejvyšší rychlostní stupeň, na který je auto schopné se rozjet nebo vyjet kopec.
Jízdě do kopce se věnovat nebudu, rozeberu ale rozjezd na sněhu. Předpokládám velmi nízkou přilnavost a beru v úvahu auto, které je i na suchu schopné rozjet se z volnoběžných otáček na dvojku bez trápení spojky. Točivý moment je při konstantních otáčkách stále stejný - změnou zařazeného rychlostního stupně se nezmění. Na dvojku se ale při stejných otáčkách motoru otáčí hnané kolo rychleji než na jedničku, takže při nízké přilnavosti při běžné práci se spojkou logicky snáze proklouzne.
Ono jde spíš o to, že jednička je hodně citlivá, takže při záběru se začne kolo spíš rychleji točit a prokluzovat.
To si tím stupněm při rozjíždění na sněhu a ledu jsem nevěděl, děkuji. Mám jako druhé auto starou Mazdu 323 z roku 2001a nemá ABS. V zimě když sněží, se s autem vůbec nedá jezdit. Jednou jsem s ní jel a začalo hrozně sněžit, byl jsem na Vypichu a sjížděl do Stodůlek okolo Motolské nemocnice. No to auto vůbec nereagovalo, jen tak tak se mi povedlo zastavit nahoře ještě před nemocnicí a nechal jsem to tam u nějakého baráku a domu pokračoval MHD.
Nedovedu si představit, jak to asi na silnicích vypadalo, když byla absence ABS standard. Obrovský problém v dnešní době pro moji Mazdu je to, že bez ABS člověk musí jezdit opravdu opatrně, protože moderní auta zastaví na místě skoro i za ledu oproti ní.
Teď si říkám, já to vím, auto znám a umím řídit, plus s ním jezdit nemusím, protože máme normální auto. Ale co kdyby si to koupil někdo, kdo řídit neumí? Někdo mladý "na vyjezdneni"? Tak už je dávno pod drnem nejspíš. Protože za sucha se auto chová poměrně normálně, ale stačí třeba najet na mokrou vozovku. Tak si člověk koupi na jaře staré auto po tom, co udělal řidičák. Na podzim už řídí půl roku, už řídí normálně, ale přijde nějaká námraza nebo větší déšť a dopadne to blbě.
Hlavně vy, co neumíte řídit, protože začínáte, nekupujte si levný auta. Je to největší blbost, co můžete udělat. A když, tak ať mají všechno co mít mají a nejsou shnilé. Nechápu, jak může někdo třeba koupit synovi jednickovou fabii bez klimatizace a ABS, aby se s ní naučil jezdit, že ji stejně oboucha, což je nesmysl samozřejmě, ale přemýšlejí takhle lidé.
Při rozjíždění na sněhu se pokud vím používá dvojka, u vyšších rychlostí by se to třeba pohnulo, ale jet na pětku 20 km/h mi nepřijde moc realistické. Možná pak hned podřadit,ale zůstal bych u té dvojky.
.
Pokud auto nemá ABS, tak ho prostě musíte zařídit sám. Místo stání na brzdě střídavě brzdit a povolit, aby kola nezůstala zablokovaná. A lépe se dalo auto ovládat, pokud zůstane zařazená rychlost.
Větší nebezpečí vidím v mikroplastech a nanoplastech, před kterými není úniku a není k tomu třeba ani pít či nepít nějakou vodu. Mikroplasty jsou i ve vzduchu, lze je nalézt i v čerstvě napadlém sněhu na vrcholcích Alp. Přitom pronikají i do buněk, lze je nalézt ve všech orgánech, mozku, mateřském mléce, v biozelenině,... Jejich koncentrace všude kolem nás se neustále zvyšují, mozek už jich obsahuje asi 0,5%. Navíc třeba mikroplasty z oděrků pneumatik obsahují nebezpečné rakovinotvorné látky. Můžou nakonec zlikvidovat nejen lidstvo, ale většinu organismů, protože můžou mít dopady i na plodnost. Možná jsou větším nebezpečím než klimatické změny, akorát se o tom zatím tolik nemluví, asi i proto, že výzkum dopadů mikroplastů je teprve na začátku.
Podle mě doteď nikdo neví, co to vlastně způsobuje. Je možné, že za nějakých 50 let budou mít jasno, ale to už bude stejně pozdě s tím něco dělat. Ono už je pozdě asi i teď, když se to vyskytuje všude.
Já nic nenavrhuji, já se přišel pobavit nad absurditou některých diskutujících, jak je to tu zvykem 😄 Filtry jsou totiž hezká věc, pokud se ale používají k tomu, k čemu mají. Jestli někdo věří, že mu to vyfiltruje podobné látky nebo HA z vody, tak to je čirá nevědomost na straně uživatele, který se tu snaží dušovat, jak mu to strašně zdravotně pomáhá v životě po této stránce 🙂
Tak teoreticky by to šlo, molekula vody bude malá proti tem složitějším molekulám, takže třeba pomocí nanotechnologií by to mohlo jít odfiltrovat, ty větší prostě neprojdou. Otázka je, na kolik by to vyšlo.
Ale ten hrozí za každé vládní období v USA několikrát. A Trump mu bude čelit také. A víc než jednou.
to jo, "hrozi" to snad kazdy rok. Realne uz mi to prijde spis jako divadlo, stejne to nikdo nechce dopustit. Tak se tim dve strany nejakou dobu vydiraji, kazdy se snazi neco protlacit a nakonec to podepisi, protoze jinou moznost stejne nemaji.
No, má to zřejmě dva aspekty.
1) Pokud by nyní navýšení zablokovali republikáni demokratům, měsíc před inaugurací Trumpa, mohli by příští 4 roky čekat totéž znova a znova od demokratů.
2) Trumpovi by se hodilo, kdyby se dluhový strop zvedl ještě za vlády demokratů, aby sám mohl navyšovat dluh bez omezení.
No Trump prohlasil, ze jestli ma byt shutdown, at je to radsi za Bidena nez za nej.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
chápu, již mě to zde paní vysvětlovala. Ale člověk to neudělá tak dokonale "jako originál" příroda. Navíc by pak voda byla asi jen pro bohaté, nebo na příděl. A teď co s tím.
1 odpověď
25
Sledujících
0
Sleduje
25
Sledujících
0
Sleduje
Ono to zas tak drahé být nemůže, Izrael tak získává pitnou vodu, řeky by jim na to nestačily. A pokud vím, tak pitnou vodu z moře musí získávat třeba i na vojenských lodích.
1 odpověď