Dobrý den. Myslíte to dobře, ale na tradici nenavážeme tím, že dáme do "do staré škodovky moderní displej". Jestli budete mít možnost, tak si do modernizované 410tky sedněte. Piloti mají výhled a prostor jako by seděli v OT 64 skot. Trochu se zlepšil prostor nad hlavou, ale jinak nic. A rozhodně v L 410 nespoléhejte na palubní WC! Kolem nových klonů L-39 se stále jen a jen kecá a kecá. Až se jich budou prodávat alespoň stovky ročně, tak to o něčem bude. Teď je to jen udržování skomírající firmy, která už beztak není naše. Stejně jako továrna v Kunovicích.
Milý pane Skyfox se sice Albatrosu podobá nicméně odlišnosti jsou dost zjevné na to aby vám došlo že konstrukce bude obsahovat výrazně množství změn a dnes dostupné materiály jsou také na vyšší úrovni než před 50 lety, takže to není jen o moderní elektronice. Velmi příjemnou změnou pro uživatele jistě bude motor. Tahem sice srovnatelný s původním, ale výrazně úspornější. Některé letové parametry se moc lišit nebudou, zásadní rozdíl je i v času potřebném na dosažení maximálního tahu. Jestliže teď máte maximum k dispozici za 4 s místo dřívějších 12 s tak je to jistě znatelně zlepšení pro práci pilota. Mohl bych pokračovat dále. Zkratka ze něco se podobá dřívější konstrukcí neznamená že to není jiné. Záměr konstruktéra zachovat některé letové vlastnosti má logiku, učit se žák musí na technice která je čitelná a dobře ovladatelná i v nebezpečných režimech, stroj který neodpouští chyby se na začátek pilotní praxe nehodí. Jestliže letové vlastnosti vyhovují účelu je logické aplikovat inovace jiným směrem. Tak proč tvořit nový design když zásadní změny vyžaduje vývoj jinde.
Auta jsou v poměru k průměrné mzdě (nebo i k mediánu) mnohem levnější, než byla třeba před 15 lety a to o hodně.
Má to ale háček, zvyšuje se mnoho dalších životních nákladů, důležitějších než nějaké auto a tak nějakých 10-15 průměrných platů na auto opravdu nestačí, než na to je pro leckoho je to klidně 100 výplat. Možná hrubý nástřel alev té myšlence si nedělám srandu.
Myslím že se spekulacemi o vybité baterii majáku, až po vybitou baterii akumulátoru auta se zachází až do krajnosti. Předpokládám že i elektronický maják bude mít takovou maličkost jako reflexní prvky aby i v případě problému s el. zdrojem fungoval jako obyčejný výstražný trojúhelník. Navíc pokud bude mít datové připojení, sám si upozorní na nízký stav baterie. Mát to tak i v GPS trackeru v autě. Když má baterie pod 25%, tak mi přijde na mobil SMS s upozorněním.
Majáček s GPS možná upozorní na polohu vozidla v nouzi ale nemáte li žádný přijímač informací z takových to zařízení stále při cestách aktivní pak je vám výstražné světlo na střeše v nepřehledných prostorách fakt nic platné, překážkou světlo daleko nepronikne a potkat něco takového je stejně blbé jako v noci neosvětlený chodec či cyklista, proto stejně ať mi ten maják klidně nařídí, ale trojúhelník nezahodim.
V článku se píše o možnosti umístit výstražný maják přímo na střechu vozu bez nutnosti vystoupit z vozu. V takovém případě ho můžu napájet přímo z auto zásuvky. Já si myslím že to není špatný nápad. Vzpomínám jak před léty zavedli povinné denní svícení. To bylo negativních odkazů, že to bude nepříznivě působit na baterie auta. Dneska všichni svítí a přijde nám to přirozené.
Jo například s vybitou baterií po závadě alternátoru budeš svítit velmi dlouho.
Nebudem pane bazírovat na detailech, byl to příklad, netvrdil sem, že by dopravní éro mělo klouzavost 1:60. Klouzavost le úměrná požadovanýmu účelu. A mj taky závisí na hustotě prostředí a jiná je v 2000 m -13 000m, ve kterých se letový hladiny pohybují. Tím sem chtěl jenom říct, že dopravní éro může při výpadku motorů někam podle rozpočtu výšky doklouzat, ani dál, ani moc míň a když se najde vhodná plocha zadaří se i úspěšně přistát. A dále je třeba si uvědomit, že rychlost se měří vůči větru, nikoliv vůči zemi.
To vše vím 5 let jsem na kluzácích lital, nicméně řeč byla o nevydařeném nouzovém přistání kluzaku a míchat do toho dopravní letadla což je tak trochu jiná záležitost uniká mi souvislost.
Stranou nechávám irelevantní poznámky předešlejch respondentů. To je tak, když redaktorka Novinek neví o čem píše a chce dělat moudrou. Ke ztrátě vztlaku u každýho éra dojde při poklesu pod kritickou rychlost, kdy padá nekontrolovatelně do vývrtky. Větroňu dodává rychlost sklon podélné osy( nemůže trvale letět vodorovně), neboli při letu stále klesá.Klouzavost je cca 1:20, tudíž např z 1 km výšky doletí do vzdálenosti 20 km.Podobnou klouzavost mají i dopravní éra při výpadku motorů. Při dálkových přeletech ale může větroň využívat termiky, stoupavých proudů, ve kterých krouží a vynesou ho do výšky. Zkušenej pilot věděl, že nemůže vlítnout do ochrannýho pásma elektrárny, věděl, jakej má rozpočet výšky a jak daleko by asi dolítl. Podle toho zvolil bezpečný přistání.
Ta klouzavost jako příklad dobrý, ale ten se týká techniky tak z 30 let 20 století , dnes už není problém postavit kluzák až z klouzavosti 1:60, což dopravní letadla nemají. Nicméně paní redaktorka zaměnila slovo vztlak za výšku, holt pokud nenajdu včas stoupavý proud vzduchu který mě vynese výš musím přistát na zem bohužel plochy mimo letiště jsou mnohdy zrádné, nevidim výšky pořádně výšku porostu ani jestli v tom jsou překážky, takže se občas stane že ta technika nevydrží, něco se ohne nebo utrhne.
Kde jste to vzal s tou Dácii? Dacia Sandero s CVT lehce pod 390 tisíc Kč, jestli k základu prodáváte metalický lak tak podle aktuální nabídky to nemá cenu, taky nechápu proč je najednou v nabídce základní bílá a z metalíza už jenom šedá nebo černá, no možná u steepway je to o něco lepší, ženy problémy s dodávkami barev?
Pardon díval jsem se špatně, to je u nižší výbavy která automat nemá. S automatem je tam 6 laků
Zrovna tento týden jsem se v konfigurátorech vrtal (co nejlevnější automat s klimou a výhřevem sedadel, ne A segment) ... Dacia za 405 s CVT i s automatickou klimou a výhřevem sedadel... Clio za 420 má jen manuální klimu... Colt se nevyplatí oproti Cliu... Zaujala mě nabídka Suzuki Swift za 475 tisíc... Fabia je u koncernu mnohem levnější než srovnatelná Ibiza nebo Polo (Škoda má auto jaké Čech chce a VW a Seat se nedají nakonfigurovat na český kompromis)... Kia Stonic a Hyundai I20 nabízí méně za poměrně velké peníze a s Fabií bojují jen obtížně... Yaris je kapitola sama pro sebe a je to nejlepší volba za kterou se platí... Opel a Peugeot nenabízí nic extra a argumenty pro jejich volbu jsem nenašel... Citroën, MG, Honda nic nenabízí... Mazda je buď Yaris nebo nezajímavá... Prémiovky nic... Ale zaujal mě Áčkovej Mercedes který má za 800 všechno a je v základu i celkem pohledný (vypadá důstojně narozdíl od BMW)...
Kde jste to vzal s tou Dácii? Dacia Sandero s CVT lehce pod 390 tisíc Kč, jestli k základu prodáváte metalický lak tak podle aktuální nabídky to nemá cenu, taky nechápu proč je najednou v nabídce základní bílá a z metalíza už jenom šedá nebo černá, no možná u steepway je to o něco lepší, ženy problémy s dodávkami barev?
Takže sice nakoupili vrtulníky ale bez munice. Takže jsou defacto k ničemu. To jsou mi nákupy. Takže stíhačky možná budou ale munice za 10 let. Xena to dobře zařídila.
Myslíte se alespoň podle dříve zveřejněných informací probíhající zakázka již obsahuje základní balíček munice v podobě několika tisíc nábojů, raket hydra-70 a souptav pro jejich laserem naváděnou verzi, 18 ks raket Helfire. Samozřejmě toto bude málo když těch strojů v blízké budoucnosti bude 20 takže logicky je nutné rozšířit zásobu munice, akorát se divím že nepočítají s větším počtem protitankových střel, efekt v municaku b mělo tak 100 ks ale asi holt 100000 USD za kus je pro AČR moc.
1
Sledujících
6
Sleduje
1
Sledujících
6
Sleduje
Uvažujete prodat EV za 15 let?? Kolik doplatíte budoucímu kupci, pokud se najde?? Cenu nové baterie nebo repasi stávající??
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Taky neřeším pokles ekonomické hodnoty, spíš uživatelskou stránku. V životě nejsou auta jediné do čeho potřebujete investovat, tak v čem je nevýhodné držet auto v provozu až do časů ke šrotaci klidně 20 let. Degradace baterií u EV zatím stále je taková že prodávat to déle než po 5 letech je nesmysl a a prodej dříve neefektivně využitá investice. Zatím bych dal přednost hybridním pohonům ideálně v kombinaci se spalováním plynů kategorie LPG a CNG, vodík sice má budoucnost ale chybí infrastruktura a zatím je to taky drahé. Elektřina možná stojí méně než benzín ale když spočítáte na dobu životnosti náklady na kilometr včetně těch pořizovacích tak to vždycky vyjde dráž, a pokud vás přepadne výměna baterie tak o to hůře.
1 odpověď