Vy nikdy neředjíždíte? Nějaký kamion přece vždy jede proti Vám. Otázka jak daleko.
Jednoduše se to dá spočítat a pak mít odhad na vzdálenost.Sečtu oba kamióny tj rychlost 180kmh tu vydělím 3,6 tj oba se blíží rychlostí 50m/sekunda a když potřebuji 3sec na předjetí tak stačí 150m ale samozřejmě je lepší mít rezervu.
Zcela souhlasím s článkem. Měl jsem to štěstí, že jsem v lednu 2024 sehnal v Plzni jednu skladovou Corsu za 399.990,- Kč. Je to 100 koní s turbem, 6MT, vyhřívaný volant, vyhřívaná sedadla, tempomat (výbava elegance), oranžová metalíza. Přední LED světla, která svítí bombasticky. Ani jsem se moc dlouho nerozhodoval, protože Corsa v této generaci F (F jako Francouz) se mi líbí už od jejího uvedení. Koupě rozhodně nelituji. Na malé auto ideální. Ale přiznávám, víc jak 450 tisíc bych za ni asi nedal. Za necelý rok jsem s ní najezdil 15000 km, denně 32 km do práce a 32km z práce, z toho zhruba 60% dálnice, 25% okresky a 15% město. Dlouhodobá spotřeba 4,8 litrů. A to to na dálnici rád přišlápnu. V létě se mi mnohdy povede jet do práce za 4,2 litrů a z práce za 4,5 litrů. Ano, motor není papírově žádný drak, ale na tohle auto bohatě stačí, i když jedeme celá rodina. I na dálnici má motor dost síly, až kolem 150 km/h mu začíná docházet dech. Doporučuji se s tím projet a nastudovat videa na YT, potom až hodnotit. Auto je i velmi zábavné až návykové. Plus pohodlná sedadla. Sice je to Stellantis, ale co, možná právě to Opel zachránilo. A že je to tříválec? No, ono těch čtyřválců v cenové hladině do 500 tisíc moc není a bude jich čím dál méně. Prodeje v Evropě: 7. nejprodávanější auto ve 2022, 5. nejprodávanější ve 2023 (Cebia). Jediné negativum auta vidím v tom, že se šetřilo na odhlučnění, takže rychlosti nad 100 km/h už trochu ruší aerodynamický hluk, ale bohužel tímto neduhem trpí dnes i mnohem dražší auta.
Odhlučnění se dá dodělat ale u O3 to zvedlo asi 30 nebo 50kg hmotnost🤷 ale jestli 1450 nebo 1500kg to 2.0tsi to nepozná.
Koukal jsem na Sauto na reálné prodejní ceny, když vyloučím 55 kW verzi, tak začíná na 450t. To je nesmysl. To raději levnější Fábii anebo za stejnou cenu větší Ceed (i kombík).
Pokuď je ta pěkná na obrázku ten hybrid a v té Gsi výbavě s metlou tak minimálně 560 a s tím co mají běžně novináři tak možná 650tisíc.Mezi těmi malými auty mimo Dacie Sandero je teď nejlevnější Fabia v těch 2 verzích 130let.
10kWh baterku lze nyní pořídit pod 100.000 Kč a cena stále klesá
při 6000 cyklech a 15 letech života to představuje přibližně 60.000 kWh. záleží už jen na rozdílu ceny nákup-prodej. třeba při ceně 3Kč/kWh by jste vydělali 160 000
Nejvěrší problém je regulovaná složka ceny, zejména platba za jistič. kterou zaplatíte vždy i když je cena ve SPOTu záporná, Ovšem platbu za jistič lze odečíst, protože ji platíte i když baterii nevyužíváte. Takže pokud se zadaří nabíjet při SPOT ceně okolo -1Kč /kWh a dodávat do sítě při SPOT ceně 3Kč/kWh baterie pro účel flexibility se začíná vyplácet.
Hlavní je že teď je energie málo a z 10kwh baterií nejdou dělat zázraky a v létě to zase není třeba dělat to je energie nadbytek.Na to co píšete by bylo vhodné E.auto aspoň s 80kwh baterií jako že na noční proud(spot) levněji nakoupit a v odpolední špičce draho(spot) prodat ale proč když to lépe později zužitkujeme sami.Za 2-3kč bez poplatků to prodávat v zimě nikdo co vidí i další náklady co laik(vy)nevidí nebude.
Kdyby raději celá EU vymyslela jak dělat auta euro 6 za 250 tisíc. Stačilo by vyhodit všechny asistenty, stop start a led světla a ono by to šlo.Hlavně vyrábět jen verzi kombi. Dát na to dotace pro nízkopříjmové občany-klidně i z povolenek kdyby se jednalo o výměnu starého vraku za euro 6. Myslím že by byli schopni přejít ze starých aut skoro všichni. Hned by tak došlo skokově ke snížení CO2, protoše auto euro 6 nevypouští skoro nic. Kdo by chtěl více luxusu tak by si koupil dražší auto vyrobené v EU jako nyní. Jestli si někdo myslí že si budou moct lidi dovolit elektroauta a tím by se přeskočila fáze masového přechodu na levné euro6 auto, tak je naivní. Čekání na to až si lidi nakoupí elektro bude znamenat že tu budou jezdit 30 let staré vraky.
Takový auta bez výbavy skoro nikdo nechce a mimochodem euro 6 několik skupin a podskupin čili první jsou jěště v dieselgate a poslední už čistí vzduch.
Solární elektrárna za 1 200 000,- Kč, těžba krypta za statisíce a finančně nepopsané další nesmyslné úpravy? Dejme tomu celkem za 2 mega?!? Když protopím ročně 50 000,- Kč tak mi 2 miliony vydrží na 40 let.......2% úrok v bance mi z těch 2 mega hodí 40 000,- Kč ročně a desítku si hravě doplatím! Jednoduché, prosté, bez problémů........
On má ale 50kwp(to je plná i zahrada😄).Když dáš dnes 2mega do banky s ůrokem 2procenta tak leda proděláš bo inflace je vyšší a to každý rok.Tady ten na to prostě má a buď vydělá nebo ne🤷.
Není zedník jako zedník. Viděl jsem práci několika "zedníků", takže chápu, že někteří "zedníci" se těžko uživí. Třeba nová cihlová zeď na chodbě rodinného domu padala na 2 metrech o 5 cm, prostup do pokoje v této zdi byl klenbový, akorát ta klenba měla střed bokem. Další zedník dělal jádro, pravý úhel jsem nenašel v žádném rohu a zeď z ytongu rovněž padala. Další "zedník" šel nahazovat jednu místnost, ale protože prý nebyly stěny ve váze, tak je "musel" nejdřív předházet - akorát předházel všechny zdi stejně, takže nic nevyřešil a muselo se všechno udělat znovu. Ale třeba jeden zkušený šikovný zedník dělal podlahy, a když skončil, tak mu zbyla necelá půlka kolečka betonu. A protože mu to bylo líto vyhodit, tak to roztáhnul na tu podlahu, co udělal. Přišlo se na to, když se nasadily dveře a drhly o zem. Takže si to šel celé osekat. A tak bych mohl vyprávět dál a dál. 😄
Tak klidně může být násoska rád si přihne a pak je další den k nepoužití .To je napsaný tak že se mu pracovat nechce a nedělá nic pro vlastní bydlení i když by mohl.Ten druhý případ vypadá obdobně.
Tuto soupravu tahala Tatra 813 6x6. Něco jsem v živote sem tam řídil, důležité je hlavně zatížení hnané nápravy verzus celková váha nákladu.
No ale dnes platí na dálnici minimalní rychlost 80 a nikdo není zvědavý jet za soupravou rychlostí 10kmh.Občas stačí potkat plazící se V3S(prázdnou) na okresce jak zdržuje i traktor😄
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak hodně štěstí! Bude mít alespoň švihadla?
:-D
2 odpovědi
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Švihadla má Dacia a Fiat panda ale fabia v té nejlevnější verzi 130let má slušnou výbavu a je i s metalízou,led světla,vyhř sedaček a do 400tisíc 120koní na 1200kg super poměr mezi malými auty.Je druhá nejlevnější na trhu😀
1 odpověď