V dnešní době, kdy mají zvědavé děti porno jeden řádek ve vyhledávači daleko, je zdravá sexuální výchova nutnost. My žádnou neměli, a pořád jsem blíž k 20 než 30 letům věku. A ta trapnost, než se člověk dozvěděl něco kloudného - který dospívající se sám zeptá rodiče, prosímvás - ta mě trápila, a co moji spolužáci vypustili z pusy za nesmysly ještě nedlouho před maturou... Wikipedie zdaleka nestačí.
A nemyslím si, že "gayové existují a mají nějakou svoji prezentaci" je něčemu na škodu. Dítě svoji orientaci nezmění, protože přečetlo knížku a inspirovalo se k "teploušství". Ale pokud tu orientaci má, je schopné pochopit, že s ním není všechno špatně a že existují lidé, se kterými najde společnou řeč. A v tomhle věku je možnost pochopit sebe sama a najít přijetí a pochopení naprosto klíčová.
Knížku z článku jsem nečetl, neumím ji posoudit. Ale šmahem ji odsuzovat taky není o ničem.
Tohle se mělo řešit na ledě. Dnes ten zápas rozhodčí vůbec nezvládali. Nás vylučovali za nesmysl, Švédům dali každou hloupost, k tomuhle lokti zase byli úplně slepí a podívat se nešli, a teď kvůli tomu Rutta přijde o finále.
To je prostě amatérismus... A je jedno, jestli by se kvůli tomu změnil zápas, faul je faul a rozhodčí mají dohromady očí osm a kamery k tomu...
Je to opravdu už historie. Pamatuju si, jak mi to spolužák před lety představil o přestávce ve škole, a já si nad tím ufrknul, že přece nejsem děcko, co se zabaví se stavebnicí.
Za týden jsem měl svůj domeček i já. A bez návodů na crafting se snažil vymyslet, jak sakra dostat železné nástroje, když mi tím dřevěným krumpáčem nejde vykopat železo...
Moje první mapa skončila tak, že jsem se ztratil v jeskyních bez pochodní a zůstal naprosto slepý. Tehdy ještě ani nešel zvýšit jas, aby bylo vidět aspoň trochu ve tmě...
Stará dobrá léta.
Ten titulek je celkem mimo. To letadlo nebylo v žádném katastrofickém nebezpečí, byl to jen celkem tvrdý dosed a odraz. Rozhodně to nebylo tak, že se "ještě zvládlo vznést" - o tom, že by to nedokázalo, nemůže být ani řeč.
Řídící pilot jen vyhodnotil, že než testovat další poskakování na zemi se strachem z možná poškozené pneumatiky, radši pustí letadlo, které ještě je v letové rychlosti, znovu do vzduchu, kde si v klidu seřídí vzniklý problém. Logické a svědomité rozhodnutí. Ačkoli chápu, že v tu chvíli všichni na palubě chtěli být co nejdřív na zemi.
Ale jasně, titulek je od toho, aby praštil do očí a všichni na něj klikali jak zběsilí. Za věcnost se tolik neplatí.
Krásný článek. Jen do jednoho detailu si šťouchnu:
"Hradiště Tetín bývalo pohraničním hradištěm kmene Čechů na Řezenské stezce do Bavorska."
Pohraniční spíš ne. Kmen Čechů víceméně zahrnoval Čechy jak je známe dnes (bez Moravy ovšem).
Ta teorie o Zličanech a Doudlebech atd., která byla přijímána ještě v minulém století, je dnes už brána jako překonaná. Sice o těch kmenech mluví Kosmas a od něj to opisují další, ale to je tak všechno, co pro ně mluví.
Oněch 15 nebo kolik kmenů na území Čech je strašně moc. Morava má mít jeden kmen, Polsko jen nějakých pět (Vislané, Polané, Slezané, Mazovjané, Volyňané), Pomořance počítám už k Polabských Slovanům. Ti každý zabírají území srovnatelná s celými Čechami. A nemáme pražádný důvod si myslet, že by se v naší české kotlině mačkalo víc než 10 kmenů.
Můžeme ale předpokládat, že když Přemyslovci budovali český stát, vládli vlastně jen českému "jádru" ohraničenému právě Tetínem, Levínem atd., kde se "opřeli" a postupně ovládli všechny Čechy kolem sebe. A máme kusé zprávy alespoň o jednom kouřimském knížeti, kterého měl porazit svatý Václav.
Tetín byl hranice přemyslovského ještě-ne-státu, ale ne české pohraničí.
Asi by bylo dobré poznamenat, že co se týče té harvardské knihy z 19. století, šlo o produkt morbidní fascinace lidskou kůží, která vůbec zapadá do toho 19. století, které bylo extrémně prudérní a zároveň si libovalo ve zcela nechutných úchylkách všeho druhu, od pojídání kusů egyptských mumií přes cirkusová představení "monster" s vrozenými vadami... Zkrátka další kuriozitka, kterou mohl člověk ukazovat ve společnosti.
Tohle je ale kniha, kterou někdo vytvořil jako památku na konkrétní osobu, spíš výraz úcty, a která se stala rodinným dědictvím staletí. Z dnešního pohledu podivná fascinace smrtí je ale především ukázkou toho, jak lidé nevnímali smrt jako něco finálního, a na mrtvém těle vlastně nebylo nic zajímavého samo o sobě. Je to memento.
Stejná věc je výrazem něčeho úplně jiného.
Slovíčkaření je součástí diplomacie od nepaměti. Kdo nechce něco udělat, důvod si vždycky najde.
Nikdo se "nemusí" řídit článkem 5. Jsme suverénní. Celý tenhle byznys je ale založený na tom, že si všichni věříme, že budeme jeden druhému hlídat záda.
Důsledky lavírování by se nám nemusely líbit.
Kdo neví, jak dopadají ti, kdo nedodržují dané slovo, nechť se v mysli vrátí na základní školu, jak by asi dopadl on...
Oni autopilota zapnutého měli, což nemusí být z článku zřejmé. Kdyby neměli, hulákaly by jim všechny alarmy, jakmile by se trochu vychýlili z kurzu. Letadlo je citlivá věc a bez autopilota se začne samo chovat tak trochu jako zpomalená papírová vlaštovka, takže by si piloti velice rychle všimli, že se něco děje. A v téhle výšce měli i slušnou chvilku na to problém opravit.
Autopilot ale má jen několik módů a neudělá za piloty všechno. Co se týče většiny letu v hladině, tedy po stoupání a před sestupem, autopilot musí jen udržovat kurz. Letadla mají navigační body, a autopilot jen hlídá směr, udržuje rovně křídla a balancuje správnou rychlost.
Zpravidla tedy autopilot sleduje cestu z A do B, a pilot mu musí nastavit nějaké C a pak D, přičemž logicky zkontroluje i kde je a jestli se nekonají nějaké komplikace.
V téhle části letu mají piloti jen málo práce - kontrolu navigace, komunikaci se středisky letového provozu, ťukání nových souřadnic. Je to trochu jako autobus na nekonečné dálnici.
A jelikož mají piloti často více letů za sebou, mají na dlouhých letech náhradní piloty, se kterými střídají směnu. Když je nemají, mají operativní šlofíky v křesle.
Přičemž jde o regulovanou věc a jeden z nich musí zůstat vzhůru a druhý připravený okamžitě skočit do práce, kdyby se něco dělo.
Tím chci říct, že šlofík jednoho pilota je vcelku běžná věc, v téhle fázi. Piloti jsou trénovaní na to, aby se dokázali v krizi zorientovat v sekundách.
Usnout když vím, že mě nikdo nehlídá, to už problém je.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dva bezejmenní se okřikují, který z nich je víc jako jejich bezejmenný šéf.
Nemám komentář. A oni už ani ten Lidový dům.