Dobrý den, chtěl bych se zeptat autora článku, jaký smysl má psát v ČR o čínský cenách aut určených pro tamější trh, tedy o autech, jejichž cena zcela podléhá paritě kupní síly čínských zákazníků. (Je to obdobná situace, jako kdybych v českém supermarketu se chtěl přít o cenu chleba s odkazem na to, že v Somálsku jej prodávají 10x levněji.) Přece v okamžiku, kdy by došlo k dovozu automobilu do ČR, tak jeho náklady budou navýšeny o transportní náklady, clo a další poplatky... A to se stále bavíme pouze o tzv. nákladovém přístupu k tvorbě ceny. Nicméně cena podléhá i tzv. marketingovému přístupu, kde hraje značnou roli i konkurence ostatních; jednoduše řečeno: Pokud si obchodník na západním trhu bude moci říci za (čínský) automobil více než na čínském trhu, tak to i udělá. A cenu bude zvyšovat tak dlouho, až dosáhne maximalizace svého zisku... Jistě bych tímto autora článku nechtěl nařknout z toho, že mu chybí základní znalosti o cenotvorbě (či ekonomických implikacích parity kupní síly v oblasti automobilového trhu), spíše by mě zajímala hodnotová základna, o kterou se redakce, příp. autor opírá. Jakou message má mít tento článek? Ptám se i proto, že článek - jak se mi zdá - je pro portál autoforum.cz více než typický (snad až archetypální). Prosím o Vaši reakci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Opravdu si myslíte, že má-li Německo v současnosti v čele Ministerstva průmyslu a životního prostředí pana Habecka, tj. předsedu Strany zelených, že se bude odklánět od green dealu?!?
Jeden z účastníků výše zinscenované "diskuse" říkal, že vlastně o tomto tématu (jak Češi rádi říkají "Zeleném údělu") toho nemohl moc najít. Jemu bych doporučil, aby se neomezoval jenom na "nějaký videa", ale vzal zavděk i knihou, tiskovinou či elektronicky šířeným textem (renomovaných zpravodajství). Domnívám se, že by to mohlo mít přímý dopad na kvalitu a rozsah jeho informací, jakož i samotné "diskuse". Začal bych asi na: Odkaz .
Co se týká toho proklamovaného "odklonu" v Německu od tzv. "Energiewende", zkusil bych do google vyhledávače zadat spojení "Beschleunigung der Energiewende" ("urychlení energetického obratu", rozuměj v německém prostředí: green dealu), a kupodivu člověk zjistí, že se Německo nechce nyní (tj. po ohrožení dodávek energetických surovin z Ruska) odklánět od "Zeleného údělu", ale že jej chce akcelerovat. Kupř. tento článek je z 2. dubna: Odkaz
Všimněte si v diskusi pod článkem na zeit.de, že žádný z diskutujících - narozdíl od této diskuse - nezpochybňuje ani hodnotu elektromobility, ani smysluplnost green dealu, jenom se pře o to, která politická strana v Německu jej rozhodněji a efektivněji realizuje. To fakt nevypadá, že green deal končí...
1 odpověď