Ev je bezesporu na výrobu náročné,ale spalovací motor taky nevzniká z ničeho a taky se musí vyrobit.Nehledě na to, že spalovák má až o 70% komponentů víc než EV.Vzniká hodně emisí při výrobě EV,ale zase většinou to není ve městě kde se bydlí a spí.Další proč se prosazují EV je jednoduše snížení závislosti na ropě kterou nemáme a nikdy mít nebudem.
Továrny a fabriky jsou někde v pustinach? Mají města kolem sebe nevidetelne zdi, které nedovolí dostat se emisí z periferie do centra města? Nemáme ropu? V ČR možná nemáme, ale je spousta jiných států ji má. Máte pocit, že je EV jsou doménu pouze ČR, a to jen proto, aby se zbavila závislosti na ropě? Co mame na elektromobily? Vložíme se do náručí činy, ktera je největším výrobcem baterií a největším dodavatelem potřebných surovin pro jejich výrobu. Jistě máme X nové, kde jsou obrovské zásoby Lithia. Možná by bylo dobré, kdybyste se tam přestěhoval a počkal, až tam vletí australani a začnou z hory Cinovec dělat důl Cinovec. Co bude říkat potom? A třeba o syntetický h pálivé h už jste slyšel? Samozřejmě, také je potřeba nějaká energie pro jejich výrobu, ale jinak nepotřebujete vůbec nic, protože všechnu potřebnou infrastrukturu už máte. A syntetická paliva snizuji emise spalovacich motorů až o 90%. Vyte kolik se denně po celém světě nasmazi hranolek, řízků, atd...?
Víte, že i z těchto použitých olejů se vyrábí syntetická paliva? Místo toho se budou všude kopat kabely, na polích se místo pěstování budou stavět větrné a sluneční elektrárny, které jsou po dožití další obrovská ekologická zátěž.
To je super, že se nám budou všude tvořit haldy nepouzitelnych baterií, solárních panelu a vrtuli, hlavně že nebude muset jezdit na ropu. A žrát pak budeme co, když nebude plodiny kde pěstovat!
"Nevypustí za celou svou životnost." Sry, ale to je fakt blábol. I kdyby byla životnost obou typů aut stejná, což reálně je. To EV totiž za svých 15 let nevypustí NIC.
To jako vážně? 😱🤣
A to si to EV řekne "budiž elektřina a má elektřinu" 🤣
Typický výplod zeleného mozku. Nemá to výfuk, tak to přeci nemůže vypouštět žádné emise🤣🤣🤣
A co takhle zatížit poplatky za znecistovani ovzduší a planety jeho rakety? Kolik ty při jednom letu vypustí CO2 a dalších sajrajtů? Co to jeho vesmírné smetí, kterým zamořuje oběžnou dráhu planety? Brzy kuli němu nebudou vidět hvězdy a o nějakých cestách do vesmíru nebude ani řeč, protože tam nebude kudy proletět. A co až ty jeho satelity doslouží? Budou řízeně naváděné do atmosféry kde shoří (určitě bezemisně) a co neshoří, to spadne do moře.
Jen si kupuje všichni Tesly, ať si pan E. M. může beztrestně vypouštět do ovzduší víc CO2 a házet do moře víc odpadu. Určitě je ten jeho satelitní internet zcela nepostradatelná věc😱
Výroba benzínu a nafty taky žere elektřinu,v fafinérce se nevyrobí z ničeho.Elektrárny mají různé filtry pokud myslíte uhelné a i kdyby často jsou mimo velká města.Zatím nejde o globální ekologii,to by museli chtít všichni.Teď jde hlavně o to snížit emise ve městech a prostě ve městech se jezdí nejvíc a jsou nejvíce znečištěné.Ostatně tak funguje i filtr pevných částic u spalováků,ten se začne regenerovat(vypalovat) při konstantní jízdě vyšší rychlostí a to je většinou za městem.Prostě ten největší bordel když už je,tak vypustit za městem a tak je to i s některýma elektrárnama.
Velmi zajímavý názor, ve kterém je spousta pravdy, ale nemůže být vzdálenější od reality. Správně říkáte, že se palivo nevyrobi samo od sebe, správně říkáte, že se DPF většinou vypaluje až při vyšších rychlostech (není to pravidlo) a správně, v první řadě by mělo jít o čistotu ovzduší ve městech. A proto se vyrábí stále čím dál tím větší a těžší EV, kde jen za výrobou těch obrich baterií stojí tolik emisí, že malé městské benzínové vozidlo je nevypusti za celou svou životnost...
Určitě se jedná o velmi zajímavou studií, ale opomina jednu velmi důležitou proměnou. E-paliva. Jak by dopadlo srovnání, kdyby benzínová Koná jezdila na e-palivo? Jak by vše vypadalo, kdyby EP místo protezovani elektromobilů pobizela výrobce paliv k výzkumu a rozvoji e-paliv? Třeba v Německu už jsou E-paliva dostupná. Není to zatím všude, na litr vychází o cca 10 Kč dráž, ale emise snizuji o 90%. To by pak bylo zajímavější srovnání...
Takhle zadaný příklad asi nezvládne nikdo, protože nikdo vlastně neví, o co v něm jde. Těžko se dá přemýšlet nad příkladem, ke kterému chybí základní indicie. Je sice hezké, že je příklad vyfoceny se zadáním, ale čeho se to zadání týká?
Mají děti procvičovat sčítání, násobení, odečítání, mají hledat společného dělitele, atd, atd...
Všechny výsledky uvedené v komentářích jsou pouhé spekulace, protože nikdo jakym způsobem má k čislu uprostřed dojit🤣
To je právě rozdíl mezi dieselem a benzínem ...😀
Tak zde Vám musím rict, že jste zcela mimo mísu, protože typ paliva je to poslední, co by určoval, jakou maximální hmotnost může mít bržděný přívěs za tažným vozidlem. Největší vliv na maximální hmotnost přípojného vozidla má hmotnost tažného vozidla, velikosti brzd, výkon motoru, a to včetně krouticiho momentu a samozřejmě i jeho velikost. Máte dojem, že má Octavia II, 1.6 TDI 77 kW/250 Nm navrch nad 160-190 kW/357 Nm Santa Fe? Mate dojem, ze má O II vyšší hmotnost než Santa Fe? Myslíte, že má O II větší brzdy než Santa Fe? Řekněte mi jeden jediný technický parametr, v kterém je O II lepší, než Santa Fe.
Neexistuje žádný technický parametr, který by dával O II výhodu nad Santa Fe a který by umožňoval tahat těžší přívěs.
No tak s šestnáctistovkou nelze více čekat, můžeme být ještě rádi, že to má čtyři válce 😀
Já tedy úplně nevím, ale pokud měla dvojkova ovce v 1.6 TDI 77 kW tažné na 1400 kg brzdeneho přívěsku, tak bych řekl, že soudruzi z Hyundaie udělali někde hrubou chybu, pokud tohle auto utáhne brzdenych maximálně 1100 kg😱😱😱
Auto jako kráva, hmotnost od dvou tun, výkon od 215 do 253 koní a neodtahne to ani středně velký karavan?
K čemu je pak takové auto dobré? Na parádu? Je mnoho menších, výkonově lehce slabších, lehčíh a cenově příbuzných vozidel, která nemají problém odtáhnout na kouli dvě tuny.
Ale takovýhle mastodont a utáhne pouze 1.1 t? 😱😱😱
Možná proto, že ti další lidi nejsou předsedové nejsilnější politické strany u nás a bývalí premiéři? Zvykněte si, že o veřejně známých osobnostech se bude vždy psát.
S tím určitě nemám žádný problém, že se o veřejně známých osobnostech píše, ale jakou má tenhle článek vypovídající hodnotu? Nulovou, a o tom byl můj komentář. Komentář byl o tom, že někdo z informace s nulovou přidanou hodnotou udělá článek na titulní stranu...
Je to v pořádku. Soukromému subjektu pod svou privátní značkou skutečně nemůže nikdo nařizovat, jaké má mít složení. Pokud evropská unie by chtěla tento segment regulovat,, tak by si musela vymyslet svoji značku, např Cola drink a ten by mohli výrobci Coly a podobných nápojů používat za přesně definovaných podmínek, jinak by toto značení používat tyto typy nápojů nemohly. Nebo by si mohla vymyslet, že třeba obecně sycené nápoje s kofeinem musí mít takové a makové složení, ale vždy by to muselo být obecné povahy a nikdy by se to nemohli vztahovat na jednoho konkrétního výrobce. Příměr s autem jsem ale nepochopil vůbec. Mě napadá že pokud Renault dohodl s VW, že bude používat na Dácii znak VW, tak je to možné. Stejně tak pokud by VW koncert odkoupil od Renaultu Dácii. Pravděpodobnost toho hlavně prvního je nula, ale teoreticky je to možné. Byla by to dohoda dvou soukromých subjektů a žádný zákon nebo směrnice nedefinuje konkrétní značce, jak musí vypadat, ale to se vám Bolševikům těžko vysvětluje.
Přečte si prosím znovu a pořádně o čem článek pojednává. Článek pojednává o tom, že vyrazíte do Německa za svým kamarádem a vyrazíte spolu do restaurace. Oba si objednate tatarak. Vás kamarád dostane tatarak z pravé svíčkové, ale Vy dostanete tatarak z klizky, a to přesto, že oba zaplatíte stejnou cenu.
Když se zeptáte číšníka, jak je tohle možné, tak Vám odvětí, že jste přeci Čech, a že to takhle chcete. Opravdu máte pocit, že je tohle v pořádku? Opravdu máte pocit, že je na tomhle něco bolsevickeho?
Pokud ano, tak jste přesně ten typ zákazníků, které tyto korporaty jako je Coca-Coly potřebuje.
Vy přece nechcete tatarak z pravé svíčkové, Vám by přeci nechutnal, Vám bude stačit z kližky, a to i přesto, že za něj zaplatíte tolik, jako byl z právě svíčkové.
Jednodušeji už celá záležitost vysvětlit nedá!
Děkuji za pozornost a nechte si to když tak vysvětlit ještě jiného. Od někoho, koho znáte, komu věříte a kdo dané problematice rozumi.
Tak jednoduché to není. Předně máslo je produkt, Cola je značka. Mezi to fakt rovnítko dat nemůžete. Navíc nařizovat a regulovat ještě privátním značkám, jaké mají mít složení, to by už tady za chvíli fakt nikdo nechtěl podnikat a investovat, prohloubilo to zaostávání za USA a Asií a ještě by to stálo obrovský čas, peněz a administrativu. Definovat milionům možná i více produktům, jaké mají mít složení a pak to hlídat? To pak byste potřeboval ještě jeden Brusel se všemi negativy.
Tak jednoduché to není? Já nevím jak Vy, ale já rozhodně značku nepiju, já piju produkt, který nějaká značka vyprodukovala. Co se Coca-Coly týče, tak ta tvrdí, že vyrábí nápoj podle originální receptury. Pokud nápoj není v souladu s originálním složením, tak to potom není originál a nemůže být řeč o Coca-Cole. To samé platí pro Cornetto. Pokud je zmrzlina vyrobena společností Cornetto v originálu se smetanou, tak o zmrzlina z odstredeneho mléka nemůžete tvrdit, že je to Cornetto. Nikdo nikomu nenarizuje, co a jak má vyrábět, ale že to nemá vyrábět pro rozdílné trhy v rozdílné kvalitě!
Měl bych pro Vas skvělý kšeft, nepotřebujete nové auto?
Měl k dispozici jednoho VW Tiguana 1.5 TSI 4x4. Jen to má malý háček. Technika není VW, ale Dacia. Ale to by Vám vlastně nemělo vůbec vadit. Vypadá to jako Tiguan, má to znaky a nápisy VW, pořád to jezdí na benzín a má to náhon na čtyři kola.
Jen ty vnitřnosti neodpovídá originálu. Ale podle toho jak jste okomentoval můj příspěvek, tak je vlastně v pořádku🤣🤣🤣.
Žádný zakaz, nebo směrnice EU o zakazu dvojí kvality potravin neexistuje. Jedná se o pouhy návod výrobcům, jak dvojí kvalitu legalizovat.
Pokud by existovala nějaká směrnice na zákaz dvojí kvality potravin, tak tak by se Cornetto s odstredenym mlékem místo smetany nemohlo jmenovat Cornetto, Coca-Cola s glukozovym sirupem místo cukru by se nemohla jmenovat Coca-Cola, atd, atd...
Aneb jak si jsou podle EU všichni stejně rovni, ale někteří jsou si rovnější!
Viz proč se nemůže pomazánky ve máslo jmenovat pomazánkové máslo? Protože je v něm málo másla! Proč se Cornetto s odstředěným mlékem místo smetany může jmenovat Cornetto? Proč se se Coca-Cola s glukozovym sirupem místo cukru může jmenovat Coca-Cola? Protože se na rozdíl od našich mlekaren jedná o nadnárodní koncern, které mají takovou lobistickou silu, aby si dokázali prosadit takový zákon, nebo smernici, který jim v podstatě dvojí kvalitu legalizuje.
Přitom by stačila jediná věta. Pokud chcete prodáváte výrobek, který není v souladu s originální recepturou, tak se nemůže jmenovat stejně, jako výrobek vyrobeny podle originální receptury. Cornetto s odstredenym mlékem by se nesmelo prodávat jako Cornetto, Coca-Cola s glukozovym sirupem místo cukru není Coca-Cola...
Jak jednoduché. Jenže to bylo něco pro obyvatele EU a to není žádoucí, protože z toho EU papaláši nic neměli!
Není jednodušší říct lobistim "pořádně námaze a my vám vyrobíme takovou směrnici, která naoko bude vypadat jako zákaz dvojí kvality potravin, ale ve skutečnosti to pro vás bude návod, jak budete moci tuto dvojí kvalitu potravin legalizovat.
Já tedy nevím, co ví pan redaktor o metru, ale pražské metro jezdí bez řidičů od počátku provozu. Řidič je od slova řídit a strojvedoucí od slova vést stroj. Ta osoba, která je v čele vlaku, ta pouze vede stroj. O smeru jakým vlak pojede rozhoduje vypravci, případně vlakový dispečer, nikoliv strojvedoucí (když tedy pomineme neoprávněně projetí návěsti zakazující jízdu). Toto ovšem u tramvají a trolejbusů neplatí. Ještě donedávna směr jízdy tramvaje řídil řídič tyčí, kterou prehazoval výhybky (dnes se to děje v mnoha případech elektronicky přes dálkové ovládání), tudíž skutečně řídil a stále řídí směr, jakým tramvaj pojede. Tolik asi k vysvětlení pojmů řidič-strojvedoucí. Další věc je, podle čeho se jednotlivé provozy řídí. Stejně jako u vlaku, i metro podléhá drážnímu zákonu. Tramvaj i trolejbus jsou sice také drážní vozidla, ale vzhledem k tomu, že se pohybují po pozemních komunikacich, tak pro ně platí pravidla silničního provozu, stejně jako pro jakékoliv jiné vozidlo.
Jak chtějí v Praze do konce desetiletí jezdit bezobslužnými vlaky, když ještě nemají ani vysoutezeneho dotavele vlaků a technologií?
Od roku 2005 jezdí na trase B rekonstruované soupravy se ruským zabezpečovačem ARS. Mělo se jednat pouze o přechodné řešení (2-3 roky). Pár vlaků s tímto zabezpečovačem tam jezdí dodnes (jezdí s ním už téměř 20 let). V roce 2020 se začala řešit montáž nástupišti stěny ve stanici Zličín. Máme rok 2024 a ve stanici Zličín jsou instalovány dvoje dveře (z dvaceti).
Kdo věří tomu, že do konce desetiletí bude v Praze jezdit bezobslužné metro?
Jen blázen by si koupil Škodovku, předražený kus plechu a bez naduté peněženky nejde udržet v provozu
Dnes určitě, ale v dobách Yetiho? Mám Yetiho od roku 2014, 2.0 TDI s výkonem něco kolem 170 kW. Dnes najeto 206000. A investice? Nafta, oleje, filtry, ve 120 000 brzdy, ve 180 000 rozvody a 200 000 spojka. Jinak vše stále původní a plně funkční. Nikde nic neklepe, nikde nic nevrže. Jen ten kufr, to je trochu bída. Ten kdyby byl o 15-20 cm delší...
To je asi jediná vada auta, které se ale dá nějak přizpůsobit a dá se s ní také žít.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Opět někdo srovnává nesrovnatelně. Kolikrát denně potřebujete vystřelit z křižovatky 300 z místa? Všechno je v první řadě o uzitne hodnotě, potažmo poměr cena/výkon. Člověk potřebuje někam dojet, něco odvézt a to pokud možno za co nejnižší finance. Kam dojede na jedno nabití Elroq proti nejslabší u Karoqu? Kolik toho uveze nejslabší Karoq proti Elroqu? A to ani nemluvím o tom, co se stane pokud za Elroq připojíte privesny vozík. A ať si klidně někdo říká, že má doma solary a jezdí zadarmo. Ztráta hodnoty EV v čase je oproti spalováků naprosto brutální!
Priklad Tesla M3 performance. Pořizovací cena 1'800'000,-, zutstatkova hodnota po pěti letech a najetých 70'000 km 600'000,-.
To je ztráta na zustakove hodnotě 240'000,-/rok.
Jaká bude zutstatkova hodnota toho nejdrasiho Elroqu po pěti letech ježdění oproti tomu nejobycejnejsimu Karoqu?
Tohle už radši nikdo nikde neříká.
1 odpověď