Zajímalo by mě, zda by mi někdo dokázal říct, jestli někdy nějaký nový program, nebo nějaká změna prošla bez keců. Ať už se jedná o změnu v zákoně nebo nový Windows, prosím, ukažte mi jeden příklad z minulosti, kdy všichni vespolek jásali a drželi se za ruce. Teď prostě pyskujou někteří úředníci, ale děje se to úplně pokaždé.
To video, kde Petr Pavel tvrdí, že na Hrad přijde úřadovat někdo z Aspen Institutu, to mi jako ukázka zdařilého deepfake videa moc nepřijde. Ten zvuk absolutně nezní jako na venkovní akci a že se panu prezidentovi hýbe pusa úplně jinak je tam taky dobře vidět. To už spíš ten podvod s Babišem. Ten sice taky otvírá pusu jinak (a špatně skloňuje číslovky), ale aspoň ten zvuk zní tak, jak by za daných okolností znít měl.
To že Pellegrini jede tu náckovskou rétoriku, to se dalo čekat. Je to jako u nás s Babišem. Ač si o tom kašparovi myslíme co chceme, vždycky byl prozápadní a proevropský, ale posledních pár let se taky snaží co nejvíc zavděčit voličům SPD a podobným entitám. Protože na tom se dají krásně verbovat noví voliči. Navíc na Slovensku (ale vlastně i u nás) na tu protizápadní propagandu hodně slyší vedle extrémnější pravice i extrémní levice a do toho i třeba Rómové. To už pár desítek až stovek tisíc potenciálních voličů je, takže když se Babišovi povede převzít voliče KSČM (což už se mu povedlo dávno) i voliče SPD atd, tak má vyhráno. A totéž teď platí pro Slováky a Pellegriniho. Takže zatím to vypadá, že proruská dezinfo scéna vyhrává, bohužel.
Taky mě to zarazilo. V roce 1999 mi bylo dvanáct, takže jsem Studnu vnímal jako tu hororovku s občas nějakou vtipnou hláškou (hlavně Robert Vrchota se činil). U ostatních dílů (byť jsem neviděl všechny) jsem tu komunistickou propagandu vnímal, ale tady mě chytila ta atmosféra. A navíc jsem neviděl ten předchozí díl, který je pravděpodobně úplně nejhorší. Až když jsem to viděl po letech, tak jsem si všiml, kolik času se tu stráví na kecech o tom, jak ti odporní reakcionáři málem chudáčkovi Zemanovi zničili život.
Nevím jak jiní lidé, například autor článku, ale mě z toho "alternativního" konce, na který se i v průběhu standardní kinoverze několikrát poukazuje (protože to je původně zamýšlený konec), rozhodně vyplývá ta myšlenka, že Neville je pro ty mutanty vlastně nebezpečný vrah, z něhož mají strach. Proto se jim omlouvá a proto je pak za jeho zády jasně vidět ta nástěnka, kde má fotky všech mutantů, které už pochytal a v rámci pokusů zabil.
Ten film je opravdu výbornej, dokonce i podstatná část herců (snad s výjimkou Rudolfa Jelínka) je obsazena tak, aby se pokud možno podobali svým reálným předobrazům. U jedné fotografie Ati Moravce jsem si dlouho myslel, že je to ve skutečnosti fotka Petra Olivy, který ho hrál. Jedinou vadou na kráse je pro mě (kromě například zmíněné sebevraždy Jana Kubiše) tlačení tehdy populární teze, že si Heydrichovu vraždu objednal admirál Wilhelm Canaris. Na druhou stranu se tohle v historických filmech občas děje - dodává to příběhu nový, širší rozměr, byť tahle teorie byla spíš snaha tehdejších historiků jistým způsobem celou tu operaci alespoň trochu zdiskreditovat. Jak říkám, pro filmový příběh to vlastně vůbec nevadí. Jinak souhlasím s hudbou. Tohle geniální použití písní jako Osudová nebo Škoda lásky, to tomu dodalo naprostou nadčasovost, protože ty budou znít skvěle ještě za dalších sto let.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tohle nebyla recenze.