Přitom skoro každý už může přejít na spotové ceny a využívat toho, že v létě bývá elektřina i za zápornou cenu. Je pak docela příjemné, když si člověk může nabít třeba auto a ještě za to dostane zaplaceno 🙂 A to díky tomu, že se najdou i tací, co dodávají do sítě elekřinu v době přebytku a ještě za to platí. Až se naučíme přebytečnou elektřinu využít budeme mít levnější elektřinu.
Třeba lidé chtějí levnější vozy s levnou údržbou. Je docela smutná pohled dívat se na to jak VW umí v Číně prodávat stejně vybavený vůz jako tady za polovinu. V tomto případě se liší pouze chemií baterie a LFP je pro lidi co jezdí méně dokonce i lepší. Požadavky na jejich ziskovost na domácím trhu se mi zdají příliš vysoké. Odkaz 1 A pak tu vidíme, že už i některé firmy se přeorientovávají na nákup ojetých vozů. A proč by ne když u těch nových vychází špatně poměr cena/výkon. Příklad třeba VW passat nový 1.2M ve výbavě, po 3 letech 0.6M , Tesla model Y ve výbavě 1.2M, zkuste najít ojetinu pod 0.9M. V roce 2020 tesla vyrobila globálně cca 454000 modelů Y a VW vyrobil 260 000 oblíbených VW passat
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdyby šla paní na podobnou pozici do soukromého sektoru, jezdila by autem i 2x dražším a nikoho by to nejspíš ani neudivilo.