Nabijím u nás v bytovce na svém garážovém stání výkonem 11 kW přímo ze svého elektroměru, obvykle mi stačí 1-2h (tedy cca 100 km dojezdu), víc je potřeba jen výjimečně, v čem vidíte problém? Cena v nočním tarifu cca 3kc vč. DPH, cena za km tedy 30-60h.
Průměrná doba na rychlonabíječce (když jedu dlouhou trasu) je 10-20 minut, za které dobiju cca 300 km. Cena 10 Kč, tedy se dostáváme na asi 1,5 Kč/km.
Oproti svému předchozímu spalováku šetřím na palivu a provozních nákladech (žádné výměny oleje ani garanční prohlídky) asi 80.000 Kč ročně a to najezdím jen 20-25k.
Cena elektřiny pro dobíjení je tak nízká, že obvykle nemá nikdo problém vás nechat dobít - konkrétně v hotelech za poslední dobu jsem neměl nikde problém a ani za to nic nechtěli (ví, že je to marginální položka)
Pokud to takto počítáte. A takto i fungujete, tak vám přeji mnoho Km a za 3 roky velmi rychle vystřízlivěni.
Prosím poučte nás, co je v článku špatně.
O EV se zajímám už velmi dlouho a velmi detailně a zároveň jeden vlastním. Článek sice nejde nijak do hloubky, ale zároveň je dle mého věcně správný.
Třeba jen to, že 70% populace není za běžných podmínek doma automobil nabijet. Protože nabíjení při výkonu 10 kW trvá celou noc a při ceně 8 Kč za kwh taky není výhra. Většina zaměstnavatelů vás za peníze podniku nenechá nabijet a ani k tomu nema prostředky. Průměrná doba na rychlo nabíječce je 30 až 45 minut. A cena tady taky není velmi příznivá. Takže normální auto na naftu nebo benzin natankujete jednou max 2 za týden při casu cca 5 minut EV většinou nabijete obden.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To v dnešní době někoho překvapuje. Me by překvapilo kdyby se neco postavilo za vysoutezenou cenu nebo i méně
1 odpověď