Vždyť to je do očí bijící déjà vu: Číňani nás rozmlsají levnou ocelí produkovanou též ruským plynem a až budeme na jejich dodávkách závislí (naše ocelárny zkrachují), tak nás budou vydírat. Např. abychom se nemíchali do jejich konfliktu s Taiwanem, na který se už nějakou dobu připravují. To je stejné jako nás RuSSko nalákalo na levný plyn a ropu a když jsme začali bojovat proti jejich agresi na Ukrajině, tak nám zavřeli kohoutky. Jejich vydírání jsme jakž takž ustáli, ale tohle bude ještě složitější, protože potenciálně ubude producentů oceli a rozběhnout znova jejich výrobu je dlouhý proces.
Už jsem několikrát viděl, že když se něco semele, policejní střelci beztrestně střílí do davu bez jasného cílení na skutečné viníky. Rozumím, že se tím snaží odstrašit agresory od dalšího protiprávního jednání, ale ve výsledku to odnášejí především nevinní fanoušci, včetně žen a dětí, což události posledního derby 'S' jen potvrzují.
Je to především ostuda města, že neposiluje linky v historickém centru. Tady má prostě přidat více tramvají, které zvládnou ty ostré oblouky a stoupání, a tyhle historické tramvaje ponechat turistům za speciální jízdné tak jako jim je v Praze necháváme na lince č. 41 a 42.
MHD v Lisabonu je obecně dost chaotická, byl jsem tam před 2,5 lety a mnohdy nám několik autobusových spojů vůbec nejelo a na Google Mapách se to nedalo nijak dohledat.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Kdyby někoho napadlo rozporovat, proč si ČD Cargo nemůže ty vagony nechat ve stylu "přece je stačí nechat na odstavných kolejích":
Udržování nevyužitých vagonů není zadarmo. I když stojí „na place“, je nutné platit:
Podle vyjádření šéfa ČD Cargo: „Trh s přepravou koksovatelného uhlí prakticky skončil, zmizela výroba surového železa v Ostravě.“
To znamená, že některé typy vagonů (např. vysokostěnné) už nemají reálné využití. A i kdyby se trh vrátil, nemusí být stejný typ poptávky – nové přepravy často vyžadují modernější a specializovanější vozy.
Vagony mají technickou životnost, kterou nelze libovolně natahovat. Když už jednou expirují, je drahé je znovu certifikovat. Navíc starší typy nesplňují nové předpisy (hluk, brzdy, bezpečnost), takže by při opětovném spuštění provozu neprošly revizemi.
Šrotování není úplně zadarmo, ale aspoň se získá šrotové železo a zároveň se firma zbaví dlouhodobé zátěže v účetnictví i provozu. Prostředky získané za prodej železa bude lepší reinvestovat do modernizace nebo leasingu vagonů podle aktuální potřeby trhu.
Takže dlouhodobé uskladnění starých vagonů se nevyplatí ekonomicky ani strategicky.
2 odpovědi