lithiová baterie: 400 kg
blok motoru: 100 kg
zbytek je +/- hmotnostně stejný
Jen připomínám, že likvidace (pardon, recyklace) lithia představuje vysoceenergetický proces, daleko náročnější než roztavení hliníku nebo litiny (ze kterých se vyrábějí motory), nadto je na každé auto tohoto odpadu u EV 4x tolik.
4x tolik? A počítáte životnost spalováků vs dvojí nebo trojí život baterií? A co likvidace těch tun spálených olejů?
Tak hned první pohled na graf mi říká, že je něco v nepořádku. Jak je možné že emisní náklady na EoL jsou prakticky stejné u všech typů pohonu, když recyklace 400 kg baterie je emisně daleko nákladnější než recyklace řekněme 100 kg bloku motoru?
Kde udělali soudruzi z VUT chybu?
edit: vidím správně, že recyklace je hodnocena MINUSOVÝMI emisemi? 🤣🤣
A víte nyní, jak budeme za 15 a více let recyklovat baterie?
Baterky se vyresi uz se na tom pracuje. Pres leto to v evrope mozna fungovat bude. Ale musime vybudovat masivni hybernacni centra kde se vzdy populace zmrazi pres zimu protoze v to rocni obdobi nebude mit nikdo dostatek elektriny pokud nepostavime 3-4 jaderne elektrarny do doby kdy maji zakazat spalovaky.
Pořád lepší jak draze rafinovat ropu od teroristů...
Mě je to jedno co to je , hlavně že to pojede a nebudu to muset pořád nabíjet. A hlavně cena el. je úplně mimo....... takže velký mínus el aut je cena a dojezd , až tohle vyřeší , tak s tím klidně budu jezdit :-)
EV a ICE už je na podobné úrovni, za to cena provozu je u ICE úplně mimo, neumí to rekuperovat, takže musím kupovat brzdové destičky, kotouče, k tomu pořád nějaké oleje a i celkově, je v něm oproti EV spousta rozbitných a drahých dílů. Akorát že tohle už nikdo nevyřeší...
... to ne, až jim dojdou baterky, ať si je nechají za svoje vyměnit... spalovací auta přece taky jezdí na servis a nikdo je po 6 letech neposílá do šrotu 😉
Baterii pochybuju, že za svoje bude někdo měnit, v budoucnu možná levné repase konkrétních modulů. Myslíte, že to bude při 8leté záruce a dnešní životnosti baterií třeba?
44
Sledujících
0
Sleduje
44
Sledujících
0
Sleduje
Já nic nepočítám, já zpochybňuji ten graf, který je zřejmě celý špatně, respektive "dokazuje" předem zvolený výsledek.
Mimochodem, i kdybyste olej měnil 2x ročně, tak u nájezdu 50 tisíc km při 10 kkm ročně jde o odhadem 2 x 3 litry x 5 let, tj. 30 litrů, což hmotnostně bude max. 50 kg. Kde máte ty tuny?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Zpochybňovat samozřejmě můžete, ale proti VUT Brno jste směšný..
Tak olej byste měl ekologicky likvidovat každých 15kk což jak u koho, ale při nájezdu 300kk a 5litech dělá kolem 100l/kg, což jsou i v malém servisu tuny sajrajtu, oproti nule u EV
1 odpověď