8,50 za KWh? Nikoho takového neznám kdo by platil tak moc. Já sám platím cca polovinu.
Mluví se tu o kompletní ceně za elektřinu,tzn s POZE, daněmi a dalšími poplatky. měl jsem ceny před krizí Bohemia energy zafixováne na tři roky a i tak když s malou spotřebou rozprostřeš veškeré náklady, fakturu počtem spotřebovaných kW,vyjde to i více než 8,5.ja mám Fve,když nesvítí spotřebují jen drobné kW z egd.ale právě při malé spotřebě je převaha fixních poplatků a vyjde 1kwh k 10kc.a to mám opravdu pečlivě vybraný tarif.
Co by furt dal chtěli? když jsou již na trhu často nulové, nebo záporné ceny za El. Tleskam Stanjurovi.je potřeba využít každý článek EU a po letech neuvěřitelné štědrých dotací,to zkrotit.mě také se zánovní Fve už dávají jen 1,7kc/kWh při pevné ceně.a propo , investiční náklady snad už mají od r. 2010 zpět...
Vezmu si to na dotaci.
Poprosil bych případné nízkopříjmové fňukny, které s tím budou mít pravděpodobně malý problém, aby si uvědomili, že já jim platím příspěvek na bydlení, dopravu, školné, děti, dietu, na mobilitu, zvláštní pomůcku, živobytí, mimořádnou nouzi, pěstounské dávky, nemocenskou, životní minimum a tak podobně. Nechce se mi tady vypsat několik A čtyřek.
Takže zatněte zub a buďte na sebe jednou hrdý, že jste pomohli někomu, kdo vás celou dobu živí.
👏
A jak často si kupujete nová nekouřící auta? A co děláte s těmi staršími? Předpokládám, že je ekologicky zlikvidujete, protože jen pokrytec by je prodal někomu dalšímu a prskal, že s nimi někdo jezdí. Ale v tom případě... máte představu, jakou ekologickou zátěž představuje výroba nového auta?
To snad není můj problém kolik kdy a a zda další majitel investuje do udržovacího servisu aby bylo vše ok a kdy se ho zbaví do vrakoviště.
K tomu se dá říct je hurá hurá hurá!. Konečně. Když jsem dosud viděl to množství čouducich spratku, kteří nám ničí vzduch k dýchání a viděl kolem projíždějící policii která nijak nezasáhla,mrzelo mě ta bezmocnost. Nekupuji nová auta abych pak zemřel na rakovinu kvůli bezmozkim, kteří záměrně dojíždí staré rachotivý za pár šupů.kdo nemá na auto ve správném technickém stavu,hybaj na MHD
Nenecham je to ani zmerit, zastavim a vypnu motor. Nemaji jak me donutit znovu nastartovat. Zavolam si odtah a nashle.
Jestliže máte auto v takovým stavu že se bojíte nastartoval kvůli takové situaci,tak nebojte, odeberou vám platnost stávající technické kvůli něčemu dalšímu, stará auta ze silnic a to šupem!
To že se vám zasekne egr ventil, nebo praskne hadice od preplnovani neovlivnite, proto je to opět jen šikana řidičů. Odebrat STK ano, ale proč pokutu!!
S těma smradama na silnicích je už potřeba konečně zatočit, 1* policii.nebavi mě už za takovým množstvím čoudu na našich silnicích furt zapínat vnitřní okruh.
Musite pochopit, ze nekteri lidi maji radsi, kdyz za poradnou praci dostanou poradne penize. Pit kavicku za 25 cisteho neni pro kazdeho…
vono to asi tak hrozné nebude,jak píšete. V Brně na stavební odbor zrovna hledají pozici technika, a v náboru je informace :"plat zaměstnance s praxí v oboru 40 000 – 50 000 Kč,příspěvek na dovolenou až 22 000,-Kč,
příspěvek na roční šalinkartu 3000,-Kč,5 týdnů dovolené,
4 dny indispozičního volna (sick days),"
Nemáte pravdu, učitel má 40 hodin týdně, z toho 22 hodin přímé pedagogické činnosti, dále dozory, minimálně 2-3 hodiny, přípravy minimálně hodinu denně, takže přinejmenším to vychází na 30h čistého času, což je 6h denně naprosto pevně, ale samozřejmě reálně tam toho je víc...
a ted to podělte prázdninami, jarními, podzimními, pololetními, ředitelskými volny, a vyjde vám průměrný počet pracovních hodin, spadajících na pracovní dny....
Skutečný dojezd nad 400 km má jen pár exemplářů a i těch 350 km není hodnota, kterou by garantoval ujet (podle vás, už skoro) každý elektromobil. A ta jistota, že si právě nabijete během té (vynucené) pauzy na kafe/oběd je už v ceně toho auta a nebo je to jen takový "básnický" a dočasný obrat nadšence? Ono totiž, když se na té pauze bude postupem času scházet víc a víc "nabíječů", tak už to takové vznešené a kávičkové pauzírování nejspíš nebude, co?
dojezd nejčastějších automobilů s cenou 950tis -1,1 mil. kč:
Tesla Model 3 ..491 km
Volkswagen ID.3 ..552 km
Hyundai Ionic 5 Power .. 507 km
MG4 Electric .. 450Km
Kia EV 6 .. 510 km
přičemž nabítí až na 80 % se dá již za 18 minut (DC 350 kW) - to je ta kávička a vyčůrání celé posádky.
jezdíte na služebky a jen s kufříkem, a jen 200 km, dobrá 400....ale co takhle 1000km? a ještě s plným přívěsem za autem? v zimě? a co ta pořizovací cena? když na služebky, tak jste ho dostal jako služební auto...takže asi neplatil ze svého. určitě nějaká ta idea o ochraně je dobrá, a nutná, ale dělat to takhle...ne každý má mega na úctě jen tak k ničemu . A kde je nějaké porovnání v tom jak složitá je výroba Elektroaut a klasických, finančně , ekologicky, ale i životnost? to vaše služební auto určitě nenajde 900 tis km...bez výměny toho nejdražšího...tak jako obyčejná oktavie.
pokud potřebujete na služební cestu 1000 km, nebude to na otočku zpět, a určitě si po 3hod rád dáte pauzu, na kafe, oběd atp, kde dobijete. Asi uznáte, že to není každodenní porce kilometrů pro 99% uživatelů aut, je to jednoroční extrém. lidé hledají problémy kde nejsou. A s tím přívěsem 1000km do chorvatska jedete také jednou za rok. já jsme svůj příspěvek psal s ohledem na svoje každodenní používání a služebky na otočku s poměrně velkou porcí km. 3hod tam + jednání + 3 hod zpět. co se dá běžně v pracovní den provádět-stihnout, a dalo by se to na jedno nabití. dneska už jsou i kamiony plně elektrické, tedy na časté tahání karavanů jistě existují formy dodávkových aut.
Naopak majitelé fotovoltaik a solární baroni na tenhle nesmysl ještě dostávají dotace z našich daní a ostatních poplatků (poplatky OZE a různé ekodaně).
Voják se stará, voják má.nechapu ty ubrecene komentáře.zkratka peníze- dotace "se valí na chodníku" proc se nesehnout a nesebrat je? Každý mrmla že fotovoltaika je nesmysl, ale když je, vydělává.rodina přestane desetitisíce platit výrobcům ,naopak dostává z přebytků na spotovém trhu,co víc si přát? Elektřiny bude potřeba více elektromobilita, přecházení z vytápění na plyn uhlí ATP na tepelná čerpadla.oteplovani, klimatizace.takze FVE jen houst a na každou střechu.
Nevím co furt mrmlate. dneska už skoro každý elektromobil má dojezd nad 400km. Jezdím na dlouhé služebni cesty.ale vždy je to těch 200 tam 200 zpět(3hodiny cesty)tam na jednání se elektromobil odstaví a třeba i dobije.zbytek cest je kolem 60km denně.pojizdky.u práce vám Auto vzdy stojí a bude se nabíjet.v areálu Škodovky je nabíjecích míst už asi i víc než parkovacích míst pro klasická auta.a tak to bude před každým obchodakem.zajdete do kina a nabíjete do plna. o smradlavé naftaky v ČR městech ze zdravotních důvodu fakt nestojím.kdyz vidím ćmoudy přede mnou zapínám vnitřní cirkulací.ale takové vraky by měly být okamžitě odstraněny ze silnic.s vjezdem do měst s auty pouze euro 5 a 6 plně souhlasím.
7
Sledujících
1
Sleduje
7
Sledujících
1
Sleduje
Nejsem ani majitelem EV ani pomlouvac cinskych ci jinych EV. Klidne bych v budoucnu nejake EV pro nasi rodinu poridil, jen mi stale nikdo nedokazal vysvetlit, jak to bude se zajistenim dostupnosti dobijeni elektromobilu, kdyby treba 1/2 obyvatel CR mela EV. Dle statistiky je v CR +/- 6500000 vozidel, umite si nekdo predstavit, jak zajistite dobijeni pro 3,25 mil vozidel? Aktualne k 5/2024 je v CR 4900 dobijecich bodu, to je malo i na mesto typu Pisek, kdyby mel kazdy druhy EV! Projektoval jsem plochu pro 12 dobijecich stanic a vim co s tim bylo za martirium. Vyjadroval se k tomu kazdy, vc. OZP (perlicka: pani z odboru chtela resit ukapy oleje z duvodu blizke vodni mininadrze), PCR, HZS ...., proste projekt vc. realizace stavby na dobu cca 2-3 roky. Timto tempem neni mozne zajistit dobijeni pro tolik vozidel. Dalsi statistika: v bytovych domech na sidlistich zije cca 3 mil. lidi. Ti budou dobijet sve EV kde? Ziju ve mestecku se 3 tis. obyvatel z toho cca 1500 zije v bytovych domech, ve meste neni jedina dobijeci stanice 😮. V Cine jsem cetl jde dobijet EV i ze stozaru VO, u nas naprosto nemozne z hlediska vsech vyjadreni dotcenych organu statni spravy a samospravy. O cestach na jih Evropy ani nechci mluvit. A o mnozstvi el. energie pro napajeni tolika EV uz vubec ne. Vcera jsem slysel, ze v horizontu cca 2030 bude CR rizikove importni v komodite elektricke energie. Proto bych primarne neresil jestli evropske, americke nebo cinske, ale jak zajistit mnozstvi a distribuci el.en. Pokud tedy EU bude tvrde prosazovat rok 2035 s GD, ceka nas velke vystrzliveni ohledne nasi mobility
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V r 2035 neproběhne výměna všech aut,jen je. V plánu,že prodej nových by byl bez spalovacích.takze výměna za většinu EV z vozového Parku je na desítky let.to už se nějaké ty odstavné parkoviště v městech a obchodních centrech udělají.ty auta jsou z 10na 80%nabita za 15min.tzn během běžného nákupu si to nabijou i ti panelakovi.v ČR je ohromně množství těch co mají RD a zrovna ti mají auta dve, tři,tím je také odpovězena otázka kde se bude nabíjet.
1 odpověď