Ani jedno není nějak extra dobrý což ukazuje jak EU automobilky začínají zaostávat. Z tohodle výběru bych osobně nechtěl nic, ono hlavně i to ocenění a celá soutěž je úplně marná záležitost o ničem.
Kvalitní auta se dnes produkují jinde - Japonsko a Korea a teď už i Čína a to i se spalováky. Myslím jakmile Čína vyřeší servisní síť a zkoupí zde třeba fabriky krachujícího koncernu VW tak se tady rychle rozšíří - ne nejsem fanda Číny ale taky nejsem oslepen růžovými brýlemi.
Sám mám nové auto z Japonska - za cenu Octavie kvalita vyšší jak u Superbu, pořádné pohonné jednotky a né ty kafemlejnky, EU auta u mne skončily s kvalitou v dobách BMW e46 od té doby to jde vše do kytek….
Myslím, že je to plán k ničemu. A bezpečnostní záruky pro napadenou zemi? Vždyť je to cár papíru - Česko mělo bezpečnostní záruky a smlouvy před 2 sv válkou a k čemu to bylo? Ukrajina měla bezpečnostní záruky a k čemu to bylo? K ničemu, protože jak je opět napadne Rusko jako že dříve či později to udělá znovu, tak opět se bude říkat, když začneme střílet Rusy bude z toho 3 světová. Ne jediná záruka by bylo přijetí do NATO, rozmístění USA základen na Ukrajině a když Rusko zaútočí tak zaútočilo na NATO. Vše ostatní je k ničemu.
To co teď předvádí Richterová s Michálkem v pozadí s Bartošem je hnus - jen kydají hnůj a nedochází jim, že sami jsou v něm až po uši.
Doteď jim nic nevadilo - najednou jim vše hrozně vadí. Doteď se paktovali s ,,kmotry” jak sami říkají a to bylo v pořádku, protože možná by se prosadila ,,ganža” oh jak vysoce vznešený cíl kgerý stál za zaprodání duše ďáblu 😉
Sorry jako ale Piráti jsou po tom co předvedly v posledních týdnech všem jen pro smích v lepším případě v tom horším je už ted jasný že ta strana se už nikam nedostane.
Přitom stačilo jen zkousnout hrdost uznat ze digitalizace je jeden velký paskvil a nominovat si nového ministra z vlastních řad.
Nojo ale když malému děcku seberete hračku….
Adobe je firma která již dávno klesla na dno a její SW nemá smysl pořizovat, pokud k tomu nemáte specifický důvod. Nejprve se produkty žačaly ukazovat jako velmi nestabilní a nenažrané co do výkonu pc a později jejich tlačení na formu předplatného.
Výše zmíněné Affinity Photo, nebo Photomator, Pixelmator, Luminar Neo, a řada dalších umí dnes to samé a leckdy co do AI i líp a výrazně levněji a dají se zakoupit doživotní licence.
Mám Continental AllSeason v rozměru 215/45 R18. Aktuální nájezd na pneu je 62000 km - pneu mají 2,5 roku. Aktuální stav je 5,2mm předek a 5,8mm zadek - před zimou zas přehodím a na zimu hezky vydrží pak ještě jaro a léto a na podzim dle stavu vyměním bud na začátku nebo později za nové AllSeason 2. Odhaduji že na pneu v té době bude cca k 90000 km.
Jezdím s nimi na hory - Šumava, Beskydy, Alpy (samo řetězy sebou). Několikrát jsem si zajezdil neprohrnuté silnice i do kopců nebo ledovku (třeba loňské kalamity před Vánoci) a naprosto ok dokonce jsem vyjel úseky kde to řidiči se zimními vzdali a stáli u škarpy (hlavně ledovka na vysočině letos). Ty pneu se chovají jak kvalitní zimák
V létě mám zas porovnání s Bridgestone Turanza které jsem měl na autě ze salonu a ty celoročky mi dovolí spíš trochu ostřejší jízdu - respektive chovají se lip. Rozhodne jsou ale pohodlnější při stejném tlaku.
Co se věčně nezmiňuje je jaro/podzim a přechodné období - ráno máte mrazíky a klouže to a odpoledne na slunci 20°C a ted babo raď - letní nebo zimní? Hm přeci celoroční. 😉
Nebo cesty na jih kdy tady je sníh a tam teplo? Či naopak na hory tady je teplo a tam sníh.
Já se tedy na letní/zimní vracet nehodlám.
Mazda 3 je moc fajn mám jí se Skyaktiv G 2,0 otevřeným na 120kW.
Mazda se rozhodla že 2,5 bude plnit úlohu základní verze a tak je výkon ze 143kW SW stažen na 103kW.
2,0 mají zmizet - zrejmně úspora výroby nebo snazší optimalizace na nové emisní normy.
Otázka tedy je zda ta 2,5 půjde otevřít na plný výkon tak jako to jde u 2,0.
V zahraničí ty 2,5 jezdí běžně ale byly prodávány s plným výkonem a pak hlavně ve verzi 2,5 turbo 4x4
Já tedy svojí 3 kupoval v roce 2021 zatím jsem najel 72000 km a spokojenost veliká, hlavně ten interiér je opravdu premiovka spíš i lepší - třeba A Mercedes má plastový tunel - Mazda potažený vyměkčenou kůží. Za ty peníze je to opravdu skvělá koupě jelikož kvalita a výbava je úplně jinde než koncernová auta.
Když potkám klobouka co jede 110 v levém tak za ním jedu - pokud mu to nedojde, jako že nedojde, protože klobouk neví co je zpětné zrcátko (žil v době kdy ho přeci nikdo nemohl dojet) tak ho probliknu. Jelikož má klobouk většinou silnou slepotu tak si ani tohoto nevšimne. Nastupuje tedy další stupeň a to že ho vytroubím, jenže klobouk většinou trpí i silně rozvinutou hluchotou a tak nic neslyší kor v situaci, kdy mu v autě vyhrává Moravanka na plné pecky (nic proti této kapele). No a jelikož ani já nechci být předčasný klobouk po 10 infarktech vyvolaných blbci na silnici, tak ho prostě podjedu. 🤭
A že se to nesmí? Ono je věcí co se nesmí a stejně jsou lidi nuceni je dělat....
Mimochodem k bezdůvodné jízdě v levém by mohl obdržet i bezdůvodné zdržování provozu a nedostatečné sledování provozu, ono by se to dalo nasčítat.
No s těmi počítači je to taky jinak - průměrný výkonnější PC s monitorech bere při použití cca 400W mívá zdroje kolem 800W plus ten monitor a nějaké repro.
Zato dnešní notebooky jako MacBook s M čipy mají během použití celkovou spotřebu cca 20W.
Při náročnějším využití cca 6h denne 25 dni v měsíci to v dnešních cenách (ne cena tarifu ale opravdu kompletní cena dle vyúčtování cca 10kč za kW) dělá cca 7000,- pro PC vs 350,- za notebook.
….horší je jen jedna země.
Ne správně to má být:
….lepší je jen jedna země.
To že u nás mají lidi zdravý rozum a kupují si vozy které jsou praktičtější v reálu úspornější a mají delší životnost a jsou ekologictejsi po započtení emisí z výroby elektřiny a z výroby samotného vozu, považuji naopak za úspěch.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To psal zas někdo kdo absolutně nerozumí tématu - zaostalý HW, přemrštěná cena a podobou na iPhone to taky nemá nic společného.