Těchto darmožroutů jako je OSA a ČT/ČR je potřeba se zbavit - zrušil bych jim jakékoliv poplatky - tohle je potřeba udělat - v podstatě by chtěli peníze od každého za nic, přitom pokud mají dojem ze jejich ,,služby” za něco stojí mohou si svá média zakódovat a poskytovat k nim přístup jen platícím uživatelům.
A jak bylo zmíněno v článku dnes se obsah konzumuje na základě placených streeamovacích služeb. A platit za fotky? To si jako někdo z OSY myslí ze si někdo ukládá dnes jiné než vlastní fotografie na které oni nemají žádná práva?
Největším nesmyslem pro baterii je zhasínání motoru při zastavení třeba na semaforu.Než projedete městem,tak musíte startovat při každém zastavení,což může být i stokrát za jednu jízdu,ale baterie se nestačí dobít za tak krátkou dobu jízdy.Toto je hlavní důvod proč baterie nevydrží.
Jj v mém autě tohle naštěstí není z klasické baterie ale z trakční baterie přes startér-generátor (mild-hybrid) ale i tak po nastartování mačkám kouzelné tlačítko a vypínání motoru posílám tam kam patří (do prd….le).
Za špatný stav baterií obecně může hlavně EU díky jejím emisním nařízením se dnes baterie nedobíjí u nových aut běžně po dobu jízdy nízkým proudem ale nabíjí se jen v určitých momentech (většinou brzdění) vysokým proudem. Taková baterie je pak odsouzena na životnost 3-4 roky.
Je zcela zbytečné dělat zátěžové testy v servisu a vyhazovat za to peníze - po 3-4 letech si proste kupte novou baterii, dýl stejně většinou nevydrží.
Jeste že mam v novem autě 2021 obyčejnou baterii bez požadavku na start-stop a bez nutnosti ,,registrace” nové baterie
Nevim jak santafe vs kodiaq souvisi s tematem 🤔 kouknul jsem na dva testy, ani v jednom jsem nic z toho co pises nevidel.
Ale oko je to jedno, ty proste nemas rad koncern a me je to zaprvy jedno, zadruhy je to tvoje vec. Ale nepis tady zaujaty bludy jako malej kluk…
Autožurnál TV na YouTube - Michal Karpat - je to tam v 9 minutě 😉
Jediný bludy tu čtu od tebe.
Kdyz jsem vybiral auto, koukal jsem i na mazdu 6. Jediny pouzitelny motor 2.5 benzin, bohuzel led svetla, digitalni kokpit atd v te dobe mazde nic nerikalo nebo aspon takova nebyla v nabidce. Koupil jsem arteon tdi 140kw a spokojenost (stejna cena jako ty mazdy co byly oproti nemu v holobytu). Soused v te dobe kouoil prave benzinovou mazdu6 s tim, ze koncernove nafty stoji za prd a serou se. Na mazde najel 80tkm a zaderl se mu motor (znamy problem asi nejen mazdy s karbonem). Momentalne planuje koncern v nafte 🤣 i proto, ze ja na nich ve dvou autech najel 250tkm bez jedineho problemu s motorem.
Pointa je v tom, ze nemam rad tyhle radoby namachrovany a povyseny kecy o koncernu… osobne bych kodiaq za ty prachy nekoupil, ostatne zadny suv bych nekoupil, ale spatny auto to neni.
PS a jen takový příklad pravdivosti koncernových parametrů - Kodiaq vs SantaFe - Škodovka má 0-100 o 1s lepší zrychlení oproti Hyundai - ale jen na papíře - ve skutečnosti při mnoha opakování ve všech režimech Hyundai Škodovku vypráskal s velkým náskokem jak nějakou Felicii - tak koukám ze koncern se nepoučil a po lživých údajích o spotřebě dnes uvádí pohádky i o dynamice.
Stačí dohledat na YouTube test SantaFe vs Kodiaq.
Kdyz jsem vybiral auto, koukal jsem i na mazdu 6. Jediny pouzitelny motor 2.5 benzin, bohuzel led svetla, digitalni kokpit atd v te dobe mazde nic nerikalo nebo aspon takova nebyla v nabidce. Koupil jsem arteon tdi 140kw a spokojenost (stejna cena jako ty mazdy co byly oproti nemu v holobytu). Soused v te dobe kouoil prave benzinovou mazdu6 s tim, ze koncernove nafty stoji za prd a serou se. Na mazde najel 80tkm a zaderl se mu motor (znamy problem asi nejen mazdy s karbonem). Momentalne planuje koncern v nafte 🤣 i proto, ze ja na nich ve dvou autech najel 250tkm bez jedineho problemu s motorem.
Pointa je v tom, ze nemam rad tyhle radoby namachrovany a povyseny kecy o koncernu… osobne bych kodiaq za ty prachy nekoupil, ostatne zadny suv bych nekoupil, ale spatny auto to neni.
Myslím že píšete pohádky.
Led světla jsou na Mazdě jako základní výbava dobrých 8 let ve vyšších výbavách déle.
A že se zadře benzínový motor po 80 tisících karbonem je pohádka vycucaná z prstu. Jednak ani po 200 tisících tyhle motory nemají nijak extrémní úsady pokud s tím nejezdi klobouk a za druhé to pak dělá jiné problémy. A ne opravdu to není žádný známý problém - opět plácáte v určitých letech se zadíraly naftové motory - rakouské řešení vaček - dnes se nepoužívá.
Sám mám najeto 75000 a motor čistý - přítelkyně 140000 a motor čistý - kamarád 230000 a nějaký ten karbon tam je ale nic hrozného.
Já mám O3 2.0tsi manuál (122tkm od 10/2014)a průměr 6,8-7l no ale dálnice nejezdím a když jsem minule měl ještě dálniční A známku tak jsem jel no 120 asi 20km dál jsem nevydržel a pak obligátních +-140.Na dobrou spotřebu je jet prostě bez brzd a nespěchat.Celkem je to jedno spočítal jsem zhruba náklady na kilometr a vyšlo mi 8,8kč tj servis,phm,pokuty,pojištění(mám i havarijní)a to nejhorší amortizace.U mě PHM při těch 7l to je asi 40procent z celkových nákladů.Táta teď vzal nový Jazz hybrid(on mění auta co 2-3roky a nájezd má minimální) asi vemu věci co vozím v ovci a zkusím to do něj naskládat😄 má ty zajímavě sklopné zadní sedadla.
Jj já mám 2021 taky 2,0 ale atmosféru 120kW (otevřeno na Stage1). Najeto mam za ty 3 roky 75 000 km - ted jsem moc nejezdil. Ale chci si to jeste par let nechat. Měnit auto po 2-3 letech mi přijde hodně neekonomické a hlavně ho sotva stihnes zajet - a pokud moc nenajede tak to ani zajeté nemá 😀
Z nových hold se mi hodně líbí HRV
Ona ta vaše Mazda 3 je taky mild nebo mikro hybrid díky tomu systému I-Eloop.Úspornější než vaše je jen 1.6tdi😀 od koncernu.Baterie jsou limitované nabíjecími cykly tak dle mého názoru na co nejmenší náklady na km se vším vč pojištění,ztráty hodnoty při prodeji atd je pořízení malého auta.To máte teď.
Já vím a ano dělá to rozdíl. Nejezdím tedy předpisově no…. Kombi spotřebu mám 5,8l (okresky 110-120 dálnice 14-160 mesto 50)
Kdyz jsem se psychicky přemáhal a jel opravdu 90 tak jsem zajel 4,8l na 50km trase. Do Chorvatska letos 5,2l.
Přítelkyně má taky Mazdu 3 ale starší model BM - 2015 - motor taky 2,0l - na stejný trase s tim jedu místo 5,8 cca 6,4 takže o nějakých 0,5-0,7l to dělá vyšší spotřebu - má taky malou baterku ale je jen na napájení elektroniky - u mne tedy vyhlazuje nízký kroutak pomoc na rozjezd a td. Ale mam ještě vypínání 2 válců a myslim že to samotné udělá nevim možná polovinu?
Sedni si do Lexusu nebo Volva a budeš si připadat jak socka v Mazdě. Nevím, mě ta Mazda oproti nové Škodě lepší nepřipadá, co se interiéru a použitých materiálů týče.
Tak Lexus je opravdu prémie a z toho co jsem si mohl vyzkoušet je to interiér jako Aston Martin možná Porsche. Ale Volvo žádná extra prémie není spíš je to s tezi na úrovni BMW/Audi/MB záleží model od modelu takže tady ta Mazda je často spíš lepší.
Škoda/VW je tak na úrovni dnešních vozů Hyundai nebo Kia.
Nedobíjecí hybrid s baterkou jako plugin je divné řešení z pohledu logiky.Vždy se nějak dobíjet bude a nejspíš motorem tak bude vyšší spotřeba.Není pro vás lepší rovnou koupit elektro auto?nějakou mladou ojetinu nebo klasický hybrid.
Pro mě určitě ne - byt mám sice v nové výstavbě 2020 ale není tam možnost dobíjení i když tam jsou garáže. Na dílně mi zas jede vypalovací pec takže jistič je u maxima (neříkám ze by nešlo si socnout ale jen někdy). A živit elektro z rychlodobijecich stanic je horší jak jezdit se spalovakem.
Mazdu 3 mám 2021 takže 3 roky a tedy ted nehledam jiné auto a doufám ze ještě pár let nebudu.
Kdyz se nahodí spalovak na každou jízdu u hybridu jde o to ze se nevyřeší to nejhorší - jeho opotřebeni a nízká efektivita na krátké jízdy za studena - treba kdyz jedete do obchodu 1-2km proto by se mi líbilo kdyby se dalo zvolit ze nechci zapínat spalovak a chci jet jen na baterii a ten spalovak zapnout kdyz vím ze pojedu 20 km a vic.
Ale chápu ze to tak asi nebude, jen by se mi takové řešení líbilo.
Čisté elektro je v současnosti řešení jen pro úzkou skupinu lidí i tak jsem zvědav na oznámenou Mazdu EZ-6 která bude jak čistě elektro tak s wankelem jako prodlužovač dojezdu.
Uvidíme co bude za 5 let.
Nedobíjecí hybrid by nebylo vůbec špatné řešení, až na to, že to bude hodně složitě servírovatelné, ale pokud by to mělo spolehlivost jako mají Toyoty tak by to bylo fajn.
Líbila by se mi možnost dojezdu třeba 50 km jen na baterii bez zapnutí spalováku pro jízdy po městě a pokud člověk jede dál do práce na výlet a td tak silnější dobití baterie přes spalovák - a tohle bych chtěl uživatelsky definovatelné 🙂 Denně jezdím 50 km do práce a 50 km z práce tak dost na to aby se baterka nabila pak na poskakování po městě.
Současnou Mazdu 3 mám se Skyaktiv G a je to moc fajn auto, tak jsem zvědav co s ním udělají dál.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já myslím že je to jednoduché. Zbavit se Ruského plynu a ropy jednou pro vždy. Zelensky udělá dobře, že neumožní tranzit, tady není dostatečná odvaha udělat rázné řešení.