No, apartmán v Chorvatsku je snad skoro vždy bez jídla, ne? Já tam jeden rok byl a líbilo se mi tam, proto jsme chtěli zpět. Po zvýšení cen jsme se raději rozhodli pro hotel v Itálii s all in přímo na pláži. Dojezdová vzdálenost cca stejná, ba naopak byla do Itálie cesta levnější než na Pag. Lehátka na pláži zdarma stejně tak jako v Chorvatsku. Další výhoda byla, že u hotelu v Itálii bylo dětské hřiště..
Jo většinou je to bez jídla někde občas nějaká snídaně, právě i proto bych do toho nešel, protože pak řešit kde se najíme nebo si vařit to není ono. Ale hlavně i to ubytování většinou hrozné za ty ceny.
Jinak Chorvatsko pěkný, jen je opravdu lepší vzít si hotel, normálně sem brečel, že nedokážu ochutnat vše a to sem se hodně snažil, čisté pláže a krásná voda, možná, že si v září sjedem ještě jednou.
Mám rád Chorvatsko, manželka ho miluje, ALE. Minulý rok (2023) apartmán pro dva + 2 malé děti na Pagu přímo u moře 65eur/ noc.(objednával jsem koncem roku 2022) Letos jsme chtěli jet na stejné místo. Domlouval jsem se v březnu 2024 a za stejný apartmán chtěl 135eur! A to jen proto, že se chceme vrátit a přivezl jsem mu dárky, jinak chtěl 140! Takže zvedl cenu o víc než 100%!! na 7 nocí 24tis! Itálie u Raveny letos v půlce července 7 nocí s all in vyšla na 28tis! Pro mě jasná byla volba ITÁLIE! Krásná dovolená, která vyjde minimálně o 1/3 levněji, než v Chorvatsku!
Já bych takhle k někomu nejel - co jsem se koukal vesměs je to všechno staré, špinavé a bez jídla.
Byl jsem v hotelovém resortu Valamar za pokoj pro dva - moderní nový, all inclusive, k resortu bylo asi 7 pláží kde byly jak kamínkové tak písečné a cena 140€
Za mne úplně na pohodu na prodloužený víkend - cesta mi trvala 7 hodin autem.
Na delší dovolenou letecky pak super poměr cena/sluzby je Albánie.
Také jednu MX 5 mám.. rok výroby 2022 uvedení do provozu 2023.. koupena v CB auto České Budějovice, pro koupi jakékoli Mazdy mohu CB doporučit,... pokud někoho vážně zajímá MX 5 , zeptejte se, měl jsem NC teď ND... pokusím se odpovědět.... jinak je to fakt zábava
Závidím, vždy jsem to auto chtěl, ale byl jsem nucen si v ČB koupit Mazdu 3, zkrátka praktičtější auto 2021. Pořád si říkám jednou snad, ale když teď končí 2l tak k tomu už asi nikdy nedojde - uvidíme co ukážou časem. Jinak jsem MX5 jezdil na Skye, kde jsem 6 let pracoval, je to úžasné auto - jezdil jsem NC - no když jsem sedl do ND je škoda, že ho tak zmenšily to bylo pro mne zklamání - velikost NC nebo o chlup větší by byla super, se zataženou střechou si škrtám hlavou.
Řekl jsi to dobře. Za mě je ten výkon tak akorát. Těch 130kW na auto s váhou 1300kg je optimální a víc ani nepotřebuji. Podvozek by snesl klidně 200 kW ale to už pak není taková radost. Už by to letělo příliš. Je to auto převážně na okresky a tam vyniká. Hlavně já osobně i po letech stále žasnu jak se to sbírá z nízkých otáček oproti jiným atmosféram což je převážně způsobeno tou vysokou kompresí a dříve dostupným kroutakem. Když lítám po těch okreskach fakt hodně za hranicí doporučených rychlostí tak si vždy vzpomenu na těch pár pitomcu co píše že to jsou líné mrchy. Stage 1 je dost živá už od 2000 otáček a podvozek to dokonale dává dohromady. Samozřejmě chválím v segmentu kam patří. To jen aby mi tu zase někdo nestrkal porovnání se Suprou apod.
Jj já měl před lety e46 coupe R6 2,8i a ta Mazda mi to BMW hrozně připomíná tím jak se řídí, tím jak je to zpracovaný a vlastně i ta dynamika je stejná - a to i přesto že to byla zadokolka. Hledal jsem něco na ten styl a byt jsem původně myslel ze vemu BMW 1 nebo MB třídy A tak to vyhrála Mazda 3.
Dynamikou ji nestrčí do kapsy ani náhodou. Ve 130ti už Scala ztrácí dech a v mazdě teprve přeřazuješ na čtyřku. Ale chce to řidiče co umí jezdit a dělá mu to radost.
Tyjo co tam máš za převodovku? V Mazdě řadím na 4 až ve 160.
Máš G165 se zkrácenými kvalty?
Jinak souhlas Scala je pomalá ale hlavně totálně tupé neřidičské auto. Mazda s 2l má 120-130kW podle generace. Spotřeba 5-7l podle toho jak na to kdo šlape.
Mám nejnovější generaci a super auto. Absolutně bez problémů. Teď jsem s tím v Chorvatsku za 5.6/100 s dvoulitrem. Super jízdní vlastnosti.
To jsi ostuda 🙂 Na BP 2021 se Stage1 120kW mám osobák 4,8l - ale je fakt že normálně jezdím za 6l protože si to chci trochu užívat. Zatím 65000 šťastných km. 🙂
Jednou Mazda, vždycky Mazda.
Vlastním facelift BN 2018 v manuálu a vyšší výbavě. Taková sice stále stojí 400 tisíc ale je to úžasné auto. Není tolik praktická ale jede skvělé. Odemčeno na 130kW a kdo má tady pocit že nejede tak asi neumí řídit a neví o čem je Skyactive G. Z nuly na 100 se dostanu za 7.9... Výkon je srovnatelný s 1.8 Tsi ale úplně jinde je ten zážitek. Ten motor má koule. Takže prosím neodsuzujte atmosféru kterou neznáte. Jezdil jsem jiné atmosféry jiných značek a ty jsou fakt zdechle.
JJ přítelkyně má BM 2014 Stage1 130kW já mám BP 2021 Stage1 120kW, ale zas je tam ta dopomoc elektromotoru tak má silnější spodek, ve výsledku plichta na 100km/h.
Jsou to moc fajn auta, jen by ten podvozek snesl o 100kW víc, na druhou stranu, takhle může člověk dolovat maximum a je to ještě bezpečný, kámoš s Mustangem Mach1 jezdí na půl plynu.
Není to špatné auto, ale spotřeba stejná jako u Fabie, rozměry a užitná hodnota jako u Fabie, tak nevím proč bych měl zaplatit 200 tis. navíc u nového vozu.
Tak to jsi slepej - Mazda 3 má na délku o 35cm víc sedan dokonce o 55cm a na rozvoru obě verze o 20cm víc než Fabie.
No hlavně ale nejde srovnávat výbavou, výkonem, kvalitou provedení materiály, technologiemi, a už vůbec né jízdně. Tam kde koncern končí Mazda začíná.
A já to měl obráceně. Chtěl jsem Golfa a nakonec vzal Mazdu 3 rok 2015 2l 121kw.Mam nalitano 153tis a bez nějaké závady.Spotřeba průměr 6,3l.Do 3tis otáček trochu líný, ale pak to pěkně už zabírá. Pomalu už ale začínám koukat po něčem jiným, ale zatím mě nějak moc nic nenadchlo v podobný kategorii
Dobrá volba - má jí přítelkyně - tedy se Stage1, Já mám BP 2021 taky Stage1 zatím 65 tisíc km.
Jako proč ne ale vzpomeňme si na fiasko jménem skyactive-x který šel někdy před 8 lety? Proti downsizingu a výsledek? Líný, méně spolehlivý než litrový třívalce a s cca o 2 litry vyšší spotřebou. A to se říkalo, že to bude revoluční motor na principu naftového motoru, co bude spalovat benzín.
A kdes to sebral? Skyaktiv X se na trh dostal někdy začátkem 2020 - takže před 4 lety. A výsledek? S tím autem (Mazda3) se dá jezdit pod 5l - 4,5l se dá při troše snahy. Líný není jen je potřeba točit - 3000 otáček začíná pružnost výkon hledej nad 4000 otáček - tedy v pásmu kde dnes nikdo s těmi tříhrnky nejezdí a pak sedne do Mazdy a tvrdí, že to nejede. Na druhou stranu sám mám Skyaktiv G v Mazdě 3 2021 a i já dokážu při 90 na okresce dosáhnout 4,8l při běžný jízdě 5,5-6l (Jezdím okresky cca 120) - jako sorry ale tříválec žere to samé a jeď s ním třeba 160-200 po dálnici (v německu) a bude žrát víc jak tyhle atmosférické 2l. Výkon hezky graduje od 3 do 6,5 tisíce otáček - nad 4 tisíce se to auto cítí dobře - 2-3 tisíce jsou jen na udržování rychlosti a běžnou přepravu z A do B s tím že zas motor nežere.
No s těmi počítači je to taky jinak - průměrný výkonnější PC s monitorech bere při použití cca 400W mívá zdroje kolem 800W plus ten monitor a nějaké repro.
Zato dnešní notebooky jako MacBook s M čipy mají během použití celkovou spotřebu cca 20W.
Při náročnějším využití cca 6h denne 25 dni v měsíci to v dnešních cenách (ne cena tarifu ale opravdu kompletní cena dle vyúčtování cca 10kč za kW) dělá cca 7000,- pro PC vs 350,- za notebook.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když potkám klobouka co jede 110 v levém tak za ním jedu - pokud mu to nedojde, jako že nedojde, protože klobouk neví co je zpětné zrcátko (žil v době kdy ho přeci nikdo nemohl dojet) tak ho probliknu. Jelikož má klobouk většinou silnou slepotu tak si ani tohoto nevšimne. Nastupuje tedy další stupeň a to že ho vytroubím, jenže klobouk většinou trpí i silně rozvinutou hluchotou a tak nic neslyší kor v situaci, kdy mu v autě vyhrává Moravanka na plné pecky (nic proti této kapele). No a jelikož ani já nechci být předčasný klobouk po 10 infarktech vyvolaných blbci na silnici, tak ho prostě podjedu. 🤭
A že se to nesmí? Ono je věcí co se nesmí a stejně jsou lidi nuceni je dělat....
Mimochodem k bezdůvodné jízdě v levém by mohl obdržet i bezdůvodné zdržování provozu a nedostatečné sledování provozu, ono by se to dalo nasčítat.