Opravdu 3,3KWh ? to je cca na 20km jízdy. To se jich do auta narve 10, aby ujelo alespoň 200km? Někde bude chybička. Váží 5kg.. jestli se do ní vejde alespoň 1kg kapalného vodíku je to cca 40KWh.
Taky mi to přijde divný běžná kapacita baterií je dnes 70-90 KWh tedy aby ty kapsle měli smysl museli by nabídnout aspoň tuto kapacitu - asi nikdo by jich neměnil 20-30 naráz že….
Ani jedno není nějak extra dobrý což ukazuje jak EU automobilky začínají zaostávat. Z tohodle výběru bych osobně nechtěl nic, ono hlavně i to ocenění a celá soutěž je úplně marná záležitost o ničem.
Kvalitní auta se dnes produkují jinde - Japonsko a Korea a teď už i Čína a to i se spalováky. Myslím jakmile Čína vyřeší servisní síť a zkoupí zde třeba fabriky krachujícího koncernu VW tak se tady rychle rozšíří - ne nejsem fanda Číny ale taky nejsem oslepen růžovými brýlemi.
Sám mám nové auto z Japonska - za cenu Octavie kvalita vyšší jak u Superbu, pořádné pohonné jednotky a né ty kafemlejnky, EU auta u mne skončily s kvalitou v dobách BMW e46 od té doby to jde vše do kytek….
Myslím, že je to plán k ničemu. A bezpečnostní záruky pro napadenou zemi? Vždyť je to cár papíru - Česko mělo bezpečnostní záruky a smlouvy před 2 sv válkou a k čemu to bylo? Ukrajina měla bezpečnostní záruky a k čemu to bylo? K ničemu, protože jak je opět napadne Rusko jako že dříve či později to udělá znovu, tak opět se bude říkat, když začneme střílet Rusy bude z toho 3 světová. Ne jediná záruka by bylo přijetí do NATO, rozmístění USA základen na Ukrajině a když Rusko zaútočí tak zaútočilo na NATO. Vše ostatní je k ničemu.
To co teď předvádí Richterová s Michálkem v pozadí s Bartošem je hnus - jen kydají hnůj a nedochází jim, že sami jsou v něm až po uši.
Doteď jim nic nevadilo - najednou jim vše hrozně vadí. Doteď se paktovali s ,,kmotry” jak sami říkají a to bylo v pořádku, protože možná by se prosadila ,,ganža” oh jak vysoce vznešený cíl kgerý stál za zaprodání duše ďáblu 😉
Sorry jako ale Piráti jsou po tom co předvedly v posledních týdnech všem jen pro smích v lepším případě v tom horším je už ted jasný že ta strana se už nikam nedostane.
Přitom stačilo jen zkousnout hrdost uznat ze digitalizace je jeden velký paskvil a nominovat si nového ministra z vlastních řad.
Nojo ale když malému děcku seberete hračku….
Adobe je firma která již dávno klesla na dno a její SW nemá smysl pořizovat, pokud k tomu nemáte specifický důvod. Nejprve se produkty žačaly ukazovat jako velmi nestabilní a nenažrané co do výkonu pc a později jejich tlačení na formu předplatného.
Výše zmíněné Affinity Photo, nebo Photomator, Pixelmator, Luminar Neo, a řada dalších umí dnes to samé a leckdy co do AI i líp a výrazně levněji a dají se zakoupit doživotní licence.
Mám Continental AllSeason v rozměru 215/45 R18. Aktuální nájezd na pneu je 62000 km - pneu mají 2,5 roku. Aktuální stav je 5,2mm předek a 5,8mm zadek - před zimou zas přehodím a na zimu hezky vydrží pak ještě jaro a léto a na podzim dle stavu vyměním bud na začátku nebo později za nové AllSeason 2. Odhaduji že na pneu v té době bude cca k 90000 km.
Jezdím s nimi na hory - Šumava, Beskydy, Alpy (samo řetězy sebou). Několikrát jsem si zajezdil neprohrnuté silnice i do kopců nebo ledovku (třeba loňské kalamity před Vánoci) a naprosto ok dokonce jsem vyjel úseky kde to řidiči se zimními vzdali a stáli u škarpy (hlavně ledovka na vysočině letos). Ty pneu se chovají jak kvalitní zimák
V létě mám zas porovnání s Bridgestone Turanza které jsem měl na autě ze salonu a ty celoročky mi dovolí spíš trochu ostřejší jízdu - respektive chovají se lip. Rozhodne jsou ale pohodlnější při stejném tlaku.
Co se věčně nezmiňuje je jaro/podzim a přechodné období - ráno máte mrazíky a klouže to a odpoledne na slunci 20°C a ted babo raď - letní nebo zimní? Hm přeci celoroční. 😉
Nebo cesty na jih kdy tady je sníh a tam teplo? Či naopak na hory tady je teplo a tam sníh.
Já se tedy na letní/zimní vracet nehodlám.
Dobrý den, víte už mám pár křížků na krku, ale strašně se mi líbí M CX 30.
Sháním veškeré možné info, ale mám z toho hlavu v pejru. Četl jsem
zdejší diskuze a i když se tam o ní nikdo nezmiňuje, připadá mi, že o Mazdě
víte fakt hodně. Proč to píšu? Mám teď turbo 103kw a 240 krouťák. Byl jsem
se podívat u Mazdy v Táboře, ale ten dvoulitr i když má okolo 140 kw,
tak má zhruba stejný krouťák. Prodejce mi právě taky řekl, že má přijít 2,5
ale paradoxně slabší výkonově...Emise? Nabídl mi krátkou jízdu s tou 30-kou,
skyactiv x , ale auto bylo studený a nejsem hovado, abych ho vytočil. A ještě
mě láká pořád manuál a u ní je skvostný! Krom Š105 by to bylo moje třetí
auto a první, které bych si mohl dovolit nové a nechci se prostě unáhlit. A tak
bych vás chtěl požádat, jestli byste mi nemohl poslat nějaké odkazy ohledně
Mazdy o níž píšu a nebo celkově o Mazdě. Nejsem i vzhledem k věku a taky
mě to nebaví, internetový maniak, no ale taky ještě nejsem úplný stařec
a rád bych se ještě "svezl" A jedna otázka - otevřený výkon? Chápu, že bude
větší, ale u jen v jiných zemích? Děkuji za případnou reakci a odpověď. Roman
Tak na fóru se k tomu 2,5l vyjádřil úpravce - otevřít půjde - získáš 200PS a 250Nm - ale již to nejde jako s dosavadními Mazdami - jednotka musí ven z auta a znamená to pro tebe vyhnout se autorizáku - takže bud přijít o záruku, nebo si to nechat přehrát až po záruční lhůtě.
Otevřený 2,0l má 160PS a 220Nm a autorizák nic nepozná pokud se nezaměří na jednotku - tedy běžné kontroly nic nepoznají. úprava je navíc snadná - jen se napíchne PC na zásuvku pod volantem.
Chce to nejdřív pořádně číst a až potom psát.
Mazda 2 s automatem stojí v nejvyšší výbavě 580 150 Kč (včetně akce). Tady je odkaz:
G115 nemá v nabídce automat, člověk musí sáhnout po G90 a tam je opravdu 0-100 pouze za 12,1 s a spotřeba 5,4 l/100 km, takže nevím, co je na mém příspěvku nepravda.
Nikde nepíšu, že Mazda 2 v plnce má horší výbavu, než Colt v plnce - psal jsem o tom, že Colt má v plnce o hodně lepší výbavu, než Mazda 3 v základu (tudíž o 130k dražší). Ale teď jsem se kouknul a Mazda 2 v plnce nemá přední parkovací senzory a taky má o palec menší kola.
A co se týče rozměrů trojky, tak jsem psal o objemu zavazadelníku a o místě na zadních sedačkách - tam třeba ten Golf či Octávie hrají úplně jinou ligu. Ve všech recenzích jsem totiž četl, že v rámci třídy je Mazda 3 vzadu asi nejstísněnější ze všech HB a kufr taky spíše malý. Nemám snad pravdu?
Nevím no já mám jen 186cm a pokud mám nastavené sedadlo řidiče na sebe tak si za sebe normálně sednu dozadu - to stísnění je dáno hlavně pocitově extra malými okýnky - úzkými.
Kufr je malý na papíře sak si zaparkuj třeba Golfa vedle Mazdy a otevři ty kufry - každý ty litry počítá totiž jinak - jak píšu často je započítáno to pod podlahou ale souhlasím že největší kufr to nemá to ano.
Ne a ne a ne G90 v Mazdě 2 opravdu nemá 12s ale 9,8s tedy o 0,7s horší jak stejný motor G115 na jehož výkon si tu G90 můžeš nechat SW otevřít. Nevim kde ty údaje bereš.
Mimochodem tu Mazdu 2 G90 má máma.
A Mazda 3 horší výbavu? 😂 Colt už se naučil Head-up display? Nevim neznám nikoho kdo by si při koupi nového auta v této ceně nekoupil raději vyšší stupeň který je asi o 40 dražší a má velmi bohatou výbavu.
Menší kola? Hm ja mám 215/45 R18 origo - ale jdou zapsat i větší R19/R20 ale na naše poměry bych to nechtěl ty R18 jsou akorát.
Dobrý den, víte už mám pár křížků na krku, ale strašně se mi líbí M CX 30.
Sháním veškeré možné info, ale mám z toho hlavu v pejru. Četl jsem
zdejší diskuze a i když se tam o ní nikdo nezmiňuje, připadá mi, že o Mazdě
víte fakt hodně. Proč to píšu? Mám teď turbo 103kw a 240 krouťák. Byl jsem
se podívat u Mazdy v Táboře, ale ten dvoulitr i když má okolo 140 kw,
tak má zhruba stejný krouťák. Prodejce mi právě taky řekl, že má přijít 2,5
ale paradoxně slabší výkonově...Emise? Nabídl mi krátkou jízdu s tou 30-kou,
skyactiv x , ale auto bylo studený a nejsem hovado, abych ho vytočil. A ještě
mě láká pořád manuál a u ní je skvostný! Krom Š105 by to bylo moje třetí
auto a první, které bych si mohl dovolit nové a nechci se prostě unáhlit. A tak
bych vás chtěl požádat, jestli byste mi nemohl poslat nějaké odkazy ohledně
Mazdy o níž píšu a nebo celkově o Mazdě. Nejsem i vzhledem k věku a taky
mě to nebaví, internetový maniak, no ale taky ještě nejsem úplný stařec
a rád bych se ještě "svezl" A jedna otázka - otevřený výkon? Chápu, že bude
větší, ale u jen v jiných zemích? Děkuji za případnou reakci a odpověď. Roman
Zdravím Romane, klidně mohu napsat do mailu co vím a dát nějaké odkazy - CX30 je vlastně to samé jako 3 jen prizvednuté.
Napište mi mail na m.kus zavináč email tečka cz. Jinak jsem kousek od Tábora klidně se můžem sejít a probrat to osobně.
Ohledně 2,0 vs 2,5 - ted těžko říct - zatím nemám info o tom zda půjde otevřít a na kolik (čekám že půjde) ale mohli tam něco změnit - třeba komprese, filtr…. V Austrálii a USA se 2,5 prodávala od začátku 2019.
Výkon bude fajn i na otevřené 2,0 ale oproti turbu to chce prostě točit - tam kde dnešní turbo motory končí tyhle atmosféry chytají dech - když se chci povozit jedu 4000-6500 otáček. Když nepotřebuji výkon jedu 2000 a auto má nízkou spotřebu. Chce to řadit na okreskách klidně 2-3 pro dynamiku na dálnici 3-4 (na 2 to jede 105km/h na 3 to jede 165km/h ) ale pokud zrovna člověk nechce rychle předjíždět tak 5-6 samo.
Automat manuál - když nejste z Prahy vzal bych manuál kor pokud se chcete bavit - je fakt skvelej kor když vyměníte olej v převodovce za Ravenol MTF2 - pak to jde ještě sametověji (sám mám už 2 výměny - ne opravdu to není doživotní náplň) v manuálu mě stojí výměna kolem 1200 u mechanika i s tím olejem u automatu kde se doporučuje po 25 tisících (interval je 50 ale tyhle intervaly je dobrý dělit 2 - stejně pro motor kde je 20 měním po 10 plus dvakrát v záběhu) stojí výměna proplachem kolem 12-15 tisíc. Je dobrý myslet i na tohle kor pokud váháte.
Tak napište, pošlu nějaké odkazy a více info, nebo pokud chcete tak tel 737 769 989.
Mazda 2 s atmosférou a automatem - stovka 12s vs 9s u Coltu/Clia, spotřeba u Mazdy o litr horší. Obojí v plné palbě a Mazda je pořád o 10k dražší. Takže i tady platí - drahé a technologicky pozadu.
Mazda 2 automat hybrid - o 100k dražší, než Colt/Clio. Drahé, ale tady je technologie v pořádku - je to Toyota 🤣.
Mazda 2 s G115 dělá 0-100 za 9,1s Colt hybrid 9,3s.
Rozdíl manuál a automat je s G90 cca 33000,- víš musíš se nejprve dívat na stejnou výbavu a motor.
Výbava ze je horší? A co má Colt a Mazda 2 ne?
Fór je v tom že Mazda 3 opravdu není auto velikosti Coltu je to jiná třída a i v základu má to co Colt neumí ani ve full výbavě.
Jen pro tvé info Mazda 3 je o 40-60 cm delší (podle verze hatchback/sedan) a na rozvoru má o 20cm víc.
Colt odpovídá Mazdě 2
A ne Mazda 3 opravdu není nejmenší ve své třídě zas píšeš blbosti - je velká jako Octavie 4 pokud porovnáš sedan a sedan s tím že Mazda 3 má stále větší rozvor. Takový 7 Golf je pak menší auto než Mazda 3 Hatchback.
Mám sedan, 450l. Plný 2x za rok. Ne každý se musí co druhý měsíc stěhovat 😅
Já mám hatchback 350l běžně ten kufr využiju na 10-20% na dovču ve 4 se 4 kufry v pohodě - občas vozim velké bedny to sklopím zadní sedačky - do sedanu bych je nedostal 60x60x60 ale pokud bych byl běžný uživatel a chtěl větší kufr vemu si taky sedan - kor když je za stejnou cenu.
Ale lidem co u auta koukají jen na kufr tohle nevysvětlíš - pro mne je důležitější interiér podvozek motor….
Přeplňování spalovacích motorů má logické fyzikální zdůvodnění a má zásadní vliv na provozní vlastnosti. Postavit turbo, co se nekazí, je technicky řešitelný úkol, nedává smysl ho neinstalovat. Objemem se to nedá dohnat, prehistorie. Je to stejné, jako jásat nad naftovým motorem SDI a vysmívat se TDI. Mazda akorát trucuje.
Vyjímkou snad mohou být malá levná auta na městské a příměstské poskakování, s nějakým 1,2 motorem, aby se to pohybovalo. To ovšem Mazda 3 s 2,5 litrovým hovadem pod kapotou a vysokou cenou není.
Motor bez turba má jasné výhody v životnosti a rychlosti reakcí - nečekáš až se ti natlakuje turbo tu reakci máš hned a je plynulá.
Přeplňování spalovacích motorů má logické fyzikální zdůvodnění a má zásadní vliv na provozní vlastnosti. Postavit turbo, co se nekazí, je technicky řešitelný úkol, nedává smysl ho neinstalovat. Objemem se to nedá dohnat, prehistorie. Je to stejné, jako jásat nad naftovým motorem SDI a vysmívat se TDI. Mazda akorát trucuje.
Vyjímkou snad mohou být malá levná auta na městské a příměstské poskakování, s nějakým 1,2 motorem, aby se to pohybovalo. To ovšem Mazda 3 s 2,5 litrovým hovadem pod kapotou a vysokou cenou není.
Dej odkaz na nové auto s turbem které má bezproblémovou životnost nízké servisní náklady a stojí výrazně méně ve stejné velikosti a kvalitě.
Tedy až procitneš ze sna….
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To psal zas někdo kdo absolutně nerozumí tématu - zaostalý HW, přemrštěná cena a podobou na iPhone to taky nemá nic společného.