Dobrý den, pracoval jsem 5 měsíců na "běžné" základní škole v Praze 4 jako asistent pedagoga. Byl jsem zařazen ve třídě 7.C, která byla na škole "vyhlášená". Co jsem zažil ve svých téměř 50 letech od 13 letých dětí za šikanu a ponížení, to ani nelze popisovat!! Tolik lidské zloby jsem ještě nezažil!! Ač jsem učil více jak 15 let na středních školách, tohle byl z psychického hlediska můj nejhorší zážitek!! Pak mě může někdo vykládat o mírném přístupu k dětem a o tom, že se na ně nemá křičet.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí hlavně pro popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes lze na mobilu nebo tabletu vypočítat skoro celou matematiku, geometrii, fyziku i chemii. Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii lze nastudovat jakékoliv téma i s kontextem a souvislostmi. Jestli vede učitel dějepisu překotný a nepřehledný pětiminutový výklad nebo ve Wikipedii přečte umělý hlas kvalitní historiografický text, je podle mě úplně jedno. Učitel si to původně také přečetl a pak to buď převypráví pomocí poznámek nebo jen přečte. Někdo může říct, že učitel má určité znalosti a zkušenosti, protože se tím už dlouhodobě zabývá. To je sice pravda, ale přesto tam nikde nevidím tu přidanou hodnotu, protože i na pedagogické fakultě měl učitel k dispozici maximálně objem informací jako je dnes ve Wikipedii. To by musel prostudovat celou knihovnu a to je velmi málo pravděpodobné. Na Wikipedii je totiž jen z dějepisu 250 až 300 knih o 350 stranách formátu A4 informací. I kdyby si to všechno pamatoval, těžko může přinést žákům nějakou vyšší přidanou informační hodnotu. Kdyby se učilo na školách jen to, co žáky zajímá, k čemu mají talent a co chtějí znát a také to, co je pro jejich život opravdu zásadní a užitečné, tak by se ušetřilo až 200 miliard korun ročně. A psát to sem budu, dokud to nepochopíte, takže stále.
Dobrý den, jistě lze souhlasit s tím, že na internetu lze najít mnoho informací. Ty není schopen běžný člověk pojmout. Jako učitel však úplně nesouhlasím s tím, vyučovat žáky, jen to, co je zajímá. Ve většině tříd mám pocit, že je nezajímá nic.
Dobrý den, se zájmem jsem si článek přečetl. Řešil jsem obdobný problém, kdy jsem odpovídající práci nemohl sehnat rok. Většina zaměstnavatelů mi neodpověděla vůbec, někteří mi sdělili, že si vybrali uchazeče, který jim lépe vyhovoval. Nakonec jsem nastoupil na práci špatné placenou a hledal jsem dál. Od září mám snad práci, která mi bude vyhovovat. Je mi 49 let a mám VŠ vzdělání.
Vývoj lidské společnosti naznačuje, že vše postupně směřuje k sociálnímu, nikoliv však socialistickému státu. Velké bohatství jednotlivců i velká chudoba jsou nežádoucí extremní stavy ve společnosti. Přírodní bohatství nebylo určeno někomu, ten si jen přivlastňuje. Extremní bohatství i chudoba mají stejně negativní dopady na každého. Každý filozofický směr má ve své podstatě alespoň něco podstatného,jež dokáže
část společnosti nadchnout.
Souhlasím s Vámi. 😃
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Tak se někdo po více 30 letech od sametu přiznal, že v justici se úplatky berou a podobné činy se dějí? No to je docela úspěch, že! Některé závěry justičních kauz jsou tak pozoruhodné a zvláštní, že tento zveřejněný případ potvrzuje to, co tu všichni dávno tušíme. Ano, i v justici je běžná korupce. A dodávám jako všude jinde. To nás naučil 41-letý trvající sovětský a komunistický příklad. Tak se dostal naší společnosti do krve, že jsme se ho do dnešní doby nedokázali zbavit. Žije tu mezi námi s úspěchem dál.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nemyslíte, že 35 let po roce 1989 jsou argumenty o minulém režimu poněkud směšné!! Jak dlouho se ještě budeme vymlouvat na minulý režim? Mnoho soudců je "nových", soudí až v současném systému.
2 odpovědi