• Takze jsme se dozvedeli, ze autor byl z auta nadseny. To je pochopitelne, je to opravdu dobre auto. Ale kdyz uz napise, ze ramovy podvozek zehli nerovnosti s prehledem, ktery je na hony vzdaleny drivejsim ramovym konstrukcim, mel by napsat, co je na ramu tohoto auta jinak? Je to klasicky zebrinovy ram? Nejaky pomocny ram, ktery zpevnuje samonosnou karoserii? Desetistupnova prevodovka rozjizdi auto hladce. Bezva, ale je to dvouspojka nebo klasicky hydrodynamicky menic?

    Terenni schopnosti? Ty jsou zde znacne limitovany previsy karoserie a prechodovym uhlem, takze budou +/- stejne, jako u jinych aut podobne kategorie (a na stejnych pneumatikach). Mensi braska "tristovky", Land Cruiser 150 je napriklad v terenu o poznani schopnejsi (i kdyz ani on neni do terenu primarne urcen).

    A s tou konkurenci... Mezi velkymi a v USA velmi popularnimi SUV, je tech konkurentu mnoho, vcetne sourozence Land Cruiseru 300, o kousek vetsiho modelu Sequoia. Naopak treba Mercedes G, bych jako konkurenta "tristovky" nevnimal. Zamerenim a velikosti to bude spis model GLS.

  • komentoval
    Před 3 roky

    Takže si to shrneme. Denně můžu ujet 40 kilometrů o korunu levněji proti standardní 1.5TSi, kilometry navíc už budou zhruba nastejno. Takže když se zadaří, ušetřím 10 litrů za rok.

    1.5TSi má sice jen 110kW, ale pohotovostní hmotnost má taky jen 1.338 kg, takže sprint má za solidních 8,2s. Proti tomu iV má papírově, jak je napsáno v článku, "úctyhodný" výkon 150kW. To je sakra rozdíl, že ...ale jen do chvíle, kdy zjistíme, že to auto taky váží 1.695 kg (o tři a půl metráku víc!) a sprint má za 7,7s, takže místo výrazně zlepšené dynamiky sežere 2/3 výkonu navíc právě ta hmotnost.

    A ceny? Ve srovnatelné výbavě Ambition je 1.5TSi 110kw za 597tKč, resp. za 647tKč s DSG. Tento hybrid je 836tKč (DSG standard). To je rozdíl 240tKč (40% navíc), resp. 190tKč (30% navíc) proti jen nepatrně dynamicky slabší 1.5-ce. Pokud tam někdo vidí racionální argument pro koupi hybridu, sem s ním.

    Octavii iV mám, před ní jsem jezdil s Octavií 1,5TSI, takže mohu porovnávat.

    Úspora - pokud budete dobíjet jen doma zběžné sítě, potom jsou vaše propočty správné. Ale na i na domácí dobíjení si lze sjednat výhodnější tarif, nebo u různých sítí dobíjecích stanic využívat výhodné paušály. Např. PRE má za 450 Kč měsíčně 120kWh zdarma, což vystačí na ca 10 dobití baterie, každá další kWh navíc je potom za 4 Kč. Ale já ale třeba nabíjím zadarmo v práci a nebo na nabíjecí stanici zdarma, kousek od domu. Takové ty každodenní jízdy "kolem baráku" jezdím jen na elektriku, takže zadarmo. A i na delších cestách, kde jen elektrika nestačí, je rozdíl ve spotřebě značný. Oproti 1,5 TSI jezdím cesty okolo 150 - 200 km se spotřebou o 2-3 litry nižší. Při nájezdu ca 40 tisíc km ročně už je to tedy docela znát.

    Dynamika - Subjektivně je oproti 1,5 TSI výrazně lepší, než může vypadat na papíře. Musíte si uvědomit, že soustava má nejen o 54 HP vyšší výkon (což samo o sobě není zanedbatelné), ale především o 100Nm vyšší točivý moment. A zejména v nižších otáčkách benzinového motoru je ta elektrická pomoc hodně znát, takže pokud pojedete s iV stejně rychle jako s 1,5 TSI, pocitově jede iV mnohem lehčeji a s větší samozřejmostí.

    Vyšší hmotnost - Subjektivně je spíše výhodou, auto je mnohem komfortnější a díky lepšímu rozložení hmotnosti také stabilnější.

    Celkově - Octavia iV je co do jízdního projevu mnohem vyspělejším autem než 1,5 TSI. Komfortnější, dynamičtější, tišší. Pokud má člověk možnost rozumně dobíjet, potom i výrazně úspornější.