Kup si ojetou Fabii s tříhrnkem, ta tvou občasnou touhu po svobodě naplní dokonale, a navíc nesrovnatelně levněji. Dojede bez tankování na druhý konec republiky a zpátky a doveze tě i tam, kde lišky dávají dobrou noc.
Přesně...hlavně si pak nepůjčujte plnohodnotné EV. Já to udělal a už není cesty zpět. Ten komfort, výkon, ticho, teplo, pohodlí je velmi nakažlivé.
42.000 km. To má baterka 1/3 života za sebou. Co pak? Nové auto? Nevím jak vy ale já bych si (jak auto využívám) na nové neušetřil.
To sou bláboly 😣 Enyaq RS 68tisic najeto, předchozí majitel ze Skodovky se k tomu nabíjením choval jako prase. Takže baterka má degradaci nadprůměrných 8% a stagnuje. Majitelé co mají vlastní mají degradaci kolem 3-5%.
Jako pardon, ale co to je za článek. Tesel moc nepotkáme? Jako cože? I u nás na malém městě v Podkrkonoší se množí. Do tří milionů? To je Porsche Taycan, Audi GT, Tesla S Plaid apod. Běžné rodinné plnohodnotné EV máte již do milionu a to několik a slušných. Tedy za ceny lepších spalovaku, jako Superb či základní predkolkovy Kodiak...a s ohledem na provozní náklady je to vlastně ještě lepší. Jediné negativum je, že pokud nemáte možnost nabíjet doma, tak to moc smysl nedává. A druhá , pokud je cenová hladina kupujícího Fabie či i30 apod., tak taky ne. Ale nemůžeme porovnávat Fabii 1.0 TSI predokolku, třeba se "Základní" TM3 či MG4...
Když něčemu nerozumíte, tak o tom nepište. Čísla vycucana nevím odkud. Cena za nabíjení doma i s distribucí kolem 6kč, tady jste nám s EV spíše dopřál 😎...ale jinak blbost jak blbost...Tesla X dojezd v zimě 220km 🤦🏼...ceny nabíjení pokud byly v Americe na spotu, tak měli problém, to jo, ale taky často nenabijeli či jeli nabíjet na nabíječky, kde na spotu fakt nejsou. I Enyaq s vědomě jen 90%baterkou, páč předešlý majitel byl DC hňup ujede v zimě kolem 350km a to má využitelnou kapacitu jen 67kWh...
Přesně jak autor píše, za nic jiného než hlášky typu "chytrák co v EV neseděl".
Že mu nikdo nevysvětlil, jak se EV používá, není chyba EV.
Od toho, že EV na podobné cestování není určeno až po to, že delší cestu s EV je třeba naplánovat.
Cestou z Prahy do Brna je nabíječek dost. Stačilo zastavit včas.
A stěžovat si na poplatek za parkování při nabíjení je už skoro úsměvné.
Hlavně vybrat rozumné EV, ale ne tyhle Stellantis předělávky za nesmyslné peníze. Se slušným EV takového běžné trasy plánovat fakt nemusíte.
Dost by mě zajímalo, co to je za krám (myšleno značku EV). S 51 kW baterií se dá v teplotě kolem 0 stupňů a při rychlosti do 100 km ujet cca. 300 km, při rychlosti 130 km o cca. 50 km méně.
Na druhou stranu jako člověk co s EV za šest let najezdil přes 250 tisíc km, cítím z informací v článku jistou neobjektivitu.
51kWh/54kWh jasný Stellantis předělávka, co je v zimě tragedie. Navíc to je i na fotkách (Peugeot asi e308).
Jsem soukromá osoba, na dotace dlabu. I FVE mám bez dotace. Pořídil jsem si dva roky starý EV za cenu nového Superbu s levnějším provozem, servisem a užívám si každý kilometr. Dotace křiví trh. Třeba Kia nabízela vedle státních 200k ještě 300k ze svého a navíc úrok 1.9%....diskriminace. Cena nove EV6 byla okolo pro podnikatele tak 900tisic. Mě nabídli krásných 1,4milionu....pěkně dekuji.
Na městské auto je postačující Felicie za 20tisíc. Na nákup, do školy, školky a na kroužky v pohodě. No a v neděli dědu s babičkou do kostela také doveze.
No jo, jenže tu Felicii si onoho času taky musel koupit někdo novou a na svojí dobu stále raketu. To je častý argument lidí co nechtějí nové auto (jedno jestli EV nebo spalovák)...takových peněz za nové auto, to já kupuji jedině ojetá, jenom maXor si koupí nové auto...ale díky maXorům máme slušné levnější ojetiny...
škoda, že nezačali s Korandem a cenou v elektrice kolem 650, to by myslím, bylo zajímavé pro dost lidí.. tedy pro mě by bylo.. Připadně Tivoli, tam do 600, spíše 550, ale to nehrozí..
Plná souhlas. Takové Korando s přiměřenou technikou i možností 4x4 a možností tažného a jen o 100k dražší něž spalovací verze...to by bylo terno ....pro rejpaly: V této třídě aut a cenové hladině samozřejmě.
Je plno chat kde není elektřina, takže i když dojede na chatu ,kde bude třeba 2 měsíce, tak nevím jak potom dojede zase domů, jedině, že by měl centrálu a dělal někde v lese hkuk a dobíjel (protože v kanystru mu to nikdo nedonese) a pro rypaly ,ano je plno chat bez proudu a úplně někde v lese na horách, kde nejsou ani nabíječky .
Dva měsíce na chatě v kuse a bez elektřiny? Takový naturalista asi o EV ani očkem nezavadi. Jinak ja třeba při volbě EV chci možnost V2L, na chaloupce jsme vždy max tři dny. Spotřeba elektřiny minimální. Takže zruším přípojku, na co platit celý rok něco, co vyuziji úplně minimalne a bojler a těch pár jídel a kávy ohřeju kabelem z auta. Kapacita baterie mě dá na hodně vody a kávy...ale to je můj osobní plán, který nikomu nevnucuji.
Kombik...no ani ne. Spíše takový kombicek. Vzadu málo místa. Malý kufr. Předělaný spalovak. Stará EV technika. Tažné s malou nosností. Výkony nic moc. Za tu cenu nic moc. Tímhle nás Čína nedobude. Za tyto peníze bych raději bral lehce ojetý Enyaq ještě v záruce, co je prostorem, kvalitou, výbavou a výkony úplně jinde.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je zase článek založený na jednom příspěvků a plný kravin. Jděte raději psát do Blesku. Hodnotit podle jednoho FB příspěvku pána, co má asi hodně starého Leafa, s konektorem co už se nepoužívá a jen chce něco pohodlnějšího na nabíjení je tristní. Dnes už se dělá jen a jen jeden konektor v Evropě. Jen Amíci (díky Tesle) to mají jinak.