Jiří Krampol - při vší úctě - v žádném případě nemohl dostat Řád čestné legie, to je naprostý nesmysl; Čestná legie je nejvyšší francouzské vyznamenání, udělované za zcela mimořádné zásluhy, i počet jeho žijících nositelů je omezen. V jeho případě se snad mohlo jednat o Řád za zásluhy v oblasti umění a literatury, na ten mohl být skutečně navržen za svou skvělou práci v dabingu. No nedotáhlo se to, ale dost pochybuji o tom, že by celou věc nějak výrazně ovlivnilo Jiřího senilní žvanění o Ukrajincích. Škoda, no.
Ona se ta nešťastná havárie vlastně spíš trochu hodila jako záminka, proč Concordy uzemnit. Byť šlo o nádherná letadla, jejich provoz byl od počátku zoufale nerentabilní, zpáteční letenka Paříž - NY stála kolem roku 2000 v přepočtu téměř 100 000,- Kč, a to se v době, kdy např. KLM začínaly tento spoj nabízet za 1/10 této ceny, začínalo rovnat ekonomické sebevraždě… Ale škoda jich je. Byly překrásné.
Autor jen malinko opomněl zmínit největšího programového zloděje uměleckých děl v poválečné Evropě - Sovětský Svaz. Rusy vykradené poklady z Berlínských muzeí, např. tzv. Priamův poklad z Schliemannových vykopávek v Troji, jsou dosud pyšně uloženy v Moskvě, Rusko odmítá byť jen diskutovat o tom, zda by je neměli vrátit. Stejně tak je tomu s nedozírným množstvím dalších jedinečných uměleckých děl z území dnešního Polska.
Tak za a) jugoslávské, nikoliv chorvatské dináry, b) šedé pasy byly zavedeny až v 80. letech, kdy začaly emigrace narůstat; předtím bylo potřeba klasický zelený pas s výjezdní doložkou, která se udělovala výhradně na základě devizového příslibu. A také bylo možné jet autobusem, až do Ulcinje jezdívala z Prahy jednou týdně běžná linka…
Ta česká malost a nevědomost o vlastní historii je děsivá… Stovky milionů lidí v latinské Americe, Asii, Africe i jinde mají o existenci Prahy jediné povědomí - že se zde nachází Niño de Praga, tedy Pražské Jezulátko. Tato malá soška je z pohledu prakticky celého španělsky a portugalsky mluvícího světa - to je více než půl miliardy lidí - tím nejvzácnějším, co v Praze máme.
“Inkové” se smělo nazývat pouze pár vyvolených vládnoucích osob, ostatní to měli pod nejpřísnějšími tresty zakázáno. Nouzové mosty z trávy byly především řešením toho, že se inkové nikdy nenaučili mj. zkonstruovat kamennou klenbu, bez níž most nepostavíte. A nevím odkud jste vzali nesmysl o tom, že ve Španělsku měl nejdelší most 35 metrů - např. kamenný most přes Guadalquivir v Cordóbě stál tehdy již 400 let a na délku má skoro 450 m…
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Kdepak, Sexymozek, ten se neztratí.
1 odpověď