Měl jsem vw id3 půjčenou měsíc, auto naprosto bez emocí, nic pro mě, navíc v inzerci vw id3 r.v.2021 při nájezdu 20 tis km stojí 550 tis, což je polovina původní ceny a i když mám dvě auta kdy jedno žere 16l a druhé 10l benzinu, tak se musím smát nad náklady, ale hlavně je to o emocích a elektro prostě žádné nemá. Ale chápu, že dnes lidi více zajímá připojení telefonu v autě, než jaký motor vlastně v autě mají. Stojí to tolik, že by to mělo být pouze o emocích.
O jakých emocích cestou do práce a z práce popřípadě s rodinou na výlet mluvíte? 😄 Na emoce jsem měl motorky, protože těm se žádné auto v emocích a požitku z jízdy nevyrovná. Mně osobně to auto baví, mrštné mimo město a ve městě super díky manévrovatelnosti na cestování díky tichu a agilitě mnohem lepěší než většina spalováků. Auto jsem primárně kupoval pro ženu, ale od té doby kdykoli je někam třeba jet jede se elektrikou a velkej naftovej kombík stojí v garáži. Mě auta a technika v nich vždycky bavila, ale z pohledu normálního uživatele jsem nenašel nic v čem by mi spalovací auto vyhovovalo víc než EV.
Kdybych si koupil elektrický VW, asi bych se také těšil na návrat ke šlapacímu kolu.
Mám ale Teslu a už nevím, co lepšího by mohlo být. Návrat ke spalováku? Ani omylem. Ten mám v práci a tiše doufám, že mi příště dají už nějaké normální (elektrické) auto.
Němci elektromobily nikdy neuměli. Ještě tak to BMW i3, pokud se člověk přenese přes nepraktické nastupování a tu a tam nějakou poruchu.
Mám VW ID.3 za 3 měsíce najeto 8tis km a za mě obrovská spokojenost. Po měsíci ježdění jsem objednal i ID.7 Tourer. Teslu jsem zvažoval loni, ale pro její koupi hovoří pouze efektivita a výkon motorů, což nevyváží hromadu pro mne těžko skousnutelných sounáležitostí které ji provází. Navíc žiju v evropě a je pro mne důležité podpořit evropský průmysl.
Omezení na 80 i 90% za mě není žádný problém. Standardně nenabíjím více než 80%. NA 80+ pouze když víme, že pojedeme někam dál, nebo na více dní. I když člověk vyjede s 80% a jede daleko tak to není problém. Dnešní rychlonabíječky umí moderní EV nakrmit rychleji než se většina posádky dojde vyvenčít a protáhnout.
Z manavgatu jsme se s rodinou vrátili před cca 14dny. Dva čerti 6 a 7 let si dovolenou myslím celkem užili. Služby v Turecku jsou asi to nejlepší v poměru cena / kvalita co jsme ve středomoří zažili. Nám ale Turecko zatím stačilo, příště to vidím na nějaký menší ostrov a malý hotel. Tyhle komplexy nejsou nic pro nás, zbytečně velké mraveniště, organizovaná zábava..brrrr. Raději klid pohoda. Jinak my si na podobné dovolené půjčujeme automaticky auto na letišti. Dá se pořídit již od cca 100Euro na týden a člověk je svým pánem. Teploty v Turecku byly tak strašné, že jsme vyráželi až navečer, jinak jsme přes trávili pod slunečníky u bazénu nebo u moře. Osobně cestování letadlem s dětmi pod 2-3 roky nepreferuji, přijde mi to jako mordování sebe, dětí i spolucestujících. Oba lety jsme měli problémové, cestou tam, nás odklonili na náhrandní letiště a místo 2,5h v letadle jsme v něm strávili skoro šest. Zpátky zase letadlo nepřilétlo včas a odlétali jsme se skoro 3h zpožděním. Maminka která se na sobě po celou tu dobu snažila udržet cca roční dítě předvedla nadlidský výkon, myslím, že se z něj vzpamatovává ještě teď.
Ono v nejednom případě totiž to nebezpečí na silnicích paradoxně vytváří právě i ti co si pořizují dvouapůltunové suv kraksny a cítí se v nich jak bohové silnic ,které převálcuje sotva naložená Tatra
Jenže to koho potkáte na silnici nejste schopen ovlivnit. To v čem sedíte schopen ovlivnit jste. Škoda Felicia prostě není auto v kterém byxte chtěl sedět, pokud do vás narazí jiné vozidlo. Bezpečnost těchto vozidel je prostě velmi špatná. V dnešní době existuje mnoho lepších alternativ ve stále rozumné cenové hladině.
Toto je s prominutím z velké části příspěvek člověka zamrzlého v čase. Pochválí tu, že v jedné (zcela nespecifikované hodnotě dokáže být motor normy Euro2 lepší než některé motory Euro 6 rozhodně se najde dalších X parametrů v kterých bude horší, navíc to že některé motory vyšším norem mohou mít horší parametry může být dáno špatným řidičem či údržbou. Já osobně bych nikdy vlastní dítě za volant felicie ani ničeho podobného neposadil. Bezpečnost těchto aut byla špatná když byla nová, koroze kterou trpí, z nich dělá pojízdnou rakev. Rozhodně bych na učení sáhl po vozidlu s dostatečnou bezpečností, než se rozplývat nad tím že je tomlevné a dá se to opravit kladivem.
Nechápu kde je problém. Zaměstanec může dát výpověď bez udání důvodů, proč by stejnou možnost neměla mít i druhá strana. V zemi s jednou z nejmenších nezamětnaností v tom nevidím problém. Když někde nechci pracovat, dám výpověď, když nechci aby pro mě někdo pracoval, dám mu výpověď. Spíš je to narovnání poměrů...divné spíš je, že to tak neplatilo vždy.
Taky jsem to od známého slyšel, že ho jeho obvoďák poslal do háje. U toho mého v městečku pod 10tis obyvatel to v září proběhlo v klidu. "Jardo, po loňské chřipce, bych si tu letošní rád odpustil tak bych se stavil na píchanec a covid mám poslední leden 2022 tak bych prosil taky". OK, chřipka bude za 500,- covid zdarma stav se ve čtvrtek. Jako vždy a všude, je to o lidech.
Přebalovat dítě na stole je samozřejmě nesmysl. Nikdy jsem neviděl nikoho, že by to v restauraci nebo podobném zařízení dělal. Předpokládám, že v takovém případě by měla zasáhnout obsluha vzhledem k tomu, že to odporuje hygienickým předpisům. Ale jestli někomu způsobuje nepohodu matka kojící dítě, tak by měl hlavně hledat problém v sobě. Drtivá většina matek kojí způsobem, který při běžném pohledu není příliš rozdílný od "chování" dítěte. I kdyby se matka nesnažila zakrýt, tak rozhodně není vidět nic víc než co lze běžně vidět v dekoltech žen na ulici. Pokud někomu takový pohled vadí, ať se tam nekouká, nikdo ho k tomu nenutí.
Nemyslím si že je to tak jednoznačné. Samozřejmě kde člověk bydlí v závětří tak je fotovoltaika lepší. Nicméně větrná elektrárna i s menším výkonem může vyrobit to samé co fotovoltaická protože vyrábí elektřinu i přes noc, když zataženo a i když svítí slunce, protože o tehdy muze foukat. Navíc větrná elektrárna zabere o dost méně místa. V případě umístění na střeše je jen trochu nevzhledná.
Doporučuju shlédnout. Jinak zde zobrazené "elektrárny jsou spíše z říše "Jitrnice kterou svět neviděl" 😉..... Odkaz
Malá domácí větrná elektrárna je bohužel spíše vlhký sen. Nenašel jsem nikde nikoho, komu by něco takového nějak smysluplně fungovalo. Musíte být ve vhodném místě. Ideálně 5-10m nad jakoukoli překážkou (stromy, domy).... průměr rotoru tak 2-2,5 aby to dávalo aspoň trochu smysl. To není nic, co by člověk chtěl mít na zahradě. I v případě takových parametrů v kombinaci s měničem a baterií, to je doplňek tak na svícení. Všechny ty super moderní řešení jsou všude vidět jen ve formě vizualizace, těžko říct, jestli to opravdu někdy někdo nějak zkoušel v podmínkách jaké panují v ČR. Viz Odkaz
Možná lepší video na nejvíce nabízené 400W větrníky najdete na youtube kanálu "Amperáka" po 2 letech "provozu" nejvyšší výkon cca 8W 😄 Odkaz
První vlna privatizace ČEZ byla v roce 1992, což byl zrovna pan Kocáb poslancem, zvláštní, že neprotestoval tehdy. Cenu elektřiny určuje trh, nikoli ČEZ. ČEZ je soukromá akciová společnost, kde jedním (majoritním) podílníkem je stát. Úkolem vedení akciové společnosti je přinášet akcionářům zisk, tudíž nemůže bez rozika žaloby vlastníků prodávat elektřinu pod tržní cenou. Hodnota akcií v držení soukromých vlastníků je v řádek stovek miliard korun, tenhle stát je díky šílenému hospodaření socanských vlád a hlavně Agrofertí vlády ANO zadlužen až na půdu a navíc ještě každej Lojza řve, že chce spešl dávky a dotace na život. Kde by na to ten stát vzal a jak by zajistil, že to soukromí vlastníci budou chtít prodat? Vyvlastní to? Aha...tak to se může ČR rovnou připravit na mezinárodní arbitrážní řízení...scelkem předvídatelným výsledkem. Stačí vzpomenout na kauzu CME ta srtála ČR 10miliard, Diag Human 15miliard....a to na začátku šlo "jen" o škody za stovky milionu. JAk by asi vypadal rozhodčí výsledek při kauze vyvlastnění akcií v řádu 200-300miliard na začátku? To by bylo na krach republiky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mám vw caddy, Diesel. Za 16 let najeto statisíce km. Po 15 letech jsem neobednal Multivana, Zvažoval jsem Sharana loni, ale pro jeho koupi hovoří pouze prostor, což nevyvazi cenu a to že už se nevyrábí. Navíc ziju v Evropě a pro mne je důležité žít od výplaty k výplatě.
1 odpověď
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je mi vás líto, ale každý svého štěstí strůjcem 😉