Podle znaku letky na SOP těch F-18ctek, tak letouny patří VFA-27 ‘Royal Maces‘z USS Ronald Reaga. Citace :On September 1, 1967 the Royal Maces were commissioned VA-27, originally designated the Chargers flying the Vought A-7A Corsair II. After Vietnam VA-27 was disbanded but re-established in January 1991 flying the F/A-18A and renamed VFA-27. 1994 VFA-27 re-equipped with the newer F/A-18C and in 1996 moved to Atsugi, Japan and re-assumed the name Royal Maces. 2004 saw another equipment change to the F/A-18E and assigned to the USS George Washington. In August 2015 VFA-27 was transferred to the USS Ronald Reagan and 2017 marked a mile stone, the 50th Anniversary of VA/VFA-27.
Takže to vysvětluje i tu F-15E StrikeEagle. Je to blízko Japonska. Přesně jak píše pan Slavětínský (i ohledně té rychlosti letu). Autore, správné použití googlu by občas neuškodilo.
Pro ty, které to zajímá a nesnáší vědecká data Odkaz 1
Z tady těch příběhů mám pokaždé husí kůži.
Chápu úsilí rodičů-boj o dceru a každou minutu pro ni, a nedokážu si představit tu nesmírnou psychickou zátěž a věčný strach.
Ale na druhou stranu, jaký by mohla mít Anička život do budoucna? (teď ignoruji RS virózu a následné komplikace) Jaký by to byl pro ni život?
Za tu chvíli co jsem tady, tak mi život přichystal hodně bolestivých etap, ale tohle bych asi nezvládl.
Aničko, nepřeji ti brzký odchod, ale až přijde tvoje chvíle, tak ať je milosrdný.
Doprde*le, i to nejobyčejnější čidlo s alarmem začíná na nějakých 300 stovkách! Proč lidé takhle hazardují? Zbytečnost, mě se to stát nemůže?Kdyby to bylo možné, tak být revizák, nedám štempl, dokud nebude nainstalováno i čidlo. Proč už se to nedá jako povinnost?
Ach jo. Každopádně upřímnou soustrast a doufám, že se z toho máma s dcerou dostanou po zdravotní stránce.😢
Podobnou mrchu jsem používal na stavbách na řezání závitovek-základna s nastavitelným dorazem, čelisti svěráku s podélně vyfrézovanou V drážkou, domečky otočného čepu z mosazi. Taky jsem to používal na ostření vrtáků nebo sekáče (ale psst, bezpečák by dostal infarkt 🙂) Pro občasného kutila dobrý, ale jinak k ničemu.
Technická úvaha. Nestačily by pro naše potřeby F-16 Block 70/72? Buď nově vyrobené, nebo upgrade Block 50/52-nesmyslně jsou obě varianty uváděné jako F-16V. Cena nového Falconu je cca 63 milionů dolarů, F-35A údajně pod 80 milionů dolarů a Gripen E 85 milionů dolarů. Přitom v celkovém hodnocení komise AČR, nová F-16tka získala jen o pár desetin procenta méně bodů než F-35.
Oproti F-35 má sice menší dolet, ale unese více výzbroje, obrovská paleta výzbroje- včetně evropských raket IRIS-T a maximálka 2500km/h, minimální životnost do generálky 12000 letových hodin. Radar AN/APG-83 AESA a navíc některá avionika je odvozená od avioniky F-22 a F-35…
Je sice super že F-35 má technogii stealth, ale standard jsou 4 Amraamy nebo 2 Amrammy a 2 pumy JDAM (eventuálně místo JDAM 8 SDB pum GBU-39). Ale jakmile dáte externí podvěsy tak je to k ničemu. Zatím co motor PW pro Falcona stojí zhruba 3,5 milionu, GE je o něco dražší, Gripen E za 3,7 milionu, tak pro pětatřicítku stojí motor odhadem 4,5? milionu dolarů. Teď získal výrobce PW kontrakt na výraznou modernizaci motorů, takže budou ještě dražší.
Mimochodem, Falcony můžou startovat i z dálnice- jen dávat bacha, aby něco nenasály do motoru, ale nepotřebují superzákladnu…
Jakkoliv mám Gripeny rád, tak pokud jich nebude vyrobeno min 200 a nebudou lítat u 4-5 států, tak to podle mne nemá cenu, protože při budoucích modernizacích by jsme platily Švédům pomalu celej vývoj.
Omlouvám se za technickou slohovku :-)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Může mi někdo vysvětlit, kde se vzalo stáří 45 let? První NH-90, vzlétl v roce 1995.
MRH-90 Taipan začala Austrálie používat v roce 2007.
Sice jsem pro podporu Ukrajiny, ale já postoj Austrálie chápu. Můj majetek, moje rozhodnutí. Sbohem.
NH-90 není špatný vrtulník, bylo vyrobeno tuším přes 500 kusů různých verzí, pro 14 uživatelů.
Různé provozní a technické problémy, potíže s náhradními díly je známá věc.
Jinak naprosto souhlasím s panem Divišem a Doležalem.