Aktuálně s tím začali v Paříži v roce 1900. Opravdu aktuální trend.
Píšu o Praze. Bylo to kritizovano u Veleslavina, nově je to napr. na Jiřáku a planuje se to tady. Ano nektere stanice takto byly i driv (Mirak, Muzeum...). Zrovna na Kulataku jsme ten zastreseny vylez v ranni spicce cestou na ČZU vyuzivali, v desti pristresek na zastavce nestacil
k (ne)bezpečnosti starých aut - na konci listopadu jsme s Fabií I z roku 2005 srazili rozeběhnutého jelena, skočil z lesa přímo před předek, srazil jsem ho pravým rohem. Šel hlavou přes okno, tělem přes střechu. Rozbitý světlomet, do něj naražená kapota a trochu prohnutý blatník v přední části. Auto plně pojízdné, sklo i střecha bez poškození. Určitě jsme měli i štěstí (jelen taky, odběhl), ale auto nás přes své stáří dokázalo ochránit. Navíc vzhledem k rozsahu poškození s nízkými náklady na opravu.
To je první, co zní trochu logicky, ale na druhou stranu, vedle jsou dva paneláky, které jsou mnohem blíž, takže tenhle důvod taky neobstojí.
Prošel jsem si to StreetView a nenapadá mě, které dva domy myslíte. Já psal o bloku v Libkovské, který celý výš než zahloubený obchoďák a který by ten nový dům zastínil opravdu hodně. Prošel jsem si i všechny okolní ulice a žádný problém stínění jsem nenašel. Navíc pokud se bude nový dům držet půdorysu obchoďáku, tak při své velikosti ovlivní celé okolí vč. bloků ve Vajdově ulici. Neberu teď při tom v úvahu fakt, že se mi ten projekt nelíbí, to je subjektivní....
Ale četl, chtějí postavit podobný panelák, jako jsou hned vedle. Není to žádná vilová čtvrť ale normální sídliště sestávající se ze socialistických deseti až třináctipatrových paneláků. Tedy není to nic co by vyčnívalo. To co je na fotce vpravo je panelák, který tam stojí.
Problem vidim v tom, ze ten novy dum vubec nerespektuje aktualni rozlozeni budov, ktere tam od vzniku a dava smysl. Za tim nizkym obchodakem je dalsi panelak, ktery ten novy uplne zastini (a napr. tim vyrazne snizi hodnotu bytu v nem)
Omlouvám se, nepřesně jsem uvedl 600km, ale ve skutečnosti to bylo 900 Km. Tady je vyhodnocení: Odkaz a z něj je patrné, že jsme nabíjeli 5x.
Takze jste nekolik hodin stali u nabijecek a dle vasi tabulky jste za km zaplatil mnohem vic nez za naftu. To se tedy vyplati. Diky za utvrzeni nazoru, ze soucasne EV opravdu ne.
O víkendu jsem s tím najel 1200 km po Moravě a Polsku. V pěti lidech. Vtipný je, že při návštěvě rodičů v Pardubicích mi podobnou "urban legend" řekl i můj otec: "to sis synku vybral špatně, to nikam nedojede". Oznámil mi to ve chvíli, kdy jsme přijeli z Polska 600 km.
A kolikrat jste behem tech 600 km dobijeli?
S třemi malými dětmi opravdu nejedeme více jak 150 kilometrů v kuse. Opravdu děti nebo žena potřebují zastavit. Nejsem prostě takový bourák jako vy, abych s rodinou jel bez zastávky 600 kilometrů. My si výlety užíváme a už ta cesta je cíl.
Je to o preferencich, ja jsem radeji rychleji v cili. Jak rychlostne, tak v (ne)nutnosti zastavek. Napriklad nase cesta do Chorvatska. Ja se zenou, dve deti - 1,5 a 4,5 roku a pes. Plne nalozena Toyota ProAce L2, 180 k.
Vyjeli jsme ve 23, vsichni usnuli jeste v Praze a v 7:05 jsem je po 853 km budil v Senji u more. Cela cesta nonstop, skutecne bez jedineho zastaveni, maximalni povolenou rychlosti, spotreba 6,9 a jeste dojezd pres 120 km. Kdybych jel EV, tak bych minimalne 2x dobijel, cimz bych je vzdy vzbudil, cesta by tim trvala podstatne dele a nejsem si jisty, jestli by nebyla i drazsi. V cem je tedy vyhoda EV dodavky? Je o hodne drazsi, uveze mene, ma vyrazne nizsi maximalni rychlost a zejmena vyrazne kratsi dojezd. Ktery je pro me dulezity, kdyz jedu na otocku napr. Praha - Ostrava, tak nepotrebuji zbytecne nekde stavet, radeji budu o to driv doma.
Souhlas. Mám yarise r. výroby 2016 a doposud jsem měl 3 (slovy tři) závady; byly to tři spálené žárovky. 6 x na STK bez jediné připomínky. Za měsíc jdu na sedmou. Jezdím z 95% po Praze, takže silnější auto nepotřebuji, spotřeba 5,9 - 6,1 litrů, a to nejezdím právě nejúsporněji. (Jednou jsem to zkusil, spotřeba 4,85 litrů, ale takhle jezdit by se nedalo, to bylo na nervy. Už jsem se modlil, aby ta nádrž byla prázdná a ta šílená ,,akce" skončila.) Prostě - neměnil bych.
Nic proti, ale pokud mate auto z roku 2016, tak jste byl na STK maximalne 3x (pokud je auto z ledna - kvetna '16). Ale jinak souhlas, mam Toyotu z 11/2018, najeto 147tkm a mimo servisu a jedne svolavacky jsem menil take jen 2x zarovku.
a to jste asi nezažil Vídeň. Měli jsme dost obavy se tam v podvečer projít poblíž nádraží.
Shodou okolností zažil, na konci září jsme tam byli s rodinou 4 dny. Pozdě večer jsem vezl auto do parkovacího domu u řeky a vracel se metrem a tramvají až na konečnou na předměstí. U P+R byla spousta lidí různých národností, v tramvaji jsem byl ke konci možná jediný běloch, ale neměl jsem tam ten nepříjemný pocit jako v Bratislavě. Jeden den jsme byli s dětmi, jeden ještě na kočárku, v centru do tmy, ale bylo to naprosto v pohodě, na ulicích i pak v MHD. Pravda, nebyl jsem u nádraží.
V pondělí jsem byl pracovně v Bratislavě a zpátky se vracel v podvečer vlakem. Na hlavní nádraží jsem přijel krásným moderním busem MDH a rázem se ocitl... třeba v Kábulu. Nádraží obsypané "mladíky", protože pršelo, seděli a postávali pod střechou těsně kolem budovy, byly jich minimálně velké desítky. Záměrně postávali i před vchodem do haly, lidé jedoucí z práce se kolem nich protahovali. Pokřikování, místy zápach. Někteří se potulovali i halou, lidé, kteří čekali u odjezdových tabulí měli všichni tašky i batohy na břiše a chránili si je rukama. Nálada byla napjatá. Po dobu mého čekání ( cca 100 minut) jsem si žádného konfliktu nevšiml, ale za tmy to v okolí nádraží asi nebude úplně OK. Na hranicích - Břeclav - pak ve vlaku pečlivá policejní kontrola. Naprosto ji chápu...
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
PROBOHA, jakože, lidi, vy nemáte doma ZÁSUVKU? 😄 nebo jakože bydlíte všichni na vesnicích v panelácích? 😄 protože pokud máte vlastní barák, tak na 99% máte/můžete mít přístup k 360V zásuvce kterou auto naprosto na POHODU přes noc nabijete kam potřebujete 😄
A stejné to bude jednoho dne (ano, je to kus cesty, o tom žádná) vypadat na sídlištích... prostě podél parkoviště budou stát nabíječky, a poté, co přijedete domů si je píchnete a půjdete spát... jasně, není realistické osadit každé jedno místo, ale pokud si to spočítáte, ona jedna AC nabíječka "uživí" okolo 20 vozů... přidejte k tomu fakt, že ani za 20 let nebude 100% vozového parku na elektřinu, existují nabíječky u obchodů a kanceláří/fabrik, a vyjde vám, že na sídliště kde běžně parkuje 1 000 aut vám bohatě stačí 10-20 nabíječek - tedy investice v řádu 200 000 - 400 000 Kč...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak jste, prosim, dosel k tomu, ze jedna nabijecka uzivi cca 20 aut? U nas
na sidlisti je cca petina az sestina aut dodavky. Sam jezdim denne, nejcasteji vyssi desitky nebo nizsi stovky km ta den, nekolikrat do mesice i cesta pres 800 - 900km. Takze bych potreboval nabijet prakticky kazdy den. Minimalne proto, abych mel rano maximalni dojezd, nemam cas pres bekde stat u nabijecky. Nemluve o směšnem dojezdu dodavek, snizene nosnosti a omezene rychlosti na 110 km/hod. Mimochodem - proc se Stellantis vratil u dodavek ke spalocacim motorum u dodavek.. protoze Toyota prodavala stovky kusu a oni jednotky v elektro verzich....
1 odpověď