Tak když vezmeme movité návštěvníka tak dejme tomu tady nechá 5k na daních, ale pořád by kvůli těm restauracím muselo přijet min. 10k lidí. Což když vezmu, že jsem převážně jezdí lidi za levným pivem a děvčaty a semtam památky, tak je to dosti rozhazovačné. Pokud si náklady rozdělí restaurace a stát bude jen "garant", tak ok. Ale jinak nevim proč bych to měl každý z nás platit.
Je smutné jak lidi nadávaj na celkem spolehlivé auto. Když to mělo pravidelnou údržbu, tak to bylo spolehlivé. Jezdil jsem užovkou 120L rv.83 v letech 2003-05, takže byla o rok starší než já a nemít shnilé prahy, tak na běžné ježdění super auto. Když člověk jezdil předpisově, tak do 6l speciálu. Maximálka 150km/h, ale to už se to měnilo na peklostroj:-). Startovala na 1. otočení klíčkem, kdy stačilo jen otevřít sytič a 3x šlápnout na plyn i v -15. Na hory klidně na letních slickách a když se člověk nezastavil v kopci kvůli nějakejm západním výdobytkům, tak vyjel všechno. Na dnešní dobu -, že to topilo až tak po 10 minutách + dokázalo vypéct, pokud vám praskly(prorezly) ty pancéřové trubičky k brzdám, ale to bylo u aut tak +10let stáří. Dodnes vydim kamarádku jak se mi začla omlouvat, že mi rozbila bezp. pás, že se nenavýjí a já ji suše odvětil, že ho musí za sebou pověsit 🙂. Dovolená Bulharsku, po revoluci Itálie a Chorvatska nebyla pro to auto problém a těch 110-130 to po těch západních Autobahnech valilo jako nic.
Jinak pro rejpaly papíry jsem dělal na Peugotu 306 a pak jsem usedal do tohoto socialistického kočáru.
Pokud se o to člověk staral, aby se nezavzdušňovala, tak se to dalo uvařit leda v kolonách až v hustém provozu třeba tak kolem r2000. Někdy to spasilo topení. jinak to byla auta jednoduchá, kt. jezdila za pár litrů benzinu. Takže i se skoro 20 let starou užovkou 120L se jezdilo do 6l když ji člověk nehonil a po okrskách valil jen 80.
F-35 zadarmo drahá. Vy vůbec nevíte, kt. bije. F-35 od začátku nepovedený stroj, je tak drahej, že sama Amerika osekala původní obědnávky a zovu začala vyrábět F-15, kt. obstará defacto to samé za úplně jiné provozní náklady. Na obsluhu F-35 potřebujete násobně vícero lidí a stejně po přistání vzlétne a po x hodinách. Pokročily servis zatim jen v Americe a doufat, že to nakoupíte za zde uváděnou cenu je utopie, protože už to řešili i v kongresu, že ta výroba i provoz je pořád drahý a nezlepší se to. Pokud Rusko omezí vývoz některých surovin, tak cena výroby v leteckém průmyslu půjde ještě hodně nahoru. Spoléhat se na stealth prvky stroje po dobu životnosti je jen zbožné přání. Btw. v tuto dobu letecká raketa s nejdelším doletem je Evropská.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nejsmutnější je, jak jsou el.ovce tupé a nechápou základní pojmy. Při násilném zavádění el. aut, FEV apod. bohužel příroda pláče. Ten kdo si to nabije doma ze střechy má možná slušnou cenu na km, ale fakta jasně řekla, že velké půjčovny na el. autech dost vykrvácela, protože to nikdo nechce a provoz je dražší než u aut na dinodžus. Nechápou, že je stát dřív, nebo pozdějc zdaní, z čeho se to nabíjí, jak neefektivní to celé je. Že na to nejsou finance ani dostatek blbé mědi. Tak tupí tito aktivisté jsou. Když chcete řešit ekologii, tak se přechází od velkých věcí k menším. Má se řešit výstavba jaderných věcí, přečerpávaček, emise u lodí a letadel a ne aut. Na ty budou rozumné technologie nejdříve za 20-30let. A pro ty zatvrzelé si vemte účinnost el. motoru a z toho si odečtěte všechny energetické ztráty, mix nabíjení, nedejbože náklady na těžbu a recyklaci a taková 20 let stará fábka lepší jak nová tesla. Až uvidim velká rypadla a nakladače v dolech na sluníčko, nebo všechny lodě na solární plachty, tak se potom, můžem začít bavit o ekologických el. autech. Není se čemu divit, že se ten el. motor v autech normálně neprosadil ikdyž je starší, protože tenkrát ti lidé nebyli tak tupí..