Prezidentský volební systém v USA je nastaven tak, že celkový počet hlasů není důležitý. Záleží na počtu získaných volitelů a tam Clintonová jasně prohrála.
Ano, já vím, ale celkově pro Clitnon hlasovalo víc lidí než pro Trumpa. To, že má USA divný hlasovací systém volitelů už je věc druhá. Já pouze poukazoval na Vaše tvrzení, že je nepopulární. Neoblíbený člověk většinou nedostává větší počet hlasů než oponent.
To je jak u blbejch....na jednu stranu nedostatek personálu, na druhé straně zákoník práce, podle kterého to nejde a do toho se buší politici v prsa, že zaručí dostupnou péči. Kdy už v tomhle blbákově přijde někdo rozumný....
Lékařů máme více než je průměr EU, problém je, že máme násobně více nemocnic, takže rozumné by bylo zrušit některé nemocnice, jenže to se průměrnému voliči nelíbí, tudíž daný politik není ani zvolen aby něco rozumného mohl prosadit. Ale opravdu potřebujeme nemocnici v každém městě s 10000 obyvateli? Nehledně na to, že s rozvojem medicínských poznatků se zvyšuje počet subspecializací v jednotlivých oborech a tyto subspecializace se stejně většinou nachází pouze ve větších a velkých nemocnicích
A pritom by alespoň poloviční řešení bylo.. Ten kdo vystuduje zadarmo českou vysokou školu za peníze daňových poplatníků, se na nějakou dobu prostě na oplátku píše, ze bude po nějakou dobu zaměstnán v ČR ve zdravotnictví. A ne že si tady udělá zadarmo školu a atestace a pak hurá za kopečky.. Nepomůže to úplně ale z části ano
Atestace trvá v průměru 5 let po absolvování VŠ, tudíž aby si lékař udělal atestaci, odpracuje v ČR dost let než zmizí 😉 Nehledně na to, že i lékaři mají rodiče, kteří jsou daňoví poplatníci a ti za život to studium určitě na daních zaplatili
Vážený pane,částečně jste napsal pořádný blábol, žiji v15 000novém městě přímo na hranicích a máme tu čtyři obchoďáky a řadu dalších obchodů, školy, gymnázia, učňovská střediska různých profesí a myslím si ,že na město s takovým počtem obyvatel je to dostačující.A když něco není ,tak zajedu 5 km do Německa a nepotřebuji lítat po velkoměstě. A vláda právě velice může za to že určitá skupina lékařů nejsou v pohraničí. Já když jsem se po vojně vrátil zpět do zaměstnání, tak jsem musel podepsat s podnikem pracovní smlouvu na 5 let. Neboť strojírenský podnik do mého studia dal nějaké finance,které se mu musí vtrátit zase tím, že 5 let budu pro něj pracovat.A to samé by mělo být i s lékaři,vystudujete za státní peníze,tak stát potřebuje obsadit určitá místa v pohraničí.Diktovat to lidem nemusím,ale měli by uznat to a své studium,který jim ten stát umožnil, nějakým způsobem státu vrátit.Jinak přijí hezký den a vše v pohodě.
Také žiji v pohraničí, ve městě s 8000 obyvateli, doslova 3 kilometry od Rakouska a u nás jediné co je jsou potraviny - Lidl, Billa, Tesco a ze služeb tedy zakladní škola a gymnázium. Obchod s oblečením u nás není, zábava také ne, střední škola se zaměřením také ne, za vším člověk musí dojet do větších měst buď 20 kilometrů nebo rovnou do Brna, takže ne všude je vše. Ano, já to společnosti vrátím (byť s názorem že za mě studium platí stát nesouhlasím, na tento argument už jsem ze zdejších diskuzí dosti alergický, protože vždy to mají vracet pouze lékaři a všichni ostatní studenti VŠ evidentně ne), ale nebudu mu to vracet někde v zapadákově kde bych měl minimálně tedy 3-5 let bydlet a pak se teprve moc přestěhovat někam kam chci a začínat celý život odznovu. Máme svobodnou zemi tak by mělo být docela jedno kde to státu splatím, taky bych se na to mohl po škole vykašlat a jít dělat třeba recepčního do hotelu za téměř stejné peníze jaké má nastupující lékař a povinností a odpovědnosti mít mnohem méně.
Navíc je i problém, že některé okresní nemocnice nemají všechny oddělení, popř. na některých odděleních se nic neděje a jako začínající lékař potřebujete vidět pacienty a provádět výkony což na periferii kde se uskuteční např. jeden porod za týden (nebudu danou nemocnici zmiňovat, ale bylo mi od starších kolegů zmíněno, že pokud chci dělat gynekologii tak do té nemocnice se hlásit nemám) tak potom se v takové nemocnici nemáte šanci něco naučit. Ale to už zabředávám do koncepce postgraduální vzdělávání lékařů, které je v této zemi až zbytečně složité a odchílené od původní diskuze
Buřič národa Novotný - známá firma ,kdo tě platí, kolik bytů, škol a školek se postavilo za tvého lháře Fialenka. Modernizace zdravotnictví další lhář a kecal Válek - léky nejsou a přihraniční obyvatelé si jezděte pro ošetření za hranice státu protože my jsme neschopní zajistit do pohraničí lékaře. Tato vláda akorát prožírá peníze daňových poplatníků, viz další zvýšení od ledna Tato lživá vláda musí mít už konečnou.
To, že do pohraničí nikdo z absolventů LF nechce, není chyba vlády. Většina mladých chce do měst kde je vše potřebné (školy, obchody, zábava, jejich přátelé apod.), nikoli do pohraničí kde není ani pořádný obchoďák. Taky se po vystudování neplánuju stěhovat někam do prkýnka kde nic není, ale naopak do velkoměsta kde budu mít všechno při ruce a kde nebudu muset jezdit do nejbližšího většího města hodinu autem. Zase nesvádějte všechno špatné na vládu, prostě se společnost mění a stále více lidí chce žít ve městě a příhraniční s vesnicemi se tomu holt bude muset přizpůsobit. Nebo chcete lidem diktovat kde mají žít?
Kubek by se měl uklidnit. Platy lékařů nejsou vůbec špatné. Už dnes jsou 1,5 až 3 násobku průměrné mzdy. A to si myslím stačí.
Naopak by se měla zavést tržní opatření, aby alespoň trochu začala fungovat konkurence.
Jaká?
Atd., atd. Je toho hodně. Naše zdravotnictví je v rozvalu a významně se na tom podepsala Česká lékařská komora. A samozřejmě i všechny vlády.
Zvednout počet studentů na dvojnásobek? Nechci vám kazit iluze, ale aby se zvýšil počet studentů, musel by se zvýšit i počet lékařů, kteří budou ty studenty učit (a tím pádem budou chybět na to aby pracovali v nemocnici) a razantně by se musel zvýšit prostor v nemocnicích, jelikož nás třeba na cvičení z neurologie bylo 20 a prostě jsme se do toho pokoje k pacientovi nevešli, natož abysme něco viděli (viděli tak 4 studenti co byli pacientovi nejblíž) a opravdu pacienta po mrtvici nebudete nutit 4x za jedno cvičení aby ukazoval jak může/nemůže chodit/mluvit, nutit ho 4x hovořit se studenty (musíme se naučit i odebírat anamnézu) apod. aby to všichni studenti viděli/slyšeli, když ty cvičení jsou za den 3-4, to by ten pacient asi hodně rychle z té nemocnice radši odešel. Na operační sál nás taky občas nechtějí vzít, protože je nás moc a zavazeli bychom, takže opravdu nejde navyšovat počty studentů donekonečna, když už teď máme výuku "No jo, my bychom vás vzali na sál, ale je vás moc tak si půjdeme povídat do seminárky"
Jsem z toho v rozpacích. Chápu že učit se na živém tvoru je nenahraditelné, nicméně v dnešní době různých simulátorů, možnosti cvičení na patologii a podobně mi to už přijde spíš jako týrání zvířat.
Jsem student čtvrtého ročníku všeobecného lékařství a můžu vás ujistit, že simulátory na výuku chirurgie opravdu nejsou (nebo minimálně u nás ne), s trochou štěstí při výuce držíte háky aby operatér viděl lépe do rány, v horším případě stojíte operatérovi za zády (nebo úplně v rohu místonosti) a jenom se díváte. Simulátory a figuríny se využívají ve výuce např. ultrasonografie, porodnictví, první pomoci nebo gastroskopie. O tom, že by se mohlo šití apod. cvičit na patologii jsem zatím teda neslyšel. Navíc i pokud by to šlo tak vám to nepomůže zjistit, zda-li jste ten výkon provedla správně pokud to má být výkon, po kterém má daný orgán dále fungovat (např. odstranění pouze kusu ledviny) a potřebujete teda vědět jak se bude chovat za uričtou dobu od operace (jestli třeba někde neuniká krev) což u čuníka si počkáte, u mrtvoly toto nezjistíte
Nesmíte na to koukat dnešníma očima....před x lety byla nemyslitelná jakákoliv transplantace, transfúze, klonování atd.... propojení nervů může být pro dnešní chirurga nemožné ale stroj s kvantovou výpočetních technikou a pokročilou AI zvládne víc než člověk..... lidé jako vy nebo jako většina tady diskutujících kteří tvrdí jak je to nemožné byli v historii vždy.....ať už jde o létání, elektřinu, vesmírné lety,komunikace mezi kontinenty v reálném čase.....když si něco nedokážete představit nebo tomu nerozumíte tak to prostě ve všem světě nemůže existovat
To nic nemění na tom, že oni tím chtějí léčit Parkinsona a Alzheimera což jsou nemoci, které postihují samotný mozek. Tam Vám transplantace nového těla moc nepomůže, když problém je pořád ve vaší hlavě (úbytek buněk produkujících dopamin u Parkinsona, celková atrofie u Alzheimera). Na tyto nemoci byste potřeboval transplantovat samotný mozek, abyste je vyléčil, nové tělo Vám v tomto případě opravdu nepomůže.
Jelikož jsme šli studovat obor "všeobecné lékařství" nikoli obor "pediatrie" a kmen si vybíráme až po ukončení studia. Základních kmenů je 18 z nichž pouze jeden je pediatrický, tudíž absolvent po škole si může vybrat co chce dělat a možností je víc než dost. To je na medicíně to krásné, každý si může vybrat to co mu jde a o co má zájem. Pokud někdo jako já nemá rád děti a nechce řešit hysterické matky, asi nepůjde dělat pediatrii, stejně tak pokud někomu vadí mrtvoly asi nepůjde dělat soudního lékaře a když někomu vadí celý den sedět za mikroskopem asi nepůjde dělat patologii ani mikrobiologii, ale vybere si třeba chirurgii, anesteziologii, plicní,...
Řešení jsem vám napsala. To, že se vám nelíbí, je věc druhá.
Až na to, že to Vaše "řešení" způsobilo dalších 20 problémů, které už jste ale odmítla řešit a to jsem se Vám snažil vysvětli dopodrobna jak s prominutím pro blbečky, proto ty zprávy byly tak dlouhé. Ale to se Vám už nehodí, tak Vás to nezajímá, ale ten stát/školy by to zajímat muselo, kdybyste jim nařídila, že mají příjmat víc lidí
Víte, vy pořád hledáte, proč to nejde, já radši hledám řešení a to z vaší strany nepřichází. Mně je v podstatě jedno, jak se to vyřeší. Ale ať už někdo konečně zvedne zadek a začne konat.
Moje řešení nepřichází, protože jsem student, který nemá problematiku tohoto komplexního problému nastudovanou. Na vlastní oči však vidím, že současná kapacita nemocnic a praktikáren je (minimálně na mé fakultě a ve fakultní nemocnici) nedostačující. Mé řešení by tedy spočívalo v navýšení kapacit současných fakultek v podobě rekonstrukce (zvětšení pokojů, navýšení počtu personálu,...) a výstavbě nových fakultních nemocnic a až poté by bylo možno přijmout více studentů aby se k danému pacientovi vůbec dostali, měl je kdo učit a zároveň měl kdo pracovat v té nemocnici, protože lékaři dost často jsou na půl úvazku v nemocnici a napůl pod fakultou a učí.
A zeptám se tedy Vás na řešení - pokud bychom přijali všechny uchazeče o studium, kterých je každý rok kolem 3000. Kde ti studenti budou bydlet, kde se budu vzdělávat, když už teď se všichni nevejdou k pacientům, kdo je bude učit a zároveň kdo se bude starat během toho o pacienty co někteří lékaři budou na výuce ve škole, kde bude stát brát peníze na dotování tohoto studia? A jistě jsem zapomněl na spoustu dalších problémů, které by navýšení počtu přijatých studentů přineslo
Ne nutně. Dají se utlumit obory, které společnost tolik nepotřebuje. Samozřejmě, že to bude něco stát, když to stát dlouhé roky neřešil. Ale něco se už konečně dèlat musí. Stále se neděje nic. Ale hlavně rychle.
Dobře, zbavíme se sociologů, genderových studií apod. to ale nevyřeší problém s místem. Jistě, během prvních 3 let studia kdy sedíte v posluchárně to pomůže, ale následně se výuka přesouvá do nemocnice kde studenti chodí k pacientům a vyšetřují je, sledují lékaře co dělá atd. A do pokoje k pacientovi kde jsou 3 lůžka prostě nenacpete 15 studentů, lékaře a veškeré vybavení pokoje. Nás na cvičení chodilo 7 a i tak jsme ten pokoj vyplnili kompletně, když nám chtěl lékař ukázat nějakého pacienta. Takže pro teoretickou část výuky můžete vystěhovat jiné obory a vyučovat tam např. farmakologii/histologii apod, ale chirurgii, urologii, internu, prostě ty klinické předměty bez pacientů prostě nenaučíte a víc studentů k pacientům bez nějaké rekonstrukce nebo výstavby nových větších nemocnic nenacpete ani kdybyste se na hlavu stavěla, protože to objem těch prostor prostě neumožňuje.
Vím, že tato debata začala jako diskuze o zubařině, ale jak jsem již zmiňoval, zubařinu nestuduju, proto to uvádím na příkladu medicíny kde i zde je nedostatek určitých profesí
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
I kdyby, přijde Vám jako doporučeníhodná četba pro "náctileté"? Nebo vůbec kohokoliv?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, pokud se o dané knize učí a je možnost si knihu zařadit k maturitě, měl by mít student možnost si ji přečíst a tudíž by měla být ve školní knihovně. Také jsem ve třeťáku četl k maturitě Lolitu a nepřijde mi, že by mě to v 17 letech nějak poznamenalo. Samozřejmě by měl mít pracovník v knihovně rozum a takové knihy nevydávat např. dvanáctiletým studentům, ale možnost výpůjčky pro starší studenty, kteří se o těch knihách učí by tu být měla.