Však už i u nás na vybraných silnicích je nainstalovaný spodní pás svodidel, aby se v případě pádu eliminovalo zranění nebo úmrtí motorkáře. Ale jde to postupně... Samozřejmě v Rakousku jsou na tom dále, ale třeba v Itálii těch bezpečných svodidel taky moc nemají, ale tam mě přijde že jsou s motorkama obecně šikovnejší a nemají tolik nehod...
No úleva pro město to určitě bude, ale vyhráno zdaleka není. Od chvíle co Poláci dostavěli dálnici až ke Královci, tak se podstatně zvýšil provoz na silnici od Trutnova do Jaroměře a tam se ještě ani nekoplo. Dálnice končí v Jaroměři a ještě to tak dlouho bude a tím pádem kruhový objezd u Hořenic, kde je nájezd na dálnici, zároveň na obchvat Jaroměře a Trutnov kapacitně stačit nebude, dokud nebude pokračovat dálnice na Trutnov.
Předpokládám že problém mají většinou vozy s dieselovým motorem. Rada číslo jedna, pokud jezdím jen město a kratší vzdálenosti, koupím si auto s benzínovým motorem. Rada číslo dvě, pokud už mám diesel a čekají mě emise, je důležité předtím pořádně protáhnout motor i do vyšších otáček, aby se stihla celá soustava pročistit. Pokud mám vůz z DPF filtrem plati to dvojnásob. Pokud jezdím jen město a neprotáhnu to občas pořádně po dálnici filtr se zanese a je to v pr....
No Polsko nás dotáhlo ve spoustě věcí a v některých dokonce předběhlo...např. dálnice, ještě kolem roku 2005 nám záviděli i tu naši starou D1, jelikož neměli prakticky žádné. A dneska? Mají několik tisíc km moderních dálnic, při jejichž stavbě narozdíl od ČR dokázali efektivně využít fondy EU. A mnoho dalších věcí... To jestli se někomu vyplatí tam jezdit pro potraviny si musí spočítat sám...
Rakouská policie je vyhlášená svoji přísností snad už od dob co se otevřely hranice v 89. Ale aspoň postupují vesměs spravedlivě ke všem řidičům. To se např. o chorvatské policii říct nedá. Místní si v sezoně jezdí jak chtějí a policie chytá jen cizince. Ale stačí jezdit podle předpisů a mít auto v dobrém tech. stavu a nebude problém.
Pokud se chystáte do Chorvatska autem, nenechte se inspirovat místními řidiči a jejich stylem jízdy a opravdu dodržujte rychlost. Pro místní má policie jiné měřídko, než pro cizince. V restauraci je lepší když objednává a platí muž, ikdyž třeba neumí kváknout anglicky, nebo pokud chce něco vyřešit. Ženy turistky místní muži tolik nerespektují. Dále je důležité nebát se tam utratit penízky. Chorvati mají kratší sezónu než např. Řekové a potřebují vydělat a pokud chcete aby byli víc přátelští je to nutné. Ale jinak je tam hezky, čisté moře, vodu můžete pít bezpečně z kohoutku, Dalmácie má krásnou přírodu a pohled od moře na vápencové hory je kouzelný.
Panu prezidentovi přeji brzké uzdravení. Nejsou nikde podrobnější informace o nehodě, ale kdo někdy na motorce jezdil, tak ví že k nehodě na motorce stačí opravdu velmi málo...šotolina v zatáčce, olejová skvrna, cokoliv vám může vběhnout pod kola....a to mám na mysli situace, kdy se jezdí s rozumem, předpisově... Musíte stále předvídat za ostatní...
Ona pokuta 100 tis. není málo, pokud by tam policie stála každý den a navíc by se kamion musel přeložit. To by se situace určitě zlepšila. Řidič na to spoléhá že žádná kontrola v Česku nebude... Spíš by mě ale zajímalo jaký trest by ho čekal v Polsku? Určitě hned za hranicemi v Polsku kamion nepřeloží....
Ikdyby měl být radar na každým kilometru, tak mně to nevadí. Pokud člověk jezdí normálně tak mu to přeci nemůže vadit i kdyby denně potkával desítky policistů s radary. Těch průšvihů na silnici je pořád příliš a lidé zapomínají že auto může být i nebezpečná zbraň. Takže jakákoliv činnost policie, která přinutí řidiče jezdit opatrněji má podle mě smysl. Pokud chceme provětrat auto nebo motorku, tak od toho jsou okruhy jako Most nebo Brno, ne veřejná komunikace.
Změnu vítám, jen přichází příliš pozdě. Co se mohlo ušetřit lidských životů...v divokých devadesátkách umíralo na silnicích mezi 1000 až 1500 lidí ročně. Jasně auta nebyla tak bezpečná jako dneska a chyběly dálnice, obchvaty...ale pokuty naprosto směšný, tak kdo chtěl porušovat pravidla tak mohl v klidu porušovat aniž by se mohl bát většího postihu.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Každá mince má dvě strany. Řidič kamionu je často šikanován svým zaměstnavatelem na rychlost dodávek do místa určení. Často slyší slova - na to seš moc drahej aby jsi někde stál. Nechci omlouvat toho řidiče, protože tohle bylo přes čáru, ale kdyby nebyl pod časovým tlakem, tak by asi neměl důvod takový přestupek páchat. Bohužel peníze jsou dnes důležitější než zdraví a životy lidí na silnicích...
1 odpověď