Když porovnám služební I30 kombi a soukromého Golfa 7 variant, tak je golf prostě pořád lépe řešený.
Kvalita materiálu u Golfa je lepší a o zpracování a dopasování jednotlivých komponentů palubní desky ani nemluvě.
I30 samozřejmě nová stála mnohem méně, ale člověk si musí tak nějak uvědomit, co od toho auta očekává a mě těch pár nedodělků a chybiček v I30 vadí. Motory nesrovnávám, protože 1.0tgdi a 2.0tdi jsou úplné protiklady co se týče výkonu a krouťáku.
U I30 mi vadí málo místa na nárty za sedadlem řidiče (191cm) i spolujezdce, vibrující spodní část středového tunelu už od 35 000km a kupodivu mnohem slabší světla (Led vs Bixenon), hluk od podvozku ( stejná značka pneu, Hyundai 205/55R16, Golf 225/45R17)prasklá hlava motoru ve 41000km, hůře využitý prostor v kufru, divná elektrická spojka manuální převodovky a mohl bych pokračovat.
Prostě za mě je to pohledné auto, se slušným podvozkem a s cenovkou, kde musíte nad pár věcmi přimhouřit oko, ale při každodenním přesednutí z jednoho do druhého vám to začne vadit.
Michelin Alpin 6 205/55 R16 91H za 4420,- Kč? To nevím, kde autor článku pátral. Tyto pnematiky se normálně prodávají kolem 2500,- Kč. A potom věta, že vás pneuservis podojí....... No, zákazníci mají představu, že pneuservis může prodávat pneumatiky za nejnižší internetové ceny, že si ukrojí ze svých obřích marží a vše bude ok. Takhle to nefunguje, marže na gumách jsou minimální, kolem 10% a všechny náklady vč. mzdových raketově rostou. Žádný pneuservis nerozjel zdražování, ale musí na něj reagovat.
Přesně tak.... Ono je asi největší problém, že už vyšly Alpin 7, takže testovat Alpine 6 z doprodeje mi nějak nedává smysl, proto ta cena jako vždy u vyšlého modelu😁
Jasný, ale o tom se můžeme bavit max. my dva jako hasiči. Já mám rád třeba Tatru148, neměla konkurenci. Dnes je jiná doba, mě nejvíc vadí velké tonáže a vozy na hraně přetížení. U hasičů najedete málo km, aby jste ovládali auta a nebáli se. A oba víme, že Tatra se neovládá ani jedna extra lehce. Tak jsem to myslel.
....přesně tak. Největší problém je, že ta Tatra není vhodná (váha, zbytečná složitost) do města k HZS, to jde i vidět u nejnovějších aut ve vozových parcích si myslím. Taktéž souhlasím, že v terénu nemá konkurenci, ale i podvozkově je někdy méně více. Roura je super do terénu do doby, než na ní auto zůstane viset nebo se sekne v blátíčku a přimrzne. Pak se mohou volat vyprošťováky z celého okolí.
A i Phoenix je Tatra. V Kopřivnici se vyrábí, montují komponenty jiných výrobců, resp dodavatelů. Běžná praxe. Jakože by Renault Magnum měl mít nápis Volvo podle motoru? To se může praktikovat, ale nemusí. Viz Škoda LIAZ.
Phoenix je Tatra maximálně podvozkově. Zbytek dílů je Daf, což dokazují i rozdělené katalogy.
Podvozkově Tatra katalog, kabina, elektro, motor Paccar, ZF převodovky atd. Daf katalogy.
Otázka je kolik % celku je Tatrováckého i když je to určitě méně než půlka.
To neplatí samozřejmě pro sedmičkové řady a force.
Souhlas, ani jednomu bych nedala soc. dávky
Souhlasím s Vámi a ty barevný nepracující bez dávek si rovnou odvezte. To by teprve byla čísla..
Osobně ve svém okolí neznám nikoho, kdo by byl nezaměstnaný nebo si snad stěžoval na práci. Stěžují si pouze na platy, které tady nepřirozeně snižují nájezdníci z okolních států.
Ale nedovoli kvuli tomu aby continental mel ve vsech kategoriich pneu. Kdyz nechcete contiky, tak si kupte semperity. Ty jsou temer stejne jako contiky a za mene penez.
......přesně tak. Minulou zimu jsem ve stejných podmínkách v 1 dni přehodil pneu z 1. nápravy TS870 se Semperity speedgrip5 z 2. nápravy se stejnou hloubkou dezénu a rozdíl byl minimální. Samozřejmě Conti mělo o chlup lepší záběr, ale ten není o tolik lepší oproti ceně ve prospěch Semperitu. Speed grip 5 se povedla a co se týče Barumek, tak ty bych už neobul ani nepříteli (nejhorší pneu do zimních podmínek co jsem kdy měl). 225/45 R17
XENA byla podle všeho moderním a konkurenceschopným vozem s mnoha zajímavými řešeními. Problém byl nedostatek financí, ale zejména strategická chyba, kdy LIAZ byl tak trochu moc sebevědomý a nechtěl XENU pustit do cizí servisní sítě na kterou měl údajně nabídku - zkrátka si myslel že tak vydělají víc. Podobný problém se dneska řeší u Tatry, kdy někteří zabedněnci kritizují, že je to napůl DAF - není, ale díky sdílení náhradních dílů a servisní síti na západě to z ní udělalo velmi žádaný produkt.
Maximálně tak sedmičková řada pro Hasiče a vojáky je pravá Tatra . Odkdy dnešní Phoenixy (už od Euro5) nejsou napůl nebo více Daf? Co se týče techniky, tak jediné co je ještě Tatrovacké, je podvozek(terénní vlastnosti), stačí se podívat do katalogů ND, kdy jediné co Tatra jako katalog nabízí přímo v TDP je podvozková část, jinak se vše dodává Dafem. To, že to ulehčilo a pomohlo rozvoji Phoenixů v zahraničí je pravda, protože se začali objevovat pod Dafem známé značky jako Paccar, ZF apod.
Tak co z té staré dobré naší Tatry zůstalo? Akorát ta středová unikátní roura a snad korba, jinak nic. Kde je "vyhlášený" vzduchem chlazený motor, který pracoval od minus 60 mrazu, kdy nic nezamrzlo, do plus 60 horka, kdy se nic neuvařilo, jenom ta značka, jako u Škody!
Všeobecně je vozidlo v dílech rozděleno na podvozek dílů Tatra a zbytek od kabiny přes motory MX11, MX13 a elektro je to DAF. Korby se montují ve VS Montu na Slovensku.
A jak dlouho to vydrží? Stejně jako Michelin? Pokud ano, proč ne.
Osobně na Kleber Krisalp HP3 195/65 R15 jsem jezdil 3 zimy cca 35000km až 38000km přehazování předek zadek na autě každou zimu a poměr cena výkon je nadprůměrný. Z auta šly dolů s 2x 4,5mm a 2x 4,2mm dezénu. Bohužel, jak už to bývá skoro u všech pneu, kolem 5,5mm začínají být nepoužitelné co se týče handlingu na sněhu. Jinak co se týče záběru na sněhu při rozjezdu nebo i při jízdě jsou naprosto v pořádku, to platí i na ledu. Jedinou nevýhodou tedy alespoň z mého pohledu je hlučnost, ale zdaleka lepší ve všech směrech než Barum Polaris 3.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
A není to jedno, jestli je to ten nebo onen.Stejně vám to za patnáct let zhnije a máte pendrek.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jezdit 15 let v autě, ve kterém vám denně vadí/chybí jednotlivé věci je k zbláznění. Pokud do toho sedáte na 15minut je asi vše ok. Já v autě trávím dost času s dlouhými přesuny i mezi státy a pokud řídím v noci několik hodin, tak například ty světla jsou dost velký rozdíl.