Než něco napíšete, tak si to přečtěte. Miliony sice zní hezky, ale není to pravda. A co Von der LEYNOVÁ, ta taky se svým ansámblem ničí životy lidem v EU. Fico se na rozdíl od Fialy chová státnicky a snaží se sehnat levné energie. To nás rozhazovač na naše lidi kašle.
Takže levné suroviny vyměníme za zmařené životy. Blahobyt a obžerství za chudobu a tyranii druhých. Nevím, jak jste na tom vy, ale já se mám pořád moc dobře a rád si “utrhnu od úst”, jen abych nepodporoval válečnou mašinerii Ruska. Rád dám peníze na zbraně bránící se Ukrajině.
Jenom k tomu spalování uhlí. Byla by to dobrá zpráva, pokud by jsme bez něj byli energeticky soběstační, což určitě ještě dlouho nebudeme. A spoléhat na nestabilní zdroje,( slunečníky, větrníky) že nás zachrání je zatím utopie. Výstavba dalších bloků at. elektráren se protáhne na desetiletí, pokud nám to vůbec EU komise povolí! Tak kde chceme brát el. energii? Spoléhat na dovoz? Ale odkud, Němci mají po odstavení svých atomovek sami problémy a musí elektřinu dovážet, mimo jiné také od nás. Proto se mi odstavení našich uhelných elektráren nelíbí, zvláště když se na odsíření věnovaly miliardy a jak je vidět, tak za ně brzy náhrada nebude! A v neposlední řadě toto hloupé rozhodnutí nepostihne pouze desetitisíce domácností, pro které se teplo stane luxusem, ale především náš průmysl, který se stane konkurence neschopným, s veškerýmy negativními dopady na naši společnost!
Podle mého názoru je tohle jen strašení. Ano, situace není jednoduchá, ale zatím je síť stabilní a velké kroky se již dějí. Tato situace je známá desítky let, a přesto se nikdo nepřipravil. Prožrali jsme svou budoucnost rozdáváním peněz na zvýšení životní úrovně. Nyní nezbývá nic jiného než masivně investovat. Podle mě je cestou rozvoj obnovitelných zdrojů a masivní infrastruktura v rámci celé EU, aby například energie vyrobená při větru ve Španělsku mohla být využita v Polsku. Podívejte se, kolik do toho investuje Čína – tam berou ekologii vážně. Je potřeba ihned začít stavět energetická úložiště, jako jsou Dlouhé Stráně a podobná zařízení. Jádro je sice dobré, ale, jak už to u nás bývá, na něm zbohatne jen vrchnost. Já osobně sázím na vlastní zdroje a elektromobily.
Toto vaše zdělení ovšem z daného článku nevyplývá. Zřejmě můžete mít pravdu, ale potom nevím, proč se píše o propouštění kvalifikovaných zaměstnanců, jako jsou strojvůdci! Pamatuji časy, kdy zboží se přepravovalo železnicí a rozváželo se buď do skladu anebo přímo na prodejny. Dnes vše vozí kamiony, a odráží se to na ucpaných a téměř neprůjezdných dálnicích! Asi o tom můžete vědět víc, ale z mého laického pohledu jsou některé věci těžko pochopitelné. Kamarád dělal u ČD v Maloměřicích a říkal, že v 90 letech nám byly propůjčeny speciální vozy ze Švédska na tranzit kamionů přes republiku. Po dvou rocích byly vráceny, aniž by vyjely!! Ptám se proč to může fungovat jinde, ale u nás ne?
Propouštění probíhá, protože Cargo nemá práci, což je způsobeno vytlačením z trhu jinými přepravci. Dnes dominuje kontejnerová přeprava – přeprava celých kamionů už není smysluplná. Vozí se pouze kontejnery, které se naloží na tahače, a ty je následně rozvážejí pouze regionálně. Přesně tento typ dopravy roste, a je to tak správně. U nás se odbaví až 300 tahačů denně. Princip spočívá v tom, že na nákladní auto jeřáb nebo velká vysokozdvižná technika položí kontejner, který pak míří na vykládku nebo nakládku v rámci regionu. Terminály tohoto typu rostou a stále přibývají. Takže to u nás funguje a investuje se do toho, jen otevřít oči a informovat se. 🙂 To že se nebude spalovat uhlí je přece dobrá zpráva.
Nevím, jak to čtete vy, ale já se dočítám, že klesá objem nákladní dopravy! Pokud to čtete jinak, tak mi udělejte laskavě překlad, jinak mi dejte pokoj.
Objem nákladní přepravy klesá, protože se již nevozí uhlí a skončila kůrovcová kalamita, během níž statisíce tun dřeva vyvezli Číňané. Na druhou stranu přeprava ve všech ostatních oblastech roste. Jinými slovy, to, co má klesat, klesá, a to, co má stoupat, stoupá. Nejde o přesun uhlí a dřeva na silnice – poptávka po nich jednoduše není, a proto se nevozí. Jinak přeprava zboží po železnici pokračuje a významně roste. Cargo už to nevozí, přepravu zajišťují jiné firmy. Strojvedoucí si rychle najdou nové uplatnění, jen dostanou nové bundy k novým smlouvám.
Zajímavé zjištění, jen potom nechápu, proč se tady dozvídáme o snižování objemu nákladní přepravy železnicí a propouštění strojvůdců? Toto opravdu nechápu, zvláště v době přecpaných dálnic a snaze snižování emisí!
Tak si to přečtěte pořádně a myslete, než něco napíšete. Ale to vy evidentně nechce. Páčko
Železnice nedokáže konkurovat kamionové dopravě ani omylem. Především silniční dopravci z Polsk jsou pro železnici nepřekonatelný problém......
Železnice nakonec předčí nákladní dopravu. Samozřejmě bude vždy nutné naložit kontejner na nákladní auto, převézt ho na vlak, a ten pak dopraví náklad na delší vzdálenosti. Na konci cesty se náklad znovu naloží na auto, které ho doručí ke koncovému zákazníkovi. Tento koncept bude levnější a především ekologičtější. To s sebou přináší daňové úlevy a příspěvek k lepšímu světu, ke kterému politici naštěstí směřují.
Nákladní doprava na železnici uvadá? To je smutné zjištění, obzvlášť v době ucpaných dálnic kamiony! Proč se nesnažíme tyto, např. při tranzitu, po vzoru Švýcarska dostat na železnici? Jenom tímto by se ulevilo jak přecpaným dálnicím, tak i ekologii! A věřím, že i podstatná část vnitrostátní dopravy by se dala vyřešit cestou po železnici! Ovšem musela by k tomu být politická vůle!
Dobrý den, to se řeší a je to aktuální. Naopak přeprava zboží po železnici roste. Pracuji ve firmě která právě toto přepravuje. Jedem jak Fretky a terminály rostou a přibírají. Jen končí fosilní paliva a díky bohu za to.
ale ano, já novinkám a zvláště těm, co se posléze ukážou jako lidem prospěšné, fandím. Tato auta měla být v počátcích určena pro policii, pošťáky všeho druhu, taxíky, rozvoz zboží, čili tam, kde se nejezdí dlouhé štreky a auto se na noc dá nabít do garáže. Já jen ze svého důchodu nechci dotovat boháče, aby rozjížděli nevýhodný moloch. Totiž aby bylo cokoliv dotováno, musí stát někoho okrást - ať jsou to kotle, elektroauta, zemedělské neúrody atd., atd. Nestojím o to, aby mne někdo, byť to balil do vznešených myšlenek, okrádal.
Rozumím vaší myšlence, tak už to zkrátka ve světě chodí. Auta se zas tolik nedotují. Momentálně žijeme ve společnosti, kde staří žijí na úkor mladých. Tvrdí, že vybudovali svět, ve kterém mladí žijí, a zaslouží si za to odměnu. Tento koncept ale demograficky přestává fungovat. Starší generace, se svými nahromaděnými majetky, utlačuje mladé a ještě si nárokuje více. Jenže mladí, kteří jsou inteligentní a schopní, na tohle jednou rezignují. Pak budete rádi, když vám pomůže migrant. Ostatně, už se to děje. Dotace na elektromobily končí, což mě nijak netrápí. Do energetiky se mělo investovat mnohem víc už dávno, a mohli jsme být dnes v úplně jiné situaci. Ale to by většina aktivního voličstva nesměla být starší 50 let. Snad se mladí probudí.
Jo? Proto vyjde levněji ji hodit ze skály než nechat dát novou baterii.
Velká část výrobců nemá v katalogu náhradních dílů uvedenou cenu nového akumulátoru.
Záleží na užití… smím nájezdem 5k ročně, by mi jedna baterka stačila na celý život. Uvidíme kolik toho současné baterii vydrží. Věřím, že desítky let a pak se recyklují. Uvidíme
jestli náhodou ti, kteří si elektromobil koupili levně díky dotacím a dalším výhodám (parkování, dálniční známka, vjezd do centra měst) posléze, až tyto výhody nezbytně padnou, budou mít na volbu elektřina-benzin stále stejný názor?
Nevidíte potenciál a řešíte detaily. Bylo jasné, že dotace zmizí. Šlo o to rozjet tento zpočátku nevýhodný moloch, jinak by změna trvala mnohem déle. Příští generace elektromobilů překonají spalovací motory ve všech ohledech. Skutečný environmentální dopad elektromobilů nastane až za několik let. Zkuste si zjistit, kolik ve skutečnosti stojí nová Tesla očištěná o zisk. Spadne vám brada. Je to auto za hubičku.
Pane Jandourku. Žádní stoupenci výfuků nejsou. Jsou jen chudí lidé, kteří potřebují auto. Co je na tom tak těžké pochopit?
To mi zase přijde, že jsou. Většina populace nemá ani tušení a opakuje nesmysly zastánců bublajících motorů. Váš příspěvek je skutečně pravdivý, ale každý si přece může koupit jakýkoliv „traktor“, co spotřebuje 20 litrů na 100 km… nebo to teď někdo zakazuje? Až to bude zakázané, už nikdo normální a zdravého rozumu po spalováku ani nevzdechne. Uvidíte. Mějte se hezky a fajn den!
Pane Jandourku, vy se ale opravdu hrozně mýlíte a nabíháte si na vidle ve věci, které nerozumíte ani maličko. Ono totiž nejde o ty vaše válce a řev, ale o prostinký poměr cena/výkon (resp.užitek) + praktičnost. A tady jsou EV v rejži a basta. Pohádky o super dojezdu a ultrarychlém nabíjení jsou právě a jen těmi pohádkami, realita na silnici (zejm. teď v zimě) je tvrdým nárazem do zdi. O ekologičnosti si vzhledem k energetickému mixu v Evropě (a na světě) můžete taky jen nechat zdát. Tesla nemá výfuk vzadu, ale v Prunéřově II..
Prý "Výsledky ukazují, že nejdůležitějším motivem pro koupi elektromobilu jsou nižší provozní náklady,“ píše Merrit." - ha ha ha. Pokud s tím ujedu denně do 100km a budu nabíjet doma přes noc, tak jo. Ale zkuste si spočítat cenu za ujetý km při nabíjení na veřejné stanici (o dálnicích nemluvě) - to je pak mrazivé vystřízlivění - potvrzeno praxí.
O koupi EV může soudná SOUKROMÁ osoba uvažovat pouze ve chvíli, kdy EV poskytne stejné uživatelské pohodlí za stejnou nebo lepší cenu a provozní náklady jako tradiční auto. Vaše prodejní čísla jsou hezoučká, ale drtivá většina prodejů jde do firemních flotil, aby si tyto odškrtly kolonku a za tři roky operativního leasingu EV poslaly dál.
To je v tuto chvíli víceméně pravda. Nicméně kyvadlo vah se brzy obrátí. Potenciál elektromobility je zřejmý. Evropa zaspala a stává se skanzenem. Vysvětlovat výhody a reálné dopady v horizontu příští dekády nemá smysl. Kdo se zajímá, ví, a kdo ne, jen mudruje a stěžuje si. Evropa promarnila svou budoucnost.
Pane Sekanino, proc pisete takove hovadiny, pro celou radu mladych lidi, studentu je naprosto neprijatelne platit nejake koncesionarske poplatky jen z titulu, ze maji pripojeni k internetu. Tito lide vubec CT nesleduji, stejne tak proc by meli platit poplatek zamestnavatele, kdyz jejich zamestnanci v praci pracuji a rozhodne na sledovani CT cas nemaji. Ale vy to nejste schopen pochopit.
Jj mladí radši sledují Čínskou vymejvárnu. 😂 Jen ať cálují, třeba se pak za sví prachy kouknou i na ozdrojované informace a přestanou věřit bludům.
Ve světové i evropské politice se čas od času objevují psychopati, kterým je jedno, zda umírají občané. Ti, kdož podporují válku a bez ohledu na nárůst lidských tragédií dodávají zbraně a střelivo, by se měli zodpovídat. Ovšem největším bezpečnostním problémem je hrozba třetí světové války na evropském území. Pokud si to alespoň evropští politici neuvědomí, pak bude problém. Eskalace ozbrojených konfliktů nikomu a ničemu neprospívá. A je zajímavé, jak se takzvaní demokraté ohánějí právem na svobodu a sebeurčení, ale v reálné praxi používají dvojí metr. Toto pokrytectví způsobuje lidské a materiální škody. Nechápu, že takovou politiku někdo podporuje.
Váš názor a vaše myšlenka jsou důvodem, proč jsme Putinovi k smíchu a proč se děje to, co se děje. Kdyby byli všichni stejně ubozí jako vy, patřil by celý svět diktátorům. Naštěstí však existují lidé, kteří si mění spodní prádlo jen jednou denně.
Tfujtajbl je ta vaše všeobecná informovanost, která postrádá přinejmenším znalost informací, co bylo příčinou konfliktu na Ukrajině a co tomu předcházelo. Pokud nejste schopná si připustit to, že počínaje ČT, dále novinky a dalšími vládními médii,pětikoalicí v čele s premiérem Fialou konče, manipulují s fakty a tím vymyli občanů ČR hlavy, aby obhájili zvýšení dluhu ČR o 1/3 během 3 let, tak si nejsem jistý, jestli jste schopná rozlišit pravdu od lži na základě faktů, které Fiala vyřkl.
Dobrý den, mohl by jste mi to prosím vysvětlit? Je mi jasné, že asi celé to sem psát nebudete, ale aspoň v pár zásadních bodech.
Pro humanitární pomoc by jistě europoslanci ANO hlasovali. 3 roky EU a její země vojensky Ukrajinu podporují a přitom je od počátku jasné, že nemůže porazit hodně vyzbrojenou jadernou velmoc, aniž by konflikt neeskaloval ve 3. světovou válku. A bohužel, v poslední době eskaluje. Ti, kteří to odmítají uznat, buď nevnímají realitu nebo je snad nebaví život a nemají děti, kterým by přáli život v míru.
Na každé válce vydělávají zbrojaři a všichni na ně napojení a nejvíc jí trpí obyčejní lidé. Těch je mi líto stejně, jako všech, kteří už zahynuli a trpí na frontě. Ukrajina má kritický nedostatek lidské síly. Jsou dostupné záběry z nahánění branců. Víc než polovina Ukrajinců by chtěla válku ukončit i za cenu nějaké ztráty území. K jednáním o příměří snad dojde po inauguraci Trumpa a proto někteří , na obou stranách, ještě přitvrzují.
Mě tedy fascinuje, kde tahle paní a její bláboly berou ta srdíčka. Objevila sílu VPN a rozjela to ve velkém? Nebo je opravdu tolik lidí, kterým je lhostejné lidské utrpení, jen aby si zachovali své pohodlí? Neuvěřitelné. Já tedy sázím spíš na tu první možnost – na trollí farmu účtů na srdíčka.
Vy byste měl místo gaučového válčení jít zkusit válčit doopravdy, ať se proberete.
Nevěřím, že tento pán volá po válce! Naopak, po ní voláte vy svou lhostejností a přehlížením reality. Preventivní úder na Ukrajině, zahnání Rusů zpět do jejich hranic a pevné setrvání na místě. Buď se ruští psychopati stáhnou do tajgy, nebo válka bude nevyhnutelná. To, co se děje teď, k ničemu jinému nesměřuje! Budou ukusovat pořád dál a dál.
45
Sledujících
25
Sleduje
45
Sledujících
25
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Sankce opravdu fungují, ale na ty státy, které je na Rusko uvalily. Rusko nás nepotřebuje, my jeho ropu a plyn ano. Takže zbytečná gesta, která se stejně obcházejí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jediný důvod, proč sankce zcela nefungují, je ten, že mezi námi existují amorální lidé, kteří je nedodržují. Tyto lidi bych trestal zabavením majetku. Samozřejmě to není jednoduché, protože by se hned našlo tisíc vykuků, kteří by toho zneužili k likvidaci svých obchodních soupeřů. Morálka lidí upadá ve jménu vlastního pohodlí a obžerství. Kolik civilizací už na to doplatilo? Věřím však, že většina společnosti odmítne tento Váš blud, navzdory těm hanebným srdíčkům a povrchním souhlasům.