Drahý,pro movitější po 4 letech drahá nová baterie v paneláku není kde nabít.Zbytečný.👎👎👎
Dávno překonané nepravdy. Příští rok se ceny srovnají. Současné baterky co se dávají třeba do nových Tesel. Překonají životnost karoserie. Nabíjení u supercharger do 12 minut. Příště, až budete tankovat schválně se stopněte jak dlouho Vám trvá zastávka na čerpačce. Tahle technologie změní svět. Pašové z koncernů v Eu zaspali. Ty jejich sračko mety budou kupovat možná tak truhlíci v Evropě a Africe. Jinde si neškrtnou.
Zkuste si to přečíst ještě jednou, máte to tam vysvětleno poměrně jednoznačně. Jedná se o funkční podmnožinu umělé inteligence.
ChatGPT je LLM. Nemá vědomí, nemá logiku. Dokáže však splnit Turingův test.
No toho jsem si vědom. Jen nechápu o co Vám jde..? Kde jsem v tomhle podle Vás udělal chybu?
Tohle je reakce chatGPT na otázku jsi AI:
Ano, dá se říct, že jsem AI (umělá inteligence). Jsem konkrétně LLM (Large Language Model), což je typ AI navržený pro práci s přirozeným jazykem. Mým úkolem je odpovídat na otázky, pomáhat s problémy, učit se a poskytovat informace.
Rozdíl mezi AI a LLM je ten, že AI je široký obor, zatímco LLM je specifická aplikace v tomto oboru zaměřená na jazyk. Takže přesněji řečeno, jsem AI specializovaná na zpracování textu a jazykovou interakci.
Na veřejnosti při demonstraci to chápu, ale nebude se to doufám posuzovat až do takové míry, aby se to dotklo airsofťáků
To snad ne. Na ohlášené akci, na soukromém pozemku, proč ne. Ale taky mi vadí, když se někteří vystrojí jak do první linie… naštěstí beze zbraně, ale kdo ví co mají pod svrchní vrstvou. Vyrazí do parku na pivko, mezi maminy s kočárama. Potkávám takového exota pravidelně. 😬😬
To vám nalhal kdo, že máte v mobilu baterku bez teplotní regulace?
Jak může nabytý telefon cyklovat baterii, když je nabita na požadovanou mez a po té je tel. napájen z nabíječky? Vy v tom máte dobrej maglajs.
Tady prosím shrnutí toho co jsem chtěl říci. Jen už se mi nechtělo znovu soustředit tak jsem si pomohl ChatGPT 4o
Degradace baterie v mobilních telefonech je způsobena několika faktory, které zahrnují chemické vlastnosti baterie, způsob používání a nabíjení. Zde jsou hlavní příčiny degradace, zejména při nabíjení přes noc:
Moderní baterie (lithium-iontové) se s časem přirozeně zhoršují kvůli chemickým reakcím, které probíhají při každém nabíjecím cyklu. Kapacita baterie se postupně snižuje.
• Nabíjení přes noc může způsobit mírné zahřívání baterie, zejména pokud telefon leží na posteli nebo pod polštářem, kde se teplo špatně odvádí.
• Přehřívání urychluje chemické reakce v baterii, což zkracuje její životnost.
• Lithium-iontové baterie se nejvíce opotřebovávají, když jsou dlouhodobě nabité na 100 % nebo úplně vybité (pod 20 %).
• Když telefon necháte nabíjet přes noc, může být po několik hodin držen na 100 %, což zvyšuje vnitřní napětí baterie a urychluje degradaci.
• Každá baterie má omezený počet nabíjecích cyklů (obvykle kolem 500–1000). Při každém cyklu se snižuje maximální kapacita baterie.
• Pokud baterii často vybíjíte a nabíjíte do plné kapacity, cykly se rychleji spotřebují.
Jak snížit degradaci při nabíjení přes noc?
Já vám nepotřebuji nic nandávat, nejste má liga a ostatně jste kromě svých ničim nepodložených blábolů a urážek nenapsal vůbec nic, s čím by se dalo polemizovat.
Vaši kamarádi, pokud jsou přibližně stejně inteligentní jako vy, budou nejspíše mít problém nejen se psaním.
A každý truhlík ví, že LLM (to je to co vy nesprávně označujete jako AI) funguje jako typický průměrňák - model je totiž cvičen na datech obecně dostupných a z nich se teprve vytváří vlastní neuronová síť. A protože já si na svém projevu dávám záležet a nepoužívám zrovna obecnou mluvu průměrňáků, je pravděpodobnost, že ta vaše "AI" vygeneruje cokoli podobné mému písemnému projevu limitně blízká nule.
Ale to vy nuly nikdy nepochopíte.
P.S.: s ohledem na to, že jsem si za cca milion nedávno koupil nového diesela, je vysoce nepravděpodobné, že bych si za 5 let pořídil elektrošrot. Dneska bych si objednal Mazdu CX-60 opět s dieselem. Ale myslím si, že mi to auto vydrží tak 10 let a pak už snad bude po té vaší elektrodebilitě veta.
No to, že jsem mino Vaší ligu. Jste mi dnes věnoval dost času. 😜 LLM no to definuje to AI ne? Jo kdybych napsal UI tak bych Vaše moudra chápal. Je to krásná hračka. Však si pojezděte ten předražený krám, Vaše volba. 😂 Já si koupím za dva roky o půlku levnější elektrokrám s lepšíma vlastnostmi. Jen ten dojez bude menší, no a co. Ujedu prd. 🙂
Už z mého písemného projevu je patrné, kdo je tady vzdělaný a kdo ne (vaše hrubky v každém vašem příspěvku to jen potvrzují.)
Znova vám zopakuji, že vy jste žádná fakta, která by podporovala vaše tvrzení nepřinesl a já se o technologie baterií celkem aktivně zajímám už docela drahně let.
Pravda pak rozhodně není to, co se tady vy snažíte tvrdit. To je možná tak marketing výrobců baterčáků.
Ježkovi očka, to jste mi to nandal. Z hrubek se mi hroutí svět. 😂 Každý truhlík dokáže protáhnou text AI a vyhlížet jak spisovatel. To, ale neznamená, že nečtu a nesleduji co mě baví. Vaše argumenty jsou z jiné doby a rozumím tomu. Člověk těžko přizná, že se pletl a názor změní. Hodně mích kamarádů papouškuje stejné nesmysli jako vy. Máte na to právo. Jen bych byl rád u toho, až si za 5 let koupíte vlastní elektromobil. Jsem trošku škodolibí 🤪
To myslíte vážně že baterie v mobilu který máte v 99,9% v optimálních teplotách potřebuje na rozdíl od baterky v autě optimalizaci teplot?
Vždyť to popírá logiku, tedy pokud nejste na vrcholu K2 a zrovna nechcete nabíjet, i když to vám stejně BMS baterie v mobilu nepovolí dokud se neohřeje na 5 stupňů.
A to je právě omyl, baterii v mobilu ani náhodou není v optimálních podmínkách. Sahal jste někdy na mobil když to do něj teče? Nedej bože když to do něj cpete bezdrátově? Většina populace foukne každý večer mobil na nabíječku. Ten se nabije na plno a pak cykluje až do rána… za 3 roky baterka KO. Ještě jsem neviděl vodní chlazení nebo snad větráček na telefonu. Nevím jak jiné značky, ale můj iPhone už tohle přečůral. Stačí uměle snížit max výchylky a ejhle telefon po 3 letech na 90% a měl by vydržet další 3 roky a to mu stejně dávám pokouřit rychlonabíječkou a žádnou teplotní regulaci nemá!
OMG, takové bludy! 🤣
Samozřejmě že to jsou úplně tytéž baterie jako do mobilu. Teplotní regulace slouží primárně k tomu, aby se z a do článků dalo tahat/tlačit potřebné proudy, protože mobil tu proudovou charakteristiku odběru má úplně jinou a taky má jen jeden článek, takže ten se chladí kondukcí přímo s tělem telefonu, oproti velké baterii v autě, kde jsou jednotlivé články nacpané k sobě a logicky ty uvnitř baterie mají úplně jiné teploty než ty venku.
Novým typům (ne tipům, ty si nechte na koníčky) článků vadí velké proudy úplně stejně jako těm starým, rozdíl je v tom, že jejich konstrukce jim to umožňuje přežít, ale rozhodně žádnému článku nedělá dobře, když ho nabíjíte násobky C.
A software (on to tedy je spíše firmware, vybrat si ho vskutku nemůžete) se žádnou demencí uživatele rozhodně nepočítá. Ona to totiž není žádná demence, ale naopak snaha tuhle komplexní problematiku, ve které zcela zřejmě plavete jak Venclovský, zjednodušit obyčejným lidem a tenhle technický pytel problémů s chemickým zdrojem energie alespoň trochu udržet pod kontrolou. Že se to tak úplně nedaří, je naprosto jasné a patrné.
Váš názor, za mě bludy. Čas ukáže kdo má pravdu. 😜
Je vidět, že tomu skutečně vůbec nerozumíte. 🤣
jinak statistiky hovoří jasně, baterie Priusů vydržely obvyklých 8-10 let. Chemii prostě obejít nemůžete.
Pořád tu cpeš nesmysle. Hybrid je podvod na truhlíky. Leda, že by to udělali obráceně a spalovací motor dobíjel baterku. Samotná hnací soustava rize elektro. Jinak je to past na nekoneční servis a likvidaci baterie!
První priusy měly Ni-Cd nebo Ni-MH baterii a jezdí i tehdy, když ta baterka úplně zcepení. Paradoxně tento typ článků má rád úplné vybití (a nemá mimochodem problémy s dodávkami velkých proudů), kterým si do značné míry obnovuje svou akumulační kapacitu a jediné co nemají rády je rozvážená série článků, která tlačí proud přes již vybitý článek (to jej skutečně může zničit). To je docela rozdíl proti lithiovým článkům, které se nesmí vybít pod 3,1 V, kdy už hrozí permanentní zničení, nemají rády velké nabíjecí a vybíjecí proudy a obecně jsou choulostivější než staré niklové akumulátory.
Hybridy jsou auta pro truhlíky. Naprostá blbost! Ta baterka dostává takový facky, že je zázrak, že se dožila 5 let.
Přesně. Jenže tady elektrofanatici dělají jako by calendar ageing i baterií do elektrošrotů neexistoval. Anebo budou tvrdit, že to auto včas prodají. Jenže nedomýšlejí, že lidi kupující ojetiny se spálí a pak už ty ojeté elektrošroty budou kupovat jako auta s výhledem na 4-5 let ježdění, tj. v cenové hladině do 100 tisíc Kč.
Ooo to je blud. 😂😂
Kilometrový proběh to klidně dát může, ale časově to je předem dané. 4-5 let je půlka životnosti, a tomu bude odpovídat 50 % životnost baterie, tedy cca 85 % SoH.
S tím neuděláte vůbec nic v pozitivním směru, můžete to špatným používáním baterie jen zhoršit.
Blbost, tohle nejsou baterky do mobilu. Teplotní regulace, potažmo optimalizace teplot, mění hru. Novým tipům baterii je buřt jak je nabíjíte. Výrobce už počítá s demenci uživatelů a software zajistí, aby k žádným extremům co baterku degradují nedošlo.
To se tvrdí o každé generaci akumulátorů.
Pak baterka umře a buď se už nevyrábí, nebo stojí půl milionu.
Baterka vydrží 300.000 Km, když je někdo stihne ujet dříve, než umře. Nepřítelem akumulátoru je čas, 10 let starý aku je zralý na výměnu, která buďto nejde udělat vůbec, nebo je neekonomicky drahá. Není problém jezdit denně se 60 let starám autem se spalovacím motorem. Jaký dojezd má pouhých 15 let starý EV?
Jo a kde jsi takovou baterku viděl? Nejhorší baterky z první generace mají teď po 10 letech 70% degradace a pořád jedou. Tyhle baterky strčí do kapsy celou životnost karoserie a ještě si jí nakonec namontujeme do baráku je rezervu či buffer. Prosím přestaňte opakovat bludy a vzdělávejte se. Ještě ta cena! Pár let a jdu si pro nový kočár.
a pak zdechce elektrika nebo se tam neco pokazí na par hod / dnu, a budete spát na ulici 😄 takže nejaky klič vždy bude muset nekdo mít na nouzové otevření
Jo jasně, určitě je nutné, aby byla na zámku i klasika a i je. Starším v domě vadí zbytečná investice z fondu. Jsou proti, i kdybych to zaplatil… 😂
Tady naposledy nešel proud, že si nevzpomenu. Ztráta signálu a výpadek sítě? Zase, si nevzpomenu.
Jak někde neberou karty, na fleku se otočím a zmizím. Zákon bych uvítal, ale myslím, že není potřeba. Pokrok nezastavíš. A kdo tvrdí, že je svoboda, tahat s sebou půlkilovou šrajtofli ve dne v noci, tak mu šplouchá na maják… 😂 (platím hodinkami, ani mobil nenosím) momentálně se snažím přesvědčit družstvo, že nechci nosit ani klíče, ale to bude muset ještě pár lidí umřít. Dost morbidní, ale krutá realita.
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Ta špatná zpráva je, že díky tomu třeba i Vy můžete přijít o práci.....ono to totiž není jenom o té automobilce, ale ticíce míst mimo ni, kde vyrábějí díly a dopravci vozí ono zboží dál. Chápu že to myslíte z legrace, ale ona to taková legrace není. Ty automobilky díky greendalu budou redukovat zaměstnance a záhy třeba u nás v republice bude tisíce nezaměstnaných..Tu Škodovku to čeká časem. Lidi nebudou mít na splácení bytů, domů, aut atd.........
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale oni se nakonec koncerny pochlapil a zainvestují pořádně. Do 5 let je Asijský trh pro spalováky dead. Stejně by propouštěli.