Dámě dle mého soudu náleží minimálně tři poklony, všechny ohromné: za extrémně těžkou (a ještě více potřebnou) práci, za to, jak těm chlupáčům dělá prima život (vidět, jak nemůžou dočkat a jak se kolem ní motají a z vrtících oháněk by mi mohli mít vrtulí je hodně příjemný pohled) a do třetice, jak dokázala koníčka proměnit v mistryni světa... Klobouk dolů. Nejvíc.
Nepomůže, ať si všichni uvědomí, že v elektroautech Evropě ujel vlak, ač se píše o Číně, proč by tamní měli kupovat cizí auta, když mají vlastní a hlavně lepší. Saic bude tahat VW za nos, až do doby, kdy ho převezme.
Ta poslední věta je drsná a věřím, že k tomu nedojde, ale jinak s Vámi musím souhlasit. Vše dobré, ať se vám daří, příjemný advent přeji!
Psát o Evropě, jako tahounovi v elektromobilitě je nesmysl. Čína i USA mají náskok. Nesponzorují tvůrce takových článků (ruští) těžaři ropy, nebo majitelé sítí benzínových pump ? Předpokládám, že u elektroaut budou výrobci aut nabízet auta bez složitých asistentů, když bude zájem, ale třeba pro zaparkování auta je výhodné si vzít příručku a naučit se displej ovládat.
Dobrý den, nesponzorují, nebo o tom aspoň nevím.
Že je evropský automotive jedním z hlavních „exportních odvětví” Evropy se asi nemá smysl přít, ostatně i Američané si rádi kupují Mercedesy, BMW nebo Porsche. Z jednoduchého důvodu: ta auta jsou opravdu skvělá a opravdu si nemyslím, že by USA měly proti evropským vozům kdo ví jaký náskok.
Jiná věc je, nakolik jsou nynější vozy poplatné legislativě EU a jak by vypadaly, kdyby tato legislativa nebyla, ale to je na delší diskusi.
Co se Číny týče: stavět auta se naučili díky evropským firmám, VW a další tam desítky let působí a vyrábí. Ne nadarmo v Číně platí zákon, že podobná výroba tam může být schválena jen tehdy, pokud polovinu z firmy bude tvořit čínská strana. Proč asi...
Nicméně elektromobily umí v Číně momentálně lépe, o tom není diskuse.
Zmiňovaný typ BMW vlastním. Rok výroby 2004, motor 1785ccm, 85kW (115hp) Compact 316ti a pořizovací cena 750tis v základu.
Co do spotřeby paliva je to velmi přívětivé vozidlo 5,4 - 5,7 l/100km (kombinovaná). Sportovně vyhlížející třídveřová verze.
Rozhodně si na něj nemohu a ani nechci stěžovat. Sice už nepatří do těch hranatých typů z 80 let. Měl jsem Coupe z roku 85 a v mnoha ohledech moje současné BMW hravě předčí. Rozhodně nebylo tak nacpané čidly a hlásiči. V současném autě mám 6 airbagů plus jeden ve volantu. Čidlo a hlásič nezapnutých pásů. Některá čidla jsou jen k zlosti a jiná zjednodušují život řidiče. Hlásí mi to nedovřený kufr, nezaklapnuté dveře. Tohle a spoustu jiného jsem ve starém BMW neměl. Funkci ABS jsem poznal až v Compactu. Ovšem jízda, přestože v Compactu je sice svižnější, ale není tak pohodlná. Jako bych jel na splašeném gauči s malým výhledem. Měkké pérování, v zatáčkách se naklání až moc. V servisu mi řekli, že je to dané konstrukcí vozidla. Coupé bylo nižší a tužší. Před žádnou zatáčkou jsem nemusel brzdit, stačilo dát nohu z plynu.
Abych to shrnul. Škodovky jsem měl. Od stařičké MB 1000 až po 136 Rapida. Na Bavorák nemá ani jediná, co do výkonu nebo komfortu a pohodlí při jízdě.
Jedno je jisté. V každém jiném autě mi zaléhají uši. Asi je to dané kmitočtem zvuku motoru, v nedokonalém odhlučnění kabiny nebo zvukovém přenosu v karoserii. Nevím, v BMW mi uši ani jednou nezalehly. Ani když jsme jeli do Itálie nebo Řecka.
Nedělám reklamu na BMW, každý ať má libovolné auto. Pokud se o svého plechového miláčka dobře stará, vydrží mu spoustu spoustu let.
Gratuluji ke skvělé volbě!
A malinko závidím. Ať vám slouží co nejdéle a dělá co nejvíce radosti
Motor je tepelný stroj. Nasává studený vzduch, ten ohřívá výbuchem (plus zplodiny) a zvětšení objemu převádí na mechanickou energii. V éře motorů bez elektroniky se uváděla účinnost benzínového motoru 20-25%, naftového asi 30. Zbytek energie utekl jako neužitečný ohřev. Dneska jsme se posunuli na lepší čísla. Prakticky se to samozřejmě projevuje na spotřebě 🙂
Díky za jednoduché, ale jasné vysvětlení!
Pěkný den, ať se vám daří!
Absolutně absurdní je fakt, že předsedkyně EU je Němka a neudělala. ani nedělá a dokonce fakticky podporuje ten tragický omyl s Green Dealem potažmo s elektro automobilismem. Pád německého automobilového průmysu, zde konkrétně ilustrovaného na případu VW nemůže přinést nic jiného než ekonomickou a sociální katastrofu pro Německo, pro Česko a dominovým efektem i pro celou Evropu. Návrh na odvrácení tohoto přízraku je pouze ve změnách legislativy, týkající se zeleného šílenství.
Co dodat? Máte (žel) naprostou pravdu. Snad to nakonec dopadne dobře. Nicméně bolet, bolet to bude každopádně. Nyní jde jen o to, jak moc hodně.
Takže podle této stránky jsem byl důchodce většinu svého života a na stará kolena jsem se stal ambiciózním nedůchodcem...
Nebo je to jen o tom, že dnes mám víc peněz než tenkrát.
Díky za reakci, těžko soudit:D Mně by třeba poslední generace Merivy taky vůbec nevadila, ale pravdou je, že první (a první „béčko” od Mercedesu) jdou tedy opravdu usedlá auta...
Vše dobré, ať se vám daří!
Pěkně jsi to napsal, také jsem nepochopil o co se tu snaží.
Tohle je auto z té doby a v té době to bylo přesně jak píšeš.
Měl jsem možnost v té době se v tom autě svézt a dodnes mám husí když si na to vzpomenu. Nebylo tolik aut v té době, takových těch " normálních" GT, které tohle nabídli. A přiznám se, že by to auto mě byvilo i dnes.
Díky, vidím to zcela stejně. Ani já jsem zcela nepochopil tu nesmyslnou a nepodloženou kritiku od přispěvatele výše. A i mně by to auto bavilo i dnes, byť nemusím těžké šestiválce v kombinaci s pohonem předku. Na druhou stranu ten design je opravdu natolik magický, že mít zachovalý kousek před domem, radoval bych se z každého pohledu na něj, stejně jako z každé jízdy.
Možná víc, než z velkého displeje uprostřed palubky a deseti úrovněmi menu, kterými se musím proklikat kvůli každému nesmyslu:) Notabene Peugeot ho dělal v nádherných, pastelových barvách, existuje taková specifická zelená, stejně jako žlutá (i když většina je jich dnes stříbrných).
A jak oba vnímáme: je to auto 30 let staré, člověk ho tak musí brát. Přesto: hodit tašku dozadu a ve dvou si to v něm i dnes střihnout někam na druhý konec Evropy? To je téměř značka ideál:)
Vše dobré, ať se daří!
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Já se opravdu ale nechci dostat do roviny invektiv, do roviny o tom, jaký je kdo hlupák a jak nikdo ničemu nerozumí.
Pokud si přečtete moji reakci, píšu tam jasně o roku 1996, není tam ani slovo o tom, jaký „je to teď skvělý kousek”. To jste mi do úst vložil vy. Tečka.
Naopak argumentuji motorem z Toyoty Supra z roku 1997, pokud jste si nevšiml. Nic o dnešní době tam není. Vůbec tedy nechápu, proč mi neustále tu dnešní dobu podsouváte. Pro mne jsou dnes úplně jiné motory měřítkem kvality, jenže to jsme taky 30 let poté, což je tedy ranec času.
A nemůžete ani myslet na to, že „při přesednutí z jakékoli dnešní spotřebky”, pokud vás ocituji. V tom případě se ale o dnešní době bavíte vy, a nikoli já. Mimochodem, za „jakoukoli dnešní spotřebku” beru Golfa VII/VIII, Focus nebo třeba Mazdu 3. A že všechny tři jezdí lépe, než stará 406 s těžkým šestiválcem vpředu? No samozřejmě, že ano, ještě taky, aby ne. Ale o tom to přeci vůbec není, v článku to nikdo s Golfem VII/VIII nesrovnává. To nejde ani cenově, ty Coupé stojí pár tisíc euro, když se podíváte do inzerce.
A že GT jezdí „úplně jinak”? Ano, pokud máte na mysli 456 od Ferrari, DB9 od Astonu nebo třeba SL od Mercedesu, tak samozřejmě, že jezdí jinak. Ale taky stojí jinak, a mimochodem i „žerou” jinak, pokud narážíte na ty děti kolem cesty.
A to s tou 1203 - bez komentáře, raději. Podsouváte lidem něco, co vůbec neřekli a ani si to nemyslí.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Vy si opravdu myslíte, že 140 kW / 257 Nm byl v roce 1996 „tragický výkon”? Na třílitrový atmosférický šestiválec ve spotřebním autě, bez jakýchkoli sportovních ambicí, za cenu dostupnou v zásadě pro všechny? A jestli argumentujete, že ten motor je starší - no tak tím spíš. Mimochodem: třílitr v Toyotě Supra z roku 1997 s označením 2JZ-GE (atmosférická verze) měl výkon 164 kW a točivý moment 285 Nm při 4 800 ot/min. Pořád je 140 kW v kupé od Peugeotu málo?
Autor zjevně nepochopil o čem je krize (západo)evropského automobilového průmyslu. Jen a jen jeho !!! Nikde jinde na světě tenhle problém nemají. Je to EU a její nesmyslný a nevědecký Green Deal.
PS- jak symbolické...zatímco toto píšu , tak už několik hodin , minimálně v naší čtvrti, nejde elektřina 😅
Nezlobte se, ale zdaleka není pravda, že jinde krizi nemají. Mají, a ne malou. Celá Amerika s Jeepem (jakkoli patří Stellantisu) nebo Fordem a jeho elektrickými pick-upy. O Hummeru EV nemluvě.
Ta krize je způsobená neuváženým přechodem k elektromobilitě, výrobou vozů, které v zásadě (za těchto cen a těchto parametrů) nikdo nechce. A je celkem jedno, kde se vyrábí, jestli ve Francii, v Německu, nebo ve Spojených státech. Jediné, co plus minus funguje, je Čína, ale tam jsou výroba i trh velmi specifické. A nesrovnatelné s ostatním světem.
Člověče, vy jste hňup. Kolik vám za ty bláboly platí? To musíte mít hodně velkou protekci, když vám tohle zveřejňují.
.
Proč myslíte bláboly? Měl jsem včera tuším tři články, kde tam jsou prosím bláboly? Nebo urážíte jen tak z principu? Hňup nehňup? Překlep v rychlosti jsem si opravil a poděkoval, uznávám chybu, můžete mi prosím ukázat další "bláboly", pane Šátavo? Díky za odpověď!
Nedá se popřít, autor je opravdu odborník, otázka je ovšem, jestli opravdu na téma, které tady zrovna probírá.
Jen namátkou, na dálnici nemůže vozidlo jehož konstrukční rychlost je nižší jak 80km/h ,dle zákona 361/2000 Sb.
Kdežto autor uvádí konstrukční rychlost 50km/h. pro provoz na dálnici minimalni.
Každý se nějak živí, proboha ale proč vy zrovna psaním nesmyslů.?
Díky za upozornění, opraveno!
Nikdy jsem předtím Toyotu neměl a v roce 2020 jsem si koupil Corollu 1,8 Hybrid, za čtyři roky najeto 341 000 km, za tu dobu jen servis olej a filtry a co se týče spotřebního materiálu, výměna brzdových destiček vepředu 3x, zadní 1x, přední kotouč 1x, zadní kotouč původní, přední poloosy měněný ve 280 000 km, to znamená maximální spokojenost, ani nic jiného než Toyotu nechci, tím ale nikomu nic nevnucuji. Ať si každý jezdí čím chce
Zcela potvrzuji vaši zkušenost... I „obyčejná” Corolla dokáže deklasovat konkurenci, pokud přijde na spolehlivost provozu.
Mnoho dalších kilometrů k plné spokojenosti přeji!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zase lživě. Zavolejte si do servisu a zeptejte se kolik baterie vychází. Na model y je za cenu neco málo přes 200 000. Nevěřte těmto lidem, články na netu lžou čím dál víc, raději si vše ověřte u zdroje
4 odpovědi
192
Sledujících
6
Sleduje
192
Sledujících
6
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nezlobte se, ale do Modelu S rozhodně NOVOU baterii za 200 tisíc nepořídíte.
1 odpověď