Dopadne to jako Libeňák. Kdopak z těch " zachrånců " bude politikem? Co vy na to Praho sobě?
I laikovi musí být jasné, že ten most už nemá perspektivu. A ta jména příznivců údajné opravy opravdu nejsou žádné kapacity v oboru. Ti opravdu zasvěcení raději mlčí nebo se nepouštějí do diskuze.
Já už to nemohla vydržet a tak něco musim napsat.
AM ČVUT
Laikovi může být jasné cokoliv, ale to neznamená, že má pravdu.
Kdo jsou prosím ti "opravdu zasvěcení"?
Zastánci opravy stále nechtějí vzít v potaz, že u každé ocelové konstrukce dochází k únavě materiálu, která je u železničního mostu díky vibracím rychlejší. Výtoňský most se pomalu blíží konci své životnosti a opravy by ji oddálili možné jen o 10, 20 nebo 30 let. Rozhodně ne déle. Takže proč se to pořád řeší? A navíc ten přílepek třetí koleje to by byla krása.
Takže Eiffelovu věž zbourat, protože únava materiálu?
Právě proto, aby se "neztrácel čas", byl opraven Branický most. Nákladní vlaky tedy budou mít kudy jezdit.
Podle této logiky by měl ŽESMAD nyní spíše tlačit na vybudování vysokorychlostních železnic, aby se uvolnila část kapacity stávajících tratí pro nákladní dopravu, a o historickém centru Prahy nechat odbornou a laickou veřejnost jednat.
Není to jen o tom, aby zde byl funkční most, musí také mít nějakou estetickou hodnotu. Byli jsme a stále ještě jsme železniční velmoc. Pokud nadšenci udržují staré parní lokomotivy, proč bychom nemohli mít historický most.
No na to nemusím být ani vědec. To je jen snůška blbostí a pak vezměte třeba mapu světa a zamalujte si státy, kde chtějí zakázat spalovací motory. No a začnete se jen smát. Asi jako kdyby u nás ve městě všichni topili uhlím a já jediný bych přestal. asi stejný efekt.
Ano, na to, abyste vědci opovrhoval, stačí, když budete nevzdělaný ignorant.
Jsem přesvědčený, že kdyby se Green Deal udělal v Evropě dobře, měl by obrovský dopad na celý svět. Vezměte si to na příkladu železnice nebo spalovacího motoru - vynalezeno v Evropě, proměnilo to svět. Jde ovšem o to, aby se přišlo na takové řešení, které bude zároveň nízkoemisní a zároveň levné a efektivní.
Čím více budeme chtít, aby se na takové řešení přišlo, a čím více zaměstnáme kvalifikované vědce a inženýry, aby na tom pracovali, a čím více vizionářů do toho vloží peníze, tím rychleji se na takové řešení přijde. Výroba elektrické energie z fotovoltaiky a ze štěpení jádra je tady jen dvě třetiny století, lithiové akumulátory ani ne třetinu století.
Politikům by měl být ODBORNÍKY stanoven JASNÝ CÍL a za jeho splnění slíbena ODPOVÍDAJÍCÍ odměna !! V současnosti je politik "neřízená" střela a je finančně odměněn za "jakýkoliv výsledek" Příkladem může být pan "Greandeal" Timmermans !!
Evropským politikům jsou předkládány odborné studie na velmi vysoké úrovni, po etické i odborné stránce. Zda a jak se jimi řídí je jiná věc.
Václav Smil říká, že to reálné je, ale za cenu 20-25 % HDP. To jest bude nás to stát pětinu až čtvrtinu všech vydělaných peněz. Vysloveně neříká, že je to technicky neproveditelné, ale to, že nebudeme chtít na to dát.
Vše záleží na tom, zda dlouhodobě chceme zachovat naši civilizaci se všemi vymoženostmi, a zda pro to jsme ochotni něco obětovat. Teď máme docela levné fosilní energie, ale platíme za to rozjezdem klimatických změn a odlivem peněz do zemí, od kterých fosilní zdroje nakupujeme. Obojí je časovaná bomba. Klimatické změny přinesou častější extrémy teplot, sucha a srážek. Za naše peníze za ropu jsou často nakupovány zbraně, které se mohou otočit proti nám. Pokud se úplně vykašleme na klima, velmi brzy budeme muset stejný problém řešit proto, že se svět začne prát o zbývající zdroje. A pokud přijde krize, energetická a následně ekonomická, bude výrazně těžší investovat do nových technologií. Dává to tedy smysl udělat to teď, dokud na to jako civilizace máme.
Je to jako pokus s dětmi, jestli chtějí jeden bonbón hned, nebo dva o něco později. Ty, co počkali, aby měly dva, na tom byly v životě lépe.
Ano, uvolnit energii lze poměrně snadno, stejně jako můžeme poměrně snadnou zmáčknout spoušť, která odpálí střelu z hlavně. Ale změna počasí není žádné uvolňování. Takový systém totiž předpokládá, že v daném místě tu energii musíte nahromadit. To není žádný předpřipravený systém, co by stačilo pouze spustit.
Počasí je výsledkem dějů nelineárního dynamického systému. Ten je charakteristický tím, že malé změny provedené v určitém místě a čase se projeví velkými změnami v chování systému. Onen pověstný motýl zatřepající křídly. Nemusí to být spouštěcí mechanismus, někdy je ona chvíle a místo velmi vzdálena, řeklo by se na začátku. Ne spoušť, ale zasazení stromu. Energie je ze slunečního záření, a díky klimatickým změnám je jí k dispozici více.
HAARP o výkonu 9 MW, což je jedna silnější lokomotiva, má na atmosféru, kde jsou akumulovány biliony kWh, asi jaké účinky? Jen Slunce svítí na Zemi výkonem zhruba 1000 W na každý metr čtvereční (při dopadu kolmo). Veškerá sluneční energie, která jen dopadne na areál toho HAARPu, je o dva řády větší. Nemyslíte, že to Slunce, které ohřívá Zemi, má přecijen větší vliv?
Je to 1 kW na m2.
Pokud by tento systém byl skutečně schopen ovládat počasí, natož pak způsobovat zemětřesení, tak by to znamenalo, že musíme podobný systém postavit co nejrychleji taky. Bylo by to totiž jasné znamení, že lidstvo vyzrálo na zákony termodynamiky, které řídí základní procesy vesmíru. Dokázali bychom tak používat velmi málo energie na vytváření extrémně silné energie.
Na co ropu? Na co uhlí, nebo štěpný materiál? Na co zkoumat jadernou fůzi? Prostě postavíme pár antén, na chvilku do nich pustíme proud a zařídíme si jasno a větrno. A pak už jenom nekonečný profit ze solárních a větrných elektráren... Pár megawatthodin elektřiny a sklízíme terawatthodiny jak o život. Geniální! A při tom stačí jen pár antén...
Dobře, teď vážně: samozřejmě že je to kravina. Každý s alespoň středoškolskou znalostí fyziky to pozná během jednotek vteřin.
Ovládání velké energie s pomocí relativně velmi malé energie není nic proti fyzikálním zákonům. Třeba ke shození některých lavin stačí malý impuls ve správný čas ve správném místě. Zákonům termodynamiky by odporovala výroba velkého množství energie z malého.
To je stejné, jako to byl hit před cca 20 lety. Že prý to míň žere, když jsou kola nahuštěna heliem. Ani snad nebudu zmiňovat, že to spousta pneuservisů dokázala prodávat s velkým ziskem a ta kola stejně foukala vzduchem. Jenom na dílně stála velká bomba s hadičkou někam a na zdi pak visela červená hadice ze vzduchojemu. A červená čepička za 10 haléřů tomu dodávala jistotu.
A magnet kolem palivové hadice, magický krystal zavěšený na zpětném zrcátku, elektrolyzér rozkládající vodu na vodík a kyslík a dodávající pár bublinek do sání (asi tak 0,001-0,01% z celkového množství energie v palivu), a další vymoženosti snížily spotřebu natolik, že účinnost přesáhla 100%, dosáhla nekonečna a přehoupla či protuneovala se do záporného nekonečna, takže vůz nejen že nespotřebovával žádné palivo, ale spotřeba byla záporná, palivo vznikalo, a muselo se z nádrže pravidelně odčerpávat. Jó, kdo se ve škole neučil, uvěří ledasčemu.
1) Otěry z brzd: jsou, ale jsou vesměs zanedbatelné. A to ještě nás navíc zajímá pouze obložení, protože kotouče vytvářejí akorát železný prach, který je vesměs neškodný. A brzdové obložení vydrží poměrně dlouho. A za tu dobu co se opotřebuje, tak ho zmizí tak vyšší desítky gramů. Kdežto u pneumatik se za tu dobu počítá opotřebení v kilogramech.
2) Katalyzátory jsou funkční od zhruba 350 stupňů Celsia. Této teploty dosáhnou vcelku rychle. Některá auta mají dokonce takzvané předkatalyzátory, což jsou menší katalyzátory na svodovém potrubí, které začnou působit doslova během několika vteřin od nastartování. Ale i obyčejný katalyzátor je funkční velmi rychle. V podstatě do minuty by měl fungovat. Méně účinné jsou při prudkém sešlápnutí plynu (u benzínových motorů), což jsou ve městě pouze krátké momenty, jestli vůbec. Běžnou akceleraci lze snadno provést bez nutnosti pohybovat se mimo rozsah funkčnosti katalyzátoru.
3) Katalyzátory nemají především starší vozidla. A ty už jsou dnes velmi vzácná. I auta z půlky 90. let už jsou vybavena katalyzátory. V případě dieselů sice nepříliš účinnými, ale v případě benzínových motorů naprosto dostačujícími. Ale i diesely starší než z roku 2008 už se dnes téměř nevidí. Takže to co popisujete jsou okrajové případy.
Zapomněl jste na nějakou přibližně desetinu vozidel, u kterých jsou emise vyšší, než by měly být, protože katalyzátory z výroby měly, ale nefungují nebo je někdo odmontoval.
Také jste zapomněl na to, že teplota výfukových plynů u naftového motoru je při volnoběhu cca 100 C, možná o něco více při recirckulaci výfukových plynů, a že při pomalém pojezdu v kolonách SCR katalyzátory zdaleka nedosahují té účinnosti, kterou zmiňujete.
Dále jste zapomněl na poměrně obvyklé a časté studené starty.
Míra opotřebení se nerovná míře rizika pro lidské zdraví, musíte si položit otázku, jak dlouho částice z brzd či pneumatik vydrží ve vzduchu, a co se stane, když je vdechneme.
Tak to leda tak pneumatikami. Z dnešních výfuků už odchází téměř výhradně oxid uhličitý a vodní pára. Systémy pro zachytávání uhlovodíkových zbytků a systémy pro jejich oxidaci, stejně jako redukci dusíkových oxidů už jsou dnes tak účinné, že jsou škodliviny vycházející z výfuků těžko měřitelné.
Pro srovnání: běžné auto "vypustí" zhruba 99,5% svých škodlivin v podobě otěru pneumatik. Pouze 0,5% je součet škodlivých látek (CO, HC, NOx) vycházejících z výfuku.
Takže, jak nám prosím pomůže přechod na elektromobilitu, když stejně velké auto má v elektromobilové podobě tak zhruba o čtvrtinu větší hmotnost a tím pádem i otěr pneumatik?
Měřitelné to bohužel stále je, a otěry z pneumatik jsou spíše problém hydrologický než problém znečištění ovzduší. Zapomněl jste na otěry z brzd, dále jste zapomněl na všechny provozní podmínky, kdy jsou katalyzátory neúčinné nebo méně účinné, a také jste zapomněl na ta vozidla, kde katalyzátory nefungují tak, jak popisujete, protože tam třeba vůbec nejsou.
13
Sledujících
2
Sleduje
13
Sledujících
2
Sleduje
Milý odborníku, po E-věži jezdí vlaky a dynamicky ji zatěžují?
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Eiffelovu věž dynamicky zatěžuje vítr. Spočítejte si to.