Biker forewer......tohle ty primadóny v F1 nemůžou nikdy dát...F1 je proti motorkám kašpárkové divadlo....jo za časů Ronnie Petersona, Mária Andrettiho, Gillese Villneuve...., Jamese Hunta, Nikiho Laudu, Clay Regazzoniho, Patrik Tambay,....Alan Prost..... to byli páni STŘELCI...
Tyhle primadony mačkají brzdový pedál silou 260kg, mění nastavení rozložení brzd při přetížení 4G v zatáčce, během jednoho kola bezchybně 100x přeřadí a reakční časy mají poloviční čas než většina ostatních sportovců.
Jsou to primadony, protože dnes když s tím křápne do bariéry není instantně mrtvý, nebo v čem je dnes ten rozdíl?
Kdysi jsem sledoval všechno... šlapačky, silniční motorky, motokros včetně sajdkárkrosu, Šestidenní, plochou dráhu, F1, vytrvalostní závody, rallye, cesťáky, autokros, okruhové tahače atd. Dnes už něco úplně odpadlo, protože mi to nepřipadá tak atraktivní... např. Šlapačky, Šestidenní, plochá dráha, sajdkárkros, vytrvalostní závody, okruhové tahače...a F1 ( ta od okamžiku, kdy se dá díky inženýrům z depa udělat během závodu z pilota a auta ,, poslušný robot na dálkové ovládání "👎a díky chybně naplánovaným zastávkám v depu i závodníkovi prohrát vyhraný závod 🙄.
Silniční motorky a motokros... atraktivní bitvy i tří závodníků vedle sebe v jedné zatáčce...👍 Klasické i dálkové rallye, kdy se závodníci v rychlosti potýkají s pestrými nástrahami různých tratí ...👍. Má to ještě jeden společný rys... závodníci vyrazí na trať závodu/ etapy a až do cíle je to jen o kvalitách jejich stroje a jich samotných 👍👍. Kdyby ještě žila paní Eliška Junková, tak neskromně věřím, že by mi za tohle zdůvodnění dala ,, srdíčko ".
Špatně provedená zastávka v boxech je chyba jednotlivce stejně jako když to na Dakaru hodíte přes boudu. V čem je rozdíl? Během okamžiku je "po závodě".
A ne, inženýři na dálku z neposlušného auta "poslušné auto neudělají". Vlastně to často nedovedou udělat ani přes noc mezi tréninkem a kvalifikací, nebo kvalifikací a závodem.
Ono, ne že by z neposlušného auta nedokázali udělat dobré a poslušné, to asi dovedou, ale budete pomalí...hodně pomalí...
Rychlost a nutnost bleskové reakce, je ve F1(i ve většině okruhových sportů) vykompenzovaná parametry tratí a jejich bezpečnostními zónami.Hlavní nastavení monopostu na optimum pro dané podmínky je věcí inženýrů s "drobnými" úpravami jezdcem.během.jízdy.
Myslím,že takoví piloti rallye,jsou vystaveni mnohem horším podmínkám,vzhledem k poměru trati a rychlosti jsou nuceni reagovat mnohem pohotověji a čelí o mnoho horším a promněnlivějším podmínkám.
Ve srovnání s rallye jsou ve F1 "cvičené opice".🤷
Vozy F1 mají mnohem více trakce, mnohem více aerodynamické přilnavosti a mnohem více koní (a zřejmě pořád i menší hmotnost). To auto jede jak po kolejích a nevyžaduje žádnou zručnost, jen lehce točit volantem. Až do doby kdy něco z toho není pravda. O pár stupňů chladnější pneumatiky nebo trať, poryv větru, nečistota na pneumatikách nebo trati... Pak musíte být zatraceně talentovaný a rychlý aby jste se nevymlel v bariéře.
Z F1 i průměrný jezdec když někam přejde, tak tam většinou poměrně brzo zjskává zasloužený respekt. Ať je to WEC, Indy, Nascar, Dakar nebo WRC. Ale opačně jsem to už desítky let neviděl (pokud se nebudeme bavit o nižších sériích F2, F3 apod).
Do kokpitu F1 můžeš posadit cvičenou opici a mechanici v depu to zařídí. Ale tihle borci musí mít takovou koordinaci při ovládání motorek ve smyku, akceleraci nebo brždění, že zůstává rozum stát...
Jo tak si představ, že borci v F1 musí mýt stejný cit a reagovat stejně hbitě, jinak jim auto ustřelí a jsou jen pasažéři. A k tomu ještě, že během kvalifikace, tedy kola kdy tlačí opravdu na maximum, tak u toho ještě hrají "playstation" na volantu. Jak jinak totiž popsat, že krom mnoha desítek přeřazení rychlosti, brzdění a akcelerace ještě během kola mění rozložení brzdného účinku, nastavení diferenciálu a další prvky.
Srovnávat motorky a F1 je opravdu hloupé.
Chtěli s tím druhým stupněm přistát! Místo toho udělali ohňostroj. První stupeň podezřelé hořel i po přistání s jeho znovupoužitím si nejsem jistý. Jinak podle Muskových slibů už s tím měli lítat na Měsíc. Jo, a loď byla prázdná, bez běžné zátěže. Celou tohle věc platí ze svých daní američtí poplatníci...
Inu, gratulki teda...
Ty jo, bylo by super si příště alespoň přečíst ten článek na který reagujete.
Pak by jste sem nenapsal třeba nesmysly, které už samotný obsah článku vyvrací.
"Chtěli s tím druhým stupněm přistát! Místo toho udělali ohňostroj." - nechtěli. Plánovali simulaci přistání na Mechzillu a tu i provedli. Druhý stupeň tak v podstatě záměrně spadl do vody z malé výšky.
"První stupeň podezřelé hořel i po přistání s jeho znovupoužitím si nejsem jistý." - jak už z názvu článku napovídá, jednalo se o test, tedy prototyp a jeho jediným účelem bylo zjískat nové zkušenosti a data. Opravit jde všechno, ale tohle spíš skončí v muzeu.
"Jinak podle Muskových slibů už s tím měli lítat na Měsíc." - zdržují je hlavně povolení od FAA.
"Jo, a loď byla prázdná, bez běžné zátěže." - k tomu nemám potřebné informace, je to pravděpodobné. Ale Raptory fungovali všechny jak měli, na Starship to zřejmě nebude mít velký vliv.
"Celou tohle věc platí ze svých daní američtí poplatníci." - ne, neplatí. Platí agenturu NASA, ta si vybrala jako dodavatele některých technologií a služeb Space X. Space X si řídí projekt Starshipu sama. Některou část nákladů by tak šlo připsat na vrub daňovým poplatníkům. Ale kdyby podobnou raketu chtěla dělat NASA sama, rozpočet by byl možná až desetinásobný. Stačí si porovnat náklady na vývoj Starshipu a SLS, která ani není znovu použitelná.
To je zase článek. první dva body jsou vlastně jedním, takže 4 mýty, ale tři. Volby byly ukradené viz Twitter files a i naprostá jednostrannost médií. Takhle prostě svobodné volby nevypadají. Útok na kapitol byl aktem patriotismu a bojem za demokracii úplně stejně, jako jsou BLM bojem za práva černochů. Jen tam nevidíme kritiku médií a tak totalitářské tresty. 20 let za napadá, při kterém nebyl nikdo vážně zraněn? To se nedává ani za vraždu. To je jak politický proces z 50. let. Druhé dvě jsou spíše meritorní záležitosti. Každý politik říká, že je nejlepší a lidé by ho měli volit. Co je na tom za mýtus? Proč takhle nerozeberete mýtus Kamaly, hope and joy?
Víte co je nejhorší? Že se tu oháníte pravdou, ale vymýšlíte si zde nesmysly, nebo opakujete lži bez nejmenší snahy si to ověřit.
Například: "Útok... při kterém nebyl nikdo vážně zraněn?". Zemřel jeden policista, jednu ženu ušlapal dav, další podlehla střelným zraněním, další tři lidé v důsledku jiných zdravotních komplikací. Několik infarktů, spousta zranění z pádů z výšky při snaze někam se vyšplhat po zdi a další a další zranění. Ten den navíc dav nebláznil jen u kapitolu... To nejsou ani žádné fake news, ty záběry jdou často najít i na Youtube (i když se je snaží Google mazat protože obsahují násilí).
Novinky.cz proč lžete?
"Celkové náklady od zařazení vozu do služby, k němuž došlo v červenci 2022, se vyšplhaly na 797 tisíc korun" nebo "Dvouletý provoz policejního ferrari vyšel na 800 tisíc"
Přitom přímo v linkovaném odkazu uvádíte, že dvouletý provoz vyšel na cca 300 000 zbytek jsou náklady na "uvedení do provozu". Mícháte dvě rozdílné věci dohromady.
Také už několik let zastávám názor, že trať v Monaku je zcela nevhodná pro vrcholové závodění, snad tak ještě pro motokáry. A také mám pocit, že když někomu se více daří po delší dobu, tak zasahuje jakási režie, aby se divák nenudil. Prostě: "Dost bylo Maxe Verstappena!" A profesionál uvědoměle respektuje, neboť tam se točí skutečně velké prachy.
A proto jsme sledovali 8 let dominanci Mercedesu 😄
Mezi F1 a F2 ve velikosti není zase tak výrazný rozdíl. Pokud tedy řekneme, že F1 je nudná zatím co F2 byla zábavná, tak přímo přiznáváte, že závod F1 v Monaku zabila primárně červená vlajka, který poskytla závodníkům možnosty vyměnit "zdarma" pneumatiky a tím zabila jakékoliv strategie a změnila závod na kroužení. Za to ale nemůže Monaco, tohle nemůžete svádět na Monaco.
Nebo snad SPA může za závod plný deště, kde se "odzávodilo" 2 kola za safetycarem? Pak zrušmě i SPA.
Ten přejezd měl mít už dávno závory, na Nových Sadech směr Tovačov je osadili až teď po x letech a x bouračkách a x mrtvých chodcích. SPZ návěsu vidí všichni, je ze severu….. Snad tam nikdo nezůstal, když vidím že tam hoří i osobák co tam stál …
Ten přejezd znám moc dobře, v podstatě je to silnice a přes ní vede přejezd. Není tam žádná složitost který by měla rozptylovat řidiče a odvést jeho pozornost od samotného přejezdu. Byl to někdo kdo se nevěnoval řízení, nebo někdo kdo si myslel, že pro něj to neplatí, protože to "ještě stihne".
Termistor ale je teplomer 🙂 Garaz opet nezklamala a pobavila.
Termistor je fakticky teplotní čídlo. Teploměr je přímo přístroj na měření teploty. Ale uznávám, že to už se spíš bavíme o názvosloví, nebo technikáliích.
Každopádně platí, že termistor slouží k měření teploty.
Samozřejmě má nějaké zkreslení, jako každý senzor (konec konců ani lihové teploměry do domu neměří přesně). Nicméně jeho zásadním zkreslením bude nejčastěji jeho umístění v autě, kde bere třeba horký vzduch od motoru, nebo teplo sálající z pod kapoty.
Nechápu tuhle tu "americkou" hyperkorektnost...
Ve filmech se může střílet, vraždit, mučit, unášet, znásilňovat ale běda, když se na scéně objeví ženská bradavka nebo cigareta.
Já se jen se děsím až se začnou vymazávat nebo retušovat scény již dříve natočených filmů a seriálů. To z toho Columba moc nezůstane.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den. Děkuji Vám za reakci. Já v tom právě vidím hodně podstatný rozdíl. Když před koncem závodu udělá vedoucí jezdec fatální jezdeckou chybu ( motokrosař ,, hodí tlamu" , nebo kamioňák na Dakaru ,, hodí boudu" , tak je to on, kdo se vlastní chybou připraví o vítězství. V F1 stačí inženýry od PC špatně načasovaná zastávka v boxech, špatně spočítáné množství paliva ( i to tu bylo ), nebo pomalá práce některého mechanika... prostě za ztrátu vítězství může někdo jiný, přestože jezdec byl celý závod perfektní. To prostě není férový souboj jen s tratí a soupeři a degraduje to občas kvalitu výkonu samotného jezdce.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na dakaru stačí jeden divák v jízdní stopě za dunou, bažící po dobrém záběru, aby vás to odstavilo od zbytku celého dakaru, ne jen jedné etapy. A to za toho diváka nemůže ani nikdo z vašeho rozšířeného týmu, natož pak jezdec.
1 odpověď