Neměl tam stát, na druhou stranu nejspíš neměl na výběr po tom, co po projetí několika předchozích odpočívek zjistil, že je to beznadějně plné. Porušit předpisy na přestávky nejde, tak se musí jít cestou nižších pokut, jenže když při tom začnou umírat lidí, pak je na tomhle nekompromisním systému flastrů za porušení 561 něco hodně špatně.
Odpočívek je v ČR všeobecně málo, je to jedna z věcí kam by se vyplatilo ŘSD investovat, na příklad můžu vzít D11 - od Poděbrad do Jaroměře jsou jen 2 velké na 70km, třetí by se měla stavět. Četnost by však měla být minimálně dvojnásobná, tyto nové odpočívky by se nemusely vůbec řešit tak velkoryse s benzinkami, stačilo by tam jen mít WC a dostatek parkovacích míst, především pro kamiony. Za vzor bych si vzal s dovolením Francii - na A9 se nachází Aire de Méze, které zahrnuje malou odpočívku pro osobaky a karavany (na vjezdu je esicko a závora ve výšce 3m. Po odbočení vpravo se nachází po obou stranách podélná parkování pro kamiony, je jich asi 12, než se dojede k velikému parkovišti pro asi 120 kamionů po 4 řadách. Případně na jiném parkovišti můžeme přijmout stání explicitně určena pro přepravy ADR s hasicím a dalším emergency vybavením včetně oddělených separačních svodů dešťové vody a polutantů. V místě se nacházejí toalety a sprcha, kohout na vodu, lavičky, okolí parkoviště je koncipováno jako park s místy pro piknik. Sekce pro osobaky obsahuje 20 míst, dalších 8 je pro karavany podelných.
Pokud by na D11 explicitně vyrostly dvě taková parkoviště plus dvě malá a to v každém směru, myslím že by to hned bylo o něčem jiném. Děkuji
Platím Netflix, Apple TV+, Yt premium, proč bych proboha měl ještě dotovat nějakou Vondráčkovou, Gotta, nebo Davida? Nu jestli to tak bude, poslední telefon jsem si kupoval před 4 lety ve Francii, počítač mám z Německa, myslím že budu dál nakupovat tyhle věci venku, nikdo mě nedonutí sponzorovat něco, co se na mě dívá skrz prsty.
Není se čemu divit, vím jaký je dnes problém sehnat školku/ hlídání a o tom kolik dítě stojí ani nemluvit. Stát by měl k dětem přistupovat tak, že z nich jednou bude mít daně, měl by tak rodiče v maximální možné míře podporovat. To samé vzdělávání - stát by měl vzdělávací systém co nejvíc zprůchodnit, aby se v životě mohlo jednat o kontinuální a z hlediska studia/životních nákladů konzistentní proces - podporovat distanční a kombinované formy studia, třeba i nějak částečně placené, v dnešní době internetů, YouTube vzdělávacích kanálů a přednášek dostupných online je to jen formalita. Dospělí studenti na SŠ/VŠ by mohli studovat také hybridní formou 14/14, kdy polovinu měsíce studují, a aby na ta studia a studentský život měli, druhou polovinu měsíce pracují. Což sice prodlouží dobu studia, na druhou stranu, tito studenti si mohou pak dovolit financovat studia, platit zdravotní, odvádět daně, platit školné v takto hybridním modelu. Hlavně se mohou oprostit od závislosti na rodičích, jejichž ekonomická stránka třeba neumožňuje, aby jejich ratolest metaforicky mířila ke hvězdám.
Populismus mi v tomhle kontextu připadá, jako něco pro společnost toužící žít v klidu, jako vysoce žádoucí. Být tu by nemělo být samozřejmé a kdo si toho neváží, dělá výtržnosti, terorizuje, prokazuje svým chováním, že žít zde v míru je pro takového člověka svým způsobem utrpení, měl by mít zkrátka sbalených těch pár švestek na cestu tam, kde může své násilnické tendence realizovat dle libosti.
Existuje řešení, které by nebylo tolik nedůstojné. Stát by vyčlenil pozemky na okraji velkých měst, bezdomovcům by pořídil karavany nebo mobilheimy, s max pořizovací cenou 200 tis. Stát by pak provozně zajistil pouze vytápění, (dřevo na zimu), přístup k vodě a tyto ubytovací jednotky vybavil fotovoltaikou pro provoz drobných spotřebičů. Karavan dostane občan v existenční nouzi, nárok pouze jednou za život. V kempu by byl správce, který by měl na starost zajišťování chodu, údržbu, úklid sociálního zázemí. Kemp by fungoval na komunitní úrovni, tenhle dělá to a ten zas tohle.
Padají tu argumenty, "proč by měli být úspěšní trestáni neschopností neúspěšných". Stačilo mi pak projet diskuzi, abych dokázal odhadnout, že cokoliv napíši, bude reagováno předvídatelnou odezvou, přesto se podělím. Tedy ikdyz nepatřím mezi nejbohatší, ale ani mezi nejchudší, jsem pro Reagana. V trochu jiné rovině sám pravidelně přispívám na charitu (ne nějaké závratné částky, ale pro ten pocit, že můžu pomoci, cítím se díky tomu užitečný o trochu víc) a zároveň chápu roli státu jako solidárního systému, kde to bez toho přerozdělování tak úplně nejde. Na druhou stranu jsou to jen peníze a nepřipadal bych si zrovna zdravě, kdybych v křeči jako někteří řešil, jestli budu mít měsíčně o pár tisíc míň nebo víc. Těm kdo se zde chtějí hádat do krve o nějaké své drobné bych přál, aby se také dokázali cítit lépe a užitečně, aby jejich život byl naplněný něčím smysluplným a část z nich, která to tak má, se dokázala vymanit z pojetí tzv. zbytečných lidí, kteří sice jsou bohatí, ale nepřinášejí společnosti žádný užitek, zajímá je jen vlastní zisk. Dokud se tohle nezmění, nikam se jako společnost neposuneme. Je třeba naučit se vnímat svoji roli v kontextu celku. Bohužel, tak to je a uvědomuji si, že v českých podmínkách (přebujelá byrokracie tomu také moc neprospívá) možná příliš bláhové. No a teď do mě.
Bylo by vhodné zvažovat o univerzitách typu "open access", které by povinně nevyžadovaly maturitní vysvědčení, namísto toho by pro zájemce poskytly přípravný kurz následovaný přijímacími zkouškami pro splnění modulů například z matematiky, fyziky, nebo angličtiny. Studijní programy by byly modulární a online, což by znamenalo, že veškeré studijní materiály, přednášky a testy jsou v aplikaci, za kterou student každý měsíc platí nějakou rozumnou částku, pokud ne přímo za balíčky kreditů. Aplikace by obsahovala nesčetné množství interaktivních prvků. Výhodou by bylo rovněž, že by si student sám zvolil tempo, jakým chce nebo má možnost studovat. Parametry by bylo studium pouze omezeno principy návazností a po splnění minima kreditů z předchozího semestru by mohl pokračovat dále a jedno, jestli mu semestr zabere 3 měsíce nebo rok. Díky této online distanční formě by mohlo být studium přístupné všem a neexistoval by žádný limit v tom kolik studentů lze přijmout do programu. Na druhou stranu by tato forma měla být placená nějakou symbolickou částkou, aby si studium mohli dovolit všichni a splnilo tak účel vytvoření vzdělané společnosti. Vzdělání totiž podle mě rozhodně není jenom o tom mít lepší pozici na pracovním trhu, to je jen třešnička na dortu, skutečný význam vnímám ve zvýšení kvality myšlenkovych procesů a vnitřního růstu.
Říkám to už více než 5 let. V česku to směřuje k tomu, že část bytů (odhad v extrémním případě až 60%) zůstane neobsazených - lidi na to mít nebudou, nebo zkrátka majitelé si nebudou chtít prodělávat starosti s pronajímáním, zatímco v těch zbývajících bude žít i několik rodin v jednom bytě, aby to bylo alespoň nějak zvládnutelné. Řešením z téhle zapeklité bytové krize vzhledem k tomu, že masivnější výstavba nových bytů zůstane i nadále přidušená by bylo rozvolnění pravidel pro umisťování karavanů, maringotek a mobilheimů, nebo montovaných domků na soukromých pozemcích i bez nutnosti stavebního povolení a to pro účely bydlení. Tohle je asi ta nejjednodušší cesta, jak to alespoň nějak smysluplně řešit, aby nebylo to vlastní bydlení tak úplně nedostupné.
Neplacení výživného je hnus, ale tahle změna by měla být udělaná důsledně. Čili neplatič by měl mít v první řadě vytvořený psychologický profil s motivem toho proč teda neplatí. U někoho může jít o shodu okolností (ztráta zaměstnání, úraz, nemoc, nezamestnatelnost), ale nejspíš tam někdy taky bude hrát roli vyčůranost některých a podle toho by se pak měly odvíjet další kroky. Kdo neplatí systematicky s úmyslem neplatit, pro toho by mělo být to krajní řešení. Jiné varianty by pak měly být posuzovány individuálně, ale hlavně by měly být řešitelné a stát by měl taky ukázat nebo ještě lépe prorazit cestu jak to řešit, když už tu jednou máme tak přebujelý byrokratický aparát, tak ať je k něčemu. Věc která s tím souvisí okrajově pak je oddlužení. Proč se prostě nezavede pravidlo že exekuce se automaticky nepřevedou do procesu oddlužení tím že by se to prostě sjednotilo do jediného procesu? Dneska už si na černo nikdo neriskne pracovat, každý má bankovní účet, řešení zintegrovat cely proces se tak nabízí samo.
Na tom není co řešit. Kdo se připojuje a je pomalejší, toho předjedu levým. Měl by mi pak technický umožnit se zařadit zpátky, nebo přidat, abych se mohl zařadit zpátky co nejdřív. O žádnou nepovolenou jízdu v levém pruhu tak nejde, je to standartní předjíždění z hlediska zachování maximální plynulosti, nikoliv pouze rozměr gentlemanství jak zde autor poukazuje.
Hele lidi, co kdybysme se domluvili, že jim tenhle tejden trochu zahejbem statistikama a budem jezdit -10km/h pod limitama+ všechno dodrzovat, abychom tím ukázali že žádnou represí v časech budoucích nepotřebujeme? Každý samozřejmě sám za sebe, začne od sebe. Jen nápad, mě to třeba nic neudělá přijet někam o 5 minut dýl 🙂 myslím že z toho budou tam nahoře všichni v šoku, že se žádná silniční apokalypsa nekoná
Nejsem si úplně jist, jestli by měla škola v dnešní době ještě sloužit jako určitý širokospektrální kurz k přípravě výkonu povolání. Za manufaktur koncem 19.stoleti, když byla potřeba šička, nebo dělník do fabriky na výrobu hrnců bylo jediným východiskem mít to navázané na vzdělání, neexistovaly technologie, které máme dnes a které umožňují minimálně tu teoretickou část studovat z větší části v teple domova. Osobně tak vnímám školu jako něco, co slouží primárně studentům chápat svět ve kterém žijí, zároveň kultivovat vlastní projev, dokázat přemýšlet v abstrakci, zároveň logicky. Ikdyby se nějakým způsobem změnila koncepce maturit s tím, že maturitní zkouška odpadne a akcent se přenese do absolvování jednotlivých ročníků s přiměřeným zvýšením náročnosti studia se zachováním maturitní závěrečné práce, pořád má vyšší hodnotu pro studenta to jak pilně studoval a co mu takové studium dokázalo dát, nikoliv tedy jen ten papír pro potřeby zaměstnavatelů.
Maturita by se měla v kontextu současnosti chápat jako naprostý základ, který sice k výkonu konkrétního povolání nepřipraví, ale poskytne rámec vědomosti, na který lze dalšími moduly navázat a hlavně prokáže, je absolvent je člověkem schopným se učit, což je pro výkon jakékoliv práce naprosto klíčové. Přípravu k budoucímu povolání by tak měly zajišťovat specializované kurzy pro úroveň vyučení, vyšší odborné školy, případně školy vysoké. To nakonec také může vymanit Česko z pozice montovny a levné pracovní síly, ktera přestává být levná, ale ekonomicky... Snad jindy :)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Putinův dvorní šašek